لاکچری که ترجمه‌ای از کلمه‌ی انگلیسی luxury است، به معنای فراتر از استاندارد بودن و یا لوکس بودن است. به احتمال زیاد در فضای اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر با این کلمه آشنا شده‌اید و می‌دانید که منظورمان از کارت ویزیت لاکچری چیست. اصطلاحی که اغلب به طبقه‌ی بالا و ثروتمند جامعه اطلاق می‌شود، طبقه‌ای که معمولا از کالاهای لوکس استفاده می‌کنند.

ویکی‌پدیا چنین تعریفی را از کالای لوکس ارائه کرده است. کالای تجملی یا لوکس کالایی است که درصد تغییرات تقاضا برای آن بیش از درصد تغییرات درآمد است. یعنی با افزایش درآمد تقاضا برای آن هم افزایش می یابد اما بیش از تغییرات درآمد و در تضاد با کالای ضروری است که درصد تغییرات تقاضا برای آن کمتر از درصد تغییرات درآمد است. کالای تجملی اغلب معادل کالای ممتاز است.

بنابراین، می‌توان گفت کارت ویزیت لاکچری کارت ویزیتی است که اغلب برندهای لوکس از آن استفاده می‌کنند و به نوعی نشان‌دهنده‌ی اعتبار و تمایز شرکت استفاده کننده از آن است.

کارت‌های ویزیت لوکس از لحاظ استانداردهای ساخت، چاپ و طراحی‌های مفهومی کاملا حرفه‌ای هستند. در واقع برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند کارت‌های ویزیت لاکچری یا لوکس از سبک‌های علمی پیروی نمی‌کنند، کارت‌های ویزیت‌های لوکس طراحی‌های الهام‌گرفته‌ای دارند که تعادل زیبایی، اطلاعات، سبک و بافت را رعایت می‌کنند.

چطور کارت ویزیت لاکچری طراحی کنیم؟

 اما چگونه کارت ویزیتی طراحی کنیم که لوکس باشد و اعتبار برند ما را به دیگران نشان دهد. البته ذکر مجدد این نکته خالی از لطف نیست که برندهایی بهتر است از این کارت ویزیت‌ها استفاده کنند که هویت آن‌ها براساس لاکچری بودن بنا نهاده شده است. برندهایی مثل آرمانی، تیفانی، دیور، مرسدس بنز و ... . در ادامه ۵ نکته‌ی بسیار مهم برای طراحی کارت‌ ویزیت‌های لاکچری بیان می‌کنیم و سپس چند نمونه کارت ویزیت لاکچری به شما نشان خواهیم داد.

گران به نظر برسید

در تهیه‌ی کارت ویزیت لاکچری به هیچ وجه عجله نکنید و کیفیت را در اولویت هر چیزی قرار دهید. دست‌ساز کردن کارت ویزیت، استفاده از ابریشم، جوهر فلزی، رنگ طلایی و موارد مشابه می‌تواند در لوکس بودن کارت و با ارزش تر بودن آن نقش مهمی داشته باشد و کارت ویزیت شما را از لحاظ بصری به یاد ماندنی‌تر کند.

فراتر از مقوا بروید

اکثر کارت‌های ویزیتی که دریافت می‌کنیم، از کاغذ یا مقوا ساخته شده‌اند، بنابراین، اگر شما هم این کار را تکرار کنید، چندان به چشم نخواهید آمد. سعی کنید کارت ویزیت خود را بر روی ابزارهای نامتعارفی هم‌چون پلاستیک، چوب و یا هر چیز خلاقانه‌ی دیگری چاپ کنید. استفاده از چنین موادی برای چاپ، کارت ویزیت شما را متمایز کرده و آن منحصر به فردتر نشان خواهد داد.

به سراغ اشکال خاص بروید

هم‌اکنون در کشور ما نیز مثل همه‌ی کشورهای دیگر چاپگرهای دیجیتالی وجود دارد و برخی از آن‌ها شامل دستگاه‌هایی با برش‌ها و قالب‌های خاص و منحصر به فرد هستند. می‌توانید این چاپگرها را پیدا کنید و طرح‌های جذاب مانند گوشه‌های گرد یا اشکال مرکزی خاص روی کارت ویزیت خود ایجاد کنید. این اشکال باعث می‌شوند که کارت ویزیت شما اندکی متفاوت‌تر و خاص تر به نظر برسد که در نهایت باعث لاکچری بودن آن خواهد شد.

 اندازه‌های متفاوت را امتحان کنید

اگرچه اندازه‌ی استاندارد کارت‌های ویزیت به اندازه‌ی ۸۵ در ۵ میلی‌متر در نظر گرفته شده است، اما شما می‌توانید برای کارت ویزیت لاکچری خود اندازه‌های متفاوتی را انتخاب کنید. کارت های مربع جایگزینی محبوب برای کارت های مستطیلی رایج هستند. فقط مطمئن شوید که طرح شما با محتوایی که تصمیم دارید از آن استفاده کنید متناسب باشد.

سبک طراحی مناسب را انتخاب کنید

بهترین ایده طراحی که می توانیم برای تبدیل کارت ویزیت معمولی به کارت ویزیت لوکس پیشنهاد دهیم، داشتن طرحی است که نمایانگر شما و برند شما باشد. طراحی کلی کارت شما باید نشان دهنده شهرت شرکت شما باشد و در نهایت بهترین تأثیر را بر مشتریان یا مشتریان بالقوه شما بگذارد.

 برای طراحی و ساخت کارت ویزیت رایگان و آنلاین کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین