اگر لحظه ای مکث کنید و چند روز یا هفته گذشته را بررسی کنید مطمئنا به یاد می‌آورید که حداقل یک بوکلت تبلیغاتی دیده اید و ممکن است تعجب کرده باشید که طراحی بوکلت چطور در عصر دیجیتال همچنان برای تبلیغات کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
بوکلت یک کتابچه جیبی است که هنوز در عصر دیجیتال به عنوان یکی از محتواهای بازاریابی پرطرفدار شناخته می‌شود. حقیقت این است که تعداد زیادی از این کتابچه‌ها برای برندهای تجاری چاپ می‌شود و این بسته‌های کاغذی کوچک نه تنها برای بازاریابی کسب‌وکار شما موثرند، بلکه نسبت به سایز کوچک شان بسیار کاربرد دارند.

بوکلت چیست؟

پاسخ به این سوال ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما از آنجایی که اصطلاحات کاتالوگ و بوکلت اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، ارزش آن را دارد که تفاوت این دو را توضیح دهیم. در یک توضیح ساده باید بگوییم که کاتالوگ معمولا یک ورق است که سه تا می‌شود تا سه "صفحه" با شش طرف قابل چاپ ایجاد شود. اما بوکلت دقیقا مثل یک کتاب دارای چندین صفحه است و فقط سایزکوچی دارد اما مانند «کتاب » دارای جلد و صحافی است.
ممکن است بوکلت، صفحات کمی داشته باشد که به هم منگنه شده اند یا دارای یک جلد شومیز در سایز کامل باشد که به زیبایی صحافی شده است.
بوکلت‌ها ابزار موثری برای بازاریابی و تبلیغات برندها هستند. طراحی بوکلت معمولا بسیار ساده است و چاپ آن نیز نسبتاً ارزان است، اما می‌توانند پیام‌ها و اطلاعات اصلی، پیشنهادات ارزشمند، و تخفیفات یا تبلیغات ویژه را شامل شوند که با مخاطبین ارتباط برقرار می‌کنند.

 

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

 

طراحی بوکلت برای بازاریابی برند چه مزایایی دارد؟

قبل از اینکه به کاربردهای خاص بوکلت در بازاریابی و تبلیغات بپردازیم، اجازه دهید برخی از ویژگی‌ها و مزایای این کتابچه‌ها را که آنها را بسیار قدرتمند می‌کند و می‌توانند بازدهی شگفت‌انگیزی در سرمایه‌گذاری شما داشته باشند، بررسی کنیم.

ابزارهای مفید و کاربردی

بوکلت‌ها به عنوان کانال های ارتباطی برای تبلیغات یا اطلاع رسانی به مشتریان، مخاطبین و همکاران ابزار بسیار موثری هستند. شما با چند ترفند فوق‌العاده ساده، می‌توانید این کتابچه کوچک را به ابزاری کاربردی تبدیل کنید که مردم آن را نگه می‌دارند و از آن استفاده می‌کنند. درنتیجه دائماً پیام‌های بازاریابی شما را می‌بینند و هر روز هویت برند شما را به یاد می‌آورند. چگونه؟
خب، به عنوان نمونه، یک کلینیک زیبایی درمانی را در نظر بگیرید که با طراحی بوکلت، جزئیات زیادی را درباره امکانات مجموعه خود، ارائه کرده و با معرفی کارکنان، و تشریح درمان‌ها و روش های ارائه شده مخاطبین را به طور کامل با کلینیک خود آشنا کرده است.

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

در نهایت نیز یک «صفحه تماس اضطراری» و ارائه تخفیف در صورت همراه داشتن بوکلت در پشت آن طراحی کرده است.
نتیجه این نوع تبلیغات، هزاران کتابچه در مکان های مختلف است که در معرض دید مشتریان بالقوه قرار می‌گیرد.
همین چند صفحه کوچک تفاوت بزرگی در کارایی و اثرگذاری بازاریابی برندها ایفا می‌کند. اگر بتوانید به همین روش کتابچه ای برای برند خود طراح کنید و آن را به ابزارهای مفیدی برای مشتریان خود تبدیل کنید، می‌توانید به نتایج مشابهی دست یابید.
در دومینگو می‌توانید طرح های آماده ای برای ساخت یک بوکلت حرفه ای پیدا کنید. فقط کافی است یکی از این قالب‌ها را انتخاب کنید و با یک ایده بازاریابی خلاقانه از سرمایه گذاری خود نهایت استفاده را ببرید

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

طراحی و توزیع ارزان

در مقایسه با سایر محتواهای بازاریابی قابل چاپ مانند طراحی کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و بگ تبلیغاتی و غیره، طراحی بوکلت و توزیع آن، بسیار آسان و ارزان است. این کتابچه‌ها، کوچک و سبک وزن هستند که آنها را برای توزیع درب منازل، ارسال با پست، و توزیع در رویدادها یا همایش‌ها ایده آل می‌کند.

قدرتمند، شخصی، هدفمند

هر بازاریاب حرفه ای به شما خواهد گفت که ارتباطات شخصی سازی شده و هدفمند نسبت به کمپین های تبلیغاتی عمومی قدرت بیشتری دارند و تعامل بهتری با مخاطبین برقرار می‌کنند. اگر بیلبوردهای تبلیغاتی را در سراسر شهر قرار داده اید، مطمئن هستید که پیام شما دیده می‌شود، اما کنترلی بر اینکه چه کسی آن را می‌بیند یا اینکه آیا آنها مشتریان بالقوه ای هستند که باید هدف قرار دهید، ندارید. اما بوکلت‌ها را می‌توان به طور هدفمند توزیع کرد. 
بر اساس تحقیقات بازار، شما مشخصات مشتری یا مشتریان احتمالی خود را می‌شناسید و می‌توانید کتابچه های خود را طوری طراحی کنید که پیام‌ها، سبک، زبان و تصاویر آنها به طور خاص برای جذب این مخاطبین مناسب باشد. سپس می‌توانید این کتابچه‌های شخصی‌شده را مستقیماً در فروشگاه، در خیابان یا نزدیک به دانشگاه‌ها و سایر اماکن عمومی به گروه هدف خود برسانید.

با طراحی بوکلت، تبلیغات سراسری انجام می‌دهید

بوکلت به گونه ای طراحی می‌شود که افراد را تشویق کند آنها را بگیرند و نگه دارند. نهعلاوه بر این، دفترچه‌ها معمولاً یکجا ثابت نیستند بلکه در کیف های دستی و جیب مشتریان به مکان های متعددی مثل رستوران، کافی شاپ و غیره برده می‌شوند. بنابراین، آنها از یک فرد به فرد دیگر، از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شوند، و پیام های بازاریابی و تبلیغاتی شما را در همه جا پخش می‌کنند.

بوکلت‌ها بسیار کوتاه اما کاربردی هستند

کتابچه‌ها کوتاه هستند و اگر خوب نوشته و طراحی شده باشند، خواندن آن آسان و جذاب است. بوکلت‌ها فضای بیشتری برای متن، عکس و گرافیک دارند تا یک کاتالوگ یا بروشور. بنابراین، تاثیر بازاریابی با آنها بسیار بیشتر است چون ظرفیت انتقال پیام آنها، دقیق‌تر و برندسازی با آنها کامل‌تر است. هر صفحه از این کتابچه‌ها را می‌توان با یک فراخوان برای اقدام ترکیب کرد تا عملکرد بهتری داشته باشند.

۷ ایده برای طراحی بوکلت کسب و کار

تا اینجا متوجه شدید که دفترچه‌های تبلیغاتی می‌توانند دارایی بزرگی برای شرکت شما باشند. اما چه نوع کتابچه هایی را می‌توان طراحی کرد و کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟ پاسخ این سوال، بسته به برند شما متفاوت است.
به طور کلی، می‌توانید از کتابچه‌ها به روش های زیر استفاده کنید:

طراحی بوکلت به سبک مجله

دفترچه‌ها می‌توانند به خوبی تاثیر گذار باشند اگر آنها را مانند یک مجله طراحی کنید. یک کاور با عکس تمام رنگی که دارای عنوان و متن های جذاب و فریبنده باشد به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. محتوای داخل این مجله می‌تواند شامل مصاحبه‌ها، بررسی محصول، اطلاعیه‌ها و تبلیغات باشد. 

مینی کاتالوگ

هرچند ممکن است یک کاتالوگ در مقیاس کامل داشته باشید، اما بوکلت‌ها به عنوان کاتالوگ های کوچک کاربرد مناسبی دارند. می‌توانید از آنها برای تبلیغ فروش محصول، پیشنهادهای فصلی و محدود، یا معرفی یک محصول جدید، بدون چاپ مجدد کاتالوگ اصلی خود استفاده کنید.

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

طراحی بوکلت به عنوان راهنماهای اطلاعاتی

یکی دیگر از روش‌های شگفت‌انگیز برای استفاده از کتابچه های تبلیغاتی، ارائه مشخصات فنی و سایر جزئیات محصولات شما است که ممکن است بیش از حد تخصصی باشد که در کاتالوگ شما گنجانده شود. می‌توانید آن‌ها را در کنار محصول تان در فروشگاه نمایش دهید یا همراه با کالا به مشتری تحویل دهید. فقط به یاد داشته باشید که در طراحی بوکلت نام تجاری، اطلاعات تماس و پیشنهادا ویژه را اضافه کنید.

کتاب‌های کار مناسب برای کودکان

اگر کسب و کار شما کودکان را به عنوان جمعیت مصرف کننده هدف قرار می‌دهد یا والدینی که احتمالاً برای کودکان خرید می‌کنند، ارائه یک کتاب کار مناسب برای بچه‌ها با بازی‌ها، شخصیت های کارتونی، جوک‌ها، پازل‌ها و صفحات رنگ آمیزی یک راه عالی برای طراحی بوکلت است. بدیهی است که این کتابچه باید دارای لوگو برند شما باشد و می‌تواند شامل تبلیغات محصول نیز باشد. این نیز دفترچه ای است که احتمالاً نگه داشته می‌شود و همراه مخاطبین شما سفر می‌کند.

طراحی بوکلت به سبک سوالات متداول

بسته به کسب و کارتان، ممکن است مشتریانی داشته باشید که نیاز به پاسخگویی به سوالات متداول شان باشد. شما می‌توانید با دادن دفترچه ای که به این سوالات، پاسخ های واضح و مختصر می‌دهد، به آنها کمک کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید. دفترچه‌های پرسش‌های متداول را می‌توان به عنوان مثال، قبل از جلسات برای مشتریان ارسال کرد، یا آن را در اتاق انتظار ارائه داد.

مجله پر از عکس های چشم نواز

اگر کسب و کار شما محصولاتی با کیفیت بالا و از نظر بصری زیبا برای تبلیغ داشته باشد، یک مجله عکس می‌تواند یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند باشد. به برندهای مد، جواهرات، کالاهای تزئینی و زیور آلات یا آثار هنری فکر کنید. برای این برندها، طراحی بوکلت فقط می‌تواند بر روی عکس های خوب با نورپردازی ظریف و تنظیمات خیره کننده تمرکز کند. محتوای متنی این کتابچه‌ها بسیار کم و معمولا در سمت راست نوشته می‌شود. شاید فقط نام محصول و وب سایت و اطلاعات تماس برند را شامل شود. در این سبک طراحی، باید اجازه دهید تصاویر هوس انگیز همه کار را انجام دهند.

طراحی بوکلت درباره ما

مشتریان و مخاطبین شما ممکن است بخواهند درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند. کتابچه ای که داستان شکل گیری شما، بیوگرافی تاسیس کسب و کارتان و اطلاعاتی در مورد انگیزه و فلسفه الهام گرفته شده از کسب و کار شما را ارائه می‌دهد، می‌تواند یک ابزار بازاریابی فوق العاده باشد. این نوع تبلیغات یک شکل غیرمستقیم بازاریابی است، اما می‌تواند قدرتمند و موثر باشد.

چطور بوکلت آنلاین رایگان طراحی کنیم؟

برای طراحی بوکلت رایگان باید از نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو استفاده کنید. در این نرم افزار قالب های آماده و ابزارهای ویرایشی متعددی در اختیار شما قرار گرفته که به راحتی می‌توانید انواع بوکلت را با وارد کردن محتوا و عکس های خودتان بسازید.
برای آشنایی بیشتر شما با این نرم افزار یک بوکلت ساده را طی مراحل گام به گام با هم طراحی میکنیم:

مرحله 1: وارد سایت دومینگو شوید و ثبت نام کنید

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

مرحله 2: گزینه کاتالوگ و بوکلت را انتخاب کنید

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

مرحله 3: قالب های آماده را براساس موضوع مورد نظر یا برند خودتان فیلتر کنید

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

مرحله 4: یکی از قالب های آماده را انتخاب کنید

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

مرحله 5: روی عکس های هر صفحه کلیک کنید و آنها را با عکس های خودتان که با کمک ابزار آپلود وارد نرم افزار کردید جایگزین کنید.

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

از ابزار ادین عکس آنلاین برای ویرایش تصاویر استفاده کنید.

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

مرحله 6: روی هر یک از متن‌ها کلیک کنید و آنها را با متن های خودتان جایگزین کنید.

از فونت های فارسی زیبا و انلاین موجود در سایت برای جذاب تر کردن طراحی بوکلت کمک بگیرید.

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

مرحله 7: در صورت نیاز عناصر دیگری را به بوکلت اضافه کنید.

بوکلت چیست و چه نقشی در بازاریابی برند دارد؟

مرحله 8: بوکلت را دانلود کنید.

جمع بندی

امیدواریم که بتوانید پتانسیل طراحی بوکلت را برای برندسازی، افزایش شهرت، آموزش و اطلاع رسانی به مشتریان و افزایش تعامل و فروش درک کرده باشید. دومینگو به کسب و کارهایی مانند شما کمک کرده تا تلاش های بازاریابی خود را با محتوای بازاریابی زیبا و سفارشی چاپ شده به حداکثر برسانند. خوشحال می‌شویم از قالب های آماده و ابزارهای ویرایشی نرم افزار ما برای طراحی بوکلت‌ها و کاتالوگ های جذاب برندتان استفاده کنید و طرح آنها را با ما به اشتراک بگذارید.
همچنین اگر نظر یا سوالی درباره نرم افزار ما دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین