با این‌که گفته می‌شود، روزهای سخت طولانی می‌شوند، اما ۲۰۲۰ را با سرعت هر چه تمام در حال پشت سر گذاشتنیم.چیزی به آغاز ۲۰۲۱ نمانده و در حال شناسایی و پیش‌بینی روندهای سال آتی در حوزه‌های گوناگون هستیم. از همین رو، ما در این متن سعی بر این داریم که روندهای طراحی کارت گرافیک برای سال آینده را عنوان کرده و نمونه‌هایی جذاب به شما ارائه دهیم.

۱) کارت‌های ویزیت در اشکال و اندازه‌های گوناگون

کارت‌های ویزیتی که ما اغلب آن‌ها را دیده‌ایم، به شکل مستطیل هستند و معمولا در اندازه‌ی ۳.۵ در ۲ اینچ طراحی شده و ساخته می‌شوند. اگر همان شکل سنتی کارت ویزیت‌ها را می‌پسندید که هیچ! همین الان می‌توانید یکی از آن‌ها را بسازید.
اما اگر دوست دارید متفاوت و منحصر به فرد باشید، می‌توانید از کارت‌های ویزیت با اشکال گوناگون استفاده کنید.
هم‌اکنون بسیاری از کارت‌های ویزیت محبوب به شکل لوگو، بیضی، کارت‌های مستطیلی با گوشه‌های نرم و … ساخته می‌شوند، در واقع، هیچ محدودیتی برای طراحی کارت ویزیت وجود ندارد.

۲) طراحی‌های نمادین

اگر تجربه‌ی کسب وکار و سروکله‌ زدن با مشتری‌ها را داشته باشید، مطمئنا می‌دانید که با تعاملات خوب می‌توانید یک مشتری را برای همیشه جذب کنید. در واقع، با هدف قرار دادن احساسات مشتریان، توجه آن‌ها را جلب می‌کنید.

اگر این مورد را به دنیای کارت‌های ویزیت تعمیم دهیم، می‌توانیم بگوییم که انتخاب طرح‌های جذاب و محبوب، طبیعت و رنگ‌های خیلی خاص می‌تواند توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کند. از طرف دیگر، اگر کاربر طرح روی کارت شما را دوست داشته باشد، احتمال این‌که آن را دور بیندازد، بسیار کمتر می‌شود.

به عنوان مثال، اگر یک تصویر گربه‌ی بامزه روی کارت ویزیت شما به عنوان کلینیک دامپزشک باشد، احتمال این‌که تعداد زیادی از افراد این کارت را به خاطر تصویر گربه نگه دارند، زیاد است.

 کارت ویزیت نمادین

۳) کارت ویزیت با خط های مینیمال و ساده

طراحان به این نتیجه رسیده‌اند که با استفاده از خطوط هندسی و تاکید بر تقارن می‌توان یک محتوای بصری زیبا خلق کرد. چنین طرح‌هایی فوق‌العاده شیک و بروز هستند. اگر برای کارت ویزیت خود چنین کارت‌هایی انتخاب کردید، حتما به نوع فونت و سادگی کارت توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در چنین کارت‌هایی، تنوع رنگی معمولا در کمترین میزان خود قرار دارد و آزادی بسیاری وجود دارد، بدین صورت که شما می‌توانید نام، آدرس یا هر محتوای دیگر را در هر جایی که دل‌تان خواست قرار دهید. انتخاب چنین طرح‌هایی نشانگر هوشمندی صاحب آن است.

 

۴) استفاده از المان‌های طبیعت روی طرح‌های کارت ویزیت

اگر در حال طراحی کارت ویزیت برای یک فروشگاه گل هستید، یا برای یک کودکستان و یا هزاران مثال دیگر که نقطه‌ی مشترک آن‌ها تمایل کسب وکار موردنظر به برقراری ارتباطات بسیار عمیق با طبیعت است، می‌توانید از این روند محبوب استفاده کنید.

در این نوع از کارت‌ها انتخاب رنگ بسیار مهم است و منظور از المان‌های طبیعت فقط گل و گیاه نیست. کافیست به اطراف خود با دقت بیشتری نگاه کنید.

۵) سیاه و سفید

سیاه‌ و سفید جزو رنگ‌هایی هستند که هیچ گاه کهنه نمی‌شوند و همواره می‌توان آن‌ها را به عنوان روند مطرح کرد. مخصوصا زمانی که راجع به کسب و کار و بیزنس صحبت می‌کنیم. اگر به دنبال یک کارت ویزیت مدرن هستید و می‌خواهید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، به نظر می‌رسد که این رنگ بندی بهترین انتخاب برای شما باشد

اگر می‌خواهید کارت ویزیت شما علاوه بر ارائه‌ی اطلاعات بیزنسی شما، برای مخاطب کاربردی هم باشد، می‌توانید المان‌های سرگرم‌کننده و خلاقانه‌ نیز به کارت‌های ویزیت خود اضافه کنید. کارت‌های ویزیت سه‌بعدی یک گزینه‌ی بسیار محبوب برای این منظور هستند.

این کارت‌های ویزیت، بعد دیگری به طراحی‌های شما اضافه می‌کنند و به دلیل چند ویژگی (جذابیت، غیرمنتظره بودن، ماندگاری در ذهن) اثرگذارتر هستند.

در طراحی‌های سه‌بعدی گزینه‌های متعددی دارید و می‌توانید کارت ویزیت خود را به شکل یک بافت، یک قطعه هنری متحرک و یک بازی ساده (گیمیفیکیشن) طراحی کنید.

 

۶) کارت‌های ویزیت با محوریت عکس

همان‌طور که در بخش طراحی‌های نمادین هم ذکر کردیم، اضافه کردن تصویر به کارت ویزیت می‌تواند تاثیرگذاری آن را افزایش دهد. این تصویر می‌تواند یک عکس از شما باشد، یک عکس از محصول‌تان یا عکسی مرتبط با شغل‌تان.

نوشته‌های زیاد معمولا خسته‌کننده است و بسیاری از افراد حتی آن‌ها را نخواهند خواند اما تصویر جلب توجه می‌کند و باعث می شود مردم بعدا نیز آن را به راحتی به خاطر بیاورند.

۷) کارت ویزیت مینیمال

طراحی یا سبک مینیمال یک شعار بسیار جذاب دارد که فلسفه‌ی وجود این سبک طراحی را مشخص می‌کند. کمتر بیشتر است. در این سبک طراحی، سادگی و کاربرد در اولویت قرار دارد.

سبک ساده و مینیمال احساس پیچیدگی ایجاد می‌کند، یک سبک کلاسیک است و به کاربر نشان می‌دهد که شرکت شما یک هویت بروز داشته و خلاق است.

۸) ماکزیمال

مینیمالیسم عالی است و هیچ‌کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود؛ با این حال، گاهی اوقات برعکس این موضوع نیز صادق است.

گاهی اوقات طراحی‌های پیچیده، جزئیات زیاد و رنگ‌های روشن می‌توانند بیشتر از طرح‌های ساده ذهن مخاطب را به خود جلب کنند. قبل از هر چیز باید مخاطب خود را بشناسید و تشخیص دهید که سلیقه‌ی او به کدام‌یک از موارد ذکر شده نزدیک‌تر است. برخی از مخاطبان طراحی‌های جسورانه را بیشتر می‌پسندند.

۹) تایپوگرافی

براساس آن‌چه که ویکی‌پدیا از تایپوگرافی مطرح کرده است. تایپوگرافی یا نویسه‌نگاری هنر و فن حروف‌چینی (حروف‌نگاری) برای نمایش زبان است. هنر چیدمان حروف برای زبان تصویری. تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن نوشتار به وجه تصویری.

با استفاده از تایپوگرافی می‌توان یک طراحی مدرن و خاص برای کارت‌های ویزیت ایجاد کرد.

کارت‌های ویزیتی که با محوریت متن و فونت طراحی می‌شوند، اغلب پیام کلیدی را ساده‌تر به مخاطب انتقال می‌دهند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین