طراحی کاتالوگ حرفه ای نقش بسیار مهمی در ایجاد یک تصویر به یاد ماندنی از برند شما دارد، تفاوتی ندارد کاتالوگ دیجیتال طراحی می کنید یا چاپی، بدون ساختار مناسب، پیشنهاد بازاریابی شرکت شما ناقص خواهد بود و فروش شما کاهش می یابد. همانطور که متخصصان بازاریابی می‌دانند، طراحی کاتالوگ فقط به معنای استفاده از مجموعه‌ای از متن و تصویر برای محصولات نیست، بلکه نحوه استفاده از آنها در عمل و چیدمان آنها در یک قالب مناسب است که اهمیت دارد. برای آشنایی با طرح های خلاقانه، در این مقاله بهترین ایده های طراحی کاتالوگ و چند نمونه کاتالوگ معرفی شرکت را با هم بررسی می کنیم.

 

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

 

چه محتوایی باید در طراحی کاتالوگ گنجانده شود؟

مطالبی که هر بروشور حرفه ای باید حاوی آن‌ها باشد، اهمیت بسیار زیادی در جلب توجه مخاطب و نشان دادن اعتبار برند شما دارد. صفحه اول باید دارای جذاب ترین تصویر، یک عنوان توصیفی و شرح مختصری از مطالب داخل کاتالوگ باشد. اگر کاتالوگ خود را مرتباً به‌روزرسانی می‌کنید، باید شماره نسخه آن را در صفحه اول بنویسید. در صورت تمایل می توانید آرشیوی از شماره های قبلی را نگهداری کنید!

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

کاتالوگ محصولات شما به فهرستی از مطالب نیاز دارد که تمام بخش ها و توضیحات موجود در آن را فهرست کند. البته، اگر تعداد صفحات آن کم باشد، واقعاً نیازی به فهرست طولانی ندارد.
در قسمت بعد، بروشور شما باید شامل یک مقدمه باشد. اگر کاتالوگ محصولات شما برای افرادی است که هنوز برند، شرکت و وضعیت بازار شما را نمی‌شناسند، می‌توانید تا جایی که دوست دارید جزئیات بیشتری را ارائه دهید. اگر قبلاً به شهرت رسیده اید، می توانید برندتان را به عنوان یک پیشرو در صنعت معرفی کرده محصولات جدید یا پیشنهادات ویژه را به اطلاع مخاطبتان برسانید.
پشت جلد کاتالوگ محصول شما باید حاوی اطلاعات تماس نیز باشد – همچنین می‌توانید پیشنهادات جالبی را که می‌خواهید خواننده‌تان به خاطر بسپارد، درج کنید.
اگر در حال ساخت کاتالوگ دیجیتال هستید می توانید از فراخوان‌ برای اقدام و لینک به صفحه فرود استفاده کنید. می توانید لینک های مرتبط با رسانه های اجتماعی را نیز درج کنید.
 همچنین می توانید از ویژگی QRکد استفاده کنید تا به راحتی مخاطبین را به یک صفحه از سایت تان با توضیحات کامل هدایت کنید. می‌توانید با ارائه عکس‌ها یا ویدیوهای آنلاین، تجربه آنلاین مشتریان خود را بهبود بخشید. 

نکاتی برای طراحی نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

تفاوتی ندارد یک شرکت برای طراحی بازی‌های ویدیویی دارید یا ساخت ماشین آلات صنعتی، طراحی کاتالوگ دیجیتال با استفاده از قالب های آماده،  راهی عالی برای جذب مشتریان جدید است. انتشار بروشوری حاوی جزئیات محصولات یا خدمات شما نه تنها برای اطلاع رسانی درباره بردتان خوب است، بلکه به مشتریان و سرمایه گذاران احتمالی شما کمک می کند تا در مورد برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. یک کاتالوگ با طراحی خوب فقط حاوی راه های ارتباطی و تماس شما نیست، بلکه به عنوان راهنمایی درباره آنچه ارائه می دهید، مورد استفاده قرار می گیرد.
برای ساخت کاتالوگ حرفه ای که معرف شرکت شما باشد، باید نکات زیر را رعایت کنید:

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

از قالب های گرافیکی و طراحی خلاقانه استفاده کنید

اگر یک طراح گرافیک حرفه ای نیستید، می توانید قالب های آماده مناسبی را در کاتالوگ ساز آنلاین دومینگو پیدا کنید تا در چیدمان به شما کمک کند. حالا می توانید به راحتی از تصاویر محصول در قالب کاتالوگ استفاده کنید و عناصر از پیش طراحی شده را به دلخواه خود سفارشی کنید تا به یک نتیجه عالی برسید. 

نمونه قالب کاتالوگ شرکت با کنتراست و رنگ مناسب را انتخاب کنید

تصاویر یک راه عالی برای سازماندهی اطلاعات هستند، اما می توانید از رنگ ها نیز برای طراحی صفحات خود استفاده کنید. استفاده از رنگ های مشابه و متضاد برای تقسیم بندی فضا یا باکس هایی که با هم ترکیب می شوند روش مناسبی برای جذاب تر کردن طرح بروشور است.
شما می توانید از باکس های رنگی به عنوان فضای خالی استفاده کنید یا آنها را با متن و گرافیک پر کنید. همیشه می توانید از رنگ هایی که مناسب محصول، برند یا شرکت خودتان است، استفاده کنید. می‌توانید از رنگ‌ها برای ایجاد ارتباط بین بخش‌های مختلف استفاده کنید. در نهایتتوجه داشته باشید که استفاده از یک طرح رنگ ثابت به چیدمان شما کمک می‌کند.

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

همچنین می توانید از خطوط، منحنی ها و کادرها برای جلب توجه خوانندگان به مطالب مهم استفاده کنید. خطوط صاف، مورب، نقطه چین یا زیگ زاگ می توانند یکنواختی را از بین ببرند.
در حالی که باکس های متقارن مختلف می توانند تصور دلپذیری از ثبات ایجاد کنند. طبق معمول، همه چیز به طراحی کاتالوگ شما و قالب یا ایده ای که دنبال می کنید بستگی دارد. 
شما می توانید صدها قالب حرفه ای طراحی شده را در کاتالوگ ساز آنلاین دومینگو بیابید، بنابراین نیازی به شروع طراحی از ابتدا ندارید. در این سایت همچنین انواع نمونه ها و پیشنهادات متخصصان این صنعت را خواهید یافت که به شما امکان می‌دهد ظاهر و احساس کاتالوگ و نحوه نمایش آن را سفارشی کنید.

از تصاویر باکیفیت در ساخت کاتالوگ استفاده کنید

هر چه بیشتر تصاویر محصولات تان را در نمونه کاتالوگ معرفی شرکت اضافه کنید، نتیجه بهتری می گیرید. مشتریان شما می خواهند کار شما را قبل از پرداخت هزینه ارزیابی کنند. حای اگر خدمات یا محصولات غیر فیزیکی ارائه می دهید بازهم تصاویری از راه حل هایی که ارائه می دهید می تواند در کاتالوگ محصول شما قرار بگیرد. 
اگر مربی تناسب اندام هستید، قالب های کاتالوگ طراحی شده مرتبط با ورزش می تواند به راحتی سفارشی شود و نتایج کار شما یا تصاویری از دستاوردهای خلاقانه شما را به نمایش بگذارد.
در بروشور تان، می‌توانید از تصاویر به روش‌های مختلفی استفاده کنید مثلا بسیاری از نمونه کاتالوگ های معرفی شرکت، از باکس هایی استفاده می‌کنند که می‌توانید عکس‌های محصول خود را در آن قرار دهید، اما می‌توانید آن‌ها را به صورت قاب یا فریم های مختلف نمایش دهید تا با کل طرح‌بندی شما هماهنگی داشته باشند.

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

البته عکس ها تنها نوع تصاویری نیستند که می توانید استفاده کنید. شما می توانید از تصاویر دیگر مانند نمادها، استیکر ها یا اتیکت ها نیز استفاده کنید. بسیاری از قالب های کاتالوگ آماده که با همین سبک طراحی شده نسبت به بروشورهای ساده بهتر به نظر می رسند، به خصوص زمانی که در حال تبلیغ خدمات طراحی خلاقانه یا کارهای مشابه هستید. 
با ابزارهای طراحی برنامه ساخت کاتالوگ آنلاین دومینگو به راحتی می توان هر نوع عنصری را به قالب اضافه کرد و به اندازه دلخواه بزرگ یا کوچک ساخت و رنگ ها را می توان به راحتی تغییر داد تا با طرح بروشور شما و تصویر شرکت شما مطابقت داشته باشد

طرح کاتالوگ را ساده و مختصر نگه دارید

به طور کلی طرح بروشور شما باید ساده باشد. شرکت های کوچکتر می توانند به راحتی محصولات، قیمت ها و نقاط قوت کلیدی خود را تنها در چند صفحه به نمایش بگذارند. شما می خواهید مشتری جذب کنید، قرار نیست آثار هنری خلق کنید. 
اگر به یک بروشور مختصر نیاز دارید، می توانید از نمونه کاتالوگ معرفی شرکت چهار صفحه ای استفاده کنید.

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

سپس با ابزارهای ویرایشی دومینگو، مقداری جذابیت بیشتر به بروشور خود اضافه کنید. این ابزار می تواند حس واقعی یک کاتالوگ کاغذی را تقلید کند، که احتمالاً برای بسیاری از مخاطبین به اندازه کافی جالب خواهد بود. می توانید آن را با استفاده از پس زمینه و تصاویر متعدد جذابتر کنید تا برداشت نهایی را بهبود بخشید.
اگر تصاویر محصولات تان را به بروشور اضافه کردید حالا باید توضیحات مختصری را نیز درج کنید. در طراحی کاتالوگ محصول جایی برای توضیحات اضافی وجود ندارد.
 برخی از قالب‌های آماده فقط باکس کوچکی را برای متن ارائه می‌دهند، اما زمانی که مهارت‌های طراحی خلاقانه‌تری را به‌دست آورید (یا افراد حرفه‌ای را استخدام کنید)، یاد خواهید گرفت که چگونه از آنها به طور مؤثر استفاده کنید. در هر صورت، شما نمی خواهید خواننده را با متن های طولانی خسته کنید. سعی کنید از زبان خیلی تخصصی و خیلی عامیانه خودداری کنید، حتی اگر باعث می شود حرفه ای تر به نظر برسید. همه ایده های جدید باید برای افراد عادی توضیح داده شود تا به آنها کمک کند محتوای شما را درک کنند.

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

فونت خوانایی را برای کاتالوگ انتخاب کنید

یکی دیگر از عناصر مهم موجود در کاتالوگ، متن است. شما می توانید از متن با فونت های مختلف استفاده کنید تا ماموریت شرکت، نظرات مشتریان در مورد شرکت تان، توضیحات محصولات و خدمات تان و غیره را در کاتالوگ بنویسید.
اضافه کررن متن با فونت های جذاب، به خصوص اگر عناصر گرافیکی هیجان انگیز زیادی در قالب خود نداشته باشید، روش خلاقانه ای برای بهینه سازی ظاهر کاتالوگ است.
راه حل های خلاقانه زیادی برای جذاب تر کردن نوشته یا محتوای بروشور وجود دارد. مثلا یک حروف غیرمعمول در تضاد با فونت معمولی در طرح، مطمئناً توجه خواننده را به خود جلب می کند. برای نشان دادن اینکه مطلبی بسیار مهم است، از قالب بندی ارائه شده توسط ابزار متن استفاده کنید، همچنین می توانید با ایجاد افکت روی متن آن را برجسته کنید.

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

حرفه ای های طراحی می دانند که از چه سبک های فونتی استفاده کنند که هنگام چاپ کاملا خوانا باشد. اما به طور کلی، دو نوع اصلی فونت وجود دارد: کلاسیک و فانتزی.
خواندن فونت های کلاسیک آسان‌تر است، اما نوع دوم مرور متن را بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر از فونت کلاسیک برای متن اصلی خود استفاده می کنید، می توانید از فونت های فانتزی برای عنوان یا توضیح عکس استفاده کنید یا برعکس. فونت ها باید در کل محتوای شما یکسان و مشابه باشند.

از دومینگو برای طراحی نمونه کاتالوگ معرفی شرکت استفاده کنید

برنامه ساخت کاتالوگ دومینگو ابزاری عالی برای طراحی کاتالوگ دیجیتال یا چاپی و نمایش آن به مشتریان بالقوه شما است. این کاتالوگ ساز همچنین راهی عالی برای ارائه ایده‌های شما و ساخت یک بروشور حرفه ای است . طراحان گرافیک می توانند از این ابزار برای ساخت محتوای تعاملی استفاده کنند و قالب های آماده را در عرض چند دقیقه با ایده های خلاقانه خود سفارشی کنند. 

استفاده از دومینگو به شما امکان می‌دهد به سرعت هر نوع محتوای بازاریابی را طراحی کنید، از جمله:
•    کاتالوگ
•    بروشور
•    پست اینستاگرام 
•    استوری اینستا 
•    کارت ویزیت
•    فلایر و تراکت
•    و غیره

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

شما می توانید محتواها را در وب سایت خود قرار بدهیو یا حتی پست و استوری اینستا را با استفاده از قالب های آماده طراحی کنید. فرقی نمی کند که سایت دومینگو را در تبلت، تلفن هوشمند یا لپ تاپ باز کنید، کاتالوگ ها یا هر محتوای دیگری از طراحی کردید در هر دستگاهی عالی به نظر می رسد.
یکی دیگر از مزیت های کاتالوگ ساز دومینگو، ویژگی ادیت عکس آنلاین  است . به لطف این ویژگی جدید، می توانید به راحتی عکس های باکیفیت را از محصولات و خدمات خود آپلود کرده و ویرایش کنید. 
هر عنصری در کاتالوگ آنلاین شما قابل ویرایش است و دومینگو به شما امکان می‌دهد محتواهای بازاریابی بسیار حذابی را فقط با چند کلیک ایجاد کنید، حتی اگر هیچ تجربه ای در طراحی نداشته باشید.

ایده های طراحی کاتالوگ و نمونه کاتالوگ معرفی شرکت

روی این لینک کلیک کنید تا چند نمونه کاتالوگ معرفی شرکت را مشاهده و ویرایش کنید

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین