با اینکه در عصر دیجیتال، بیشتر استراتژی های بازاریابی و تبلیغات به شکل آنلاین انجام می‌شود اما برندها همچنین به کارت ویزیت نیاز دارند. بهتر است کارت ویزیت را به عنوان یک بخش کوچک از بازاریابی در نظر بگیرید که می‌توانید به هر مشتری حضوری بدهید. کارت‌های ویزیت همچنین احساس امنیت را به گیرنده منتقل می‌کنند و نشان می‌دهند که شما بخشی از یک کسب‌وکار مستقل هستید که آماده و مایل به همکاری با دیگران هستید. به همین دلیل است که طراحی کارت ویزیت با گوشی می‌تواند به شما کمک کند بدون صرف هزینه زیاد یک طرح حرفه ای و برجسته داشته باشید.
کارت‌های ویزیت در کنار امضای ایمیل، سربرگ‌ها، پاکت‌های لوگو دار و غیره به ایجاد یک تجربه برند ثابت برای مشتریان یا شرکای تجارت یا برند شما کمک می‌کنند.
در حالی که پلتفرم‌های آنلاینی وجود دارند که می‌توانند به نوعی کارت ویزیت آنلاین باشند، هنر طراحی و دادن یک کارت ویزیت به مشتری یا کارفرمای بالقوه پس از یک جلسه موفق، همچنان مورد نیاز است.
در مقاله زیر به شما نشان خواهیم داد که مراحل طراحی کارت ویزیت با گوشی چگونه است و چرا آنها هنوز در چشم انداز کسب و کار امروز مهم هستند.

چرا طراحی کارت ویزیت با گوشی مهم است؟

انسان‌ها حافظه غیر قابل اعتمادی دارند بنابراین به راحتی می‌توان افرادی را که ملاقات می‌کنند، فراموش کنند. داشتن کارت ویزیت برای تشویق مشتریان شما بسیار مفید است، به خصوص در مواقعی که بیشتر به شما نیاز دارند. طراحی کارت ویزیت با گوشی فراتر از نام و عنوان است. این فرایند شامل به کار بردن سرنخ‌های تصویری است که طوری کنار هم قرار می‌گیرند تا مدت‌ها پس از برخورد اولیه در خاطر مشتری باقی بمانند.

کارت ویزیت یک راه عالی برای معرفی شما است

اگر شخص یا شرکتی را می‌شناسید که می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید، کارت های ویزیت یک راه حل عالی هستند. آنها را می‌توان شخصاً تحویل داد یا همراه با یادداشتی از طریق پست ارسال کرد. طراحی کارت ویزیت با گوشی شما را حرفه ای جلوه می‌دهد و تمام اطلاعاتی را که گیرندگان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما نیاز دارند در اختیارشان قرار می‌دهد.

کارت‌های ویزیت نشان می‌دهند که شما چه کسی هستید و چه می‌کنید

پیگیری عناوین شغلی دشوار است، به خصوص در جلساتی که با چند چهره جدید روبرو می‌شوید. ارائه یک کارت ویزیت باعث می‌شود افراد درک کنند که شما چه کار می‌کنید و نام برند شما را به خدماتی که نیاز دارند، مرتبط کنند.

طراحی کارت ویزیت با گوشی، برند شما را ماندگار می‌کند

کارت‌های ویزیت معمولاً روی میز، کیف پول یا در مکان‌هایی ذخیره می‌شوند که ممکن است روزی مورد استفاده قرار گیرند و این یک خبر عالی برای لحظه ای است که مردم به شما نیاز دارند.

 

طراحی کارت ویزیت با گوشی

 

چطور طراحی کارت ویزیت با گوشی را حرفه ای انجام دهیم؟

شاید در دنیای دیجیتال امروزی، تصور کنید که کارت های ویزیت از بین رفته اند، اما این تصور دور از واقعیت است.
نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه تحقیقات مغز آماری بیان می‌کند که 57 درصد از افراد تجاری ادعا می‌کنند داشتن کارت برای کسب و کارشان ضروری است. وقتی نوبت به طراحی یک کارت ویزیت عالی می‌رسد، 72 درصد از مردم یک شرکت را بر اساس کیفیت کارت ویزیت آن قضاوت می‌کنند و 39 درصد می‌گویند که با شخصی که کارت ویزیت ارزانی ارائه می‌دهند، معامله نمی کنند.
بنابراین باید سه نکته اصلی زیر را هنگام طراحی کارت ویزیت با گوشی در نظر بگیرید:

1.  فکر کنید که طراحی شما چگونه به نظر می‌رسد

برداشت اول از کارت ویزیت شما اهمیت زیادی دارد که فقط در مورد طراحی آن هم نیست. به کلمات، تاثیرگذاری و برانگیختن احساس فکر کنید.

2. اهدافی را که می‌خواهید کارت ویزیتتان به آن دست پیدا کند، در نظر بگیرید

کارت ویزیت شما بازتابی از برند شماست. نقش کارت شما و آنچه را که دوست دارید به مشتریان منتقل کند را در نظر بگیرید. چه چیزی شما را به فرد مناسبی برای این شغل تبدیل می‌کند؟ چه چیزی پیشنهاد می‌کنید که هیچ کس دیگری نمی تواند؟ اگر خدمات شما کاملاً تخصصی است، چگونه می‌توانید آن را به صورت جذاب در کارت ویزیت نمایش دهید؟

3. مطمئن شوید که خواندن متن روی کارت ویزیت آسان است

کارت هایی که به خوبی طراحی شده اند دور انداخته نمی شوند. وقتی برای ساخت یک کارت زیبا وقت بگذارید، مردم با نگهداشتن آن کارت، به وقت و زمانی که صرف کردید، پاسخ خواهند داد. طرح هایی که جذاب نباشند معمولا کنار گذاشته می‌شوند. قالب های آماده دومینگو را برای طراحی کارت ویزیت با گوشی بررسی کنید هر کدام که برایتان جذاب است، انتخاب کنید و سفارشی سازی کنید. در نهایت، این هدف شما است که با یک طرح مخاطب پسند، توجه مشتریان بالقوه را جلب کنید.

نمونه طراحی کارت ویزیت با گوشی

قبل از شروع، طراحی کارت ویزیت با گوشی می‌توانید قالب های آماده دومینگو را بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید. رنگ کارت های ویزیت، توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند و می‌توانید با انتخاب رنگ‌هایی که به بهترین وجه برای کسب‌وکار شما مناسب هستند، طرح‌ها را سفارشی کنید. 
بیایید چند نمونه قالب کارت ویزیت آماده را با هم مرور کنیم:

نمونه طراحی کارت ویزیت با گوشی برای وب مدرن 

کارت ویزیت برای یک طراح وب می‌تواند تاثیرگذار باشد و برای نشان دادن خدمات شما عالی است. از یک سبک ساده مانند کارت ویزیت زیر استفاده کنید یا یک عکس جالب از گالری عکس های دومینگو انتخاب کنید و به این طرح اضافه کنید.

طراحی کارت ویزیت با گوشی

نمونه طراحی کارت ویزیت با گوشی برای فروشگاه

طراحی این کارت ویزیت برای فروشگاه کاملا پویا، تمیز و براق است. طرح‌های زیادی برای ساخت کارت ویزیت فروشگاه در دومینگو وجود دارد، مانند قالب کارت ویزیت فروشگاه مواد غذایی زیر:

طراحی کارت ویزیت با گوشی

نمونه طراحی کارت ویزیت با گوشی برای هنرمندان

استفاده از یک طرح هنری روی کارت ویزیت می‌تواند حال و هوا یا احساسی را برانگیزد. می‌توانید یکی از آثار هنری خود را روی کارت به نمایش بگذارید یا از قالب زیر برای ساخت کارت ویزیت مناسب خدمات هنری خود استفاده کنید:

طراحی کارت ویزیت با گوشی

نمونه طراحی کارت ویزیت برای مهندسی

طرح های مینیمالیسم همیشه پیچیده و بی‌زمان به نظر می‌رسد. اگر به دنبال یک قالب اصلاح‌شده برای کارت ویزیت مهندسی هستید می‌توانید طرح زیر را برای خودتان سفارشی کنید:

طراحی کارت ویزیت با گوشی

نمونه طراحی کارت ویزیت با گوشی برای وکیل مدرن 

ایده‌های خلاقانه، به‌ویژه زمانی که ایده مربوط به کسب‌وکارهای حقوقی و وکالت و خدمات قضایی باشد، کمی مشکل است. طرحی که خاطره‌انگیز و در عین حال رسمی باشد، نیاز به تحقیق زیادی دارد. اگر می‌خواهید ایده مناسبی بیابید از قالب کارت زیر استفاده کنید.

طراحی کارت ویزیت با گوشی

طراحی کارت ویزیت با گوشی برای بازاریابی 

برای طراحی کارت ویزیت دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از یک تایپوگرافی خلاقانه تر کمک بگیرد. قالب کارت ویزیت زیر را امتحان کنید تا مشتریان تان همیشه شما را به خاطر بسپارند.

طراحی کارت ویزیت با گوشی

طراحی کارت ویزیت با گوشی برای شرکت فناوری

با وجود سبک های طراحی متعدد، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می‌تواند دشوار باشد. کارت ویزیت شما باید شبیه به توسعه برند فعلی شما باشد، بنابراین طراحی باید بر اساس لوگو، علامت یا سربرگ شما باشد. اگر کارت ویزیت شما نقطه شروع برند شما است، در نظر بگیرید که چگونه همان طراحی به تمام محتواهای بازاریابی دیگر شما گسترش می‌یابد.

طراحی کارت ویزیت با گوشی

چه عناصری در طراحی کارت ویزیت با گوشی اضافه کنید؟

هنگامی که برای اولین بار شروع به ساخت کارت ویزیت خود می‌کنید، باید ارزیابی کنید که چه عناصری را می‌خواهید در آن بگنجانید. هرچقدر هم که بخواهید در طراحی کارت خلاقیت به خرج دهید، حتما باید موارد زیر را در کارت تان بگنجانید:
نام برند. مهم است که نام برندتان به وضوح قابل مشاهده باشد و از فونتی خوانا استفاده کنید.
حوزه کاری برند. شما می‌خواهید که گیرنده کارت ویزیت نام شما را با کسب و کاری که مالک آن هستید یا در آن کار می‌کنید، مرتبط کند.
عنوان فعلی شما. برای دارنده کارت مهم است که به راحتی بداند چگونه می‌توانید به او کمک کنید. چه مدیر عامل باشید یا یک مدیر بازاریابی، باید زمینه کاری تان را در کارت مشخص کنید.
اطلاعات تماس. یکی دیگر از اطلاعات ضروری برای طراحی کارت ویزیت، اطلاعات تماس شما است که می‌تواند شماره موبایل، آدرس ایمیل یا هر دو باشد.
موارد دیگری که می‌توانید به کارت ویزیت خود اضافه کنید عبارتند از:
لوگوی شرکت شما. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که علامت تجاری شرکت خود را به عنوان جایگزینی بصری برای نام شرکت روی کارت به کارت ویزیت خود اضافه کنند. این یک عنصر بصری شیک به کارت ویزیت اضافه می‌کند و جذابیت بیشتری به طرح می‌بخشد.
آدرس پیج اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی. برای بسیاری از صنایع خلاق، رسانه‌های اجتماعی به عنوان شاخص محبوبیت، اقتدار و موفقیت عمل می‌کنند. برای داشتن ظاهری زیبا روی کارت، می‌توانید به سادگی نماد رسانه‌های اجتماعی را با آدرس پیج تان زیر آن اضافه کنید. این مورد حتی می‌تواند به پشت کارت ویزیت شما اضافه شود.

هفت نکته در طراحی کارت ویزیت با گوشی

در اینجا هفت نکته طراحی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

شکل کارت ویزیت

کارت‌های افقی رایج‌ترین نوع کارت‌ها هستند، اما اگر می‌خواهید از رقبای خود متمایز شوید، می‌توانید قالب پرتره را انتخاب کنید. گوشه های منحنی یک گزینه جالب هستند، و همچنین برش قالبی نیز می‌تواند شکل خاصی به کارت شما بدهد. شکل کاملاً متفاوت (مثلاً یک دایره) هزینه‌های اضافی را برای چاپ کارت به شما تحمیل می‌کند، بنابراین قبل از طراحی چنین طرح های خاصی، قیمت آن را ارزیابی کنید.

اندازه کارت ویزیت

توصیه می‌کنیم از ابعاد کارت ویزیت استاندارد استفاده کنید تا کارت شما به راحتی در کیف پول یا جا کارتی قرار بگیرد. اگر به دنبال تأثیرگذاری هستید، باید در نظر بگیرید که گیرنده کارت چگونه آن را نگهداری می‌کند. اگر کارت خیلی کوچک باشد، ممکن است گم شود، اگر خیلی بزرگ باشد، ممکن است دور انداخته شود.

طراحی کارت ویزیت

شاید طرح هایی را برای طراحی کارت ویزیت با گوشی انتخاب کنید صرفاً به این دلیل که آنها را دوست دارید، اما ممکن است برای افرادی که کارت شما را دریافت می‌کنند چندان جالب نباشد. یک طرح روشن و رنگی ممکن است نماینده کسی نباشد که در بخش مالی کار می‌کند، همانطور که یک طراحی ساده و ابتدایی طرح خوبی برای کار یک هنرمند نیست. به رنگ‌ها یا طرح‌هایی فکر کنید که نشان‌دهنده صنعت شما هستند تا به مردم کمک کند خدمات شما را درک کنند.

لوگو کارت ویزیت

قرار دادن لوگو برای طراحی کارت ویزیت با گوشی اجباری نیست، اما راهی عالی برای مشتریان است تا برند شما را سریع و آسان بشناسند. اگر فکر می‌کنید کارت ویزیت شما می‌تواند از لوگو به نفع خود استفاده کند، از قالب های زیر که جای مشخصی برای  قرار گرفتن لوگو دارند، استفاده کنید.

متن کارت ویزیت

محتوایی که روی کارت ویزیت نمایش داده می‌شود باید دارای یک ترتیب خاص باشد: نام شرکت، نام و نام خانوادگی، عنوان شغلی و اطلاعات تماس شما (شماره تلفن، ایمیل، آدرس وب، رسانه های اجتماعی). هر گونه اطلاعات بیشتر ممکن است موجب شود کارت به هم ریخته به نظر برسد، بنابراین به اصول اولیه پایبند باشید.

تایپوگرافی کارت ویزیت

وقتی نوبت به متن کارت ویزیت می‌رسد، خوانایی مهم است. اگر مشتریان نتوانند آنچه روی کارت شما است را بخوانند، هدف شما از طراحی کارت ویزیت براورده نمی شود. انتخاب فونت دستخطی ممکن است دوست داشتنی به نظر برسد، اما گیرندگان ممکن است برای خواندن آن دچار مشکل شوند.
در نرم افزار طراحی کارت ویزیت با گوشی دومینگو به صدها فونت فارسی آنلاین دسترسی دارید که می‌توانید برای ساخت طرح های متنوع از آنها کمک بگیرید.

طراحی کارت ویزیت با گوشی

بافت کارت ویزیت

هرگز احساسی که یک کارت ویزیت در مخاطب شما بر می‌انگیزد را دست کم نگیرید. اگر بافت آن خیلی نازک و شل و ول باشد، ممکن است ارزان به نظر برسد، بنابراین باید یک کاغذ با کیفیت انتخاب کنید. همچنین، در نظر بگیرید که کارت شما چه روکشی باید داشته باشد. روکش براق باعث ظاهر و احساس درخشان می‌شود، روکش مات درخشندگی کمی دارد و نرم‌تر است، در حالی که روکش بدون پوشش از بافت طبیعی کاغذ استفاده می‌کند.

نکات مهم طراحی کارت ویزیت با گوشی برای چاپ

مهم نیست از چه چاپگری استفاده کنید، کارت‌های ویزیت همه با روشی مشابه چاپ می‌شوند. چندین نسخه از طرح شما بر روی یک برگه کارت قرار می‌گیرد که سپس به کارت های جداگانه بریده می‌شود. 
چند نکته وجود دارد که باید قبل از ارسال کارت ویزیت برای چاپ بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام متن‌ها و عناصر از لبه 5 میلی متر فاصله داشته باشد تا هنگام برش کارت‌ها از بین نرود.
افزودن حاشیه دور کارت می‌تواند خطاهای برش را آشکار کنند، بنابراین بهتر است طراحی کارت ویزیت با گوشی را بدون حاشیه انجام دهید.
اطمینان حاصل کنید که همه کلمات به اندازه کافی بزرگ هستند تا خوانده شوند (خوانا) و هیچ اشتباه تایپی وجود ندارد.
در نهایت، نوع کاغذ خود را بر اساس ضخامت کارت انتخاب کنید. کاغذ استاندارد، درجه یک یا لوکس قیمت های متفاوتی دارند.
روکش کارت را نیز از نوع مات، براق یا بدون روکش انتخاب کنید و سپس کارت را برای چاپ به انتشارات بدهید.
امیدوارم بازاریابی با کارت ویزیت برای شما نتیجه خوبی داشته باشد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین