اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، ابزارهای بسیار متنوعی برای طراحی استوری دارد. شاید تعجب کنید اگر بدانید که شنا می‌توانید متن متحرک، استیکر، doodle و بسیاری دیگر از عناصر بصری را به عکس‌ها و ویدیوهای خود اضافه کنید تا قبل از اینکه آن را در حساب کاربری خود پست کنید، استوری های حرفه ای و زیبایی دز اینستاگرام بسازید. ابزار داخلی اپلیکیشن اینستا به شما امکان می‌دهد استوری های کولاژ را با اضافه کردن چندین عکس به یک استوری ایجاد کنید. اما همه کاربران با ترفند استفاده از این ابزارهای اینستاگرام آشنا نیستند. به همین دلیل هزینه های بالایی برای استخدام طراحی استوری پرداخت می‌کنند.
بسیاری از افراد نیز امکان استفاده از ابزارهای اپلیکیشن موبایل اینستاگرام را ندارنر. چون برنامه تحت وب و دسکتاپ اینستاگرام عملکرد محدودی دارد و یکی از این محدودیت‌ها این است که امکان پست کردن استوری اینستاگرام از سیستم دسکتاپ وجود ندارد. به همین دلیل، افرادی که از اینستاگرام تحت وب استفاده می‌کنند در نمی توانند از ابزارهای طراحی استوری اینستاگرام استفاده کنند و مجبورند با استخدام طراح استوری، محتواهای جذابی در پیج شان منتشر کنند.
اما اگر توانایی پرداخت هزینه استخدام طراح استوری اینستاگرام را نداشته باشید، چه کاری باید انجام دهید؟ آیا راهی وجود دارد که بدون استفاده از ابزارهای استوری ساز اینستاگرام و استخدام طراح استوری، خودتان بتوانید استوری های حرفه ای بسازید؟
خوشبختانه بله. در این راهنما، به شما نشان خواهم داد که چگونه از ابزار های طراحی دومینگو برای ساخت استوری اینستاگرام در دسکتاپ استفاده کنید.

برنامه استوری ساز حرفه ای چیست؟

برنامه استوری ساز حرفه ای ابزاری محبوب برای طراحی استوری اینستاگرام است که می‌توانید از گوشی و دسک تاپ خود برای کار با ابزارهای آن استفاده کنید.
برای طراحی استوری اینستاگرام با برنامه ساخت استوری اینستاگرام باید یک قالب آماده انتخاب کنید، تصاویر را جایگزین کنید و سایر عناصر بصری را به دلخواه تغییر دهید. این یک راه سریع و ساده برای ایجاد ظاهر حرفه ای به استوری اینستاگرام است که نیازی به استخدام طراح استوری اینستاگرام ندارد.
همچنین، اگر نمی‌خواهید از یک قالب آماده در برنامه طراحی حرفه ای برای ساختن عکس یا ویدیوی استوری اینستاگرام خود استفاده کنید، می‌توانید با یک صفحه خالی شروع کنید و تصاویر یا ویدیوها، متن، استیکرها، شکل‌ها و غیره را به یک بوم خالی اضافه کنید. 

 

طراحی حرفه ای استوری اینستاگرم بدون نیاز به استخدام طراح استوری

 

7 نکته برای طراحی استوری حرفه ای یدون نیاز به استخدام طراح استوری 

استوری اینستاگرام طی چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. 300 میلیون اکانتی که هر روز از استوری در سراسر جهان استفاده می‌کنند، استدلال قانع‌کننده‌ای برای برندها است تا به پتانسیل این محتوا پی ببرند و استفاده از استوری را در استراتژی اینستاگرام خود بگنجانند.
استوری‌ها و قالب عمودی غیر معمول آنها اصول اولیه تبلیغات در اینستا را با امکان برقراری تعامل و لینک دادن به صفحات سایت، تغییر داده است. برندها به طور فزاینده ای ترجیح می‌دهند از طریق استخدام طراح استوری، با انتشار استوری های جذاب با مشتریان شان ارتباط برقرار کنند و این کار را حتی به پست های کلاسیک ترجیح می‌دهند.
محیط اینستاگرام با محبوبیت روزافزون خود بسیار رقابتی شده است، بنابراین اگر می‌خواهید از استخدام طراح استوری بی نیاز شوید، مهم است که از مطالعه استراتژی های مناسب غافل نشوید و اصول اولیه کار با استوری اینستاگرام را درک کنید.

1. مخاطبان هدف خود را بشناسید

قبل از اینکه وارد هر استراتژی و تبلیغاتی شوید، مخاطبان هدف خود را بشناسید. مشخص کردن مخاطبین هدف شما بر اساس سن، جنسیت، مکان یا علاقه کافی نیست. بلکه مهمتر از همه، تجزیه و تحلیل نتایج کمپین های تان برای به دست آوردن اطلاعات خاص در مورد رفتار مخاطبان است.
مخاطبین بیشتر به کدام تبلیغات علاقه دارند
چگونه آنها به تبلیغات تعاملی پاسخ می‌دهند
کدام تبلیغات باعث اقدام به خرید می‌شود
هرچه تصویر دقیق‌تری از مشتریان فعلی و بالقوه داشته باشید، تولید محتوایی که مخاطبانتان را به خود جلب می‌کند بدون نیاز به استخدام طراح استوری آسان‌تر خواهد بود.

2. محتوای سفارشی برای مخاطبان هدف ایجاد کنید

نظرات مخاطبان شما مهم است. از اینکه از کاربران بپرسید چه چیزی می‌خواهند در اینستاگرام شما ببینند نترسید. نظرسنجی ابزاری موثر برای تعامل بیشتر مخاطبان است. در عین حال، می‌تواند الهام بخش خوبی برای توسعه ایده های جدید باشد. اما شما همچنین می‌توانید اطلاعاتی در مورد ترجیحات مخاطبان خود دریافت کنید، به عنوان مثال:
کدام محصولات یا خدمات محبوب هستند
مردم کدام رنگ از محصولات را ترجیح می‌دهند
چه نامی را برای محصول جدید شما ترجیح می‌دهند
چه انتظاراتی دارند
اینستاگرام استیکرهایی مانند emojie slider ، را معرفی کرده است که می‌تواند به شما در نظرسنجی کمک کند. 

3. بازاریابی احساسی را در استراتژی خود بگنجانید

اینستاگرام یک پلتفرم مناسب برای استفاده از "بازاریابی احساسی" اسن. این نوع از بازاریابی، به تمام فعالیت های بازاریابی اشاره دارد که برای برانگیختن احساسات در افرادی که در معرض پیام بازاریابی هستند طراحی شده اند.
آمارها نشان می‌دهد که مشتریان هنگام خرید محصولات/خدمات تصمیمات منطقی نمی گیرند، بلکه تصمیمات احساسی می‌گیرند.
استفاده از بازاریابی احساسی بدون استخدام طراح استوری آسان نیست. اما اگر چند نکته زیر را رعایت کنید، مطمئنا در این راه موفق خواهید شد:
 سعی کنید از طریق رنگ با جامعه خود و محتوای پست ارتباط احساسی برقرار کنید.
متن پست باید با همان لحن و سبک فیلم یا عکس تنظیم شود.
از ایموجی، گیف، فونت‌های خاص، استیکر استفاده کنید تا به طراحی خود لحن احساسی بیشتری بدهید.
محتوا باعث ایجاد آدرنالین و تنش در مخاطب می‌شود که انگیزه بخش عمل می‌کند.
مسابقات و سایر محتوای تعاملی همچنان در اینستاگرام محبوب هستند.از آنها به نفع برند خود استفاده کنید.
از تگ مکان استفاده کنید. با توجه به یک مکان خاص می‌توانید راحت تر با یک جامعه کوچکتر تعامل داشته باشید.
از تصاویر، کلمات و رنگ های مثبت استفاده کنید که بر مغز انسان تأثیر مثبت می‌گذارد.

4. تنظیمات و توضیحات اولیه پروفایل برند خود را تکمیل کنید

اگر استوری های اینستاگرام شما کاربر جدیدی را جذب کند و به پروفایل پیج شما بیاورد، آنها اطلاعات اولیه در بیو شما را خواهند خواند و بررسی خواهند کرد. نگاهی نیز به پست های شما خواهند انداخت. پس مطمئن شوید که شرح بیو و نوع فعالیت برای بازدیدکنندگان جدید مشخص است.
حتی افزودن استوری های مورد علاقه به هایلایت های اینستا به غنی تر شدن معرفی اولیا شما به مخاطب کمک می‌کند.

5. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

همکاری با اینفلوئنسرهای موفق به بخشی از استراتژی بسیاری از شرکت‌ها در اینستاگرام تبدیل شده است. اولین قدم در انتخاب یک اینفلوئنسر مناسب این است که آمار او را در اینستاگرام، فیس بوک یا وب سایت به دقت بررسی کنید. اطلاعات در مورد مخاطبانی که آنها را دنبال می‌کنند ضروری است. چه یک سلبریتی، یک وبلاگ نویس یا یک ورزشکار، مهم است که منشاء مخاطبان اینفلوئنسر را بشناسید تا مطمئن شوید برای تبلیغ محصول شما مناسب هستند.
حالا که نیازی به استخدام طراح استوری ندارید می‌توانید بودجه آن را صرف همکاری با یک اینفلوئنسر کنید تا به موفقیت بیشتری دست یابید.

6. استوری های تعاملی ایجاد کنید

اگر می‌خواهید برای محتوای استوری خود مخاطب بیشتری جذب کنید، می‌توانید قالب هایی انتخاب کنید که به راحتی تعامل برقرار می‌کنند و کاربران را برای اشتراک‌گذاری مجدد آن‌ها ترغیب می‌کنند.
یک نمونه خوب از این قالب‌ها، استوری های آموزشی است که تمایل کاربران را برای ساخت و اشتراک گذاری محتوای شما افزایش می‌دهد.

7. تبلیغات جذاب استوری کنید

با توجه به رقابت زیاد در اینستاگرام، باید روی کار با تبلیغات در محیط این پلتفرم نیز تمرکز کرد. تبلیغات باید چشم نواز باشد و الزامات اولیه را برآورده کند.
اینستاگرام چندین نکته را برای کمک به ایجاد تبلیغات چشم نواز منتشر کرده است.
تبلیغات باید مرتبط باشند
موفق‌ترین تبلیغات در استوری‌های اینستاگرام دارای پیام واضح بودند و محتوای آنها با برند تبلیغ شده مطابقت داشت.
هر ثانیه مهم است
موفق ترین تبلیغات در Stories به طور متوسط کوتاه تر بودند و نام تجاری زودتر ظاهر شد.
استوری های تبلیغاتی موفق تر بودنر که صحنه های کوتاه تری را شامل می‌شدند.
تنها نیمی از استوری‌هایی که توسط اینستاگرام در رتبه برتر قرار داده شده‌اند، عکسی از محصول تبلیغاتی داشتند و این تبلیغات در معیارهای کلیدی درخشیدند.
اساس تبلیغات موثر، بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه است.

مراحل طراحی استوری اینستا در کامپیوتر رومیزی با برنامه استوری ساز حرفه ای 

بیایید ببینیم چگونه از برنامه استوری ساز حرفه ای برای طراحی استوری اینستاگرام بدون نیاز به استخدام طراح استوری در رایانه شخصی دسکتاپ خود استفاده کنیم.

1. وارد برنامه استوری ساز حرفه ای شوید

اگر روی این لینک کلیک کنید، مستقیماً به «سایت دومینگو» هدایت خواهید شد. پس از آن، به دنبال گزینه «استوری اینستاگرام» بگردید و روی آن کلیک کنید. این گزینه شما را به کتابخانه قالب‌های استوری اینستاگرام می‌برد، جایی که می‌توانید هزاران قالب آماده برای طراحی استوری خود پیدا کنید.

2. یک قالب استوری اینستاگرام را انتخاب کنید یا با یک صفحه خالی شروع کنید

اکنون می‌توانید یک قالب استوری اینستاگرام را از کتابخانه قالب‌ها انتخاب کنید.
مشاهده همه قالب های استوری اینستاگرام
وقتی روی یک قالب دلخواه کلیک می‌کنید، مستقیما وارد ویرایشگر آنلاین دومینگو می‌شوید.
اگر قبلاً به حساب  کاربریخود وارد شده‌اید، می‌توانید روی گزینه طرح های من کلیک کنید تا پروژه های قبلی خود را ببینید. اما اگر حسابی ایجاد نکرده اید، یک حساب کاربری برای تغییر قالب استوری اینستاگرام خود ایجاد کنید.
در برنامه ساخت استوری اینستاگرام دومینگو می‌توانید به بیش از 100 هزار عکس، نماد و عناصر، فونت فارسی آنلاین و بیش از هزار قالب استوری آماده دسترسی داشته باشید.
برنامه استوری ساز حرفه دومینگو همچنین دارای ابزارهای طراحی رایگان برای تغییر اندازه و تغییر پس‌زمینه و هر نوع تغییر دیگری است که طراحی استوری را آسان می‌کند.

طراحی حرفه ای استوری اینستاگرم بدون نیاز به استخدام طراح استوری

علاوه بر انتخاب یک قالب Story موجود، می‌توانید از یک صفحه خالی شروع کنید تا یک استوری اینستاگرام بر اساس ایده‌ها و خلاقیت خود ایجاد کنید.
با برنامه استوری ساز حرفه ای ما بدون نیاز به استخدام طراح استوری، روی دسکتاپ خود محتواهای جذاب طراحی کنید

3. استوری خود را بدون نیاز به استخدام طراح استوری ویرایش کنید

هنگامی که یک قالب برای استوری اینستاگرام انتخاب کردید، می‌توانید روی بخشی که می‌خواهید تغییر دهید کلیک کنید. سپس، می‌توانید آن را با ابزارهای ویرایش در برنامه استوری ساز حرفه ای دومینگو شخصی سازی کنید، مانند ادیت عکس آنلاین، ادیت فونت انلاین و غیره
هنگام طراحی در برنامه ساخت استوری اینستاگرام می‌توانید این نکات را دنبال کنید تا بدون نیاز به استخدام طراح استوری اینستاگرام، یک محتوای حرفه ای بسازید:
برای بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کردن تصاویر، اشکال، متن و سایر عناصر در برنامه ما کافی است دایره‌های سفید را در گوشه‌های هر عنصر جابجا کنید.
هنگام طراحی استوری اینستا می‌توانید با کمک گرینه لایه‌ها، چندین لایه را انتخاب کنید.
با کلیک کردن روی هر عنصر می‌توانید به ابزارهای مختلف ویرایش دسترسی داشته باشید.
فایل های عکس یا لوگو خود را از دسکتاپ در برنامه استوری ساز حرفه ای آپلود کنید. برای این کار، روی "آپلود" در نوار ابزار در گوشه سمت چپ فضای کاری کلیک کنید.

طراحی حرفه ای استوری اینستاگرم بدون نیاز به استخدام طراح استوری

در ویرایشگر برنامه ساخت استوری اینستاگرام می‌توانید اشکال، گرافیک‌ها، برچسب‌ها، عکس‌ها و بسیاری موارد دیگر را با انتخاب ابزار مناسب از نوار ابزار سمت راست انتخاب کنید تا به کتابخانه عناصر دسترسی داشته باشید.
اگر می‌خواهید متنی چشم نواز به استوری خود اضافه کنید، می‌توانید از گزینه "متن" در ویرایشگر برنامه استوری ساز حرفه ای استفاده کنید. هنگامی که روی گزینه "متن" در نوار ابزار برنامه کلیک کردید، صدها عنوان متنی فهرست می‌شود که می‌توانید یکی از آنها را برای افزودن به استوری خود انتخاب کنید. .بنابراین، حتی برای نوشتن متن استوری نیاز به استخدام طراح استوری ندارید.
از طرف دیگر، می‌توانید با کلیک کردن روی هر متن "ابزار ادیت متن" در بالای صفحه را ببینید. یک فونت نوشتاری جدید برای متن خود انتخاب کنید یا اندازه، رنگ‌ها، شفافیت و غیره را ویرایش کنید.

طراحی حرفه ای استوری اینستاگرم بدون نیاز به استخدام طراح استوری

4. Story خود را از برنامه استوری ساز حرفه ای روی سیستم دانلود کنید

پس از طراحی استوری در برنامه استوری ساز حرفه ای می‌توانید استوری اینستاگرام خود را در رایانه ذخیره کنید.
برای دانلود Story در رایانه شخصی خود، روی دکمه دانلود در گوشه سمت راست بالای ویرایشگر ضربه بزنید. سپس، از شما خواسته می‌شود که یک نوع فایل را انتخاب کنید. نوع فایل مناسب را از منوی کشویی انتخاب کنید و سپس روی دکمه دانلود کلیک کنید.

5. بدون استخدام طراح استوری، محتوا را در اینستاگرام منتشر کنید.

با دنبال کردن ۴ مرحله قبل به راحتی توانستید مستقیماً استوری اینستاگرام را در رایانه شخصی خود طراحی کنید، حالا می‌توانید استوری خود را از طریق همین سیستم در اینستاگرام منتشر کنید یا می‌توانید استوری اینستاگرام خود را به تلفن هوشمند خود منتقل کنید و سپس آن را از اپلیکیشن گوشی خود پست کنید.
برای طراحی استوری رایگان آماده اید؟ کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین