اولین پست شما در پیج اینستاگرام تان به معرفی کسب و کار شما به مخاطبین کمک می‌کند و تم شما را برای بقیه فیدتان مشخص می‌کند. این پست بهتر است یک پست اسلایدی باشد اما اولین پست باید چگونه طراحی شود؟
در این مقاله ۶ ایده و قالب آماده برای طراحی اولین پست اینستاگرام شما آورده شده است:

 

۶ ایده برای طراحی اولین پست و معرفی کسب و کار تان در اینستاگرام

 

1. طراحی پست اینستاگرام با موضوع داستان شخصی ما

این قالب پست اینستاگرام بهترین انتخاب برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل خانگی است تا داستانی الهام‌بخش درباره شروع کارشان به اشتراک بگذارند.

چرا این ایده برای اولین پست اینستاگرام مناسب است؟ 

مخاطبین می‌خواهند شما را بشناسند. با به اشتراک گذاشتن یک داستان شخصی، مانند داستانی الهام بخش از اینکه چرا کسب و کار خود را شروع کرده اید یا مانعی که برای رسیدن به این مرحله بر آن غلبه کرده اید، تا حدی خودتان را در بین مخاطبان نشان می‌دهید.

از چه تصویری استفاده کنیم؟ 

برای کارآفرینان، عکسی از سبک زندگی خود و سایر اعضای تیم پست کنید. از هد شات های کلیشه‌ای «خسته‌کننده» اجتناب کنید و از اعضای تیم بخواهید کار روزمره شان را انجام دهند مثلا با مشتریان صحبت کنند یا محصولات را بچینند.

از چه محتوای متنی برای کپشن پست اینستا داستان شخصی استفاده کنیم؟ 

می‌توانید داستان‌های مختلفی را در این ایده برای اولین پست اینستاگرام به اشتراک بگذارید، از جمله اینکه چه چیزی به شما انگیزه/الهام بخشیده است یا چه رویا یا هدفی شما را به اینجا رسانده یا چه قولی برای آینده می‌دهید.
شما می‌توانید از متن های زیر برای کپشن اولین پست اینستا با موضوع داستان شخصی ما استفاده کنید
سالها با [یک مشکل را مطرح کنید] دست و پنجه نرم کردم. به همین دلیل این شرکت را راه‌اندازی کردم: برای اینکه [ یک مشکل از مخاطبین که راه حلی برای آن دارید، بیان کنید]. من برای به اشتراک گذاشتن این راه حل با شما هیجان زده هستم. 
دانلود نمونه قالب آماده برای طراحی پست اینستاگرام داستان شخصی ما

قالب های آماده متنوعی در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو وجود دارد که می‌توانید از ان‌ها به عنوان ایده برای اولین پست اینستاگرام استفاده کنید. چند نمونه از آنها را در ادامه می‌بینید:

۶ ایده برای طراحی اولین پست و معرفی کسب و کار تان در اینستاگرام

برای ویرایش این قالب‌ها کلیک کنید.

2. طراحی پست اینستا با موضوع  اثبات اجتماعی

این ایده برای هر کسب و کاری که قبلاً در حال فعالیت بوده و می‌تواند نظرات مثبت، تصاویر قبل و بعد مشتریان یا نمونه کارهایش را نمایش دهد، مناسب است. 

چرا این ایده برای اولین پست اینستاگرام مناسب است؟

یک کسب و کار باسابقه می‌تواند هر چیزی را در مورد خودش بگوید. مشتریان بالقوه بیشتر به آنچه دیگران در مورد کسب و کار شما می‌گویند توجه خواهند کرد. یک راه عالی برای اولین پست فید اینستاگرام این است که نشان دهید دیگران در مورد شما چه می‌گویند. در صورت امکان، و با کسب اجازه، نظر مشتری یا عکس قبل و بعد او را برای افزایش تعامل پست کنید و خود مشتری را نیز تگ کنید. 

از چه تصویری استفاده کنیم؟

انتخاب تصویر در این پست اهمیت زیادی دارد، بهترین ایده تصویر قبل و بعد یا یک تصویر با لبخند رضایت مشتری است. مثلا اگر خدمات شما به یک نتیجه فیزیکی مانند کاهش وزن مرتبط است، تصویر قبل و بعد فردی که کاهش وزن قابل توجهی را با کمک گرفتن از خدمات شما تجربه کرده، نشان دهید. 

از چه متنی برای کپشن پست اینستاگرام اثبات اجتماعی استفاده کنیم؟

محتوای نوشتاری شما باید شامل نظر مشتری درباره شما و همچنین جزئیات خدماتی که ارائه داید، باشد. همچنین می‌توانید جزئیات نام برند خود را درج کنید و از مشتری وفادار خود تشکر کنید. 
یک نمونه از این ایده برای اولین پست اینستاگرام را می‌توانید در این پست ببینید.

۶ ایده برای طراحی اولین پست و معرفی کسب و کار تان در اینستاگرام

دانلود و ویرایش قالب پست اینستاگرام قبل و بعد

3. طراحی پست اینستاگرام معرفی محصول

این ایده برای اولین پست اینستاگرام می‌تواند به کسب‌وکارهایی که محصولی را عرضه می‌کنند یا هنوز محصولات/خدمات خود را معرفی نکرده‌اند، عالی باشد.

چرا این ایده برای اولین پست اینستاگرام مناسب است؟

مردم جذب رمز و راز می‌شوند. بنابراین، از این ایده می‌توانید برای طراحی اولین پست محصولات یا خدماتی که در آینده نزدیک ارائه می‌کنید، استفاده کنید.

از چه تصویری استفاده کنیم؟

هنگام نمایش محصولات فیزیکی، تصویر را تار کنید تا مشخص نباشد محصول تان چیست. هر روز که به عرضه محصول نزدیک تر می‌شوید، تصویر محصول را به‌آرامی واضح کنید تا زمانی که در روز موجود شدن آن در فروشگاه، تصویر کاملا واضح و شفاف شود و مردم بتوانند محصول را ببینند. 
همچنین می‌توانید یک اسکرین شات از متن ویرایش‌شده را نشان دهید و بخش هایی از ان را پنهان کنید. یا تصویر محصول خود را پشت یک نماد یا تصویر دیگری مخفی کنید. راه های خلاقانه زیادی برای ایجاد رمز و راز در این ایده برای اولین پست اینستاگرام وجود دارد. یکی از روش هایی که با برند شما هماهنگ است انتخاب کنید.

از چه متنی برای کپشن پست اینستاگرام معرفی محصول استفاده کنیم؟

نکاتی را در مورد محصول بیان کنید. حتماً به مردم بگویید که چه زمانی قرار است این محصول را در فروشگاه موجود کنید و اگر چند بنر تبلیغاتی را قبل از روز معرفی محصول، استورز می‌کنید، حتنا به آنها اطلاع دهید. تعامل و کامنت را با درخواست از مخاطبین برای حدس زدن محصولی که در حال عرضه است تشویق کنید و پاسخ های خود را در نظرات بنویسید.
نمونه متن کپشن معرفی محصول
سلام دوستان، ما محصول جدیدی را در )این تاریخ) معرفی می‌کنیم! می‌توانید حدس بزنید؟ [نظرتان را در 1 جمله ای بنویسید]. به نظر شما این محصول چیست؟

دانلود و ویرایش قالب پست اینستاگرام معرفی محصول

۶ ایده برای طراحی اولین پست و معرفی کسب و کار تان در اینستاگرام

4.   طراحی پست اینستاگرام آموزشی

این اه برای اولین پست اینستاگرام می‌تواند به هر کسب‌وکاری کمک کند اما به‌ویژه آن‌هایی که نیاز به ایجاد اقتدار دارند یا افراد متخصص یا اساتید یا کسب و کارهایی که در زمینه آموزش آنلاین فعال هستند، مفید است.

چرا این ایده برای اولین پست اینستاگرام مناسب است؟

مخاطبین چیزهای رایگان را دوست دارند به خصوص اگر دانش یا اطلاعات تخصصی باشد که در زندگی به دردشان بخورد. از اولین پست خود برای معرفی یک سری پست های آموزشی استفاده کنید تا به مخاطبان خود در مورد موضوعی مرتبط با تخصص تان آموزش دهید. می‌توانید در کپشن به آنها اطلاع دهید که به مدت 30 روز هر روز یک نکته مفید یا یک آموزش تخصصی را پست می‌کنید. نکته مهم در مورد این پست های آموزشی این است که می‌توانید همه آنها را از قبل بنویسید و از ابزار برنامه ریزی رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود برای انتشار خودکار آنها در هر روز استفاده کنید. 

از چه تصویری استفاده کنیم؟

برای طراحی این پست بهتر است از قالب های آماده اسلایدی یا پازلی کمک بگیرید تا بتوانید متن و شاید یک عکس را جایگزین کنید. حتی می‌توانید فقط از یک قالب برای کل مجموعه نکات ۳۰ روزه استفاده کنید. 

از چه متنی برای کپشن پست اینستاگرام آموزشی استفاده کنیم؟

همان نکاتی که در پست نوشته اید را در کپشن قرار دهید تا قابل جستجو نیز باشد. برای خوانایی بهتر و تعامل بیشتر، متن را تا حد امکان مختصر نگه دارید. با ذکر یک مشکل از مشتری و اینکه چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند مشکل آنها را حل می‌کند شروع کنید. یا چندین نکته را در یک پست قرار دهید، مانند این پست از Hero Home Care.

۶ ایده برای طراحی اولین پست و معرفی کسب و کار تان در اینستاگرام

دانلود نمونه قالب پست اینستاگرام آموزشی

5. پیشنهاد فروش ویژه خود را به نمایش بگذارید

پیشنهاد فروش ویژه برای شرکت‌هایی که تازه شروع به فعالیت در رسانه های اجتماعی کرده اند اما فروشگاه آنلاین دارند و پیشنهاد فروش منحصربفردی در سایت خود ارائه کرده اند مناسب است.

چرا این ایده برای اولین پست اینستاگرام مناسب است؟

کاربران اغلب مشاغل یا فروشندگان زیادی را در اینستا دنبال می‌کنند. به احتمال زیاد مشتریان سعی می‌کنند بین خرید از کسب و کار شما و کسب و کار دیگر تصمیم بگیرند. نشان دادن پیشنهادات ویژه، برند شما را در بازار منحصر به فرد می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا شما را انتخاب کنند. 

از چه تصویری استفاده کنیم؟

محصولات خود را به نمایش بگذارید و در صورت امکان بر مزایا و ویژگی های واقعی آنها تأکید کنید. 

از چه متنی برای کپشن پست اینستاگرام فروش ویژه استفاده کنیم؟

از نام برندتان استفاده کنید و از بد جلوه دادن محصولات رقبا خودداری کنید. به جای اینکه اینکه روی تضعیف چهره برندهای دیگر تمرکز کنید، روی کسب و کار خود و مزایایی که محصولات تام برای مشتریان دارد، تمرکز کنید. 
آیا می‌دانستید ما تنها [صنعت یا تخصصی] کسب‌وکاری هستیم که در زمینه ]ویژگی منحصر به فرد[ سخت کار کرده‌ایم تا آن را کامل کنیم، و مفتخریم که در همه [محصولات/خدمات] ما گنجانده شده است!

۶ ایده برای طراحی اولین پست و معرفی کسب و کار تان در اینستاگرام

دانلود و ویرایش قالب آماده پیشنهاد فروش ویژه

6. طراحی پست اینستاگرام مشکل/راه حل

این ایده برای اولین پست اینستاگرام کسب و کارهای جدید با مخاطبانی که ممکن است از مزایای پیشنهاد آنها اطلاعی نداشته باشند، مناسب است.

چرا این ایده برای اولین پست اینستاگرام مناسب است؟

این ایده به برندها کمک می‌کند تا تشخیص دهند که آیا یک مخاطب می‌تواند به مشتری آنها تبدیل شود (چون به دنبال راه حلی که شما برای "مشکل" شان ارائه می‌کنید، می‌گردند). از طرفی، به وضوح به مشتریان نشان می‌دهد که چگونه محصولات شما، مشکل آنها را حل می‌کند. در نهایت، این یک راه عالی برای نشان دادن این است که شما برای کمک به مشتری اینجا هستید و برای حل مشکل آنها (نه فقط برای منافع شخصی یا صرفاً برای سود) محصولاتی را می‌فروشید.

از چه تصویری استفاده کنیم؟

طراحی پست‌ها حتی زمانی که "مشکل" را به نمایش می‌گذاریم باید رویکرد مثبتی داشته باشد. می‌توانید تصویری از شخصی که با مشکل خاصی دست و پنجه نرم می‌کنید را به نمایش بگذارید، یا می‌توانید تصویر را روی فردی که از محصول شما استفاده می‌کند متمرکز کنید و از اینکه از نتیجه به‌طور آشکاری خوشحال به نظر می‌رسد،عکس بگیرید. 

از چه متنی برای کپشن پست اینستاگرام مشکل/راه حل استفاده کنیم؟

تا حد امکان، متن را کوتاه نگه دارید. مشکل را توضیح دهید و اینکه چگونه کسب و کار شما آن را حل می‌کند. مثلا این پست از Fairware  مشکل رایجی را بیان می‌کند (افرادی که کلیدهای خود را گم می‌کنند) و محصولی را که آن مشکل را حل می‌کند به نمایش می‌گذارد.

استراتژی شما برای اولین پست اینستاگرام چیست؟

ایده برای اولین پست اینستاگرام مربوط به استراتژی کسب و کار شما است، نه فقط پست کردن آنچه می‌خواهید، یا دوست دارید. یک استراتژی قوی رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند الگوریتم‌ها را به نفع خود جابجا کنید تا محتوای شما را به افراد بیشتری نشان دهد و شما محتوای مرتبطی را که مخاطبانتان می‌خواهند منتشر کنید. 
قالب های آماده برنامه طراحی پست اینستاگرام دومینگو به شما کمک می‌کند تا برای ارسال محتوای معتبر و ارزش محور از جدیدترین و بهترین ایده‌ها استفاده کنید.
همین امروز در نرم افزار رایگان ما ثبت نام کنید تا سریعتر اولین پست خود را منتشر کنید و مشارکت بیشتری داشته باشید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین