اجازه ندهید تبلیغات دیجیتال شما را گول بزند، تبلیغات چاپی مانند همیشه مهم و موثر است، فقط باید بدانید که چگونه از مزیت استفاده کنید.
در عصری که بازاریابی دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی تمرکز اصلی بسیاری از کسب‌وکارها است، تبلیغات چاپی راهی فوق‌العاده برای متمایز شدن از دیگران، ارتباط با مشتریان خسته از صفحه نمایش و به حداکثر رساندن رشد کسب‌وکارتان است.
با وجود ابزارهای طراحی هوشمند مثل دومینگو که به مشاغل بزرگ و کوچک کمک می کنند تا بنرها، کارت های ویزیت، بروشورها، کاتالوگ، پوسترها و موارد دیگر را آسان و رایگان طراحی کنند، دیگر بهانه ای برای نادیده گرفتن این روش بازاریابی باقی نمی ماند.
در این راهنما می خواهیم پرکاربردترین روش های تبلیغات چاپی در سال 2024 را به شما معرفی کنیم و در مورد چگونگی تهیه محتوای چاپی مناسب براساس نیاز کسب و کارتان و نحوه استفاده از آنها در کانال های دیجیتال برای ایجاد بازاریابی ترکیبی به شما آموزش دهیم.

تبلیغات چاپی چیست؟

بازاریابی چاپی یک استراتژی تبلیغاتی است که شامل هدف قرار دادن یک جمعیت انتخاب شده است. در این روش، با قرار دادن تبلیغات چاپی در مکان‌های عمومی که با دقت انتخاب شده‌اند و بهترین شانس برای دیده شدن و تعامل با آن‌ها را دارند، مشتریان با برند یا کسب و کار شما آشنا می شوند.
این یک اصطلاح گسترده است که به طیف عظیمی از ابزارهای تبلیغاتی مختلف، از طراحی فلایر و بروشور گرفته تا کارت‌های ویزیت، بنرها و حتی کاتالوگ و لیفلت اشاره دارد.
بازاریابی چاپی اگر به درستی انجام شود، ابزاری فوق‌العاده قدرتمند برای رشد، کمک به افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان و افزایش فروش است.
در چند دهه گذشته، محبوبیت تبلیغات چاپی به دلیل ظهور شبکه های اجتماعی و اینترنت کاهش پیدا کرده است، اما در عصری که همه کسب و کارها به دنبال آنلاین شدن هستند، بازاریابی چاپی می تواند به معدن طلای فراموش شده ای برای آن دسته از مشاغلی تبدیل شود که به اندازه کافی باهوش هستند که از این فرصت استفاده کنند.

 

کدام نوع تبلیغات چاپی روی افزایش فروش موثر است؟

 

آیا بازاریابی چاپی واقعاً در سال 2024 هنوز اهمیت دارد؟

با توجه به اینکه بسیاری از رقبای شما به سمت استراتژی بازاریابی آنلاین رفته اند، سرمایه گذاری بخشی از بودجه بازاریابی خود در تبلیغات چاپی یکی از هوشمندانه ترین حرکت های تجاری است که می توانید انجام دهید.
شایو، دیجیتال مارکتینگ در عصر کنونی راهی هوشمندانه برای متمایز شدن باشد، اما آمارها واقعاً تغییر کرده است و اگر می‌خواهید خود را از رقبای خود متمایز کنید، اکنون بازاریابی چاپی نیز بخشی از رقابت است.
تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد از مصرف‌کنندگان به تبلیغات چاپی بیشتر از تبلیغات دیجیتال اعتماد دارند و بیش از 90 درصد نیز آنها را راحت‌تر می‌خوانند، و با این حال بسیاری از کسب‌وکارها کاملاً پتانسیل یک کمپین بازاریابی آفلاین را نادیده می‌گیرند.

مزایای بازاریابی چاپی

•    آگاهی و شناخت برند را افزایش می دهد.
•    مشتریان به مراتب بیشتر از دیجیتال مارکتینگ با تبلیغات چاپی درگیر می شوند و آنها را به خاطر می سپارند.
•    خواندن آن آسان تر از تبلیغات دیجیتال است و یادآوری آن نیز راحت تر است.
•    به طور مستقیم به کسب و کار شما مرتبط می شود.
•    به شما کمک می کند تا از دنیای بازاریابی دیجیتال متمایز شوید.
•    حس شخصی را به مشتریان شما القا می کند.
•    هیچ مانعی برای رساندن کارت ویزیت، بنر تبلیغاتی یا بروشور شما به دست مشتری وجود ندارد!

بهترین نوع بازاریابی چاپی چیست؟

انتخاب بهترین نوع بازاریابی چاپی برای کسب و کار شما به اهداف، مخاطبان هدف و محصول یا خدماتی که به دنبال تبلیغ آن هستید بستگی دارد.
با این حال، لیستی از ۴ مورد از موثرترین محتوا های بازاریابی چاپی برای یک کسب و کار نوپا در سال 2024 را به شما معرفی می کنیم:

طراحی کارت ویزیت

یک کارت ویزیت عالی برای سالیان متمادی جزء اصلی محتوای بازاریابی دنیای تجارت بوده و برای هر برند مدرنی ضروری است.
نام، لوگو، شماره تلفن، آدرس ایمیل، وب‌سایت و جزئیات پیج اینستاگرام شما به‌صورت هوشمندانه روی یک تکه کارت جیبی نمایش داده می‌شود، هیچ نوع بازاریابی چاپی ارزشی بالاتر از طراحی کارت ویزیت لاکچری ارائه نمی‌دهد.
بهترین تبلیغات شما در هر جلسه، رویداد یا نمایشگاه، کارت‌های ویزیت هستند که می توانند اولین برداشت را در ذهن یک مشتری یا مخاطب بالقوه از کسب‌وکارتان ایجاد کنند و مدت‌ها پس از خداحافظی شما به شبکه‌سازی از طرف شما ادامه می‌دهد.

کدام نوع تبلیغات چاپی روی افزایش فروش موثر است؟

اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه و آسان برای ساخت کارت ویزیت هستید روی این لینک کلیک کنید تا از قالب های آماده دومینگو و ابزارهای ویرایشی رایگان آن کمک بگیرید. 

طراحی فلایر و تراکت

اگر پیامی دارید که باید به مخاطبان هدف خود منتقل کنید، هیچ راهی سریعتر یا مؤثرتر از توزیع انبوه فلایر یا طراحی تراکت برای انجام آن وجود ندارد.
پیشنهادات تبلیغاتی، رویدادها، اطلاعیه‌ها یا هر جزئیات کلیدی دیگری که می‌خواهید در اختیار مخاطبین قرار دهید، می تواند از طریق بروشورهای دو لت یا سه لت به اطلاع خوانندگان برسد. فلایر و تراکت تمام فضای مورد نیاز برای تبلیغ یک محصول، یک رویداد یا یک پیشنهاد فصلی را در اختیار شما قرار می‌دهند، در عین حال بسیار سبک هستند و توزیع آنها آسان است.

کدام نوع تبلیغات چاپی روی افزایش فروش موثر است؟

دومینگو قالب های آماده متنوعی را برای طراحی فلایر و تراکت در ابعاد A4 و A5 در اختیار شما قرار می دهد. برای ویرایش و سفارشی سازی قالب های تراکت دومینگو کلیک کنید.

طراحی کاتالوگ و بروشور

در حالی که از فلایر و تراکت اغلب برای رویدادها یا تبلیغات یک روزه یا برای مدت محدود استفاده می شود، بروشور و کاتالوگ برای ارائه اطلاعات عمیق تر در مورد محصولات یا خدمات کسب و کار شما عالی هستند.
لیست محصولات و جزئیاتی مانند قیمت ها و ساعات کار و همچنین کمی در مورد خود کسب و کار شما در کاتالوگ یا بروشور درج می شود. یک بروشور با کیفیت در ذهن مخاطبان هدف شما تأثیر ماندگاری خواهد گذاشت و دفعه بعد که نیاز به خدمات شما داشته باشند، اولین گزینه است که به آن فکر می کنند.
برخلاف ایمیل‌هایی که در پشت موجی از نامه‌های دریافتی به سرعت حذف می‌شوند یا به فراموشی سپرده می شوند، بروشورها را می‌توان به راحتی در کشوی آشپزخانه نگهداری کرد یا روی میز کار گذاشت تا در صورت لزوم از آنها استفاده شود.

کدام نوع تبلیغات چاپی روی افزایش فروش موثر است؟

با کاتالوگ ساز آنلاین دومینگو دیگر طراحی بروشور و کاتالوگ نیازی به طی کردن مراحل پیچیده و زمانبر ندارد. فقط کافی است یکی از قالب های آماده کاتالوگ این نرم افزار را انتخاب کنید و عکس ها و متن دلخواه خود را جایگزین نمایید. در کمتر از چند دقیقه کاتالوگ شما اماده چاپ است. 

طراحی منو و لیست قیمت

طراحی منو و لیست قیمت و چاپ آن روی ورقه های گلاسه یا مقوایی بسیار بادوام، می تواند برای تبلیغ کسب و کار شما در رستوران، کافی شاپ، و سالن های نمایشگاهی شلوغ بارها و بارها استفاده شود.
شما می توانید نام برند خود را با طراحی چشم نوازی که فوراً قابل تشخیص است و پیام کلیدی که هدف کسب و کار شما را منتقل می کند، بالاتر از رقبا قرار دهید.
برخی از منوها، سبک و انعطاف پذیر هستند و به راحتی می توان آنها را حمل کرد. برخی دیگر نیز به عنوان لیست قیمت چند بار استفاده با جلدهای ضخیم چاپ می شوند تا به مشتریانی که به صورت حضوری به فروشگاه یا رستوران می آیند، داده شود تا همانجا مطالعه کنند و مجددا به پیش خدمت برگردانند.

کدام نوع تبلیغات چاپی روی افزایش فروش موثر است؟

تفاوتی ندارد چه نوع منو یا لیست قیمتی بخواهید طراحی کنید در هر صورت، قالب های از پیش طراحی شده دومینگو به شما کمک می کند که در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و یک منو یا لیست قیمت حرفه ای را به سلیقه خود سفارشی کنید.

چگونه کمپین های بازاریابی چاپی و دیجیتال را ترکیب کنید؟

تا حد زیادی موثرترین شکل کمپین های بازاریابی شامل ترکیبی از بازاریابی چاپی و محتوای دیجیتال است.
اهمیت تبلیغات چاپی را نباید دست کم گرفت، اما به هر حال حضور آنلاین قدرتمندی که مشتریان به راحتی می‌توانند در آن جزئیات بسیار زیادی را درباره برند، محصولات و خدمات شما بدانند، اثرگذاری خود را دارد.
برای ادغام تبلیغات چاپی با دیجیتال مارکتینگ به راحتی می توانید از ویژگی هایی مثل QRکد در کارت ویزیت یا بروشور خود استفاده کنید تا آنها را به پیج اینستاگرام یا صفحه فرود سایت خود هدایت کنید.

چگونه محتوای بازاریابی چاپی یا دیجیتال را خودتان طراحی کنید؟

اگر می خواهید از تبلیغات چاپی برای متمایز شدن از رقبا استفاده کنید، باید آن را به درستی انجام دهید. دو عامل مهم در اثربخشی هر نوع بازاریابی چاپی، طراحی و کیفیت چاپ است.
قالب های اماده دومینگو، توسط یکی از تیم طراحی گرافیک متخصص و دقیق طراحی شده‌اند، تا اطمینان حاصل شود که تمام اطلاعات کلیدی در آنها گنجانده شده‌اند و شما از طرح نهایی استفاده کامل را خواهید برد.
از طرفی، طیف وسیعی از کاغذها و روکش‌های مختلف نیز از Spot UV گرفته تا لمینت مات، ابریشم، براق و غیره در چاپخانه ها موجود است. شما می توانید عوامل مختلفی مانند وزن کاغذ و کیفیت عکس را نیز تنظیم کنید تا در مورد موفق بودن کمپین تبلیغات چاپی خود کاملاً مطمئن باشید و بدانید که اثری ماندگار بر جای می گذارد.

استراتژی های بازاریابی خود را با ابزار طراحی آنلاین دومینگو متحول کنید

دومینگو یک ابزار فوق العاده برای ساخت محتوای تبلیغاتی چاپی و دیجیتال است. اگر متخصص بازاریابی یا یک کسب و کار در حال رشد هستید، باید با آن آشنا باشید، چون قالب های متعددی برای ایده گرفتن دارد
دومینگودارای قالب های از پیش طراحی شده برای هر فرمت و مناسبتی است. آیا می خواهید یک پست مناسبی در اینستاگرام بگذارید؟ آیا به دنبال طراحی فلایر برای اعلام یک رویداد هستید؟ می خواهید یک بروشور برای اشتراک گذاری آنلاین یا چاپ طراحی کنید؟ ایده های مختلفی برای هر نوع محتوای تبلیغاتی در این ابزار طراحی آنلاین وجود دارد که به شما کمک می کند طراح خودتان باشید.

کدام نوع تبلیغات چاپی روی افزایش فروش موثر است؟

به راحتی می توانید در موبایل یا رایانه شخصی خود طراحی کنید

درست است که در فضای آنلاین بسیاری از نرم افزارهای دیگر همین مزیت را ارائه می دهند، اما دومینگو تنها ابزار طراحی با رابط کاربری و قالب های آماده به زبان فارسی است که برای طراحی هر نوع تبلیغات چاپی و دیجیتال با گوشی یا دسکتاپ واقعاً مفید است.

کار با ابزارهای آن اصلا سخت نیست

تفاوتی ندارد در طراحی گرافیک تازه کار باشید یا یک حرفه ای باتجربه، استفاده از دومینگو برای ساخت هر نوع محتوایی از کارت ویزیت گرفته تا بروشور و کاتالوگ بسیار آسان است. اگرچه یادگیری کمی زمان می برد، اما ایجاد طرح های مختلف بسیار کاربرپسند و بسیار آسان است.

کدام نوع تبلیغات چاپی روی افزایش فروش موثر است؟

رایگان است

دومینگو برای طراحی هر نوع محتواب تبلیغاتی، چندین طرح رایگان دارد و با استفاده از طرح های رایگان آن نیز به خوبی می توانید هر نوع محتوایی را آماده کنید. اما برای دسترسی به قالب های حرفه ای تر، می توانید هزینه بسیار ناچیزی بپردازید که واقعا ارزشش را دارد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین