ما انسان‌ها معمولا انتظار داریم، آدم‌ها شبیه شغل‌های‌شان باشند، به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس حرفه‌ای باشید و عکس‌های بی‌نظیری خلق کنید، انتظار داریم در سایر کارهای خود نیز خلاقیت به خرج دهید و حس زیبایی‌شناسی در تک تک رفتارهای شما جاری باشد.

البته که انتظار چندان نابجایی هم به نظر نمی‌رسد.

از همین رو، اگر شما یک عکاس حرفه‌ای هستید، اما در طراحی کارت‌ ویزیت خود چندان خلاقیت به خرج نداده‌اید، پس آن‌طور که فکر می‌کنید، عکاس فوق‌العاده‌ای نیستید. در واقع، این‌گونه به نظر نمی‌رسید.

به عنوان مثال، اگر به عنوان یک عکاس از یک کارت ویزیت کلیشه‌ای استفاده کنید، این نشان می‌دهد که شما در کار خود نیز کلیشه‌ای هستید. یعنی کارت ویزیت شما نمادی از میزان حرفه‌ای بودن شما در شغل‌تان است. بنابراین، حتما باید به مسائلی مشابه با این موضوع توجه داشته باشید.

در ادامه‌ی این متن شاهد بهترین کارت های ویزیت عکاسان که در سراسر دنیا طراحی شده‌اند، می‌پردازیم. شما می‌توانید با دقت به این تصاویر نگاه کنید تا الهام بگیرید و کارت ویزیت منحصر به فرد خود را طراحی وتوزیع نمایید.

استفاده از المان دوربین عکاسی بر روی کارت ویزیت

به عنوان یک راهکار ساده و رایج می‌توانید از تصویر دوربین برای بک‌گراند کارت ویزیت خود استفاده کنید. دوربین به دلیل داشتن ساختار لایه‌ای از لنز و سنسورها می‌تواند گزینه‌ای باشد که جذابیت بصری نیز به طراحی شما ببخشد. علاوه بر این، وجود این المان روی کارت مفهوم آن را در ساده‌ترین شکل ممکن به مخاطب القا می‌کند.

به عبارت ساده‌تر، کاربر با گرفتن کارت شما به راحتی می‌تواند متوجه شود که شما عکاس هستید و در حرفه‌ی خود تخصص دارید.

استفاده از نمونه‌کارها

 استفاده از نمونه‌کارها روی کارت ویزیت نیز یکی دیگر از نتیجه‌بخش‌تربن طراحی‌های کارت ویزیت به حساب می‌آید. با چنین کارت‌های ویزیتی طرف مقابل، بخشی از نمونه‌کارهای شما را در دسترس دارد و به راحتی به کیفیت کار شما پی می برد و هر آن ممکن است از شما برای همکاری در پروژه‌ای درخواست کند.

افرادی که به مهارت و تخصص خود ایمان دارند، معمولا از چنین کارت ویزیت‌هایی استفاده می‌کنند، چون می‌دانند مشتری بالقوه با دیدن نمونه‌کارهای آن‌ها مشتاق همکاری می‌گردد. در ادامه چند نمونه از کارت ویزیت‌هایی که از روی آن‌ها نمونه‌کار عکاسان قرار داده شده، را مشاهده می‌کنید.

کارت ویزیت حاوی تصویری از خودتان

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای کارت ویزیت عکاسی، استفاده از تصویر خودتان روی کارت است. اگر بیشتر با کسب‌وکارها کار می‌کنید و یا می‌خواهید رسمی به نظر برسید، استفاده از تصویر حرفه‌ای و تمام رخ از خودتان، همانند تصویری که برای لینکدین انتخاب می‌کنید، منطقی‌تر است. اما اگر با عموم مردم در ارتباط هستید، استفاده یک تصویر از خودتان به همراه دوربین می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری باشد.

کارت ویزیت با جنس غیرمعمول

شاید فکر کنید که ایده‌ی طراحی کارت ویزیت مهم‌تر از جنس یا بدنه‌ی آن است، اما باید بدانید که گزارش‌ها نشان می‌دهند که کاربران کارت‌های ویزیت با بدنه‌ی غیرکلیشه‌ای را بیشتر دوست دارند، علاوه یر آن، کارت‌های ویزیت با جنس بدنه‌ی مناسب، در معرض آسیب و از بین رفتن قرار نمی‌گیرند.

مشتریان دوست دارند با عکاسی در ارتباط باشند که علاوه بر این‌که کارت ویزیت خلاقانه‌ای دارد، در کار خود فردی موفق است و درآمد کافی دارد. بنابراین، انتخاب کارت ویزیتی با جتس بدنه‌ی شیک و مقاوم می‌تواند یک انتخاب به جا برای شما باشد.

کارت ویزیتی به سبک کارهای‌تان

در کنار تمام موارد ذکر شده، کارت ویزیت شما می‌تواند هیچ ارتباطی به عکاسی نداشته باشد، اما هم‌چنان جلب توجه کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک کارت ویزیت مدرن با استفاده از تایپوگرافی طراحی کنید و بدین ترتیب نشان دهید که سبک کارهای‌ شما مینیمال است و با ظرافت بسیار بالا طراحی می‌کنید.

این نوع از کارت‌های ویزیت برای کسانی مناسب است که سبک خاصی را در کارهای خود پیاده‌سازی کرده‌اند. به عبارت ساده‌تر افرادی از چنین کارت‌های ویزیت استفاده می‌کنند که دارای برندینگ شخصی بوده و شناخته شده هستند.

 همان‌طور که می‌بینید طراحی یک کارت ویزیت خلاقانه، کار چندان پیچیده‌ای نیست، فقط کافیست برای انتخاب یک طرح خاص وقت بگذارید و آن را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنید. به یاد داشته باشید که قانون ۸۰ - ۲۰ می‌تواند در زمینه‌ی ساخت یک کارت ویزیت بسیار کمک کننده باشد. به طور خلاصه منظور از قانون ۸۰ به ۲۰ در این مورد اینست که ۸۰ درصد از وقت خود را برای انتخاب طرح و جنس کارت و ۲۰ درصد دیگر را به ساخت آن اختصاص دهید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین