منوی رستوران فهرست چاپی یا آنلاینی از غذاها و نوشیدنی های ارائه شده توسط یک رستوران است. اگر نمی‌توانید یک طراح استخدام کنید و می‌خواهید خودتان برای ساخت منو اقدام کنید، دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران به شما کمک می کند برای شروع کار ایده مناسبی داشته باشد و یک منوی حرفه ای بسازید. 
در این مقاله به شما نشان می دهیم چطور با دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران از برنامه دومینگو و رعایت چند نکته حرفه ای، خودتان منوی رستوران محلی تان را بسازید.

 

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

 

ویژگی های قالب آماده منو رستوران

قبل از اینکه با دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران وارد فرایند طراحی شوید، باید بدانید که یک منوی رستوران چه ویژگی هایی دارد:

دسته بندی آیتم های منو

اولین ویژگی یک منوی عالی، این است که نوشیدنی ها، غذاها، دسرها یا هر دسته دیگری را به صورت دسته بندی شده در آن درج کنید. سپس، تصمیم بگیرید که کدام آیتم‌های منو می‌خواهید در منو برجسته تر باشد. ممکن است بخواهید پیش غذاها در بالای منوی شما قرار بگیرد، و ممکن است بخواهید یک پیش غذای خاص در بالای فهرست قرار گیرد، زیرا طبق آمار فروشی که داشتید، این پیش غذا با استقبال خوبی مواجه شده است.
بهتر است قبل از شروع طراحی یک برگه کاغذ بردارید و آیتم های منو را دقیقاً به ترتیبی که می خواهید در منو ظاهر شوند، بنویسید.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

قیمت منو رستوران محلی

اگر از قبل هیچ منویی نداشتید و برای اولین بار می خواهید با دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران، لیست تان را اماده کنید، باید قیمت های فعلی هر آیتم را جلوی آن بنویسید. این اطلاعات را نیز در برگه جلوی هر آیتم بنویسید تا حین طراحی به قالب اضافه کنید.
پس از اینکه قیمت ها را روی کاغذ یادداشت کردید، برای تجزیه و تحلیل آنها یک قدم به عقب بردارید. خود را به جای مشتریان تان قرار دهید. بر اساس داده های فروش رستوران تان تصمیم بگیرید که آیا می توانید قیمت این آیتم های منو را کمی تغییر دهید تا جذاب تر شود؟ 
اما اگر قبلا یک منو داشتید و اخیراً مجبور شده‌اید قیمت‌ها را افزایش دهید تا حقوق بهتری به کارکنان خود بپردازید یا برای خرید مواد اولیه باکیفیت تر هزینه بیشتری پرداخت کنید ، از منوی خود به عنوان فرصتی برای توضیح این موضوع استفاده کنید - جملاای مانند «به لطف این افزایش‌های کوچک در قیمت‌های منو، ما توانستیم هزینه مواد اولیه درجه یک و ارگانیک را بپردازیم» عالی عمل می کند و به مشتریان شما کمک می کند تا واکنش منفی نسبت به افزایش قیمت نشان ندهند و با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند.  

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

اگر واقعاً از صفر شروع می کنید، باید نحوه قیمت گذاری منوی خود را تاحدی متعادل کنید تا در عین جذب مشتری، بیشترین سود را داشته باشید. 

توضیحات منو رستوران محلی

می‌توانید یک محتوانویس استخدام کنید تا توضیحات آیتم‌های منو را به شورت حرفه ای برای شما بنویسد، اما بهترین توضیحات منو را خود شما می توانید بنویسید. با سرآشپزی که آیتم های منو را تهیه می کند، مشورت کنید، در مورد نحوه تهیه هر وعده غذایی فکر کنید. مواد تشکیل دهنده غذا، مراحل تهیه آن و شرح کوتاهی از هر یک از آیتم های منو را در برگه بنویسید این ها می تواند الهام بخش شما برای خلق یک منو رستوران محلی فوق العاده باشند.
تا جایی که ممکن است از صفت های توصیفی و فریبنده استفاده کنید - مانند ارگانیک، ترد، خوش طعم، تند، ترش، شیرین، دلچسب - اما زیاده روی نکنید.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

به این فکر کنید که اگر یک مشتری جدید برای اولین بار منوی شما را می خواند چه تصویری در ذهنش ایجاد می شود. آنچه ممکن است برای شما واضح به نظر برسد ممکن است برای یک تازه وارد چندان واضح نباشد. به سؤالات یا توضیحاتی که ممکن است یک مشتری نیاز به توضیح درباره آن داشته باشد فکر کنید و آن توضیحات را به منوی رستوران خود اضافه کنید.

تم رنگ منو و لیست رستوران محلی

اکنون که همه آیتم های منو را به ترتیب منطقی روی کاغذ نوشتید باید به طراحی گرافیکی فکر کنید. یک تم رنگی برای منوی خود انتخاب کنید که نشان دهنده برند رستوران شما باشد . این تم می تواند به سادگی انتخاب سه رنگی باشد که ممکن است بخواهید در منو ببینید، یا تصمیم بگیرید که می خواهید منوی شما سیاه و سفید باشد تا در هزینه چاپ صرفه جویی کنید.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

حالا شما آماده اید تا با دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران یک طراحی حرفه ای را شروع کنید.

ویرایش و دانلود نمونه قالب آماده برای طراحی منو رستوران محلی 

شما یک تم رنگی، یک ایده کلی از نحوه قرار گرفتن آیتم های منو در صفحه و احتمالاً چند عکس که می خواهید در آن قرار دهید، دارید. حالا وقت آن است که همه چیز را کنار هم بگذاریم تا یک منوی رستوران بسازیم.
در این مرحله، بسیاری از رستوران‌داران یک طراح منو را استخدام می‌کنند یا از نمونه قالب آماده منو رستوران کمک می گیرند تا بتوانند در هزینه های طراحی صرفه جویی کنند. 
شما می توانید یک منوی ساده یا یک منوی پیچیده تر را با قالب های آماده منو و لیست دومینگو  مثل یک حرفه ای ایجاد کنید . به طراحی ادامه دهید و از مشاوره با دوستان، اعضای خانواده، طراحان و حتی مشتریان فعلی تان نترسید. برای یافتن بهترین عنصر طراحی که متناسب با منوی شما باشد، باید طرح های مختلفی را امتحان کنید.
کار طراحی با دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران برای شما راحت می شود فقط باید اطلاعاتی که دبرگه وارد کردید را به طرح قالب اضافه کنید. برای شروع، می‌توانید از منو ساز آنلاین دومینگو استفاده کنید و از قالب‌های منو به عنوان نقطه شروع کمک بگیرید و مراحل زیر را طی کنید:

انتخاب قالب آماده منو رستوران محلی

در مرحله اول باید وارد سایت دومینگو شوید و ثبت نام کنید. حالا می توانید گزینه منو و لیست را انتخاب کنید تا چند نمونه قالب آماده منو رستوران به شما نمایش داده شود.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

طرح ها را مرور کنید و روی طرحی که برای برند رستوران شما بهترین است، کلیک کنید تا وارد ویرایشگر آنلاین شوید

ویرایش و افزودن متن و علائم به لیست منو

آیتم های منو باید به راحتی خوانده شود. همانطور که حتنا شنیدید، "هرچه ساده تر، بهتر." مشتریان شما قرار نیست در یک کاتالوگ چند صفحه ای به دنبال غذا بگردند به خصوص وقتی گشنگی امان شان را بریده. پس شما باید تمام اطلاعات مهم را در یک یا دو صفحه به آنها نشان بدهید.
مثلث طلایی را به خاطر بسپارید. چشم‌های ما معمولاً از وسط صفحه شروع می کنند. سپس به سمت راست بالا و بالا سمت چپ حرکت می‌کنند، بنابراین در نظر داشته باشید که غذاهای پر سود را در مرکز و گوشه سمت راست بالای منوی خود قرار دهید.
از علامت قیمت به صورت استراتژیک استفاده کنید. حتی می توانید علائم قیمت را از منوی خود حذف کنید و قیمت های منو را در یک ستون فهرست کنید تا مقایسه آن برای مشتریان آسان باشد.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

برای اضافه کردن متن به منو رستوران روی گزینه متن در نوار ابزار سمت راست کلیک کنید. سپس متن خود را به باکس اضافه کرده و تغییرات لازم را پثل تغییر فونت، سایز، رنگ وغیره از نوار ابزار بالا انجام دهید.
برای ویرایش متن موجود، روی آن کلیک کنید و متن جایگزین را بنویسید. مجددا از نوار ابزار بالا برای ویرایش آن استفاده کنید.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

اضافه کردن عکس های منوی رستوران محلی

منوهای چاپ شده از فضای سفید بهره می برند، و هر چه تعداد عکس ها یا نمادهای بیشتری اضافه کنید، حواس مشتریان بیشتر از محتوای واقعی شما پرت می شود: غذا، و آن توضیحات عالی که نوشتید.
اما بد نیست عکس‌ پرطرفدارترین آیتم‌های منوی خود را به نمونه قالب آماده منو رستوران اضافه کنید، اما این عکس‌ها باید کیفیت بالایی داشته باشند - و این کیفیت برای چاپ باید رعایت شود. ممکن است مجبور شوید برای گرفتن این عکس ها یک عکاس استخدام کنید زیرا عکس های با کیفیت پایین می توانند بدتر از منو بدون عکس باشند.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

اگر می خواهید یک عکاس استخدام کنید، می توانید از آن عکس ها در رسانه های اجتماعی خود نیز استفاده کنید . مطمئن شوید که لینکی به منوی دیجیتال خود در بیو اینستاگرام یا فوتر وب سایت تان نیز قرار دهید تا کاربران بتوانند قبل از ورود به رستوران شما، منوهای شما را بررسی کنند.
برای اضافه کردن عکس ها به منو باید روی هر عکس کلیک کنید و از نوار ابزار بالا گزینه تغییر عکس را انتخاب کنید. 

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

حالا عکس تان را بارگذاری کنید و جایگزین عکس موجود در منو کنید.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

شما می توانید با ابزارهایی مثل فیلتر وی عکس تغییراتی بدهید تا با نمونه قالب آماده منو رستوران تان هماهنگ شود.

تغییر فونت منو، فاصله و چیدمان

فراموش نکنید که خواندن منو باید آسان باشد. شما باید فضایی برای افزودن یا حذف آیتم های منو در نظر بگیرید، به خصوص اگر منوی شما به صورت فصلی تغییر می کند، ممکن است مجبور شوید کل این فرآیند را دوباره شروع کنید.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

از آنجایی که بسیاری از مشتریان - به ویژه مشتریان وفادار که مدام برمی‌گردند - طراحی منوی شما و مکان‌هایی را که آیتم‌های مورد علاقه‌شان را پیدا می‌کنند به خاطر می‌آورند، باید مطمئن شوید که جای آنها را تغییر ندهید و آیتم های جدید را به فضای خالی اضافه کنید یا جایگزین آیتم هایی که طرفدا کمتری دارند کنید.

تصحیح و دانلود قالب منو رستوران

بالاخره نوبت به دانلود منوی رستوران می رسد. اما ابتدا - کمی وقت بگذارید و منوی خود را تصحیح کنید و آن را برای کسی بفرستید که در هفته گذشته به آن خیره نشده است. یک کاما یا اشتباه تایپی کوچک می تواند درک مشتریان شما از منوی رستوران تان تغییر دهد. این مرحله را نادیده نگیرید، زیرا اگر این کار را انجام دهید، ممکن است پول زیادی را برای چاپ منویی هدر بدهید که در نهایت، به سطل زباله ختم می شوند.

دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران محلی

پس از اینکه مطمئن شدید همه چیز سر جای خود قرار دارد، روی گزینه دانلود کلیک کنید و پس از دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران، آن را برای چاپ ارسال کنید.

از کجا نمونه قالب منوی رستوران آنلاین دانلود کنیم؟

بهترین نرم افزار دانلود نمونه قالب آماده منو رستوران، منو ساز آنلاین دومینگو است. در این نرم افزار تحت وب می توانید از قالب های آماده برای شروع طراحی آیتم های منو استفاده کنید، دسته بندی ها را در منو مرتب کنید و تصاویرتان را به منو بیفزایید. 
ساخت منو رستوران برای سفارش آنلاین نیز با قالب های آماده این نرم افزار امکان پذیر است
منو و لیست غذایی که طراحی حرفه ای داشته باشد مشتریان تان را ترغیب می کند که نهایت لذت را از سفارش غذا در رستوران شما تجربه کنند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین