در طراحی کارت ویزیت بسیار دقت کنید!
چرا که کار طراحی شما باعث می شود شما حرفه ای به نظر برسید، اعتماد دیگران را جلب کنید و شرکت خود را از دیگر شرکت ها در زمینه ی کاری خود ممتاز کنید.

مثلا فرض کنید، زمانی که به کنفرانس ها، نمایشگاه ها یا رویدادهای مجازی درنظر می گیریم، رد و بدل شدن کارت ویزیت ها در آخر کار بسیار حیاتی و مهم و در آینده تاثیرگذار است.
بنابراین چگونه مطمئن شوید که کارت ویزیت شما به بهترین شکل ممکن شما و کارتان را عرضه می کند؟

  • به خاطر داشته باشید، اولین نظر و نگاه همیشه مهم است.
  • مناسب ترین سایز و شکل را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.
  • طرحی را انتخاب‌ کنید که معرف محصولات و خدمات شما باشد.
  • وب سایت یا سایر امکانات خود را در کارت ویزیت در نظر بگیرید.
  • یک اثر ویژه و برجسته داشته باشید.
  • کاری کنید که با کارت ویزیت تان بشود استفاده دیگری نیز نمود.
  • یک کارت ویزیت مغناطیسی طر احی کنید.
  • مطمئن شوید که راه های ارتباطی شما به آسانی فهمیده می شوند.
  • مطمئن شوید که جزییات کارت شما صحیح است.
  • اگر در چیزی مردد هستید با یک طراح صحبت کنید.

چگونه یک کارت ویزیت خوب طراحی کنیم؟

1. به خاطر داشته باشید، اولین نظر و نگاه همیشه مهم است.

کارت ویزیت شما خیلی چیزها درباره ی شما و شرکت شما می گوید. طراحی شما باید ارزش های شما، بیزینس و تجارت شما را انتقال داده و برای یک رقابت آن ها را برجسته نماید و همچنین مردم را برای همکاری مجدد با شرکت شما تشویق کند. اگر سبک و سیاق کاری شما به طور مشخص و رسمی باشد، کارت ویزیت شما باید این کیفیت ها را داشته باشد. اما اگر محصولات شما در زمینه ی خدمات یا تفریحی و یا صرفا در زمینه خلاقیت باشد، سعی کنید آن دسته از ویژگی های برجسته کارتان را با استفاده از رنگ-های برجسته و برچسبی جذاب به دست نمایان کنید.

2. مناسب ترین سایز و شکل را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

قبل از اینکه بنشینید و کارت ویزیت خود را طراحی کنید، این نکته بسیار مهم است که چه اندازه و شکلی برای آن انتخاب کنید. همانطوری که مردم ذهنیتی از یک کارت ویزیت دارند، کارت های ویزیت بیشتر به شکل مستطیلی و افقی می باشند. این انتخاب نه تنها بر روی حجم اطلاعات و اندازه ی نوشته-های شما بر روی کارت تاثیر می گذارد بلکه همچنین نشان می دهد که شما یک شرکت با سبک سنتی یا مدرن هستید. کارت های افقی معمولا کارت هایی هستند که همه با آن ها آشنا هستند. کارت های عمودی از عمومیت کمتری برخوردار بوده و می توانند برای تمایز شما از رقبا مورد استفاده قرار بگیرند. اگر هدف بزرگی دارید ممکن است بخواهید کارت ویزیت پلاستیکی خاص یا سه لایه رنگی و ضخیم با یک لایه قابل توجه بین جلو و عقب گوشه ها را در نظر بگیرید. انتخاب کنید شعارها و ادعاهای شرکت تان کجا و چگونه برجسته قرار بگیرد.

3. طرحی را انتخاب‌ کنید که معرف محصولات و خدمات شما باشد.

رنگ ها و عناصری را برای طراحی انتخاب کنید که با صنعت کارت ویزیت شما مرتبط بوده و برای شناخت و معرفی محصولات و خدماتی که شما فراهم می کنید مناسب باشند. برای مثال اگر محصولات لوکس مانند طلا یا لباس شب می فروشید، آن را با یک نگین معرفی کنید. اگر در کاری مانند سنگ تراشی یا نجاری تخصص دارید، می توانید یک عکس از کار خود را برای ویترین تخصص کاری خود داشته باشید. در پایان با انتخاب کاغد مناسب به مشتریان درباره ی خودتان شناخت می دهید و این می تواند یک راحل مقرون به صرفه در این زمینه باشد. انتخاب شما در مورد کاغذ مناسب نشان می دهد که شما در زمینه نجاری با روحیه و با جرات یا با ثبات خوبی بوده که ماحصل چندین دهه تجربه می باشد.

4. وب سایت یا سایر امکانات خود را در کارت ویزیت در نظر بگیرید.

این گزینه، کار را برای مشتریان جهت یادآوری و به خاطر سپردن شما آسان می کند. اگر یک وب سایت یا در کل زیربنای ارتباطی ندارید اما کار شما یک لوگوی ثابت و منحصر بفردی دارد(برای مثال طراحی یک یونیفورم باید نشان شما باشد)، سعی کنید آن را در کارت ویزیت خود بیاورید.

5. یک اثر ویژه و برجسته داشته باشید.

هر چیزی شامل برجسته سازی، ارتقاع چاپ، علامت نگین یا انتخاب کردن یک فرم برای کارتی جذاب، همه ی این عناصر مشتریان شما را متوجه تفاوت و برجستگی کارت شما خواهد کرد.

طراحی ویژه کارت ویزیت

6. کاری کنید که با کارت ویزیت تان بشود استفاده دیگری نیز نمود.

از پشت کارت خود برای یاددآوری های ملاقات، تمبر، یا حتی یک تقویم دستی استفاده کنید. سعی کنید خلاقانه فکر کنید و از یک قالب تقویم معمولی استفاده نکنید. تاریخ های مهم مشتریان را با علامتی مشخص کنید که در آن روزهای خاص کار شما چه پیشنهاداتی برای آن ها ارائه می کند.
برای یک چشم انداز زیبا از شرکت شما، جهت مشخص کردن بهترین لحظات سال، گیاهان زیبا را روی تقویم قرار دهید. اما یک متخصص زیبایی ممکن است برای اینکه در کار خود یک تخفیف یا عمل رایگانی ارائه کند، می تواند روزهای آن را روی تقویم مشخص کند. اگر شما در زمینه کار مواد غذایی فعالیت می-کنید یا یک کار هنری یا کارهای دستی مانند جواهرات می فروشید، یک دستورالعمل بر پشت کارت خود بنویسید، یا از کارت خود به عنوان یک برچسب استفاده کنید.

7. یک کارت ویزیت مغناطیسی طراحی کنید.

انگشت های کسی مربایی نیست، منظور این که کارت ویزیت شما برای مدت طولانی به دستان کسی نمی چسبد. کارت های مغناطیسی معمولا بسیار در این زمینه جواب داده است. برای مثال در خصوص ارائه کردن مکرر سرویس هایی چون لوله کشی، نقاشی منزل، باغبانی، نگهداری حیوان خانگی، آرایشگری، خدمات ماشین و مانند این ها... برای مراجعه کردن به طور منظم، افراد آن ها را بر روی یخچال می-چسبانند.

8. مطمئن شوید که راه های ارتباطی شما به آسانی فهمیده می شوند.

روش ارائه ی راه های ارتباطی نکته ای است که باید به دقت در نظر گرفته شود. اگر درباره چگونگی مدیریت جزییات اطلاعات شک دارید، به شکلی کلاسیک، متون را به ترتیب زیر قرار دهید:

  • نام شرکت
  • نام و نام خانوادگی
  • موضوع شغل
  • وسایل ارتباطی (ایمیل، شماره تلفن، دسته ای از شبکه های اجتمایی)

9. مطمئن شوید که جزییات کارت شما صحیح است.

تصحیح کنید. تصحیح کنید. تصحیح کنید، جزییات ارتباطی واضح، هجی کردن صحیح و انتخاب کردن یک فونت خوانا در یک سایز خوانا، همگی نیازمند بررسی سه گانه است. نام خود و موضوع شغل را جدا کنید، مطمین شوید که شغل شما، شامل تلفن، وب سایت، آدرس ایمیل و دسته ای از شبکه های اجتماعی باشد. در صورتی که مربوط به فعالیت های بازاریابی شما می شود، ارتباط خود با مشتریان را تسهیل کنید تا احساس راحتی داشته باشند.

10. اگر در چیزی مردد هستید با یک طراح صحبت کنید.

اگر شما به اندازه کافی خوش شناس باشید که شخصی با تجربه طراحی گرافیکی را بشناسید، با سی دقیقه گفتگوی سریع می توانید مطمئن شوید همه چیز برای طراحی شما مهیا است. این دسته اشخاص قادر خواهند بود عناصر طراحی لوگوی شما که بصورت مجعد و واضح بر روی کارت فیزیکی شما ظاهر می شود را شناسایی کنند. این مهم است که مطمئن شوید تصاویر با تفکیک پذیری درست و زمینه متن در یک سایز بهینه و خوانا باشند. آخرین چیزی که شما در چهارچوب کارت ویزیت برای پیدا کردن یک لوگو در پیکسل های آپلود شده ظاهر کنید می خواهید، تلفن همراه شما است.
در آخر اگر شما در امور طراحی شخصی را برای راهبری نمی شناسید، جای نگرانی نیست، کارشناسان طراح با یک تلفن در دسترس هستند. آن ها می توانند به شما در ایرادات و ویرایش ها مساعدت کنند و حتی اگر ضروری باشد تمامی طراحی شما را از نو ایجاد کنند.

 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین