انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می‌توانید در اینستاگرام منتشر کنید، از ویدیوهای کوتاه و ریلز گرفته تا ویدیوهای زنده و پست‌های ثابت و اسلایدی و استوری و راهنماها... این فهرست همچنان ادامه دارد. در این مقاله، می‌خواهیم هر نوع محتوایی را که می‌توانید در اینستاگرام منتشر کنید، به بررسی کنیم. اگر این راهنمای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان را دنبال کنید، در نهایت با بهترین نرم افزار طراحی آنلاین آشنا می‌شوید که در آن صدها قالب آماده و فونت فارسی انلاین برای ساخت پست و استوری اینستا وجود دارد.

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام این روزها امکان انتشار محتواهای بسیار متنوعی را برای کاربران فراهم کرده است. پیش از اینکه به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان بپردازیم، بیایید با انواع آن آشنا شویم:
•    ریلز
•    پست های تک عکس
•    پست های اسلایدی
•    پست های ویدیویی
•    ویدیوهای زنده
•    راهنماها
•    استوری‌ها
هرکدام از این محتوا‌ها هدفی دارند، بنابراین بیایید نحوه تولید آنها و اینکه برای برند یا کسب و کار شما چگونه به نظر می‌رسند را بررسی کنیم. 

 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

 

ریلز اینستاگرام

بیایید با ریلز اینستاگرام شروع کنیم. اینها نوعی ویدیوی کوتاه مدت هستند که عموماً بر روی دستیابی به یک مخاطب جدید متمرکز می‌شوند و در مورد ارتباط با مخاطبان فعلی شما نیستند. در حالی که مخاطبان فعلی شما می‌توانند آنها را ببینند و خواهند دید، ریلز بیشتر برای یافتن افراد جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد! 

پست های تصویری اینستاگرام 

دومین پست پرکاربرد در اینستاگرام، پست های تصویری هستند! این همان جایی است که اینستاگرام سال‌ها پیش شروع به کار کرد و ساده ترین محتوا در این اپلیکیشن است. در حال حاضر، آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان بیشتر روی همین پست های تصویری متمرکز است چون دسترسی به مخاطبان و ارتباط با آنها از طریق تصاویر، آسان‌ترین راه بازاریابی است. با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، اما صادقانه بگوییم که این هشتگ‌ها کمتر مرتبط با موضوع پست هستند. بنابراین، در این مرحله، پست‌های تصویری تنها یک راه آسان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با فالوورهای وفادار شما هستند. 
اگر به دنبال آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان هستید می‌توانید از ابزار طراحی آنلاین دومینگو استفاده کنید. ابزارهای این نرم افزار کاملا رایگان هستند و نیازی به آموزش برای استفاده از آنها ندارید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

پست های اسلایدی اینستاگرام

گزینه دیگر برای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان، پست های اسلایدی است. این پست‌ها با حداکثر 10 تصویر در یک پست منتشر می‌شوند که بینندگان می‌توانند آنها را اسکرول کنند.
 پست های اسلایدی روشی سرگرم کننده برای به اشتراک گذاشتن چندین عکس از یک موضوع واحد هستند. گاهی اوقات کاربران برای به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی از این نوع پست استفاده می‌کنند. 
پست های اسلایدی می‌تواند راهی آسان، سریع و کارآمد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند با مخاطبان شما باشد. پست‌های اسلایدی این پتانسیل را دارند که با هشتگ‌ها به مخاطبان دیگر دست یابند، اما هنوز سهم زیادی در دستیابی به آن مخاطبان جدید ندارند. 
یک نکته جالب در مورد پست های اسلایدی این است که اینستاگرام ممکن است پست شما را بیش از یک بار با تصاویر مختلف از اسلایدهای دیگر به اشتراک بگذارد. بنابراین، این نوع پست‌ها، پتانسیل بیشتری در الگوریتم اینستا برای نمایش به مخاطبین دارند تا پست های تک عکس.
دومینگو کار آموزش تولید محتوا در اینستاگرام را برای پست های اسلایدی بسیار راحت و رایگان کرده است. فقط کافی است وارد نرم افزار دومینگو شوید و پست های اینستاگرام هارمونیک را فیلتر کنید. حالا به صدها قالب آماده دسترسی دارید که هماهنگ با هم طراحی شده اند تا بتوانید به راحتی از آنها برای طراحی پست اینستا اسلایدی استفاده کنید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

پست های ویدئویی اینستا

نوع بعدی که در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان به آن می‌پردازیم، پست های ویدئویی است! این پست‌ها تقریباً شبیه سایر پست‌های فید هستند، اما فرمت ویدیویی طولانی‌تری دارند. اگر ویدئو IGTV را به خاطر دارید، میتوانید این پست های ویدئویی را که "Instagram videos" نامیده می‌شوند همان ویدئوهای IGTV بدانید. باز هم، با هشتگ‌ها می‌توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، اما همچنان به خوبی ریلز اینستاگرام مخاطبین را پیدا نمی کنند. 

ویدیوهای زنده در استوری اینستا

نوع دیگری از محتوای ویدیویی در اینستاگرام ، ویدیوهای زنده است. به عنوان تعاملی ترین استوری های اینستا، دنبال کردن آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان با موضوع لایو اینستا، می‌تواند به برند شما کمک کند که از تعاملی ترین بخش این پلتفرم برای تعامل با مخاطبان تان استفاده کنید. مهم است توجه داشته باشید که لایو اینستا فقط برای مخاطبان شما پخش می‌شود، اما برای برقراری رابطه با آنها بسیار مهم است. 
پس از اتمام کار با لایو اینستاگرام، می‌توانید لایو را به صورت یک پست ویدیویی در فید خود به اشتراک بگذارید تا مخاطبین بتوانند به عقب برگردند و پخش مجدد را تماشا کنند. در حال حاضر، می‌توانید به عقب برگردید و ویدیوهای زنده مانند آن را تا 30 روز پس از پست اصلی به اشتراک بگذارید، بنابراین نیازی نیست فورا آن را برای پخش مجدد آماده کنید! 

راهنماها یا Guides اینستا

نوع بعدی محتوای اینستاگرام Guides هستند! برای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان به صورت Guides باید این نکته را در نظر داشته باشید که راهنماها اساساً مکانی برای جمع آوری پست‌ها، ریلز، ویدیوها و سایر محتواهای شما هستند که مربوط به یک موضوع خاص در یک مکان برای مخاطبان شما می‌شوند. 
راهنماها می‌توانند راهی عالی برای پاسخ به سوالات متداول شما، ارائه ارزش برند و جمع آوری منابع در مورد یک موضوع باشند. آنها را به عنوان یک وبلاگ کوچک در اینستاگرام در نظر بگیرید که می‌توانند راه بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط با سایر برندهای مرتبط یا کسب و کار شما باشند. شما می‌توانید با گنجاندن محتوای آنها در راهنمای تان، با برندهای دیگر تعامل متقابل داشته باشید. در حال حاضر، راهی برای «لایک کردن» یا نظر دادن درباره خود راهنماها وجود ندارد، اما مخاطبان شما می‌توانند با محتوای راهنمای شما برندتان را بهتر بشناسند، بنابراین راه خوبی برای به اشتراک گذاشتن دوباره برخی از محتواهای قبلی است. 

استوری های اینستا

استوری اینستاگرام آخرین نوع محتوای ارائه شده در اپلیکیشن است! ساخت استوری اهمیت زیادی برای موفقیت بازاریابی شما دارد چون این محتواها فوق العاده تعاملی هستند. به طور کلی طراحی استوری اینستاگرام و آموزش رایگان تولید محتوا استوری در اینستاگرام نسبت به پست‌ها/ویدئوها زمان‌برتر است، زیرا نیاز به خلاقیت و تنوع زیادی دارد.
البته انتظارات از کیفیت محتوای استوری پایینتر است و نیازی نیست حتما با هویت برند شما مرتبط باید یا طراحی خاصی داشته باشد که با سایر استوری‌ها و پست های شما هماهنگ باشد.این آزادی عمل، ویژگی است که آن را بسیار عالی می‌کند! 
طراحی استوری اینستا با قالب های آماده دومینگو کاملا رایگان است و حتی افراد مبتدی که هیچگونه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام را ندیده اند می‌توانند از آنها برای ساخت محتوای جذاب و حرفه ای استفاده کنند:

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان همیشه بسیار سرگرم کننده است و اگر می‌خواهید نکات بیشتری در مورد چگونگی جذاب تر کردن محتوا های خود داشته باشید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان با ابزار طراحی آنلاین دومینگو

تا این قسمت از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان متوجه شدید که امکان ایجاد محتوای متنوعی برای جذب مخاطب در اینستا وجود دارد. اما نحوه طراحی این محتواها اهمیت زیادی دارد.
برای تکمیل آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان می‌خواهم نرم افزار  دومینگو را به عنوان یک ابزار طراحی گرافیکی کاربرپسند، به شما معرفی کنم که می‌تواند سلاح مخفی شما در ایجاد محتوای جذاب اینستاگرام باشد. 
در این آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان به شما نشان می‌دهد که چگونه از دومینگو برای ایجاد پست‌ها، استوری‌ها و پست های اسلایدی جذاب فید اینستاگرام استفاده کنید تا پروفایل خود را متمایز کنید

مرحله 1. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان: ثبت نام کنید یا وارد دومینگو شوید

اگر به تازگی با دومینگو آشنا شدید، با ثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان شروع کنید. اگر قبلاً کاربر دومینگو بودید، برای دسترسی به حساب خود، وارد سایت شوید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

مرحله 2. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان: اندازه بوم خود را انتخاب کنید

پس از ورود به حساب کاربری یکی از انواع محتواهایی که می‌خواهید طراحی کنید را انتخاب کنید که شامل انواع محتوای زیر است:
پست اینستاگرام
استوری اینستاگرام
هایلایت اینستاگرام
پست اسلایدی اینستاگرام
استوری اسلایدی اینستاگرم

مرحله 3. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان:  قالب های دومینگو را فیلتر و بررسی کنید

دومینگو قالب های از پیش طراحی شده زیادی را برای انواع مختلفی از محتواهای اینستاگرم ارائه می‌دهد. برای یافتن قالبی که مناسب سبک محتوای شماست، این قالب‌ها را براساس موضوع، قیمت و رنگ فیلتر کرده و سپس مرور کنید، یا برای آزادی کامل، با یک بوم خالی شروع کنید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

مرحله 4. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان: طراحی خود را سفارشی کنید

اینجا جایی است که می‌توانید خلاقیت خود را به کار بگیرید:
پس‌زمینه: رنگ پس‌زمینه را تغییر دهید، یک تصویر اضافه کنید، یا کتابخانه دومینگو از عکس‌های استوک رایگان را جستجو کنید.
متن: با استفاده از انواع فونت‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌ها، شرح، نقل قول یا توضیحات را اضافه کنید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

عناصر: طراحی خود را با نمادها، استیکر، اشکال و تصاویر مجموعه عظیم دومینگو سفارشی کنید.
آپلود: تصاویر یا لوگو خود را با آپلود کنید و درقالب های آماده دومینگو قرار دهید.

مرحله 5. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان: استایل قالب‌ها را تغییر دهید تا طراحی منسجم را حفظ کنید

داشتن یک پروفایل منسجم در اینستاگرام بسیار مهم است. بنابراین، از فونت‌ها، طرح‌های رنگی، و عناصر طراحی مشابه در پست‌ها، استوری‌ها و اسلایدهای خود استفاده کنید که به تقویت هویت برند شما کمک می‌کند.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

مرحله 6. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان: دانلود و ذخیره کنید

هنگامی که محتوای شما آماده شد، روی دکمه دانلود در دومینگو کلیک کنید تا آن را در دستگاه خود ذخیره کنید. مطمئن شوید که فرمت فایل مناسب را انتخاب کرده اید (به عنوان مثال، PNG یا JPEG.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

مرحله 7. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان: محتوای خود را برنامه ریزی کنید یا به اشتراک بگذارید

حالا می‌توانید محتوای خود را با استفاده از ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی مانند Meta Business Suite زمان‌بندی کنید یا به صورت دستی آن را در اینستاگرام آپلود کنید.

مرحله 8. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان: با مخاطبان خود درگیر شوید

جنبه اجتماعی اینستاگرام را فراموش نکنید. با پاسخ دادن به نظرات، پیام‌ها و به طور کلی هر تعاملی که مخاطبین با پست و استوری شما داشته اند، به آنها نشان دهید که برایشان ارزش قائلید. در گفتگوها شرکت کنید، نظرسنجی‌ها را میزبانی کنید و از ویژگی های تعاملی در استوری‌ها استفاده کنید

مرحله 9. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان: تجزیه و تحلیل خود را نظارت کنید

عملکرد محتوای اینستاگرام خود را با استفاده از تحلیل‌ها و بینش‌های داخلی اینستاگرام دنبال کنید. مشاهده کنید که کدام پست‌ها، استوری یا پست های اسلایدی بیشتر در بین مخاطبان شما طرفدار داشته است و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

چه نوع محتوایی را باید در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید؟

اکنون که در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان با انواع محتوا در این پلتفرم آشنا شدید و می‌دانید که با استفاده از ابزار طراحی انلاین دومینگو به راحتی می‌توانید این محتواها را طراحی کنید، بیایید در مورد این سوال مهم صحبت کنیم: از چه نوع محتوایی باید استفاده کنید؟ 
اول از همه، به خاطر داشته باشید اینستاگرام به شما پاداش می‌دهد و اگر از هر نوع محتوایی بیشتر در این اپلیکیشن استفاده کنید، محتوایتان را بیشتر نمایش می‌دهد. این بدان معناست که داشتن یک استراتژی جامع برای تولید انواع مختلف محتوا مهم است. اما، بسته به اهداف بازاریابی شما، چند پیشنهاد برای تکمیل آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان به شما می‌دهیم. 
اگر هدف شما در برنامه به دست آوردن فالوور و رشد حسابتان است، ریزل، پست‌های اسلایدی با ارزش بیشتری طراحی کنید و از طریق راهنماها، پست‌ها و ریلز با دیگران در صنعت خود در ارتباط باشید. اینها انواع محتوایی هستند که با آن می‌توانید به مخاطبین بیشتری دسترسی پیدا کنید! 
اگر در شرایطی هستید که می‌خواهید ارتباط قوی‌تری با مخاطبان خود برقرار کنید، روی استوری، پست ویدئویی و طراحی پست اینستاگرام تک عکس که مخاطب را تشویق به تعامل میکند، تمرکز کنید.
بهترین استراتژی برای تولید محتوا در اینستاگرام، ایجاد تعادل است. پس سعی کنید مدت زیادی به یک نوع محتوا نچسبید اگر مدت زیادی است پست و استوری ثابت منتشر کردید وقت آن رسیده که یک پست ویدئویی بسازید یا به لایو اینستاگرام بروید. 

جمع بندی

با رابط کاربر پسند دومینگو و ابزارهای خلاقانه آن، شما تمام امکانات مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام رایگان را در اختیار خواهید داشت. آموزش طراحی پست‌های فید خیره‌کننده، استوری های جذاب، یا پست های اسلایدی در دومینگو اصلا سخت و پیچیده نیست. دومینگو به شما امکان می‌دهد تا محتوای جذابی تولید کنید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کرده و حضور آنلاین تان را تقویت کنید. 
به دنیای دومینگو وارد و قالب های آماده را تماشا کنید که به شما کمک می‌کند مثل الماس در این پلتفرم بدرخشید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین