بعد از خواندن این مقاله، خواهید فهمید:
• چه اطلاعاتی را باید به کارت ویزیت خود اضافه کنید
• اطلاعات تماس خودتان را چگونه بر روی یک کارت ویزیت استاندارد مرتب کنید

اگر طراحی به شکل صحیح انجام بگیرد، [اطلاعات روی جلد] کارت ویزیت شما برای مردمی که برای اولین بار با آن مواجه شده اند در یادشان خواهد ماند و کسانی را که علاقه مند به محصولات یا خدمات شما هستند ترغیب خواهد کرد که برای برقراری ارتباط با شما یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت شما مراجعه کنند.
دانستن اینکه چه مواردی را باید روی کارت اضافه کنید و چه چیزی را کنار بگذارید کمک می کند کارتی را طراحی کنید که هم چشم نواز باشد و هم متوازن و معقول. سعی کنید فقط بر روی عناصر گرافیکی و متن مورد نظرتان تمرکز نکنید بلکه فضای اطراف آنها را نیز در نظر بگیرید. این مورد اغلب به عنوان "فضای منفی" خوانده می شود. با اندیشیدن به فضای اطراف متن و لوگوی خود، به تعادل می رسید و به هر المانی یک فضای خالی برای تنفس اختصاص دهید . طراحی خوب و تمیز، این برداشت را به مخاطب القا می کند که شما سازمان یافته و حرفه ای هستید.


کارت ویزیت شما باید موارد زیر را شامل شود:

  • لوگو (آرم تجاری)
  • نام شرکت
  • نوشته اصلی
  • نام شما
  • عنوان شغل
  • وب سایت
  • اطلاعات تماس

تصویر زیر، مثالی از یک کارت دو طرفه را نشان می دهد که قسمت جلویی آن بر روی آرم، نام شرکت و برچسب تمرکز کرده است، و قسمت پشت کارت، حاوی اطلاعات تماس است. این مثال فقط یکی از روش های مختلف برای طراحی کارت ویزیت است. در عین سادگی، به طور مفید و موثری اطلاعات تماس با شما را نمایش می دهد.

اطلاعاتی که باید بر روی کارت ویزیت خود درج کنید:

اطلاعات مندرج بر روی کارت ویزیت

1- لوگو

آرم شما نشانگر بصری (نشانگر تصویری) است از آنچه که شرکت شما انجام می دهد. این کارت باید نوع کسب و کار شما را در معرض نمایش قرار دهد و هدیه ای است برای مشتریان شما که شما را به خاطر بسپارند. داشتن یک لوگو (آرم)، باعث بوجود آمدن این حس می شود که شرکت شما معتبر، حرفه ای و قابل اعتماد است.

سه نوع متداول آرم عبارتند از:
نام: که اغلب به عنوان "نشانگر" از آن یاد می شود، این یک نمایانگر مکتوب از برند شماست. بسیاری از برند های نمادین مانند Google و Visa از نشانگرها استفاده می کنند.
مونوگرام یا علامت نامه : این لوگو ها، به صورت خلاقانه، از حروف اول کسب و کار شما تشکیل شده اند. اگر شرکت شما یک نام طولانی دارد، مانند شرکت ماشین های بین المللی کسب و کار (IBM)، در این صورت مخفف سازی، ایده خوبی است.
سمبل (نماد): یک نشانگر تصویری از تجارت شما است. نماد، ممکن است شکلی باشد که مربوط به حوزه تخصص شماست، یا یک شکل انتزاعی باشد که نشانگر برند شماست. می تواند به تنهایی به کار برود و از نام تجاری مکتوب شما پشتیبانی کند. Swoosh و Apple دو مورد شناخته شده از این مورد هستند. برای اطمینان از حضور لبه ها در لوگوی چاپ شده، از یک تصویر با کیفیت بالا در 300 dpi (نقطه در هر اینچ) استفاده کنید. آرم شما باید به رنگ سیاه و سفید (برای برنامه های اصلی) و به شکل ایده آل کار کند و مقیاس پذیر باشد (از مقیاس های در اندازه تمبر گرفته تا اندازه پوسترها یا بنرها). سعی کنید متن را خیلی نزدیک به آرم قرار ندهید و آن را خیلی بزرگ نکنید. و به یاد داشته باشید که بگذارید نفس بکشد. این همان چیزی است که باعث می شود آن را متمایز کند. اگر انباشته و به هم چپیده به نظر می رسد، اندازه آرم را کمی کوچک تر کنید و فضای اطراف آن را زیاد کنید.

2- نام شرکت

به این مورد، فضای کافی اختصاص دهید و برجسته اش کنید. احتمالا این مهمترین بخش اطلاعات کارت شماست، زیرا چیزی است که افراد به احتمال زیاد به خاطر می آورند. به طور کلی، نام کسب و کار شما باید بزرگترین متن روی کارت باشد.

3- تگ لاین

سعی کنید آنچه را که ارائه می دهید در شش کلمه یا کمتر خلاصه کنید. "استراتژی برند برای همه" اعلام می کند که اسمیت، مشاوره خدمات برندسازی را به مشتریان مختلف ارائه می دهد و در یک بخش تخصص ندارد. این، اقدامی حرفه ای، صادقانه و متمرکز بر سرویس اصلی است.

اطلاعات پشت کارت ویزیت

4- نام شما

این مورد را برجسته کنید تا مردم شما را به خاطر بسپارند و ارتباط شخصی با کسب و کار شما ایجاد کنند.

5- عنوان شغل

این به عنوان یک تقویت کننده حافظه [در به یاد آوردن] خوب عمل می کند. همه انسان ها با اسامی، خوب نیستند و برخی افراد احتمالاً شما را به خاطر تخصص تان به یاد می آورند.

6- لوگو

این مثال، یک کارت ویزیت با آرم تکرار شده در قسمت پشت کارت، برای تقویت نام تجاری را نشان می دهد. مثال بالا نشان می دهد که چرا مهم است که اطمینان حاصل کنید که یک آرم به رنگ سیاه و سفید درست عمل می کند، چنانکه این برنامه فقط از یک رنگ استفاده می کند، در حالی که آرم جلوی آن شامل یک شیب رنگ است.


7- وب سایت

می توانید http: // را حذف کنید، چون چیز لازم و ضروری نیست و فضا اشغال می کند. مهم است که بین طراحی کارت ویزیت شما و وب سایت شما هماهنگی وجود داشته باشد، بنابراین اگر در حال طراحی یک کارت هستید و درصورتیکه وب سایت هم دارید یا برعکس، این نکته را در نظر داشته باشید.

8- اطلاعات تماس (ایمیل ، شماره تلفن ، آدرس)

اطلاعات تماس معمولاً به صورت چپ چین، راست چین یا قرار گرفته در مرکز ، تنظیم می شوند. اگر روش ارتباطی برای شما ارجحیت دارید (از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل)، با بزرگ کردن اندازه یا برجسته کردن، آن را در مرکز توجه مخاطب قرار دهید. اگر شما یک مکان آجر و ملات را داره می کنید، افزودن آدرس برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان ضروری است. اگر به صورت مجازی یا در وب سایت کار می کنید، می توانید برای صرفه جویی در فضا [ی کارت]، این کار را انجام ندهید. شماره تلفن و آدرس ایمیل بسیار مهم هستند زیرا این ها راه های ارتباطی هستند که اکثر افراد با شما تماس خواهند گرفت.
مگان موراهان، مدیر خلاق ویستاپرینت، خاطرنشان می کند: وقتی صحبت از اضافه کردن متن می شود: هرچه کمتر، بهتر (زیبایی در سادگی است – مترجم).
او می گوید: "برای هرکسی که آنرا دریافت می کند، باید به راحتی قابل هضم باشد." "هرچه اطلاعات کمتری در آنجا قرار دهید، بهتر است."
در مورد سبک حروف نوشتارها نیز همین کار را بکنید، سعی کنید به این دو پایبند باشید (این دو را رعایت کنید) تا همه چیز تمیز و مرتب به نظر برسد.

دستورالعمل های چاپ

اطلاعات کاربردی برای چاپ

ناحیه مرتب

به دلیل تلرانس مکانیکی در چاپ، برش واقعی می تواند در هر نقطه بین خط حاشیه و خط اطمینان اتفاق بیفتد. به همین دلیل مهم است که متن و تصاویر مهم خود را داخل خط اطمینان و خارج از ناحیه مرتب نگه دارید.

خط حاشیه

حاشیه های سند، "خطوط حاشیه" نامیده می شوند. برای جلوگیری از نمایش حاشیه سفید ناخواسته در حاشیه سند، حتماً همه رنگ های پس زمینه یا عناصر طراحی را تا لبه گسترش دهید.

خط اطمینان

خطوط اطمینان، لبه هایی هستند که در داخل منطقه ای قرار دارند که برش در آن صورت خواهد گرفت.
تمام اطلاعات لازم و ضروری مانند نام، آدرس، شماره تلفن یا آرم ها را در داخل خط اطمینان نگه دارید تا اطمینان حاصل کنید که آنها برش داده نخواهند شد.
برای اطمینان از اینکه کارت شما به طور واضح همه آنچه را که می خواهید به مخاطب انتقال خواهد داد، قبل از اینکه پرینت بگیرید (کارت را چاپ کنید) از یک نفر بخواهید یک نگاهی به آن بیندازد (بدین ترتیب کنترل کنید که تاثیری را که می خواهید بر روی مخاطب ایجاد می کند یا خیر - مترجم).

می توانید موارد زیر را از آنها بپرسید:

  • اولین چیزی که می بینید چیست؟
  • آیا مشخص است که چه محصولات یا خدماتی ارائه می دهم؟
  • چگونه می توانید با من تماس بگیرید؟
  • آیا خواندن متن برایتان راحت است، یا مجبورید چشمانتان را کج و کول کنید؟
  • آیا آرم و متن دارای تضاد کافی با پس زمینه هستند؟ (آیا لوگو و متن به خوبی قابل تمیز دادن از پس زمینه و دیده شدن هستند؟)

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین