آیا به دنبال راهکاری موفق برای بازاریابی کسب و کار خود هستید؟ کارت‌های ویزیت در واقع می‌توانند کمک بزرگی باشند، زیرا تا حد زیادی به گسترش پایگاه مشتریان شما کمک می‌کنند. برای اینکه بتوانید از طراحی کارت ویزیت برای برندینگ استفاده کنید، باید برخی از جزئیات مربوط به کسب‌وکارتان را در طراحی آن بگنجانید و با به اشتراک گذاشتن آن‌ها با مشتریان فعلی و همچنین بالقوه‌تان، از آنها به عنوان ابزار بازاریابی مؤثر استفاده کنید. 

چرا کارت ویزیت مهم است؟

کارت‌های ویزیت بسیار مفید هستند، به‌ویژه برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، زیرا نقش مهمی در شبکه‌سازی و بازاریابی محصولات و خدمات شما برای مشتریان و سایر مشاغل ایفا می‌کنند. هنگامی که کارت ویزیت خود را به روشی درست  طراحی می‌کنید ، می‌توانید تأثیری ماندگاری بر هر کسی که آن را با آنها به اشتراک می‌گذارید، بگذارید.
کارت ویزیت به عنوان رابط اصلی بین شما و مشتریان بالقوه تان عمل می‌کند و مهمتر از همه، یکی از مقرون به صرفه ترین تکنیک های بازاریابی است. از آنجایی که اندازه آن جمع و جور است، می‌توان به راحتی ان را حمل کرد و برای تبلیغات از آن استفاده کرد. طراحی کارت ویزیت برای برندینگ به  افزایش آگاهی از برند و جدب مشتریان جدید کمک خواهد کرد.

 

طراحی کارت ویزیت برای برندینگ

 

اصول مهم  طراحی کارت ویزیت برای برندینگ

برای طراحی کارت ویزیت فراموش نشدنی، باید به جز نام و اطلاعات تماس به طرح و چیدمان ان نیز توجه کنید. اگرچه کارت های ویزیت بسیار کوچک هستند، اما راه های زیادی وجود دارد که می‌توانید کارت ویزیت خود را منحصر به فرد و چشمگیر کنید. 

1. مخاطبان هدف

اولین قانون در طراحی کارت ویزیت برای برندینگ این است که بر روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید. طراحی باید واقعاً منعکس کننده آن چیزی باشد که مخاطب هدف شما می‌خواهد ببیند. به عنوان مثال، اگر مخاطب هدف شما طراحان هستند، طرح های هندسی و عناصر موجود در کارت ویزیت شما باید به وضوح همان را به تصویر بکشد

2. حوزه کاری

شما باید عناصر طراحی مانند رنگ‌ها، فونت‌ها و غیره را انتخاب کنید که به وضوح با صنعت شما مرتبط باشد. طراحی کارت ویزیت برای برندینگ باید با کسب و کار شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر در کسب و کار املاک و مستغلات فعالیت می‌کنید، می‌توانید با قرار دادن تصویری با یک خانه در کارت ویزیت خود، حوزه تخصص خود را نشان دهید

3. متن را خوانا نگه دارید

وقتی اطلاعات کارت ویزیت خود را وارد می‌کنید، مطمئن شوید آن‌قدر کوچک نیستند که در نگاه اول تشخیص دادن آنها دشوار باشد. معمولا زمانی که کسب‌وکارها سعی می‌کنند اطلاعات زیادی را در طراحی کارت ویزیت برای برندینگ به کار ببرند که واقعاً لازم نیست این اتفاق می‌افتد. ممکن است احساس کنید خواندن کارت قبل از چاپ آسان است، اما پس از چاپ به هم ریخته و کوچک به نظر برسد.  

4. دستورالعمل های اصولی طراحی را دنبال کنید

از آنجایی که کارت ویزیت شما اساساً یک محتوای قابل چاپ است، باید از دستورالعمل های طراحی اولیه زیر پیروی کنید:
•    مدل رنگ باید CMYK باشد، یعنی فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی.
•    اندازه فونت باید تا حد امکان کوچک باشد اما خواندن آن نیز آسان باشد.
•    متن اصلی باید حداقل 5 میلی متر از لبه های کارت فاصله داشته باشد.
•    برای به دست آوردن بهترین کیفیت چاپ، باید از 300 DPI استفاده شود.

5.  قبل از چاپ، اشتباهات را تصحیح کنید

قبل از اینکه کارت ویزیت خود را چاپ کنید، مطمئن شوید که اشتباهات احتمالی را بررسی کرده اید. بررسی کنید که آیا اشتباهات املایی در جزئیاتی که در کارت ارائه کرده اید وجود دارد یا خیر. همچنین از مرتکب شدن اشتباهات متداول مانند انداختن خط دور تمام اضلاع کارت ویزیت خودداری کنید . این یک اشتباه بسیار رایج است و ممکن است در هنگام چاپ  طرح کارت ویزیت شما منجر به ناهماهنگی شود .

6. فضای منفی  را در طراحی کارت ویزیت برای برندینگ در نظر بگیرید

بسیاری از گیرندگان هنگامی که کارت ویزیت تان را به آنها می‌دهید، اطلاعات خاصی را روی آنها یادداشت می‌کنند زیرا به آنها کمک می‌کند تا به یاد بیاورند که چگونه یا چرا آن را از شما دریافت کرده اند. هنگامی که فضای زیادی را در طراحی کارت ویزیت خالی می‌گذارید ، یادداشت برداری را برای چنین گیرندگانی راحت می‌کنید. بنابراین، به یاد داشته باشید که فقط اطلاعات حیاتی را روی کارت خود اضافه کنید و فضای خالی زیادی برای همین منظور بگذارید. 

7. با طراحی خلاقانه، کارت ویزیت را کاربردی کنید

شما می‌توانید با طراحی خلاقانه و کاربردی کارت ویزیت برای برندینگ، توجهات بیشتری را به آن جلب کنید. بهترین ایده برای انجام این کار این است که پشت کارت ویزیت خود را به چاپ یک ایده خلاقانه مثل تقویم اختصاص دهید. اگر به دنبال ایده های بیشتری برای ساخت کارت ویزیت رایگان هستید می‌توانید از قالب های آماده برنامه ساخت کارت ویزیت فارسی دومینگو کمک بگیرید.

8. کیفیت، ضخامت و نوع کاغذ (مات/براق) را به درستی انتخاب کنید

رایج ترین کاغذ مورد استفاده برای چاپ کارت ویزیت، نوعی مقوای ضخیم است. با این حال، این روزها چندین مدل کاغذ سفارشی نیز برای چاپ طرح کارت ویزیت موجود است . پوشش براق یا مات نیز به عوامل مختلفی مانند مخاطب هدف، حوزه کا ی و اطلاعاتی که می‌خواهید در کارت ویزیت درج کنید بستگی دارد.

9. طراحی کارت ویزیت برای برندینگ باید با سایر محتواهای بازاریابی سازگار باشد

قبل از شروع طراحی کارت ویزیت، باید تایپوگرافی، لوگوی برند و تم رنگی را مشخص کنید. هویت برند شما بر اساس این موارد تعیین می‌شود. این نکات حیاتی نقش بسیار مهمی در تعریف برند شما دارند. همه این عناصر باید در پلتفرم های مختلفی که برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنید، سازگار باشند.

10. سفارش چاپ کارت ویزیت را به یک انتشارات حرفه ای بدهید.

اگر می‌خواهید شروع خوبی برای برقراری رابطه خود با یک مشتری بالقوه داشته باشید و اعتماد ایجاد کنید، باید طراحی کارت ویزیت برای برندینگ را به صورت حرفه ای چاپ کنید. وقتی بودجه اختصاص داده شده به چاپ کارت ویزیت را کاهش می‌دهید، در نهایت با یک کارت ویزیت نامرغوب مواجه خواهید شد که تاثیری نخواهد داشت

نحوه استفاده از کارت ویزیت ساز آنلاین دومینگو برای ساخت کارت ویزیت برندینگ

پیش از اینکه شروع به طراحی کنید تمام اطلاعات تماس خود را در یک نوت بوک یا فایل روی رایانه خود ذخیره کنید. شما به نام، نام شرکت و آدرس ایمیل، و همچنین ادرس حساب اینستاگرام و وب سایت خود نیاز دارید.
حالا مراحل زیر را طی کنید تا ساخت کارت ویزیت برای برندینگ را در بهترین نرم افزار طراحی کارت ویزیت فارسی اندروید و دسکتاپ طی چند دقیقه تمام کنید:

وارد سایت دومینگو شوید و ثبت نام کنید

برای دسترسی به قالب های آماده و ابزارهای ویرایشی کارت ویزیت ساز آنلاین دومینگو وارد سایت شوید. پروژه جدیدی را شروع کنید و روی تب کارت ویزیت کلیک کنید تا به قالب های کارت ویزیت رایگان دسترسی پیدا کنید.

طراحی کارت ویزیت برای برندینگ

یکی از قالب‌های آماده برای ساخت کارت ویزیت برندینگ را در طرح‌بندی افقی یا عمودی انتخاب کنید. 
می‌توانید یک کارت ویزیت با طرح یک رو یا دو رو بسازید. برای محدود کردن طرح های پیشنهادی از پنل سمت راست حوزه کسب و کارتان را تیک بزنید و فیلتر کنید.

طراحی کارت ویزیت برای برندینگ

روی یکی از قالب‌ها کلیک کنید و وارد ویرایشگر شوید. 

حالا می‌توانید اطلاعات شخصی تان را در فضاهای ارائه شده در کارت ویزیت اضافه کنید که مواردی مانند نام، عنوان، نام شرکت، لوگوی شرکت، ایمیل، وب‌سایت، شماره تلفن و ادرس پیج اینستاگرام را شامل شود.

طراحی کارت ویزیت برای برندینگ

با ابزارهای طراحی دومینگو، فونت‌ها و رنگ‌ها را مطابق با برند تان سفارشی کنید. 

شکل‌ها و گرافیک‌های موجود در قالب را متناسب با برند خود تغییر دهید یا اندازه آن را اصلاح کنید. از پنل سمت راست، نمادها یا سایر گرافیک‌ها را اضافه کنید.

طراحی کارت ویزیت برای برندینگ

در صورت استفاده از قالب پشت و رو در کارت ویزیت ساز، پشت کارت را طراحی کنید. از همان فونت‌ها و رنگ های قسمت جلویی استفاده کنید. تعادل بین طرح های پشت و رو را حفظ کنید.

طراحی کارت ویزیت برای برندینگ

ذره بین را در قسمت پایین انتخاب کنید و اندازه کارت را تغییر دهید تا به شما کمک کند عناصر کارت ویزیت خود را بهتر ببینید.

طراحی کارت ویزیت برای برندینگ

تمام اطلاعات خود را تصحیح کنید تا مطمئن شوید که اشتباهی وجود ندارد. ایمیل یا شماره تلفن اشتباه یک شکست بزرگ خواهد بود و نیاز به چاپ مجدد دارد.طرح تمام شده خود را از کارت ویزیت ساز به صورت فایل تصویری با وضوح بالا یا PDF دانلود کنید. فایل‌ها را برای انتشارات بفرستید تا چاپ شود.

طراحی کارت ویزیت برای برندینگ

برای چاپ کارت یک کاغذ کارت سفید کلاسیک انتخاب کنید یا با انتخاب یک کارت پلاستیکی یا فلزی خلاقیت به خرج دهید. حتی روش های مختلفی برای روکش کارت ویزیت وجود دارد که می‌تواند مات یا براق باشد.

جمع بندی

ساخت کارت ویزیت حرفه ای برای برندینگ نیاز به توجه زیادی به جزئیات دارد. ایده‌های طراحی کارت ویزیت فوق مطمئناً به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای خودتان یک کارت بی نظیر بسازید. اگر به فکر استفاده از ایم ابزار طراحی گرافیک حرفه ای رایگان برای کارت ویزیت خود هستید، می‌توانید روی دومینگو حساب کنید.
برنامه ساخت کارت ویزیت فارسی دومینگو، کار طراحی کارت حرفه ای را برای شما آسان می‌کند حتی اگر طراح نباشید می‌توانید تمام اطلاعات خود را وارد یکی از قالب های اماده کنید و به راحتی کارت مخصوص خودتان را بسازید و از آن برای برندینگ و بازارایابی استفاده کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین