تلاش می کنم در طراحی به دو نکته توجه کنم: سادگی و وضوح. طراحی های عالی حاصل این دو مورد هستند."موضوع اصلی، کار طراحی کارت تبلیغاتی همین مسئله است.

اینها بخشی از سخنان طراح گرافیکی، لیندون لیدر است که با برندهای جهانی معتبر مانند آوری، FedEx، خطوط هوایی هاوایی و تویوتا همکاری داشته است. برای کسانی که با وی آشنایی ندارند باید گفت وی لوگوی شرکت FedEx را طراحی کرده که شامل یک فِلِش پنهان بین حروف E و X می باشد. لوگوی این شرکت، چیزی فراتر از بیان نام یک شرکت است. فلش پنهان در لوگوی FedEx به سادگی و به وضوح نشان می دهد که این شرکت، بسته شما را به موقع از نقطه A به نقطه B تحویل می دهد. در این مقاله، مارک لا روسا، مدیر هنری و مدیر خلاقیت ویستا پرینت، با الهام از لیندون لیدر به شما نشان می دهد چگونه از تخصص و مهارت خود در طراحی کارت تبلیغاتی استفاده کنید. مارک با استفاده از برخی مثال های واقعی از صنایع مختلف، توصیه های خود را بصورت عملی نشان می دهد.

تصاویر تعدادی از طراحی های کارت تبلیغاتی وی را در ادامه مشاهده می کنید.

کارت تبلیغاتی برای صنایع خلاق، ویترین استعداد شما خواهد بود.

Restaurant-business

همانطور که اصطلاح، طراحی کارت تبلیغاتی، نشان می دهد کار در حرفه عکاسی، طراحی یا ارتباطات اغلب به شما خلاقیت بیشتری می دهد تا سبک شخصی خودتان را بیان کنید. کارت تبلیغاتی شما می تواند، شما را به عنوان یک طراح مستقلِ حرفه ای یا دارای یک شرکت کوچک معرفی کند. بنابراین کارتی طراحی کنید که از سبک و شخصیت منحصر به فرد شما برخوردار باشد.

با خلق الگوهای تکرار شونده در لوگو یا با استفاده از ابزارهای تجاری، عمق و مفهوم بیشتری به پس زمینه کارت تبلیغاتی خود اضافه کنید.

اجازه دهید شخصیت تان، راه را به شما نشان دهد. در اولین معرفی رسمی کار خود، باید چیزی منحصر به فرد از کارتان را نشان دهید. طراحی لوگویی که خلاصه ای از مهارت های شما باشد، این شانس را به شما می دهد تا تخصص خود را نمایش دهید پس چنین تخصصی را در جلوی چشم و در کانون توجه قرار دهید.

کارت تبلیغاتی مربیان شخصی تناسب اندام باید بخوبی کار آنها را تعریف کند.

کارت ویزیت مربی ورزشی

تناسب اندام، صنعتی رقابتی و گسترده است. بنابراین کارت تبلیغاتی این حرفه باید حوزه ای خاص از تخصص فرد را نشان دهد تا افراد به انتخاب این فرد در بازار رقابتی و شلوغ مربیان ورزشی ترغیب شوند.

اگر مربی مورد نظر روی تمرینات قدرتی یا سایر انواع شرایط بدنی کار می کند یک لوگوی رسا با مجموعه ای از رنگ های برجسته را مد نظر داشته باشید تا حس قدرت و شرح موضوع را در خود داشته باشند. اگر حوزه تخصصی کار به تمرینات درمانی مانند یوگا و ریکی مرتبط باشد رنگ های روشن و کم رنگ و ساختارهای طبیعی کمک می کنند تا تاثیرات پرانرژی کلاس های ورزش بخوبی مشخص شوند. در پشت کارت تبلیغاتی فضای کافی برای فهرست کردن مجوزها و مدارک آموزشی وجود دارد. این جزئیات، توانایی فرد در حوزه کار را نشان داده و القا کننده اعتماد به نفس هستند.

طراحی کارت تبلیغاتی برای خدمات نظافتی باید نشان دهنده توجه به جزئیات باشد.

کارت ویزیت شرکت خدمات نظافت

اگر شغل مورد نظر، نظافت و زیباسازی است کارت تبلیغاتی آن نیز باید نشان دهنده چنین کیفیت هایی باشد. اما این بدان معنا نیست که باید از یک کارت سفید و ساده استفاده کنید. روش های مختلفی برای انتقال مزایای استفاده از یک شرکت خدمات نظافتی وجود دارد تا افراد ترغیب به برداشتن کارت شده یا آن را به دوستان خود توصیه کنند.

  • آیا شرکت مورد نظر از محصولات بهداشتی دوستدار محیط زیست استفاده می کند؟ استفاده از کاغذ کرافت و رنگ سبز، روشی مرسوم برای نشان دادن توجه این شرکت به محیط زیست هستند.
  • نمایش ابزارهای کار شرکت نظافتی نیز به مردم کمک می کند تا با یک نگاه، نحوه کار شرکت را متوجه شوند. برای این منظور لازم است در قسمت جلوی کارت، متن را با حروف کوچک بنویسید.
  • کارت تبلیغاتی باید به وضوح نشان دهنده کار شرکت نظافتی باشد و در عین حال، به مشتریان نشان دهد چه چیزی در کار این شرکت، منحصر به فرد و متفاوت است. چنانچه شرکت مورد نظر، در نظافت و پاکسازی صنعتی یا مسکونی تخصص خاصی دارد باید در کارت تبلیغاتی این خدمات به وضوح مشخص شوند.

در طراحی کارت تبلیغات برای جواهر فروشی، باید درخشش سبک و گرایش جواهر فروش به دنیای مد و طراحی نمایش داده شود.

کارت ویزیت جواهر فروشی

چنانچه طراحی کارت تبلیغاتی قدیمی باشد مشتریان بالقوه تصور می کنند ماهیت زیبایی شناختی جواهر فروش نیز قدیمی و از مد افتاده است. لازم است در طراحی کارت تبلیغاتی، مدرن و به روز باشید اما سعی کنید از سبک های مورد قبول اکثر مشتریان استفاد نمایید.

  • چنانچه طراحی شما برای این کارت، شامل رنگ های مسی و طلایی باشد از فویل نیز استفاده کنید. کارتی که طراحی می کنید باید نشان دهنده تمایز و مواد خامی که در ساخت جواهرات ظریف و شیک استفاده شده، نیز باشد.
  • در صنعت جواهرسازی با حداقل عناصر، زیبایی نمایش داده شده و عناصر ضروری و اصلی در مرکز کار قرار می گیرند.
  • یک تصویر رنگی از جواهرات می تواند ویترینی برای سبک منحصر به فرد جواهرساز باشد. برای اینکه طراحی جواهر ساز، تمیز و شیک به نظر برسد در پس زمینه کارت، از تصویر ساده ای استفاده کنید که متفاوت از رنگ خود کارت تبلیغاتی است.

کارت تبلیغاتی برای وکلا باید منتقل کننده تخصص آنها باشد.

کارت ویزیت وکیل

 در حوزه قضایی، تخصص گرایی یکی از مهمترین مواردی است که باید در کارت تبلیغاتی به خوبی مشخص باشد. از تایپوگرافی غیرمتعارف اجتناب کرده و سعی کنید از جفت فونت های محافظه کار استفاده کنید. مونوگرام، شکل اصلی دو یا چند حرف در هم تنیده شده است که کمک می کند مشخصه طرح ابتکاری خود را شکل دهید. چنانچه قصد داشته باشید برخی جزئیات طراحی را ورای متن قرار دهید اشکال هندسی به معرفی برخی مشخصه ها کمک می کنند. رنگ روشن و کم رنگ موجب تلطیف طراحی محافظه کارانه می شود.

کارت های تبلیغاتی برای سالن های زیبایی و آرایشگاه ها نیاز به نگاهی دقیق دارد.

کارت ویزیت سالن آرایشی

همانند سایر مشاغل خلاقانه، تخصص های مربوط به زیبایی نیز باید شامل هنر اصلی فرد باشند. استفاده از جدیدترین سبک های روز در سالن زیبایی را با استفاده از طرحبندی واضح و تایپوگرافی نمایش دهید. چنانچه آرایشگر برای مراسم ویژه مانند عروسی و تولد، تخصص ویژه ای دارد در کارت تبلیغاتی آنها را فهرست کنید. اگر این فهرست بیش از سه مورد است سایر موارد را در پشت کارت فهرست کنید.

آیا آرایشگر دارای یک سالن حرفه ای و مدرن است که جدیدترین مدل های رنگ مو و کوتاهی در آن انجام می شود؟ به برخی از این تخصص ها اشاره کنید اما سعی کنید قسمت جلوی کارت، شلوغ نشود. از پشت کار برای فهرست بندی سبک ها و روش های کار استفاده کنید.

اگر قصد دارید برای یک آرایشگاه قدیمی که فقط کار کوتاهی مو و اصلاح انجام می دهد کارت طراحی کنید لازم است از عناصر طراحی متناسب با یک آرایشگاه کلاسیک استفاده کرده یا با استفاده از تصویر یک تیغ ریش تراش نشان دهید که آنجا یک آرایشگاه سنتی است.

چنانچه آرایشگر در اکستنشن و بافت مو تخصص دارد همه این موارد را روی کارت عنوان کنید. می توان از پشت کارت به عنوان محلی برای درج وقتی که به مشتری داده می شود استفاده کرد به این ترتیب مشتریان مجبور می شوند از کارت بخوبی محافظت کنند.

طراحی کارت تبلیغاتی برای رستوان باید تحریک کننده اشتها باشد.

کارت ویزیت رستوران

غذا یا ساختمان نمادین رستوران باید در مرکز توجه کارت قرار گرفته و بخوبی نمایش داده شود. به یاد داشته باشید که ممکن است مردم در رستوران، کارت را بردارند یا از لابی هتل آن را دریافت کرده یا از سوی دوستی که رستوران را به آنها توصیه می کند این کارت را دریافت نمایند. بنابراین وجوه به یادماندنی کسب و کار باید روی کارت مشخص باشند. اگر در رستوران از مواد اولیه محلی یا مواد کاملاً ارگانیک استفاده می شود طراحی کارت باید برای مخاطبانی که به محیط زیست اهمیت می دهند جذاب بوده و توجه آنها را جلب کند. اگر رستوران دارای سوابق ماندگار و قدیمی است قدرت نام رستوران و جزئیات تماس و آدرس را با فونت کلاسیک نمایش دهید. نگاه ساده و اجمالی به این کارت باید اعتماد به نفس و شهرت را به مخاطب القا کند.

چنانچه تخصص فرد در دسرهای تزئینی یا طراحی کیک عروسی باشد کارت تبلیغاتی وی باید بخوبی خلاقیت وی را نشان دهد.

 در هر حرفه ای که مشغول به کار هستید توصیه لیندون لیدر مبنی بر سادگی و وضوح را همواره به یاد داشته باشید. چنانچه فردی برای اولین بار کارت تبلیغاتی را می بیند بدون خواندن عنوان کارت باید به حرفه مورد نظر پی ببرد.

نظرات کاربران

profile
علیرضا

1400/08/13

از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند و وظیفه رعایت حق تکثیر متون را ندارند

profile
شایسته

1400/08/13

بسیار ممنون از نظر شما

profile
محمدرضا

1400/08/13

فارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد.

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین