این روزها گوشی و تلفن‌های همراه به مهم‌ترین وسیله‌ی هر شخصی تبدیل شده‌اند، به طوری‌که ممکن است بدون صبحانه یا ناهار خانه را ترک کنید، اما بدون موبایل‌تان هرگز.

از همین رو‌، بیزنس‌های مرتبط با موبایل نیز با توسعه‌ی فراوانی روبرو شده‌اند، خصوصا کسب‌وکارهای مرتبط با تعمیر و رفع مشکلات گوشی‌ها که با گران‌تر شدن محصولات الکترونیکی و تکنولوژیکی از ارزش بیشتری برخوردار هستند.

تعمیرکار موبایل کیست؟

تعمیرکار موبایل یک شخص یا گروهی از افراد هستند که با مهارت و تخصص فنی مشکلات به وجود آمده برای گوشی‌های مردم را برطرف می‌کنند. برخی از تعمیرکاران ممکن است گوشی‌های دست دوم مردم را خریداری کنند و یا به فروش گوشی‌های دست دوم هم بپردازند.

بسیاری از تعمیرکاران موبایل در فروشگاه‌های فیزیکی فعالیت می‌کنند، اما برخی دیگر آنلاین هستند (به طوری که کاربران می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن و سایت گوشی خود را برای تعمیر تحویل آن‌ها دهند و با پرداخت آنلاین هزینه‌، گوشی سالم خود را تحویل بگیرند.)

درآمد تعمیرکاران به تعداد مشتریانی که دارند و تعداد گوشی‌هایی که برای تعمیر دریافت بستگی دارد، بنابراین هر تعمیرکار موبایلی سعی دارد، بیشترین تعداد تماس از طرف مشتری را داشته باشد. از همین رو، باید کارهایی را برای جذب مشتری انجام دهند. یکی از ساده‌ترین راهکارها برای جذب و نگهداری مشتری توزیع کارت ویزیت است که امری تاثیرگذار و اثبات شده است.

کدام تعمیرکاران نیاز به کارت ویزیت دارند؟

  • تعمیرکارانی که به دنبال جذب مشتریان جدید هستند
  • تعمیرکارانی که در مغازه به مشتریان خود برای پیگیری تعمیر شماره تماس می‌دهند
  • تعمیرکارانی که به دنبال برندسازی و شهرت هستند و در رویدادها و ... شرکت می‌کنند

در ادامه ما به ارائه‌ی برخی نمونه‌کارهای کارت ویزیت طراحی شده برای تعمیرکاران موبایل می‌پردازیم.

طراحی خاص

به یاد داشته باشید که اگر از طرح‌های خاص برای کارت ویزیت خود استفاده کنید، بیشتر موردتوجه قرار خواهد گرفت. برای یک تعمیرکار موبایل بهترین گزینه طرحی شبیه به تلفن همراه است که پیام را به سرعت به مغز گیرنده انتقال می‌دهد. در واقع، چنین طرح‌هایی به دلیل ارتباط دقیق با کسب وکار و خلاقانه بودن، هر دو نیمکره‌ی چپ و راست را فعال می‌کند.

به عنوان مثال، در زیر یک کارت ویزیت مخصوص تعمیرکار موبایل را مشاهده می‌کنید، این تعمیرکار روی کارت ویزیت خود اطلاعات کسب‌وکار، اطلاعات تماس و خدماتی که ارائه می‌دهد را یادداشت کرده است. تمامی این اطلاعات روی یک گوشی و به صورت نوتیفیکیشن و والپیپر گوشی مشخص شده است که جذابیت آن را چندین برابر می‌کند. علاوه بر آن، روی این کارت ویزیت یک کیوآر کد قرار گرفته است که کاربر با اسکن آن می‌تواند کلیه‌ی اطلاعات کارت را بدون زحمت اضافی به گوشی خود منتقل کند.

این کارت ویزیت نیز ایده‌ی مشابه با کارت ویزیت بالایی دارد، با این تفاوت که جنس بدنه‌ی آن متفاوت است و از یک طلق شفاف استفاده کرده است. مزیت کارت ویزیت قبلی در اینست که می‌توان از دو سمت کارت برای انتقال اطلاعات استفاده کرد. اما اگر لوگو یا نماد بصری خاصی ندارید، کارت زیر می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای شما باشد.

کارت ویزیت زیر یکی دیگر از طراحی‌های خلاقانه برای تعمیرکاران موبایل است. شما هم می‌توانید طرح موبایل مورد علاقه‌ی خود را برای این مورد انتخاب کنید. طرح آیفون ۱۲ پرو مکس، گلکسی نوت ۲۰ اولترا،‌ گلکسی زد فولد ۲ و می ۱۰ اولترا را برای کارت ویزیت خود انتخاب کنید. شاید این مورد به جذب مخاطب هدف‌تان هم کمک کند.

طراحی مینیمال

دومین گزینه و پیشنهاد برای کارت ویزیت تعمیرکاران سبک طراحی مینیمال است. طراحی مینیمال سبک محبوب حال حاضر محسوب می‌شود و درصد بسیاری از افراد این سبک را برای معرفی کسب وکار حرفه‌ای خود می‌پسندند. خلاصه و مفید بودن ویژگی اصلی این سبک است، اطلاعات موجود روی کارت به سرعت به ذهن خواننده منتقل می‌شود.

در زیر شاهد یک کارت ویزیت به سبک مینیمال هستید. در بخش اصلی این کارت شاهد یک تصویر گوشی و یک اسم هستید، بقیه‌ی قسمت به رنگ سفید و خالی هستند. در قسمت پشتی کارت هم شاهد نام بنیان‌گذار، شماره تماس، ایمیل، آدرس سایت و اکانت توییتر هستید و هیچ اطلاعات دیگری روی کارت قرار نگرفته است.

کارت ویزیت‌هایی که در قسمت قبلی مشاهده نمودید، به دلیل ارائه‌ی اطلاعات کامل و توضیح خدمات به درد تعمیرکارانی می‌خورد که به دنبال مشتریان بالقوه جدید هستند، اما کارت‌های ویزیت مینیمال به درد افرادی می‌خورد که مشتری دارند و می‌خواهند ارتباط خود را با او حفظ کنند. به عنوان مثال، اگر شما به مشتریانی که به مغازه‌تان مراجعه می‌کنند، کارت ویزیتی را برای پیگیری روند کارشان ارائه می‌دهید، این نوع از کارت ویزیت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

کارت ویزیتی که در ادامه مشاهده می‌کنید، شباهت بسیار زیادی با کارت ویزیت بالایی دارد. تنها تفاوت این دو کارت ویزیت در رنگ‌بندی و طرح موبایل روی کارت است که می‌تواند با توجه به سن صاحب کسب‌وکار و مخاطبانش متفاوت باشد. به عبارت ساده‌تر، اگر شما کمی جوان و مدرن هستید، احتمالا از کارت ویزیت پایینی خوشتان بیاید، اما اگر کمی سن‌تان بالا باشد و بخواهید کسب‌وکار خود را رسمی‌تر نشان دهید، کارت ویزیت بالایی را بپسندید.

اطلاعات کامل

اگرچه یک کارت ویزیت مینیمال با اطلاعات مهم به سرعت به ذهن مخاطب انتقال پیدا می‌کند، اما اگر وب‌سایت نداشته باشید، می‌توانید یک کارت ویزیت با اطلاعات کامل از کسب وکار خود طراحی کنید. به عبارت ساده‌تر، اگر جایی باشد که اطلاعات کاملی از وب‌سایت شما در آن مشخص باشد، می‌توانید لینک آن را به سادگی در کارت ویزیت خود قرار دهید. اما اگر سایت یا اکانت کامل دیگری ندارید، یا مخاطب هدف شما اهل اینترنت نیست، کارت ویزیتی مثل کارت زیر می‌تواند بهترین گزینه برای کسب وکار شما باشد.

 

خدمات خاص

اگر کسب‌وکار شما به برند خاصی مرتبط می‌شود، می‌توانید این موضوع را با طرح‌های ساده روی کارت ویزیت مشخص کنید تا فقط کاربران مرتبط را جذب کنید.

چند نمونه کارت ویزیت دیگر

در ادامه چند نمونه کارت ویزیت دیگر برای تعمیرکاران موبایل را مشاهده می‌کنید که می‌توانید از آن‌ها برای طراحی کارت ویزیت خود ایده بگیرید. اگر قصد طراحی کارت ویزیت رایگان به صورت آنلاین دارید، می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین