سال‌هاست که طراحی کاتالوگ یک روش اثبات شده و عملی برای برندها بوده است تا به مشتریان، محصولات مختلف شان را معرفی کنند. نرم افزار طراحی کاتالوگ یک ابزار مفید است که کسب و کارها می‌توانند برای نمایش محصولات خود در یک طرح جذاب و حرفه ای از آن کمک بگیرند. کاتالوگ های طراحی شده با این نرم افزار می‌توانند برای ایجاد آگاهی از برند، افزایش درآمد و آموزش مشتریان در مورد محصولات جدید ایده ال باشند. 

با بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ، چه محصولاتی را می‌توان تبلیغ کرد؟

در بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ، طرح های بسیار متنوعی برای تبلیغ هر نوع محصولی وجود دارد. علاوه بر این شما می‌توانید یکی از قالب‌ها را انتخاب کنید و با اضافه کردن تصاویر محصولات خودتان، یک کاتالوگ سفارشی بسازید.
اما رایج ترین محصولاتی که در کاتالوگ‌ها معرفی می‌شوند مربوط به کسب و کارهای زیر هستند : 
•    لوازم خانگی و مبلمان
•    زیبایی و مراقبت شخصی 
•    تجهیزات ورزشی و فضای باز
•    دستگاه های صنعتی
•    غذاهای سنتی، فست فود، دسر، نوشیدنی و غیره
•    لوازم الکترونیکی
•    و ...

کاتالوگ دیجیتال بهتر است یا چاپی؟

در عصر دیجیتال، کاتالوگ های چاپی تقریبا از مد افتاده اند و دیگر از روش سنتی توزیع برای رساندن کاتالوگ به دست مشتری استفاده نمی شود. بنابراین، می‌توان گفت بیش از یک راه برای طراحی کاتالوگ محصول وجود دارد. 

کاتالوگ های چاپی

کاتالوگ های چاپی محتوای فیزیکی جذابی برای تبلیغات و بازاریابی هستند که محصولات و خدمات شما را نمایش می‌دهند. کاتالوگ های چاپی معمولاً از طریق پست به خانه مشتری ارسال می‌شوند یا از طریق یکی از اعضای تیم فروش که منبع بازاریابی را به مشتری می‌دهد توزیع می‌شوند. 
کاتالوگ های چاپی معمولاً کتابچه هایی حاوی اطلاعات زیادی هستند و اگر کاربر نهایی بخواهد نوع خاصی از محصول را در آنها بیابد، ممکن است دچار مشکل شود. 
کاتالوگ های چاپی سالهاست که روش سنتی برای تبلیغ محصولات بوده است. اما فقط به این دلیل که " همیشه از آن استفاده شده" به این معنی نیست که برای  مصرف کننده مناسب است. 
هفتاد درصد از شرکت‌ها در استراتژی های تحول دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند یا در حال حاضر یک استراتژی برای بازاریابی دیجیتال دارند. بر اساس همین مطالعه، 56 درصد از مدیران عامل گزارش کرده اند که بازاریابی دیجیتال به طور مستقیم به افزایش سود برای کسب و کار آنها کمک کرده است. بنابراین شاید زمان آن رسیده که از بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ برای ساخت محتوای دیجیتالی استفاده کنید.

بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ های دیجیتال

با تمایل مصرف کنندگان به تبلیغات دیجیتال، محتوای بازاریابی بیشتری در اینترنت، رسانه های اجتماعی و سایت‌ها منتشر می‌شود و روش های سنتی چاپ و ارسال تقریبا کنار گذاشته شده است. 
کاتالوگ های دیجیتال راهنمای بازاریابی هستند که محصولات تجاری را در قالبی قابل خواندن به صورت آنلاین ارائه می‌کنند. 
دسترسی به این منابع از چند طریق امکان پذیر است. یکی از محبوب‌ترین راه‌هایی که مشتریان می‌توانند به کاتالوگ محصولات دیجیتال دسترسی پیدا کنند، از طریق QRکد است.  QRکدها را می‌توان بر روی تابلوهای یک غرفه نمایشگاهی قرار داد تا شرکت کنندگان بتوانند آن را اسکن و فعال کنند. این کدها را می‌توان در پست و استوری اینستاگرام یا از طریق ایمیل به مشتریان ارسال کرد تا کاتالوگ محصولات را ببینند.
بازدید از کاتالوگ دیجیتال توسط مشتریان از طریق وب سایت‌ها یکی دیگر از گزینه های محبوب هستند. تیم‌های فروش می‌توانند لینکی به کاتالوگ محصولات دیجیتالی در سایت قرار دهند و مدیران رسانه‌های اجتماعی می‌توانند پست‌های اجتماعی جذابی ایجاد کنند که شامل لینکی برای مخاطبانشان برای مشاهده کاتالوگ دیجیتال باشد، یا حتی لینکی از کاتالوگ محصولات برای ایمیل یک مشتری ارسال کنند.

مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال با بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ

کاتالوگ های دیجیتال به دلایل مختلفی منجر به بهبود تجربه مشتری می‌شوند:

قابل جستجو بودن

اگر مشتریان به محصول خاصی علاقه مند باشند، برندها می‌توانند نوار جستجو را در کاتالوگ دیجیتال اضافه کنند تا کاربران بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. 

ارتقا سئو

اگر کاتالوگ های دیجیتال را به سایت خود اضافه کنید، مطمئنا به ارتقا سئو کمک می‌کنند زیرا توسط موتورهای جستجو خزیده می‌شوند و در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شوند. 

کاهش هزینه

زمانی که کاتالوگ های محصولات توسط بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال ساخته می‌شوند، هیچ هزینه ای برای طراحی، چاپ یا توزیع آنها نمی پردازید درنتیجه بودجه بیشتری برای انجام سایر وظایف یا سرمایه گذاری بودجه تان در کمپین های بازاریابی  دیگر خواهید داشت.

چه مطالبی باید در کاتالوگ دیجیتال گنجانده شود؟

ساخت یک کاتالوگ با بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال می‌تواند تاحدودی دشوار باشد به خصوص اگر قبلاً طراحی نکرده باشید. اما اگر می‌خواهید به درستی با مشتریان ارتباط برقرار کنید، بیایید نگاهی به برخی از مطالب ضروری که باید در کاتالوگ دیجیتال درج کنید، بیندازیم.

اطلاعات دقیق محصول

مشتریان باید در مورد محصولاتی که به آنها علاقه دارند اطلاعات کافی کسب کنند که شامل موارد زیر می‌شود:
•    توضیحات دقیق محصول، 
•    اطلاعات دقیق قیمت، 
•    شماره SKU است تا بتوانند محصول را سفارش دهند، 
•    مشخصات محصول 
•    کاربرد محصول 
•    و موارد دیگر. 
ارائه اطلاعات بیش از حد به همان اندازه ارائه اطلاعات بسیار کم روی ذهن مخاطب تاثیر منفی دارد. یکی از راه‌های رفع این مشکل، قرار دادن دکمه «اطلاعات بیشتر» در کنار محصولات است، در صورتی که مشتری بخواهد اطلاعات بیشتری از محصول را نسبت به آنچه در نمای کلی ارائه شده است، دریافت کند می‌تواند روی آن کلیک کند.

بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

تصاویر محصول

یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد. استفاده از تصاویر جذاب بصری که از اطلاعات محصول پشتیبانی می‌کنند، به جذب بهتر مخاطب کمک می‌کند و مشتریان را متقاعد می‌کند که چرا باید یک محصول خاص را از برند شما خریداری کنند. درج تصاویر واقعی از محصولات خودتان در قالب های آماده بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال می‌تواند به جلب توجه مشتریان کمک کند. 

Call to Action

می‌خواهید مشتریان شما پس از خواندن کاتالوگ محصولات تان چه اقدامی انجام دهند؟ آیا دوست دارید آنها توانایی صحبت با فروشندگان را داشته باشند؟ آیا می‌خواهید به وب سایت شما مراجعه کنند؟ در هر صورت شنا باید یک CTA واضح در کاتالوگ درج کنید که در نهایت می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا با قرار دادن دکمه های تعاملی در انتها و در سرتاسر کاتالوگ به هدف خود در طراحی کاتالوگ دیجیتال دست یابید و مشتریان را برای تصمیم گیری و خرید بهتر کمک کنید.

 

بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

 

بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

دومینگو بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال است که کسب و کارها می‌توانند از آن برای نمایش تمام داده های محصول خود در یک طرح جذاب استفاده کنند. هنگامی که از کاتالوگ ساز آنلاین دومینگو  استفاده می‌کنید ، امکان ساخت یک تجربه کاتالوگ محصول را در 30 دقیقه خواهید داشت. زیرا به بیش از 100 عنصر طراحی و قالب های آماده دسترسی دارید که می‌تواند منبع جذابی برای طراحی شما باشد.

نحوه استفاده از بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

روند ساخت کاتالوگ محصول با بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال بسیار راحت است. در ادامه مراحل و نحوه طراحی کاتالوگ دیجیتال را با هم مرور می‌کنیم.

طرح کاتالوگ محصولات خود را شناسایی کنید

قصد دارید کاتالوگ محصولات را به چه سبکی طراحی کنید؟ آیا در مورد جدیدترین روندهای صنعت خود اطلاع دارید؟ هنگام انتخاب سبک کاتالوگ محصول، همیشه مخاطب را در ذهن داشته باشید. آیا افزودن متن بیشتر تجربه آنها را بهبود می‌بخشد یا آن‌ها را سردرگم می‌کند؟ با تعیین جزئیاتی که باید به کاتالوگ اضافه شود، تیم شما ممکن است تصمیم بگیرد که در مرحله بعد چه نوع داده هایی را باید جمع آوری کند.

بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

داده های محصول و مطالب و تصاویر مرتبط را آماده کنید

برای استفاده از بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال، نیاز به داده هایی دارید که در طرح های آماده جایگزین کنید. تصاویر، توضیحات، اطلاعات قیمت و غیره، مطالب مورد نیاز شما هستند که باید توسط تیم تان جمع آوری شود.

بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

انتخاب قالب آماده برای طراحی کاتالوگ دیجیتال

دومینگو بیش از صدها قالب آماده کاتالوگ دارد که برای تیم های بازاریابی طراحی شده است تا با یک مرور سریع بتوانند شروع به کار کنند و یک کاتالوگ محصول منحصر به فرد بسازند.
تمام قالب های آماده در نرم افزار طراحی کاتالوگ دومینگو توسط طراحان حرفه ای آماده شده اند و شامل موارد زیر می‌شوند:
•    اطلاعات محصول
•    تصاویر محصول
•    راهنمای محصول
•    لوازم جانبی مرتبط
•    قابلیت ذخیره در صفحه اصلی

بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

افزودن داده‌های محصول و دارایی‌های مرتبط به قالب کاتالوگ 

وارد کردن داده‌های محصول در نرم افزار طراحی کاتالوگ، فرآیندی است که برای ساخت کاتالوگ محصول شما و سفارشی سازی آن ضزوری است. کسب و کارها باید برای ذخیره، مدیریت و ویرایش داده های محصول خود در نرم افزار طراحی کاتالوگ وقت بگذارند که ممکن است طولانی‌ترین بخش فرآیند ساخت  کاتالوگ دیجیتال باشد، اما ارزش هر دقیقه صرف شده برای سازمان‌دهی داده‌های محصولتان را دارد. 

بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

برای طراحی کاتالوگ دیجیتال سفارشی، قالب را ویرایش کنید

اینجاست که قسمت سرگرم کننده شروع می‌شود. تیم شما می‌تواند یک کاتالوگ محصول دیجیتال را با اطلاعاتی که قبلاً در دومینگو وارد شده، به سرعت طراحی کند. می‌توانید بسته به نوع محصولات و خدمات تان، یک نسخه ساده و دقیق از کاتالوگ محصول ایجاد کنید. نرم افزار طراحی کاتالوگ دومینگو به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون استفاده از برنامه‌نویسی یا کدنویسی از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر وارد سایت  شده و قالب کاتالوگ را ویرایش کنند.

اطلاعات محصول را به روز نگه دارید 

اطلاعات محصول ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. به روز نگه داشتن داده های کاتالوگ دیجیتال همیشه باید در اولویت کارهای شما قرار بگیرد است تا مشتریان هنگام تصمیم گیری برای خرید، دقیق ترین اطلاعات محصول را داشته باشند. 

مزایای ساخت کاتالوگ دیجیتال با دومینگو

بسیاری از ابزارها ادعا می‌کنند که بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال هستند، اما در واقع، ابزاری که باید از آن استفاده شود، یک برنامه کاربردی با قالب های آماده، ابزارهای ویرایشی و فونت های فارسی متنوع است که امکان آپلود تصاویر، ادیت عکس آلاین تغییر و ویرایش متن و بسیاری امکانات دیگر را به شما بدهد.
با استفاده از بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال، برند شما می‌تواند از مزایای بهره مند شود:
افزایش درآمد - با توصیه محصولات مرتبط، تبلیغ محصولات و لوازم جانبی مرتبط و موارد دیگر، رشد درآمد را تسریع کنید.
کاهش هزینه‌ها – هزینه طراحی، چاپ و ارسال کاتالوگ را به طور کلی کاهش دهید 
افزایش وفاداری به برند – با بهبود تجربه مصرف کنندگان هنگام مطالعه کاتالوگ محصولات برند تان، وفاداری آنها را بهبود ببخشید
ارتباط بین فضای آفلاین و آنلاین - شما به راحتی می‌توانید محصولات فیزیکی خود را با یک کاتالوگ دیجیتال تبلیغ کنید و به مشتریان در هر کانال ارتباطی دسترسی داشته باشید

جمع بندی

دومینگو به عنوان بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال می‌تواند به شما در ساخت کاتالوگ های تعاملی و دیجیتالی که روی افزایش درآمد و کاهش هزینه های برند تان موثر است، کمک کند. ابزار ویرایش آنلاین دومینگو می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های محصول خود را در قالب های آماده جایگزین کنید و محتوایی طراحی کنید که به افزایش فروش شما منجر شود.
از این داده‌ها علاوه بر طراحی کاتالوگ می‌توانید برای سایر محتواهای بازاریابی مثل پست و استوری تبلیغاتی، بروشور، تراکت و غیره نیز در این نرم افزار استفاده کنید.
آیا می‌خواهید شروع به ساخت کاتالوگ محصولات دیجیتالی کنید که مشتریان شما دوست خواهند داشت؟ رایگان ثبت نام کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین