فلایر تبلیغاتی می‌تواند راهی فوق‌العاده مؤثر (و ارزان) برای تبلیغ کسب‌وکار شما در هر اندازه ای که هستید، باشد. در واقع، 89 درصد از مردم تبلیغات فلایر را بیشتر از هر شکل دیگری از بازاریابی به یاد می‌آورند. علاوه بر این، 45٪ از افراد، فلایرها را برای مراجعات بعدی نگه می‌دارند به خصوص اگر در آن پیشنهادات ویژه ارائه شده باشد.
درست است که توزیع تراکت یکی از پرکاربردترین استراتژی های بازاریابی است، اما فقط کپی و پیست کردن چند خط تبلیغات و در کنار هم قرار دادن تصاویر برای شلوغ تر کردن طرح آن و جلب توجه مخاطب کافی نیست. اگر می‌خواهید توجه مخاطبین را به طرح فلایرتان جلب کنید و کاری کنید که واقعاً بروشور شما را بخوانند باید در پیام‌رسانی، طراحی و توزیع خود فوق العاده عمل کنید. 
در ادامه راهنمای جامع ما برای طراحی فلایر را می‌خوانید که در آن می‌توانید اطلاعات مفیدی برای طراحی بروشور و نکاتی در مورد توزیع آن بیابید. در این راهنما ما به شما کمک می‌کنیم تا یک محتوای بازاریابی فوق العاده برای کسب و کار تان خلق کنید.

 

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

 

10 نکته برای طراحی فلایر حرفه ای

اگر در طراحی تجربه ای نداشته باشید، ساخت یک فلایر عالی می‌تواند تا حدودی مشکل باشد. اما لازم نیست نگران باشید. با یک فلایرساز آنلاین رایگان، ساختن یک بروشور عالی که کاربران را مجذوب و درگیر کند، بسیار ساده است.
طراحی فلایر و سپس چاپ و توزیع آن، تاثیر قابل توجهی بر آگاهی از برند شما دارد و یکی از دلایلی است که طراحی این محتوای بازاریابی را مفید و سرگرم کننده می‌کند.
در ادامه می‌خواهیم با ده نکته کاربردی شما را با نحوه ساخت فلایر تبلیغاتی حرفه ای آشنا کنیم. این ده نکته شما را در تمام مراحل از تعیین اهداف گرفته تا در نظر گرفتن عواملی مانند فاصله بین حروف و یکپارچه سازی طرح فلایر با هویت برندتان راهنمایی می‌کند.
با ثبت نام در دومینگو به صدها قالب زیبا دسترسی خواهید داشت که می‌توانید آن را برای خودتان سفارشی کنید. در این نرم افزار به شما دسترسی نامحدودی به کتابخانه تصاویر، آیکونها، شکلک‌ها و غیره داده می‌شود که از آنها می‌توانید برای جذاب تر کردن طراحی تان استفاده کنید. 
اما فراموش نکنید که ۱۰ نکته زیر را در نظر بگیرید:

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

1. یک هدف واضح برای طراحی فلایر داشته باشید

قبل از اینکه سایت دومینگو را باز کنید، یک استراتژی برای طراحی بروشور داشته باشید. در نظر بگیرید که چه مطالبی را می‌خواهید به کاربران نشان دهید؟ کجا قرار است آنها را توزیع کنید؟ با چه نوع مخاطبینی سر و کار دارید؟
فقط پس از پاسخ به این سؤالات می‌توانید بفهمید که فلایر باید چه اندازه و شکلی داشته باشد. داشتن یک هدف و استراتژی مشخص همچنین به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی کنید که چگونه مطالب اصلی را به صورت هدفمند به طرح فلایر اضافه کنید.
رایج ترین اشتباه در طراحی فلایر تبلیغاتی این است که فکر کنید می‌توانید همه چیز را در یک صفحه جای دهید. اما شما باید به طور هدفمند و استراتژیک در مورد مطالب اصلی که قرار است در این محتوای بازاریابی نمایش دهید، تصمیم بگیرید. عناصری را که با اهداف طراحی و مخاطبان هدف تان مرتبط هستند، حفظ کنید و بقیه موارد را حذف کنید

2. کنتراست را تقویت کنید

تصاویری با کنتراست بالا در یک نگاه به راحتی قابل مشاهده هستند و می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. برخلاف وب‌سایت، که کاربران آن را با کلیک کردن بر روی یک لینک یا تایپ یک آدرس می‌بینند، یک فلایر باید جذابیت زیادی داشته باشد تا بیننده را جلب کند.
به طراحی بروشورها یا بنرهای تبلیغاتی فکر کنید که از دور دیده اید و به سمت آنها رفته اید زیرا جالب بودند. این همان نوع کنتراستی است که باید ایجاد کنید تا به بیننده کمک کنید به طرح شما توجه نشان دهد.

3. روی کلمات کلیدی تاکید کنید

کلمات یا عبارات کلیدی خاصی که می‌توانند به فروش بیشتر و جذاب تر کردن طراحی تراکت کمک کنند را بزرگ‌تر، پررنگ‌تر یا روشن‌تر از حروف دیگر نشان دهید تا تأکید مشخصی بر آنها داشته باشید.
چه نوع کلماتی برای مخاطب جلب توجه می‌کند؟ اگر کلمات زیر، بخشی از استراتژی شما هستند، این موارد را پررنگ و برجسته کنید:
•    زمان، تاریخ، مکان
•    جدید
•    رایگان
•    آسان
•    صرفه جویی
•    تماس
•    آموزش
•    اکنون
•    ضمانت
•    محدود

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

4.  فاصله بین حروف و فضای خالی بین متن و تصاویر را درست طراحی کنید

گاهی اوقات بهترین راه برای تعیین بهترین فاصله و فضای خالی، چاپ نسخه آزمایشی است. البته برای اینکه فاصله بین حروف و سایز فونت های ایده ال را در نظر بگیرید باید بدانید که قرار است مخاطب فلایر شما را کجا ببیند.
آیا قرار است فلایر را به دیوارها یا تابلوهای تبلیغاتی بچسبانید؟ یا قرار است به همراه یک کارت پستال آن را پست کنید؟
همه چیز در طراحی فلایر باید برای کاربرد آن، مقیاس مناسبی داشته باشد. اندازه‌ها و عناصر روی فلایر نسبت به عناصر روی کارت پستال بسیار بزرگتر خواهد بود. اما شما باید اندازه آیتم‌ها و فاصله ای است که کلمات از یکدیگر دارند و فواصل بین حروف و تصاویر را طوری تنظیم کنید که محتوای فلایر تبلیغاتی کاملا خوانا باشد.

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید یک نمونه از فلایر را چاپ کنید، سپس آن را آویزان کنید و از فواصل مختلف به آن نگاه کنید. آیا توجه شما را جلب می‌کند؟ آیا خواندن آن آسان است؟
اگر پاسخ تان مثبت بود می‌توانید برای چاپ در تیراژ بالا اقدام کنید

5. یک فراخوان برای اقدام به طراحی فلایر اضافه کنید

تصور نکنید چون مخاطب نمی تواند روی کال تو اکشن کلیک کند، نیازی نیست که فراخوانی برای اقدام به تراکت اضافه کنید. بلکه کاملا برعکس (اگر نمی خواهید مخاطبین کاری انجام دهند، چرا فلایر بسازید؟)
برای همه کسانی که بروشور را می‌بینند، یک CTA قابل اجرا، متمایز و آسان ایجاد کنید. این عبارت می‌تواند هر فراخوانی باشد، مثلا از بازدید از یک وب سایت گرفته تا تماس با شماره تلفن یا حضور در یک مکان خاص. عملی را درخواست کنید که تا حد امکان برای کاربران ساده باشد. آدرس سایت باید کوتاه باشد و همه دستورالعمل‌ها را واضح و مختصر کنید.

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

6. از خطوط برای مشخص کردن حاشیه فلایر استفاده نکنید

فلایرها بهتر است طرحی یکپارچه داشته باشند و یک رنگ پس زمینه کل صفحه را پوشانده باشد. اضافه کردن خطوط حاشیه به طراحی آن حالتی رسمی و اداری می‌دهد که زیاد مورد پسند مخاطبین نیست. 
البته شما نباید تمام متن و تصاویر را نیز تا لبه کاغذ بیاورید. برای نوشتن متن و درج تصاویر یک حاشیه منطقی را در نظر بگیرید. 
اگر از قالب های آماده فلایر ساز آنلاین دومینگو استفاده کنید، نگرانی بابت طراحی حاشیه نخواهید داشت. فقط کافی است متن و تصاویر را جایگزین کنید، طراحان ما تمام این نکات طلایی را در چیدمان عناصر در نظر گرفته اند.

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

برای مشاهده و ویرایش قالب های آماده فلایر کلیک کنید.

7. ترتیب محتوا از بالا به پایین را رعایت کنید

فلایرها از بالا به پایین خوانده می‌شوند و طرح انتخاب شده نیز باید آن را منعکس کند. با مهم ترین اطلاعات در بالای طرح شروع کنید و در قسمت پایین، اطلاعات کم اهمیت تر را بنویسید.
اندازه و مقیاس متن و همچنین عناصر طراحی نیز از همین سلسله مراتب پیروی می‌کند. چشمگیرترین یا تاثیرگذارترین تصاویر یا گرافیک‌ها نیز باید در یک سوم بالای طراحی قرار گیرند.
به این نکته توجه کنید که طرح فلایر تبلیغاتی، عمودی است در حالیکه تصاویر اغلب افقی هستند. بنابراین باید از یک طرح یا شکل برای هماهنگ کردن پایین طرح با تصاویری که در بالا قرار گرفته استفاده کنید.

8. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

کاربران را وادار به حدس زدن نکنید تا بفهمند به چه نوع تبلیغی نگاه می‌کنند. با این کار فقط به سرعت آنها را خسته می‌کنید که موجب می‌شود بدون اینکه به فلایر شما نگاه کنند آن را دور بیندازند. 
کیفیت و ترکیب تصاویر با متن، عاملی است که باعث موفقیت یا شکست طراحی شما می‌شود. اگر به دنبال طراحی فلایر تبلیغاتی عالی هستید باید یک تصویر با کیفیت بالا را که به اطلاعات موجود در صفحه مربوط می‌شود، به آن اضافه کنید.
تصویر باید به راحتی "دیده" شود و در یک نگاه قابل درک باشد و به کاربر کمک کند تا با مطالب موجود در طراحی فلایر ارتباط برقرار کند. تصویر باید مفهومی را به نمایش بگذارد که مخاطب از آن کسب و کار انتظار دارد. مثلا یکی از محصولات یا تصویری از کارکنان در یک رویداد یا در حال فروش. 
تصاویری که در فضای آنلاین مثل سایت یا شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید ممکن است برای تصاویر چاپ شده قابل استفاده نباشد. برای اطمینان از اینکه تصاویرتان بعد از چاپ با کیفیت خوبی دیده می‌شوند، توجه کنید که رزولوشن تصویر باید بسیار بالاتر از تصاویر دیجیتال باشد.
یک عکس باکیفیت را انتخاب کنید و برای انتخاب این عکس دقت زیادی به خرج دهید. در غیر اینصورت، فلایر شما توجه مخاطب را جلب نخواهد کرد.

9. از عناصر مرتبط با هویت برندتان استفاده کنید

فراموش نکنید که بروشور را کاملاً منحصر به فرد طراحی کنید. شما باید عناصر مربوط به هویت برندتان مثل تصاویر برند، رنگ‌ها، فونت‌ها و سبک طراحی کلی را در بروشور بگنجانید تا کاربرانی که با شرکت یا محصول شما آشنا هستند، بدانند این طرح منحصرا برای شماست.
فلایر فقط یک محتوای بازاریابی دیگر است که می‌توانید برای کمک به ایجاد و حفظ هویت برندتان از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که در هر نوع تبلیغاتی باید این حس را به مخاطب منتقل کنید.

10. از قالب های آماده برای طراحی فلایر تبلیغاتی استفاده کنید

قالب های آماده کار شما را برای طراحی فلایر تبلیغاتی به شدت راحت می‌کنند. شما می‌توانید قالب های فلایر ساز آنلاین دومینگو را با توجه به نوع کسب و کارتان فیلتر کنید

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

سپس قالب های را مرور کرده و یکی از آنها را برای افزودن اطلاعات و تصاویر خودتان انتخاب کنید.

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

در دومینگو به ابزارهای کاملی برای ویرایش طرح فلایر دسترسی دارید. می‌توانید متن اضافه کنید، عکس آپلود کنید، از ابزار ادیت عکس آنلاین استفاده کنید یا فونت و سایز متن‌ها را تغییر دهید.

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

پس از اینکه از طرح خود راضی بودید می‌توانید با فرمت های مختلف آن را دانلود کرده و برای چاپ ارسال کنید

جمع بندی

حتی اگر هیچ تجربه ای در طراحی نداشته باشید، قالب های اماده فلایر ساز دومینگو می‌توانند ابزاری قدرتمند برای ساخت یک فلایر تبلیغاتی حرفه ای باشند. با کمک نکات و ترفندهایی که در این راهنما به شما آموزش دادیم می‌توانید هر یک از قالب‌ها را برای افزایش آگاهی در مورد برند یا کسب و کارتان ویرایش کنید.

چطور فلایر تبلیغاتی رایگان طراحی کنیم؟

قالب های آماده فلایر ساز دومینگو را بررسی کنید.
از این طرح‌ها می‌توانید برای الهام گرفتن استفاده کنید، تا به شما یک ایده شروع عالی بدهد. موفق باشید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین