اگر نیاز به ساخت کارت ویزیت فوری دارید و نمی خواهید از نرم افزار های طراحی حرفه ای استفاده کنید، مایکروسافت ورد ابزارهای مورد نیاز برای ساخت و چاپ کارت ویزیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید از قالب‌های آماده آن نیز برای آسان کردن فرآیند طراحی کارت ویزیت با ورد استفاده کنید.
این قالب‌ها امکان ویرایش و سفارشی سازی دارند، اما اگر هیچیک از قالب‌ها مورد پسندتان نبود، خودتان هم می‌توانید کارت‌ها را از ابتدا ایجاد کنید. 
در این راهنما،  به شما نحوه ساخت کارت ویزیت در Microsoft Word را آموزش می‌دهیم.

 

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

 

روش1. طراحی کارت ویزیت با استفاده از قالب آماده ورد

برای ساخت کارت ویزیت با کمک قالب های آماده در میکروسافت ورد، مراحل زیر را دنبال کنید:

1.    یک سند جدید ایجاد کنید

روی تب File کلیک کرده و New را انتخاب کنید . اگر به تازگی Microsoft Word را باز کرده اید، می‌توانید در منوی سمت چپ روی New کلیک کنید.
نکته: استفاده از قالب به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت تعداد زیادی کارت با ظاهر حرفه ای را همزمان بسازید.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

2.     قالب های کارت ویزیت را جستجو کنید.

از قسمت جستجو در پنجره ایجاد سند جدید برای جستجوی «کارت ویزیت» استفاده کنید. با این کار انواع قالب های رایگانی که می‌توانید برای طراحی کارت ویزیت با ورد استفاده کنید به نمایش در می‌آید. قالب هایی برای کارت های افقی و عمودی وجود دارد.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

3.    قالب مود نظرتان را برای طراحی کارت ویزیت با ورد انتخاب کنید

روی قالبی که می‌خواهید استفاده کنید کلیک کنید. شما می‌توانید هر عنصری از قالب را که می‌خواهید تغییر دهید، از جمله رنگ‌ها، تصاویر، فونت و طرح. الگویی را انتخاب کنید که بیشتر با چشم انداز کارت ویزیت شما مطابقت دارد. 
با کلیک بر روی یک قالب، پنجره ای با اطلاعات بیشتر در مورد آن باز می‌شود.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

4.    قالب را ر صفحه ورد باز کنید

روی دکمه Create کلیک کنید تا قالب در Word باز شود. این دکمه زیر توضیحات قالب است. با این کار یک فایل جدید با الگوی سند برای استفاده شما ایجاد می‌شود .

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

5.    فیلدهای اطلاعات کارت اول را پر کنید.

اگر از Office 2010 یا جدیدتر استفاده می‌کنید (و الگو برای سال 2010 یا جدیدتر طراحی شده است)، متن خود را در تمام کارت های ویزیت صفحه خواهید دید. از این طریق فقط باید اطلاعات یک کارت را پر کنید. اگر قالب برای پر کردن خودکار کارت های متوالی طراحی نشده است، باید داده های هر یک را به صورت دستی وارد کنید.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

6.    هر عنصر را ویرایش کنید و تغییر دهید.

می‌توانید هر یک از متن های کارت ویزیت را انتخاب کرده و در قالب تغییر دهید. مثلا فونت‌ها را تغییر دهید، رنگ‌ها و اندازه‌ها و موارد دیگر را درست مانند متن معمولی ویرایش کنید.
برای طراحی کارت ویزیت با ورد حرفه ای، مطمئن شوید که فونتی که انتخاب می‌کنید به راحتی قابل خواندن باشد

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

7.    لوگو را جایگزین کنید (در صورت لزوم).

اگر قالب کارت ویزیت دارای لوگو است، می‌توانید روی آن کلیک کنید تا آن را با لوگوی خود جایگزین کنید. اطمینان حاصل کنید که اندازه لوگوی خود را طوری تغییر دهید که متناسب باشد و وقتی اندازه تغییر کرد، واضح به نظر برسد.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

8.    متن کارت را تصحیح کنید.

اطمینان حاصل کنید که کارت ویزیت شما هیچ غلط املایی یا اشتباه دیگری نداشته باشد. کارت ویزیت شما یکی از اولین برداشت هایی است که مردم از شما خواهند داشت، بنابراین نباید با هیچ اشتباهش برداشت اولیه تان را خراب کنید.
می‌توانید از یکی از اعضای خانواده یا دوستتان بخواهید قبل از چاپ، کارت‌های شما را بازبینی کند تا مطمئن شود که اشتباهی ندارند.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

9.    کارت‌ها را چاپ کنید یا فایل را به پرینتر ارسال کنید.

اگر می‌خواهید کارت‌ها را در خانه چاپ کنید، به کاغذ استوک با کیفیت بالا نیاز دارید که  به رنگ سفید یا مایل به سفید باشد.
بیشتر کارت‌های ویزیت روکش ندارند، اما برخی از افراد کارت‌های براق‌تر را ترجیح می‌دهند. بسیاری از چاپخانه‌ها می‌توانند قالب کارت ویزیت شما را باز کرده و برای شما روی کاغذ انتخابی تان چاپ کنند.

10.    برای برش دادن کارت‌ها از یک ابزار برش دقیق استفاده کنید.

هنگامی که کارت‌ها چاپ شدند، باید ورق را برش دهید. هر برگه معمولاً ده کارت روی آن دارد. از قیچی یا سایر ابزار های برش که نیاز دارد خودتان خط مستقیم را رعایت کنید، استفاده نکنید. در عوض، از کاتر یا کاغذبر دقیق استفاده کنید. بسیاری از چاپخانه‌ها این ابزارها را برای مشتریان شان دارند یا می‌توانند برش را برای شما انجام دهند.
توجه داشته باشید که اندازه استاندارد کارت ویزیت در هر کشور متفاوت است. اما در ایران، سایز استاندارد طراحی کارت ویزیت به شرح زیر است:

•    کارت ویزیت مربعی: ابعاد 6 در 6 یا 6.5 در 7 یا 5.5 در 5. 5 یا 5.9 در 6.9
•    کارت ویزیت مستطیلی: ابعاد 9 در 6 یا 8.5 در 4. 8 یا 8.5 در 5.5
•    کارت ویزیت دورگرد: ابعاد 9 در 6 یا 8.5 در 5.5
•    کارت ویزیت پروانه‌ای: ابعاد 9 در 6 یا 8.5 در 5.5
•    کارت ویزیت دایره‌ای: قطرهای 3.5، 4.5، 6، 3.8، 4، 5.5، 7.5

روش2 . طراحی کارت ویزیت با ورد از ابتدا

1.    یک سند خالی جدید ایجاد کنید

برای ایجاد یک سند خالی جدید، روی New کلیک کنید . اگر ترجیح می‌دهید کارت ویزیت خود را خودتان بسازید، می‌توانید از ابزار Table برای آسان‌تر کردن آن استفاده کنید.
همچنین می‌توانید از کارت ویزیت ساز آنلاین دومینگو برای ساخت کارت ویزیت سفارشی استفاده کنید .

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

2.    حاشیه‌ها را برای طراحی کارت ویزیت با ورد تنظیم کنید

روی برگه Layout کلیک کنید و روی Margins کلیک کنید سپس  "Narrow" را انتخاب کنید تا حاشیه‌ها کمی کوچکتر از تنظیمات پیش فرض باشد. این به شما امکان می‌دهد کارت های ویزیت را در صفحه فیت کنید.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

3.    یک جدول ایجاد کنید

روی تب Insert و سپس Table کلیک کنید .

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

یک جدول 2×5 ایجاد کنید. از گزینه ساخت جدول پیشفرض می‌توانید برای درج جدولی با عرض دو خانه و ارتفاع پنج خانه استفاده کنید.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

4.    جدول را تراز کنید

بر روی علامت بعلاوه جدول کلیک راست کرده و "Table Properties" را انتخاب کنید. با این کار پنجره Table Properties باز می‌شود.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

تراز جدول را روی مرکز قرار دهید. این کار باعث می‌شود که کارت‌ها یکنواخت تر شوند. این تنظیمات در تب Table در پنجره "Table Properties" قرار دارد.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

5.    ردیف های جدول را تنظیم کنید

روی تب "Row" کلیک کنید و کادر "Specify height" را علامت بزنید. عدد 2" را وارد کنید و منوی کشویی را به "Exactly" تغییر دهید.
توجه داشته باشید که اندازه استاندارد کارت ویزیت بسته به هر کشور متفاوت است. اندازه استاندارد کارت 3.5 اینچ (8.9 سانتی متر) در 2 اینچ (5.1 سانتی متر) است.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

6.    ستون های جدول را تنظیم کنید

روی تب "Column" کلیک کنید و کادر "Specify width" را علامت بزنید. منوی کشویی را به اندازه دلخواه خود مانند "۳.۵اینچ" وارد کرده و تغییر دهید.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

7.    جدول خود را بررسی کنید

اکنون باید یک جدول در صفحه خود داشته باشید که به ده خانه یکسان به اندازه کارت ویزیت تقسیم شده است. اگر جدول در صفحه فیت نیست، ممکن است مجبور شوید حاشیه پایین صفحه را یک دهم اینچ افزایش دهید.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

8.    اطلاعات را در جدول وارد کنید

دوباره روی crosshair کلیک راست کرده و AutoFit را انتخاب کنید. "Fixed column width" را انتخاب کنید. این از تغییر شکل جدول با اضافه کردن اطلاعات به سلول اول جلوگیری می‌کند.
برای کارت‌های ویزیت دو طرفه، جدول را کپی کرده و در صفحه دوم سند Word قرار دهید. صفحه دوم پشت کارت ویزیت خواهد بود.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

حالا اطلاعات خود را به سلول اول اضافه کنید. هنگام تایپ در سلول می‌توانید از همه ابزارهای قالب بندی Word معمولی استفاده کنید. می‌توانید جعبه‌های متن و تصاویر را وارد کنید، فونت‌ها را تغییر دهید، رنگ اضافه کنید یا هر قالب‌بندی دیگری را که می‌خواهید انجام دهید.
افزودن تصاویر به کارت ویزیت شما می‌تواند آن را کاملا منحصر به فرد کند تا مخصوص برند شما شوود. در صورت نیاز می‌توانید با ابزار ورد تصاویر را برش داده و بچرخانید .
اگر در حال ایجاد یک کارت دو طرفه هستید، اطلاعات دیگر خود را به سلول اول در جدول صفحه دوم اضافه کنید.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

9.    کارت را تصحیح کنید

قبل از کپی کردن اطلاعات در هر یک از سلول‌های دیگر، برای جلوگیری از هر گونه اشتباه یا غلط املایی، آن را مرور کنید. 
می‌توانید از یکی از اعضای خانواده یا دوستتان بخواهید قبل از چاپ کارت‌های شما را بازبینی کند تا مطمئن شوید که اشتباهی ندارند.

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

10.    اطلاعات را به سایر سلول های جدول منتقل کنید

وقتی از طراحی کارت ویزیت با ورد راضی بودید کل سلول اول را انتخاب کنید. برای انجام این کار:
مکان نما را به گوشه سمت چپ پایین سلول ببرید تا به یک فلش مورب تبدیل شود.
کلیک کنید و محتویات سلول انتخاب خواهد شد.
برای کپی کردن محتویات سلول در کلیپ بورد، Ctrl+C (ویندوز) یا ⌘ Cmd+C (مک) را فشار دهید .

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

حالا روی سلول بعدی کلیک کنید و اطلاعات کپی شده را جایگذاری کنید. می‌توانید روی «Paste» در تب Home کلیک کنید، یا می‌توانید Ctrl+V (Windows) یا ⌘ Cmd+V (Mac) را فشار دهید. اطلاعات کپی شده شما در سلول در مکان های مناسب ظاهر می‌شود. این کار را برای هر یک از سلول های جدول تکرار کنید.
مطمئن شوید که کارت ویزیت شما تمام اطلاعات لازم را شامل شود. شما نمی توانید همه چیز را در مورد شرکت خود در طراحی یک کارت قرار دهید، در عوض، می‌توانید روی مهمترین اطلاعات مانند لوگوی شرکت، نام، آدرس ایمیل، آدرس فیزیکی، وب سایت و موقعیت شغلی تان در شرکت تمرکز کنید. 

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

دوباره روی crosshair کلیک راست کرده و "Table Properties" را انتخاب کنید. روی دکمه "Borders and Shading" کلیک کنید و "None" را برای حاشیه انتخاب کنید. این اطمینان حاصل می‌کند که هنگام برش کارت‌ها، مرزهای سلول دیده نمی شوند.
در صورتی که می‌خواهید بعداً طرح تان را ویرایش کنید، حتماً سند Word خود را ذخیره کنید !

11.    کارت‌ها را چاپ کنید

کاغذی با کیفیت خوب برای چاپ کارت‌ها پیدا کنید. مطمئن شوید که چاپگر شما از نوع کاغذی که تهیه کردید، پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید فایل تکمیل شده خود را به انتشارات بدهید تا کارت‌ها به صورت حرفه ای چاپ شوند.
برای چاپ کارت های دو طرفه، مطمئن شوید که در منوی چاپ، چاپ از هر دو طرف را انتخاب کنید. با این کار صفحه دوم (پشت کارت ویزیت) در پشت کاغذ چاپ می‌شود.
ابتدا یک برگه آزمایشی را چاپ کنید تا مطمئن شوید که همه چیز خوب به نظر می‌رسد و قسمت پشتی به درستی با قسمت جلویی آن تراز شده است.

12.    برگه را برش بزنید

از ابزار برش دقیق استفاده کنید. از قیچی یا سایر ابزارهای برشی که نیاز به حفظ یک خط مستقیم دارند، خودداری کنید. از ابزارهای حرفه ای برش کاغذ استفاده کنید تا مطمئن شوید که برش های شما یکنواخت و به درستی اندازه گیری شده است.

طراحی کارت ویزیت حرفه ای با قالب های آماده دومینگو را امتحان کنید

اگر به نرم افزار ورد مسلط نیستید و نمی توانید از آن برای طراحی کارت ویزیت استفاده کنید نگران نباشید، کارت ویزیت ساز آنلاین دومینگو با رابط کاربری ساده خود به تمام افردی که هیچگونه تجربه ای در طراحی ندارند کمک می‌کند تا به صورت حرفه ای هر نوع محتوایی را بسازند

طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده ورد

برای مشاهده و ویرایش همه قالب های آماده کارت ویزیت کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین