طراحی فلایر تبلیغاتی می‌تواند راهی فوق‌العاده مؤثر (و ارزان) برای تبلیغ کسب‌وکار شما، باشد. تفاوتی ندارد یک شرکت بزرگ هستید یا یک برند کوچک خانگی، در هر صورت 89 درصد از مردم دریافت یک فلایر را بیشتر از هر شکل دیگری از تبلیغات به یاد می آورند. علاوه بر این، 45٪ از آنها، فلایرهای تبلیغاتی را برای مراجعات بعدی پیش خود نگه می دارند. 
درست است که توزیع تراکت یکی از پرکاربردترین استراتژی های بازاریابی است، اما فقط با کپی کردن متن و تصاویر در کنار هم نمی توانید در بازار شلوغ امروز برجسته شوید. اگر می‌خواهید توجه مردم را به فلایر خود جلب کنید تا واقعاً آن را بخوانند و سپس بر اساس آن عمل کنند، باید در طراحی و توزیع فلایرها دقت زیادی به خرج دهید.

 

چطور یک فلایر تبلیغاتی طراحی کنیم که دور انداخته نشود

 

چگونه یک فلایر تبلیغاتی حرفه ای طراحی کنیم؟

در ادامه راهنمای جامع طراحی فلایر تبلیغاتی را خواهید خواند که در آن تمام نکات لازم برای طراحی یک محتوای جذاب و نکاتی در مورد توزیع آن را با شما به اشتراک می گذاریم. 

1. یک نقطه کانونی جالب توجه در ساخت فلایر ایجاد کنید

اولین نکته ای که می خواهید مخاطبین به آن توجه کنند چیست؟ طراحی فلایر تبلیغاتی براساس یک نقطه کانونی منحصر به فرد، توجه افراد را به خود جلب می کند و به شما کمک می کند از این که پیام تان با صدای بلند و واضح به مخاطب می رسد، مطمئن شوید.
استفاده از تصاویر منحصر به فرد و حرفه ای، رنگ های برجسته، و فونت های خوانا به شما کمک می کند تا مخاطبین را جذب کنید.
به عنوان مثال، در طراحی فلایر تبلیغاتی زیر، توجه شما به یک محصول آرایشی بهداشتی جلب شده است که به راحتی به شما می گوید تبلیغ آن در مورد چیست. رنگ‌های سرگرم‌کننده + سبک حروف غیررسمی و دست‌نویس، خواندن متن آن را برای بسیار آسان کرده و بررسی آن را لذت‌بخش تر کرده است.

چطور یک فلایر تبلیغاتی طراحی کنیم که دور انداخته نشود

2. با مخاطبان هدف خود صحبت کنید

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و می‌خواهید چگونه به آگهی شما پاسخ دهند؟ برای مثال، ممکن است بخواهید آنها به فروشگاه شما سر بزنند، از وب سایت شما بازدید کنند یا برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرند. 
شناخت مخاطبان هدف به شما کمک می‌کند پیام‌هایی را بسازید که مستقیماً برای آنها جذاب باشد. 
مثلا هدف از پیام رسانی و طراحی فلایر تبلیغاتی یک جشنواره فیلم روشن است:
•    برای برجسته کردن رویداد افتتاحیه که مخاطبین باید همین الان برای خرید بلیت اقدام کنند یا روی تقویم علامت بزنند.
•    برای جلب توجه علاقه مندان به فیلم های روز دنیا
•    برای تبلیغ فیلمی که هنرمندان مشهور در آن بازی می کنند

3. روی مزایای کسب و کارتان تمرکز کنید

برای جلب توجه مشتری فقط معرفی برندتان کافی نیست. شما به بیان مزایا و معایب محصولات تان نیاز دارید تا بتوانید کل پیام خود را منتقل کنید. شما می توانید با پاداش دادن به آنها توجهشان را به فلایر جلب کنید یا به سوال اصلی آنها پاسخ دهید، "چرا استفاده از محصولات یا خدمات شان برای شما مفید است؟" 

4. محتوا را ساده و خوانا بنویسید

وقتی هدف شما طراحی فلایرهای تبلیغاتی برجسته است، باید مختصر و مفید بنویسید. به یاد داشته باشید که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتریان بالقوه را به تبلیغات جلب کنید و تنها یک یا دو ثانیه دیگر برای جلب توجه آنها به محصول خود فرصت دارید. به همین دلیل است که هنگام توصیف محصول/خدمات/رویدادتان، باید روی مزایای آن و سایر جزئیات مهم، تمرکز کنید. 

چطور یک فلایر تبلیغاتی طراحی کنیم که دور انداخته نشود

5. یک فراخوان برای اقدام به فلایر اضافه کنید

پس از انتقال پیام به خوانندگان بگویید که دقیقاً چه کاری باید انجام دهند، مثلا اکنون سفارش دهند، اکنون تماس بگیرند، از وب سایت تان بازدید کنند و غیره. 
با درج جزئیات مهم در مورد کسب و کارتان، مانند وب سایت، اطلاعات تماس، مکان و موارد دیگر، نحوه تعامل آنها با خودتان را روشن کنید.

6. فلایر تبلیغاتی را با کیفیت بالا چاپ کنید

یکی دیگر از عناصر حیاتی برای جلب توجه مخاطبین، چاپ نهایی است. چاپ با کیفیت فلایر می تواند به اندازه محتوا و تصاویری که در طراحی تراکت خود قرار می دهید مهم باشد. استفاده از روکش براق و کاغذ باکیفیت برای طراحی فلایر شما اولین برداشت عالی را ایجاد می کند و می تواند کیفیت محصولات یا خدمات شما را منعکس کند. 

7. طراحی بروشور ۲ لت یا ۳ لت را به جای فلایر در نظر بگیرید

بروشورهای ۲ لت یا ۳ لت، تاثیری منحصر به فرد و ماندگار روی مخاطب می گذارند. اضافه کردن چند تا به بروشور نه تنها آن را متمایز می‌کند، بلکه می‌تواند مخاطبان شما را در مسیر اطلاعات مورد نظرتان راهنمایی کند. فقط یادتان باشد قبل از شروع طراحی، نحوه چاپ بروشور خود را برنامه ریزی کنید.

چطور یک فلایر تبلیغاتی طراحی کنیم که دور انداخته نشود

چطور مطمئن شویم فلایر تبلیغاتی مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد؟

اکنون که نحوه طراحی یک تراکت را یاد گرفتید، باید مطمئن شوید که تا حد امکان مورد توجه قرار می گیرد. طراحی تنها «نیمی از مسیر موفقیت» است. استراتژی توزیع شما به همان اندازه طراحی در موفقیت فلایر تبلیغاتی موثر است. 
برای اینکه مطمئن شوید محتوای تبلیغاتی شما مورد توجه قرار می‌گیرد باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. زمان توزیع فلایر را به درستی برنامه ریزی کنید.

شاید این نکته بدیهی به نظر برسد، اما جنس فلایرها طوری نیست که دوام زیادی داشته باشند. اگر آنها را در فضای باز توزیع می کنید، عمر آنها می تواند به میزان قابل توجهی به دلیل شرایط آب و هوایی مثل باران کاهش یابد. بنابرابن، پیش بینی آب و هوای محلی و احتمال بارش باران، برف و بادهای شدید قبل از شروع توزیع فلایر در نتیجه آن موثر است. 
در عین حال، تعطیلات را نیز در نظر بگیرید. در برخی موارد، مانند شب عید و روز مادر، تبلیغات زیادی بدست مخاطبین می رسد و ممکن است فضای کافی برای متمایز شدن تبلیغات شما در دسترس نباشد. البته نمی گوییم که نباید در روزهای تعطیل تبلیغ کنید - به خصوص اگر پیام شما فصلی یا مرتبط با همان تعطیلات باشد - اما باید توجه داشته باشید که طراحی فلایر تبلیغاتی در مناسبت های خاص باید با دقت بیشتری انجام شود.

2. بهترین روش توزیع فلایر را بررسی کنید.

نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که تبلیغات شما چگونه به دست مخاطبان مورد نظرتان می رسد؟ چند روش مختلف برای این کار وجود دارد. محبوب ترین روش ها عبارتند از:
•    چسباندن تراکت تبلیغاتی در مناطق عمومی/اجتماعی.
•    رساندن مستقیم فلایر به دست مخاطبین
•    توزیع تراکت ها در یک منطقه پر رفت و آمد.
•    تحویل فلایر درب منزل با پست.
روشی که انتخاب می‌کنید پیامدهای مهمی در برنامه توزیع شما خواهد داشت. به عنوان مثال، برای رسیدن به هدف خود به چند تراکت نیاز خواهید داشت؟ چه مدت طول می کشد تا همه آنها را توزیع کنید؟
مهم نیست که کجا قرار است تبلیغات تان را توزیع کنید، مطمئن شوید که مجوزهای مناسب را دریافت کرده اید. در همه مکان‌هایی که برای عموم آزاد است، امکان توزیع تراکت وجود ندارد. مثلا برای چسباندن فلایر روی ویترین مغازه ها و کافی شاپ ها باید از مدیرشان اجازه بگیرید یا فرم های تاییدیه خاصی را برای توزیع تراکت جلوی مدارس پر کنید.
با این حال امید خود را از دست ندهید. اغلب اوقات، می‌توانید به راحتی مکانی را برای توزیع تبلیغات خود پیدا کنید. اگر مغازه‌هایی را می‌بینید که چند فلایر تبلیغاتی پشت شیشه چسبانده اند می توانید به آنها مراجعه کنید. دانشگاه ها، سوپر مارکت ها و بسیاری از اماکن عمومی، فضای خاصی را برای چسباندن آگهی‌ها و تبلیغات در نظر گرفته اند که رایگان می توانید از آنها استفاده کنید!

3. از یک تیم برای توزیع فلایر کمک بگیرید.

اگر در حال چسباندن یا پخش تراکت ها به تنهایی هستید، کار بسیار سختی در پیش دارید. توزیع تراکت  با یک تیم بسیار سریعتر انجام می شود. بنابراین اگر فروشگاه جدیدی را اعلام می کنید، کارمندان می توانند به شما کمک کنند. اگر یک جشن یا کنسرت را تبلیغ می کنید، می توانید خانواده و دوستان خود را استخدام کنید. اگر یک باشگاه یا رستوران دارید، پیدا کردن توزیع کننده نباید سخت باشد.
هرچه تعداد نفرات توزیع کننده بیشتر باشد، رساندن فلایرهای تبلیغاتی به دست مخاطبان آسان‌تر خواهد بود. برخی از شرکت های مارکتینگ می توانند به شما در یک برنامه ریزی هوشمندانه برای توزیع تراکت ها کمک کنند که مخاطبان شما را به موقع هدف قرار دهد.  فقط به خاطر داشته باشید که نمی توانید نحوه انجام کار توزیع کنندگان را کنترل کنید، بنابراین باید آنها را با دقت انتخاب کنید.

4. مخاطبین خود را هدف قرار دهید.

در نهایت، یک نگاه دقیق به برنامه توزیع خود بیندازید و مطمئن شوید که تمام مراحل را تا اینجا خوب پیش رفته اید. اکنون که تمام اصول اولیه را در اختیار دارید، می توانید تنظیمات پیشرفته ای را انجام دهید. هدف قرار دادن توزیع آخرین ملاحظه ای است که تأثیر عمده ای بر موفقیت فلایر تبلیغاتی شما خواهد داشت و دو راه برای انجام آن وجود دارد.

هدف گذاری جغرافیایی

اگر یک کسب و کار محلی دارید، می توانید مناطق خاصی را هدف قرار دهید که احتمال بیشتری دارد از خدمات شما بهره مند شوند. می‌توانید کد پستی، شهرها، خیابان‌ها یا حتی محله‌ها را برای تبلیغ انتخاب کنید. توپوگرافی و چشم انداز این مناطق را در نظر بگیرید. پوشش برخی از مناطق سخت‌تر از سایرین است، مانند مناطق یا محله‌هایی که خانه‌ها از هم دور هستند یا در نواحی کوهستانی قرار دارند.

هدف گیری جمعیتی

اگر مکان جدیدی را برای کسب و کار خود اعلام می کنید، ممکن است مشتریان وفاداری را که می دانید به محصولات یا خدمات شما علاقه مند می شوند، هدف قرار دهید. یا اگر بروشور شما نیاز خاصی مانند نگهداری از کودک یا محوطه سازی را برآورده می کند، ممکن است در مورد اینکه چه کسی بروشور شما را دریافت می کند، هدفمند عمل کنید. ایده این است که فقط به افرادی که واقعاً از فلایر تبلیغاتی شما سود می برند، بروشور بدهید، تا بازاریابی شما شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشد.

جمع بندی

فارغ از سطح تجربه شما، فلایرها می‌توانند ابزاری قدرتمند برای افزایش آگاهی در مورد برند یا کسب و کار شما باشند. اگر از قالب های آماده فلایر تبلیغاتی دومینگو استفاده کنید و نکاتی که در این مقاله گفتیم را نیز رعایت کنید، می توانید از این ابزار بازاریابی قدرتمند به نفع کسب و کار خود سود ببرید.

چطور یک فلایر تبلیغاتی طراحی کنیم که دور انداخته نشود

همین امروز طراحی فلایر تبلیغاتی خود را رایگان شروع کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین