قالب اینستاگرام مجموعه ای از طرح های از پیش ساخته شده است که به شما کمک می کند انواع مختلف محتوا را در کانال رسانه های اجتماعی بسیار محبوب به اشتراک بگذارید. برای طراحی قالب اینستاگرام، منابع منعددی وجود دارد اما اگر ندانید چطور از آنها استفاده کنید، نمی توانید محتوای جذاب و مخاطب پسند تولید کنید.
در ادامه راهنمای جامعی در خصوص نحوه طراحی قالب اینستاگرام برای شما آماده کردیم که روش های مختلف ساخت پست و استوری را تجزیه و تحلیل می کند، بنابراین شما می توانید پست های اینستاگرام را مانند یک حرفه ای در کمترین زمان ایجاد کنید.

 

چگونه با طراحی قالب اینستاگرام، محتوای جذاب تولید کنیم؟

 

چرا از قالب اینستاگرام استفاده کنیم؟

چگونه با طراحی قالب اینستاگرام، محتوای جذاب تولید کنیم؟

قالب‌های اینستاگرام ابزاری عالی برای طراحی بنر، پست و استوری هستند که موجب صرفه‌جویی در زمان بازاریابان، طراحان و افرادی که به دنبال استفاده حداکثری از این پلتفرم می باشند، می شوند.
یک قالب آماده اینستا می تواند شامل مکان هایی برای افزودن تصاویر و گرافیک با متن، اینفوگرافیک، پس زمینه و سایر عناصر تصویری باشد که پایه ای برای شروع سریع ایده یک طراحی است. اگر با انواع محتوا برای اشتراک‌گذاری مشکل دارید، یا به دنبال روشی سریع برای تولید محتوا هستید، طراحی قالب اینستاگرام می‌تواند کمک کند.
علاوه بر این، یک قالب آماده می تواند به شما در ایجاد هویت بصری و تم اینستاگرام در این شبکه اجتماعی کمک کند. بهترین اکانت های اینستاگرام دارای محتوا و تم بصری هستند که دنبال کنندگان آن را می شناسند و انتظار دارند. (ساخت تم اینستاگرام، بسیار پیچیده تر از پست کردن هر عکسی است که در تلفن شما وجود دارد.)
در نهایت، یک قالب اینستاگرام می‌تواند به افراد غیر طراح یا طراحان کمک کند تا به سرعت محتوای تبلیغاتی نظیر بنر یا پست و استوری را طراحی کنند. در حالی که می‌توانید قالب‌های اینستاگرام را دانلود کنید، می‌توانید قالب خود را نیز به عنوان چارچوبی برای ارسال پست بسازید. 

در طراحی قالب اینستاگرام به دنبال چه چیزی باشیم؟

چگونه با طراحی قالب اینستاگرام، محتوای جذاب تولید کنیم؟

با انتخاب های زیادی که وجود دارد، چگونه می توانید قالب آماده مناسب را برای طراحی بنر اینستاگرام، پست یا استوری پیدا کنید؟
چند مورد وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:
•    مشخصات: مطمئن شوید که اندازه های قالب برای هدف شما مناسبند.
•    سفارشی سازی: بفایله دنبال دانلود قالب های اماده ای باشید که بتوانید آنها را باز کرده و در نرم افزاری که استفاده می کنید، مانند فتوشاپ، یا برنامه های ساخت بنر آنلاین مانند دومینگو ویرایش کنید.
•    عناصر تعاملی: برای طراحی قالب‌های استوری اینستاگرام، به دنبال عناصر یا مکان‌هایی بگردید که بتوانید بخش‌های تعاملی اینستا، مانند هشتگ‌ها، گیف‌ها یا نظرسنجی‌ها را به آن اضافه کنید.
•    سبک: قالب آماده باید با سبک طراحی و نوع محتوایی که پست می‌کنید مطابقت داشته باشد. اگر پست‌های شما دارای تصویر هستند، قالب‌های متنی اینستاگرام بهترین گزینه شما نیستند.
•    انعطاف پذیری: به دنبال قالب هایی با گزینه های فراوان برای انواع مختلف محتوا باشید. به این ترتیب دیگر به پست کردن مکرر همان مطلب (یا چیزی که شبیه همان چیزی است) نیازی ندارید.

طراحی قالب اینستاگرام پست یا استوری؟

چگونه با طراحی قالب اینستاگرام، محتوای جذاب تولید کنیم؟

وقتی صحبت از طراحی قالب اینستاگرام می شود، مطمئن شوید برای پست ها به آن نیاز دارید یا استوری ها.
پست اینستاگرام شامل یک تصویر یا ویدیو، کپشن و هشتگ اختیاری است و شامل قابلیت پیوند به محتوای خارجی نمی‌شوند.
استوری اینستاگرام فرمت جدیدتری است و محبوبیت روزافزونی دارد. استوری ها به کاربران امکان می دهد چندین عکس و ویدیو را در قالب نمایش اسلاید به اشتراک بگذارند. استوری ها در بالای فید اصلی ظاهر می شوند و برای اکانت هایی با بیش از 10000 فالوور، استوری ها می توانند به محتوای خارجی پیوند داده شوند.
یک قالب ثابت اینستاگرام امکان طراحی هر دو نوع محتوا را فراهم می کند. با نگاه کردن به فرمت ها و اندازه ها متوجه خواهید شد که این قالب برای کدام مورد ساخته شده است. به طور پیش فرض، یک پست اینستاگرام مربع شکل است و شامل یک نوع رسانه (عکس یا ویدیو) می باشد. درحالیکه قالب استوری اینستاگرام یک فرمت عمودی دارد و شامل چندین نوع رسانه (عکس، ویدئو، گیف، نظرسنجی و غیره) می شود. برای طراحی بنر اینستاگرام رایگان می توانید از هر دونوع قالب استفاده کنید.

نحوه طراحی و سفارشی سازی قالب های اینستاگرام

چگونه با طراحی قالب اینستاگرام، محتوای جذاب تولید کنیم؟

طراحی قالب های آماده اینستاگرام آسان است. (سخت ترین قسمت این است که یکی را پیدا کنید که واقعاً دوست دارید.)
در ادامه نحوه طراحی قالب های بنر، پست و استوری اینستا در چند مرحله آورده شده است:
•    قالب اینستاگرام مورد نظر خود را دانلود کنید.
•    قالب را در فتوشاپ(اگر آنها با فرمت PSD هستند) یا برنامه طراحی پست و استوری آنلاین باز کنید.
•    رنگ ها، تصاویر یا عناصر دیگر خود را به طراحی قالب اضافه کنید.
•    تصویر نهایی را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره کنید.
•    تصویر را به اینستاگرام اضافه کنید و اطلاعات اضافی مانند زیرنویس، هشتگ یا عناصر تعاملی برای پست یا استوری ها را اضافه کنید.
•    تصویر را در اینستا منتشر کنید… و مطمئن شوید که مراقب محتوای خود هستید و به تعامل با دنبال کنندگان ادامه می دهید.

یک تم بصری پیدا کنید

چگونه با طراحی قالب اینستاگرام، محتوای جذاب تولید کنیم؟

نکته مهم در مورد استفاده از اینستاگرام این است که قالبی را انتخاب کنید که با محتوای شما مطابقت داشته باشد.
این نکته ممکن است مهمترین بخش طراحی یک قالب اینستاگرام باشد: شما باید یک تم بصری را پیدا کرده و خلق کنید. 
یک تم بصری به ایجاد یکپارچگی در فید اینستاگرام شما کمک می کند تا فالوورهای تان بتوانند محتوای شما را پس از انتشار، شناسایی کنند. مضامین بصری ممکن است در طول زمان تغییر کنند یا با کمپین‌های خاصی مطابقت داشته باشند.
یک تم بصری می تواند شامل یک پالت رنگ یا نوع و انواع تصاویر و ویدیویی باشد که پست می کنید. برای انتخاب پالت رنگ مناسب تم اینستاگرام می توانید مقاله دیگر سایت ما را بخوانزد.
تم به کلماتی که با تصاویر بکار می روند نیز گسترش می یابد. برند شما چه نوع متنی در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد؟ آیا با لحن برند شما در کانال های دیگر (مانند وب سایت شما) مطابقت دارد؟
نکته مهم در مورد استفاده از اینستاگرام این است که قالبی را انتخاب کنید که با محتوای شما مطابقت داشته باشد. صرفا یک قالب آماده را انتخاب نکنید به این دلیل که به نظر جالب می رسد. باید در واقع با آنچه می خواهید در کانال رسانه های اجتماعی انجام دهید هماهنگ باشد. کاربران می خواهند به روشی معتبر و جذاب با شما تعامل داشته باشند.
طراحی قالب اینستاگرام شما باید بازتابی از شخصیت برندتان باشد. نه تنها استفاده و ایجاد محتوا را آسان‌تر می‌کند، بلکه احساس واقعی‌تری به پیج شما می دهد و به کاری تبدیل می‌شود که از انجام آن لذت می‌برید.

جمع بندی

برای طراحی یا پیدا کردن یک قالب اینستاگرام که به شما کمک می کند پیام خود را بهتر بیان کنید، قالبی را انتخاب کنید که سفارشی کردن آن سریع و آسان باشد، با نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید هماهنگ بوده و دارای سبک بصری باشد که با سبک شما مطابقت دارد.
سپس شروع به خلق پست ها و استوری هایی کنید که ظاهر و احساس مناسبی برای حساب اینستاگرام شما دارند. و فراموش نکنید که با فالوورها تعامل داشته باشید تا بتوانید به رشد حضور آنلاین خود ادامه دهید. 
در بنر ساز آنلاین دومینگو صدها قالب آماده پست و استوری و همچنین طراحی بنر اینستاگرام را که توسط طراحان حرفه ای تهیه شده اند برای شما گرداوری کردیم. اگر به دنبال طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی، پست یا استوری جذاب و رایگان اینستا هستید، قالب های آماده در کنار ابزارهای جذاب این نرم افزار طراحی آنلاین بهترین انتخاب شما است.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین