طبق تحقیقات گزارش شده در فوربس ، بازاریابی دیجیتال 64.2 درصد از هزینه تبلیغات سالانه را به خود اختصاص می‌دهد. این امار واقعا شگفت اور است و حدود 183.1 میلیارد دلار از مجموع 285.2 میلیارد دلار هزینه شده برای همه اشکال بازاریابی را تشکیل می‌دهد. اما برای کسانی که تشور می‌کنند زمان استفاده از تبلیغات سنتی مانند فلایر، بروشور یا کاتالوگ به پایان رسیده، باید بگوییم که هنوز 102.1 دلار برای تبلیغات در رسانه‌های سنتی از جمله تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها، مجلات، توزیع پوستر و سایر محتواهای چاپی خرج می‌شود. و طبق آماری که ازStatista بدست آمده، از این نقدار حدود 24.7 میلیارد دلار صرف تبلیغات چاپی و به خصوص طراحی و توزیع فلایر می‌شود.
البته به سختی می‌توان تعیین کرد که دقیقاً چه درصدی از این مبلغ به فلایر‌ها اختصاص دارد، زیرا داده‌ها با این جزییات جمع آوری نمی شوند. اما تجربه نشان می‌دهد که بسیاری از کسب و کارها هنوز هم از طراحی فلایر و تراکت برای بازاریابی و تبلیغات مستقیم استفاده می‌کنند و همچنان به استفاده از آنها ادامه می‌دهند. 
تکرار سفارشات نشان می‌دهد که کمپین‌های تبلیغاتی که شامل چاپ تراکت می‌شوند بازده خوبی دارند. بنابراین واضح است که فلایرها جنبه معتبر و ارزشمندی از بازاریابی مدرن هستند، به ویژه زمانی که با استراتژی بازاریابی دیگری مثل تبلیغ در استوری اینستاگرام همراه شوند.

مزایای طراحی فلایر برای بازاریابی کسب و کار شما چیست؟

فلایر چیست؟

تراکت یک برگه چاپ شده است که برای تبلیغ یک تجارت، تبلیغ یک کمپین، ایجاد آگاهی از برند، جلب توجه به یک محصول، یا افزایش آگاهی عمومی از موقعیت مکانی محل و پیشنهادات محصول شما استفاده می‌شود. آنها ممکن است به چهار روش زیر توزیع شوند:
آگهی تبلیغاتی در روزنامه  - اگر تراکت خود را در صفحات روزنامه و مجلات چاپ کنید تبلیغات شما به راحتی به منازل شخصی وارد می‌شود. اما می‌توانید فلایرها را در یک مکان عمومی توزیع کنید تا علاقه‌مندان بالقوه آن را تحویل بگیرند.
توزیع در مکان های عمومی  - زمانی که براکت‌ها را مستقیماً در خیابان به افرادی در یک گروه جمعیتی خاص (متخصصان جوان، مردان یا زنان، خانواده‌ها، افراد بازنشسته و غیره) توزیع می‌کنید، می‌توانید انتظار بازخورد خوبی را داشته باشید.
توزیع سفارشی  - گاهی اوقات شما تراکت‌ها را برای مشتریان خاصی که آدرس آنها را دارید، پست می‌کنید. در اینصورت می‌توانید طراحی تراکت را بر اساس سن، علایق، درآمد و غیره ویرایش کنید.
آگهی‌ها معمولاً در تعداد بالایی توزیع می‌شوند، بنابراین سفارش چاپ 1000 واحد حداقل تعداد متداول است. بیشتر اوقات، احتمالاً به ده‌ها هزار بروشور برای تبلیغ کسب و کارتان نیاز دارید. اما هرچه بیشتر چاپ کنید، هزینه هر تراکت کمتر می‌شود. 
هرچقدر تراکت بیشتری چاپ کنید و ان را در منطقه وسیعتری توزیع کنید، بازاریابی بروشور چشم انداز بسیار جذابی از نظر هزینه برای شما خواهد داشت.

آیا تراکت‌ها هنوز موثر هستند؟

با فرض اینکه شما تحقیقات بازاریابی خوبی انجام داده اید، یک فلایر حرفه ای طراحی کرده اید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، و آن را به صورت حرفه ای چاپ کرده اید - بله، ارزشش را دارد. عددها خودشان گویای مطلب هستند. آمار رسمی گزارش‌شده در Fundera نشان می‌دهد که طراحی تراکت‌ها به عنوان رایج‌ترین و مؤثرترین روش بازاریابی بسیار موثرند و پاسخ به آنها کاملا مثبت است. 
بیای چند امار را در این خصوص بررسی کنیم:
•    70 درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند محتوای چاپی - مانند تراکت - را از طریق پست دریافت کنند، زیرا احساس شخصی‌تری از ایمیل تبلیغاتی آنلاین برای آنها دارد.
•    62 درصد از مشتریان با دریافت تراکت سفارشی مجددا برای خرید به یک فروشگاه مراجعه کردند. 
•    39 درصد از مصرف کنندگان یک محصول یا خدمات جدید را امتحان کردند، زیرا از طریق یک کمپین تبلیغاتی توزیع فلایر با آن آشنا شده بودند.
این تحقیقات همچنین نشان داد که مردم تمایل دارند تراکت هایی که دریافت می‌کنند  رنگارنگ، جذاب و کوتاه باشند! در اینصورت، تا حدود شش هفته آن را نگه می‌دارند. نرخ پاسخ در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات چاپی در فضای باز - مانند بیلبوردها و پوسترها - به طرز شگفت انگیزی بالا است و نرخ تبدیل آن نیز بسیار عالی است.
یک شرکت بازاریابی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد حدود 48 درصد از مصرف‌کنندگانی که از طریق صندوق پستی خود فلایرهای تبلیغاتی یک فروشگاه را دریافت کرده بودند، مجددا به فروشگاه مراجعه کردند یا برای اطلاعات بیشتر در وب سایت آن مشترک شده‌اند یا خرید آنلاین انجام داده اند. بنابراین، فلایرها می‌توانند ترافیک را به محل کسب و کار شما هدایت کنند. با نرخ مشارکت تقریباً 50٪، تراکت‌ها یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی آفلاین موجود به شمار می‌آیند.

فلایرها چقدر برای بازاریابی موثر هستند؟

تا اینجا متوجه شدید که بروشورها هنوز مورد استفاده هستند و علیرغم رشد بازاریابی دیجیتال، این نوع محتوای بازاریابی چاپی سنتی همچنان سهم قابل توجهی در تبلیغات کسب و کارها دارند. اما آیا طراحی فلایر واقعا مقرون به صرفه است؟ 
به طور کلی اگر بتوانید فلایر باکیفیتی طراحی کنید که توجه مخاطب را جلب کند همچنان می‌توانید با پخش تراکت به نتیجه خوبی برسید.
برای طراحی فلایر حرفه ای، باید به دو جنبه اصلی هر کمپین تبلیغاتی فکر کنید:
به طور خلاصه، یک کمپین تبلیغاتی در صورتی برای کسب و کار شما کارساز خواهد بود که برای انتقال پیام بازاریابی، تبلیغات محصول، و پیشنهاد تجاری شما به یک جمعیت هدفمند و به وضوح مشخص طراحی شده باشد و به صورت حرفه ای چاپ شده باشد. همچنین باید بتواند به طور موثر و کارآمد بین مردم در بخش بازار هدف توزیع شود.
اما نکته مهم در موفقیت یک کمپین بازاریابی که شامل پخش فلایر می‌شود، طراحی و چاپ باکیفیت آن است.

مزایای طراحی فلایر برای بازاریابی کسب و کار شما چیست؟

اگر فلایری بسازید که طراحی جدابی داشته باشد با تحقیقات بازار و انتخاب کانال های توزیع مناسب، می‌توانید یک کمپین موفق راه اندازی کنید که هوشمندانه ترین رویکرد برای کسب و کار شما است. 
می‌پرسید چرا؟ 
زیرا ابتدا باید تحقیقات بازار خود را انجام دهید تا بفهمید چه می‌خواهید بگویید و به چه کسی می‌خواهید بگویید. با این کار، مخاطبان هدف خود را شناسایی می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که فلایر را چگونه توزیع کنید تا به انها دست یابید. 

 

مزایای طراحی فلایر برای بازاریابی کسب و کار شما چیست؟

 

چگونه یک فلایر حرفه ای طراحی کنیم؟

برای طراحی فلایر حرفه ای باید یکی از دو روش زیر را به کار بگیرید:
1.    سفارش طراحی فلایر را ه یک طراح گرافیک بدهید
2.    از فلایر ساز آنلاین رایگان استفاده کنید.
اگر بودجه کافی برای تبلیغات دارید، قطعا انتخاب گزینه اول بسیار منطقی تر است. اما به عنوان یک استارتاپ یا مشاغل خانگی که نمی تواند هزینه بالایی برای طراحی تراکت بپردازد، ابزار طراحی آنلاین دومینگو یک انتخاب ایده ال است.
اگر تصمیم گرفتد که از تراکت ساز آنلاین دومینگو استفاده کنید، به راحتی می‌توانید قالب های آماده را در این نرم افزار مشاهده کرده وهرکدام را که برای برندتان مناسب بود ویرایش و سفارشی کنید.
برای اینکه خودتان بتوانید یک فلایر خوب طراحی کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید.

یک فلایر خوب باید شامل چه مواردی باشد؟

درست است که محتوای دقیق هر تراکت با توجه به اهداف بازاریابی و مخاطبان خاص یک کمپین مشخص تعیین می‌شود، چندین اصل کلی وجود دارد که برای طراحی تمام فلایرها اعمال می‌شود. هنگامی که در حال طراحی تراکت خود هستید، به موارد زیر فکر کنید:
برندسازی اطمینان حاصل کنید که آگهی شما از نظر رنگ، لوگو، شعار، سبک و غیره با برند کلی تان مطابقت دارد.
یک پیام منحصربفرد آگهی شما باید یک پیام واحد و منحصر به فرد داشته باشد و آن را تا حد امکان قوی و مختصر ارسال کند.
تمام جزئیات ضروری را درج کنید  – این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از کسب و کارها فراموش می‌کنند تمام جزئیات مهم مانند قیمت‌ها، تاریخ‌ها، مکان فروشگاه، وب سایت‌ها و آدرس های شبکه های اجتماعی، کدهای تخفیف، شماره تلفن و آدرس ایمیل را در تراکت خود درج کنند.

مزایای طراحی فلایر برای بازاریابی کسب و کار شما چیست؟

محتوای هدفمند  – مطمئن شوید که محتوای فلایر شما، از جمله تصاویر و متن، متناسب با مخاطب هدف باشد تا حس آشنایی و اعتماد ایجاد کند.
خوانا طراحی کنید   طراحی فلایر مانند بروشور یا کاتالوگ محصول، نیست! بلکه یک پیام بازاریابی کوتاه است که برای ترغیب خواننده به انجام یک اقدام (اشتراک، پرس و جو، خرید، بازدید) طراحی شده است. بنابراین، سعی نکنید اطلاعات زیادی را در یک صفحه جمع کنید. با فضای سفید فراوان و فونت واضح آن را کوتاه، شیرین و بدون ابهام نگه دارید.
یک فراخوان واضح در نظر بگیرید  - همانطور که گفتیم، شما از مخاطب می‌خواهید که اقدامی انجام دهد و بهترین راه برای انجام آن این است که به آنها بگویید دقیقاً چه کاری انجام دهند! این CTA یا فراخوان برای اقدام می‌تواند به سادگی این باشد: «برای دریافت تخفیف ۲۰٪هم اکنون با ما تماس بگیرید»، یا «از این کد تخفیف برای ۵۰ درصد تخفیف در فروشگاه استفاده کنید»، یا «اکنون از وب سایت دیدن کنید تا محصولات جدید را به طور کامل ببینید».
تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه  – تحقیقات DMA همچنین نشان می‌دهد که گنجاندن کد تبلیغاتی، تخفیف یا سایر پیشنهادات ویژه در طراحی فلایر، نرخ پاسخ‌دهی را تا 33 درصد افزایش می‌دهد.
ردیابی و جمع‌آوری داده  – از یک QR  کد یا کد تخفیف قابل ردیابی در تراکت خود استفاده کنید تا آن را به منبعی عالی از داده‌های مصرف‌کننده تبدیل کنید که می‌توانید برای ارزیابی موفقیت کمپین فعلی‌تان و اطلاع‌رسانی یا اصلاح آن در آینده استفاده کنید.

چاپ یک بروشور موفق

پیش ار شروع فرآیند طراحی، ارزش آن را دارد که با انتشاراتی که می‌خواهید چاپ سفارشی فلایرتان را انجام دهد تماس بگیرید. آنها می‌توانند اطلاعاتی مانند انواع کاغذ ، جوهر، و گزینه های چاپ را در اختیار شما قرار دهند تا درباره ساخت یک تراکت حرفه ای کاملا آماده باشید.
مهمترین اطلاعاتی که به آن نیاز دارید، عبارتند از:

مزایای طراحی فلایر برای بازاریابی کسب و کار شما چیست؟

•    فرمت‌ها و اندازه‌ها  - A7، A6، A5، کارت پستالی، مربعی، سفارشی
•    گزینه های تا کردن  - تک صفحهدو صفحه تاشو، سه تا، تای عمودی، تای افقی.
•    نوع کاغذ  - جنس، وزن، رنگ و غیره
•    روکش  - روکش شده یا بدون ردکش، مات، براق، ابریشمی و غیره.
•    جوهر  - سیاه و سفید، رنگی، سازگار با محیط زیست
زمانیکه این اطلاعات را بدست آوردید می‌توانید وارد فلایر ساز آنلاین دومینگو شوید و با فیلتر کردن موضوع کسب و کارتان، طرح های مختلف تراکت را مشاهده کرده و طرح مناسب خودتان را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین