کارت‌های ویزیت یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه‌ی شبکه ارتباطی و گسترش لیست مخاطبان هر کسب‌وکاری هستند. اما آیا هر کارت ویزیتی با هر نوع طراحی اثربخشی یکسانی دارد؟ خیر. همان‌طور که محتوای یک ایمیل نرخ باز شدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نحوه‌ی طراحی و محتوای یک کارت ویزیت هم در میزان اثربخشی آن تاثیرگذار است.

اضافه کردن کیو آر کد به کارت ویزیت باعث راحت‌تر شدن کار مشتریان شده و آن‌ها را ترغیب به سیو کردن اطلاعات تماس شما می‌کند. اما اگر می‌خواهید بدانید که کیو آر کد چیست و چگونه باید آن را به کارت ویزیت خود اضافه کنید، ادامه‌ی این متن را از دست ندهید.

کیو آر کد چیست؟

حتما شما هم روی صندلی‌ تاکسی‌ها یا روی تراکت‌هایی که برای بازاریابی به شما داده می‌شود، یک مربع سیاه‌رنگ را مشاهده کرده‌اید که به همراه پیچ و خم‌های داخل آن، شبیه یک بازی مسیریابی است. منظور از کیو آر کد همان مربعی است که طی سال‌های اخیر زیاد شاهد آن بوده‌اید. کیو آر کد (QR code) معادل quick response Code یا کدی برای پاسخ سریع است که به سرعت توسط تلفن همراه قابل خواندن است.

بعد از اسکن یک کیوآرکد، اطلاعات آن به سرعت به گوشی فرد منتقل می‌شود. بنابراین، این کدها در انواع صنایع کاربردهای بسیار گوناگونی دارند.

کیوآر کدها چیزی شبیه به بارکدها هستند و عملکرد یکسانی دارند، با این تفاوت که بارکدها اطلاعات رو به صورت افقی ذخیره می‌کنند، در حالی‌که کیوآرکدها اطلاعات را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی در خود نگه می‌دارند. بنابراین می‌توانند حجم گسترده‌تری از اطلاعات را منتقل کنند.

بارکدها به طور خاص برای سیستم‌های فروشگاهی طراحی شده بودند، با شناسایی مشکلات این سیستم‌ها توسط سوپرمارکت‌ها تصمیم گرفتند تا محصول کامل‌تری طراحی کنند که در نهایت به ساخته شدن کیوآرکدها منجر شد.

بعد از توسعه‌ی کیوآرکدها آن‌ها در حوزه‌های مختلف به کار گرفته شدند و یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها در صنعت بازاریابی و کسب‌وکار بود. کارت‌های ویزیت هم از جمله‌ی وسیله‌هایی بودند که اضافه شدن کیوآرکدها به آن‌ها توانست مزایای بسیار زیادی برای کاربران به ارمغان آورد.

مزایای اضافه کردن کیوآرکد به کارت ویزیت

 همان‌طور که اشاره کردیم، اصلی‌ترین مزیت اضافه کردن کیوآرکد به کارت ویزیت راحت‌تر و ساده‌تر کردن کار برای کاربر است. چون به جای این‌که بارها شماره تماس یا اطلاعات کاربری خود به او بگویید تا بتواند روی تلفن‌ همراهش ثبت کند، کد را اسکن کرده و همه‌ی اطلاعات به راحتی به روی تلفن همراه وی قرار داده می‌شوند. اما علاوه بر این مزیت اصلی برخی مزایای دیگر نیز در کارت‌های ویزیت دارای کیوآرکد وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 ۱) آسان شدن شبکه‌سازی با افراد مختلف

۲) افزایش فالورهای شبکه‌های اجتماعی مختلف به دلیل انتقال راحت‌تر اطلاعات شبکه‌های اجتماعی

۳) شناخت بیشتر در پی انتقال اطلاعات جامع‌تر (حتی نمونه‌کارها)

۴) متفاوت‌ بودن و بروز بودن

۵) اهمیت دادن به مشتری و جلب اعتماد او

چطور روی کارت ویزیت خود کیوآرکد قرار دهیم؟

 راهکارهای بسیار ساده‌ای برای اضافه کردن کیوآرکد به روی کارت ویزیت شما وجود دارد. اگر جستجویی در وب داشته باشید، با سیل عظیم ابزارهایی مواجه خواهید شد که با گرفتن اطلاعات موردنظر شما کیوآر کد مربوطه را برای‌تان ارسال می‌کنند. اما ما در ادامه یک سایت معتبر را برای ساخت کیو آر کد به شما معرفی خواهیم کرد.

به وب‌سایت qr code generator مراجعه کنید. بیش از ۲۰ نوع کیو آر کد وجود دارد که هر یک از آن‌ها اطلاعات مشخصی را انتقال می‌دهند. به عنوان مثال، شما حتی با یک کیوآر کد می‌توانید یک آهنگ یا یک فایل mp3 منتقل کنید. بنابراین باید به این انواع کیو آر کد دقت کنید تا متناسب با داده‌هایی باشند که شما قصد انتقال آن‌ها را دارید.

 پیشنهاد ما اینست که برای کارت ویزیت خود از vcard استفاده کنید، اما اگر هدف متفاوتی داشته باشید، ما بقی گزینه‌ها بی‌نهایت کاربردی هستند. بعد از انتخاب نوع کیو آر کد و پر کردن اطلاعات می‌توانید رنگ کیو آر کد را هم انتخاب کنید و سپس کد را دانلود کنید. این کد را می‌توانید به طراحی کارت ویزیت خود اضافه کنید. هر کسی با اسکن کد روی کارت شما می‌تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین