کاتالوگ یک ابزار بازاریابی ضروری است که برندها می توانند از آن برای انتقال پیام خود به مشتریان بالقوه استفاده کنند. اگر طراحی کاتالوگ شرکت مهندسی به خوبی انجام شود، به برند شما کمک می کند تا در بازار رقابتی برجسته شود و تأثیری ماندگار برجای بگذارد. بر اساس آمار سازمان اطلاعات و تحقیقات بازار صنایع چاپی (PRIMIR)، 8 نفر از 10 مصرف کننده از طریق مشاهده نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی، برای کار با یک شرکت مهندسی اقدام می کنند، در حالی که چهار نفر از 10 نفر می گویند که تبلیغات دیجیتال آنها را جذب کرده است. این آمار اثربخشی بازاریابی چاپی مانند کاتالوگ را در جلب توجه مصرف کنندگان نشان می دهد.

۵ ترفند برای طراحی نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی تاثیرگذار

این نکات و ترفندها را برای ساخت کاتالوگ های جذاب و آموزنده که به طور موثر پیام برند شما را منتقل می کند در نظر بگیرید :
1.    قبل از شروع کار بر روی طراحی کاتالوگ خود، درک روشنی از مخاطبان هدف تان به دست آورید تا طرح و لحن مناسبی را انتخاب کنید که با سلیقه آنها و هویت برند شما مطابقت داشته باشد.
2.    خواندن یک کاتالوگ درهم و برهم می تواند برای مخاطب گیج کننده باشد. بنابراین، یک چیدمان ساده با فضای سفید (خالی) کافی در نظر بگیرید که به خواننده اجازه می دهد روی محتوا تمرکز کند.
3.    از تصاویر باکیفیت و مرتبط با برند و پیام آن استفاده کنید. مطمئن شوید که تصاویر دارای اندازه مناسب و وضوح بالا هستند تا هنگام چاپ واضح و شفاف به نظر برسند.
4.    تایپوگرافی باید به راحتی خوانده شود و با سبک برند مطابقت داشته باشد. اندازه و سبک فونت در کل صفحات کاتالوگ باید مشابه باشد. استفاده از فونت های مختلف، به حفظ ظاهری منسجم کمک نمی کند و کاتالوگ شما اصلا جذاب نخواهد بود.
5.    از نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی خود برای به نمایش گذاشتن مزایای محصولات یا خدمات برند تان با تصاویر متقاعدکننده استفاده کنید که نشان دهنده تأثیر مثبت برند شما بر زندگی یا کسب و کار مخاطب است.

 

نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

 

۵ نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

اگر به دنبال یک راه برای آسان ساخت کاتالوگ مهندسی با طرح های موثر هستید، از نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی که به صورت قالب های آماده در سایت دومینگو ارائه شده، استفاده کنید. این قالب‌ها طرح‌ های از پیش طراحی‌شده‌ای هستند که 100% قابل ویرایش اند و انعطاف‌پذیری زیادی برای ویرایش و سفارشی سازی آنها متناسب با نیازهای یک برند وجود دارد. 
استفاده از قالب طراحی کاتالوگ به شرکت های مهندسی اجازه می دهد تا در زمان صرفه جویی کنند و مطمئن شوند که طرح هایشان از نظر بصری جذاب، آموزنده و سازگار است.

نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

انواع نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی آماده بیشترین تاثیر را برای جذب مشتری دارد و تنوع زیادی دارد که با اضافه کردن تصاویر و متن های مورد نظر شما سفارشی می شود.
در ادامه ۵ نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی که می توانید قالب آماده آن را از برنامه ساخت کاتالوگ دومینگو دانلود کنید، مرور می کنیم

1. طراحی کاتالوگ مهندس عمران

این نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی عمران، به شما کمک می کند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و خدمات ساخت و ساز، مشارکت در ساخت یا تعمیرات و بازسازی خود را با کیفیت بالا به نمایش بگذارید. 
ویژگی قابل ویرایش این طرح به شما امکان می دهد لوگوی خود را اضافه کنید و هویت برند خود را به تصویر بکشید. اطلاعاتی مانند آدرس دفتر و جزئیات تماس به وضوح در آن درج شده که مشخصات شرکت شما را برجسته می کند و هزینه های برآورد شده را به روشی دقیق و جذاب توضیح می دهد.

نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

فقط کافی است با یک کلیک روی هر بخش از کاتالوگ، متن یا تصاویر خودتان را جایگزین کنید تا یک نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی عمران تاثیر گذار داشته باشید که هم قابل چاپ باشد و هم امکان درج در وب سایت یا شبکه های اجتماعی را داشته باشد.
این قالب را ویرایش کنید

2. نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی تجهیزات پزشکی

از این قالب آماده می توانید برای توضیح اینکه چگونه بخش مراقبت های بهداشتی مانند بیمارستان ها یا کلینیک ها می توانند تجهیزات پزشکی با کیفیت استثنایی را از شرکت شما خریداری کنند، استفاده کنید.
شما همچنین می توانید مزایایی که کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند، بیان کنید. با استفاده از این قالب آماده کاتالوگ، خدمات مربوط با تامین کردن امکانات، تجهیزات و پشتیبانی که ارائه می‌دهید را به روشی تعاملی به نمایش بگذارید. اجازه دهید تجربیات مثبت مشتریان تان از ثبت سفارش کالا و تجهزات پزشکی در سایت شما، سایر مشتریان بالقوه را متقاعد کند که از شما خرید کنند.
این کاتالوگ همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر تجهیزات پزشکی را به شیوه‌ای تاثیرگذار نمایش دهید و در صفحه اول کاتالوگ نیز لوگو شرکت مهندسی خود را درج کرده و تمام متن ها و تصاویر را سفارشی کنید تا اثری ماندگار بر جای بگذارید و ثبات برند را حفظ کنید.

نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

3. طراحی کاتالوگ شرکت مهندسی تک صفحه ای

این نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی تک صفحه ای در صورتی برای شما مناسب است که بخواهید کسب و کار خود را به شیوه ای مختصر و جذاب به نمایش بگذارید. قالب آماده آن به شما امکان می دهد پیام، محصولات، خدمات یا رویدادهای شرکت خود را بدون از دست دادن جزئیات به مشتریان یا سرمایه گذاران بالقوه انتقال دهید. 
فضای کافی برای اضافه کردن تصاویر و نمادهای چشم نواز در آن وجود دارد که به شما کمک می کند توجه مخاطب را جلب کنید و آنها را به سمت خودتان بکشید. چیدمان این قالب آماده کاملا کاربر پسند است و شما می توانید با سفارشی کردن محتوا طبق پیام برندتان، به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و ارزش منحصر به فرد برندتان را برجسته کنید.

نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

4. نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی کامپیوتر

با طراحی کاتالوگ مهندسی کامپیوتر خلاقانه و جذاب ما، موفقیت فقط یک قدم با شما فاصله دارد. برای شرکت مهندسی کامپیوتر که به دنبال جذب طیف گسترده ای از کسب و کارها است، تبلیغ خدمات متنوعی که توسط آنها ارائه می شود، عالی است. با استفاده از قالب آماده و نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی کامپیوتر در دومینگو، می توانید خدمات نصب و راه اندازی سیتم های کامپیوتری و شبکه، طراحی سایت و سایر خدمات مرتبط را به روشی حرفه ای و خلاقانه به نمایش بگذارید.
از طراحی کاتالوگ ما برای برجسته کردن مزایای همکاری با برندتان، مانند برنامه ریزی دقیق و تحویل به موقع پروژه ها، متخصصین مجرب، و قیمت مقرون به صرفه استفاده کنید.

نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

5. نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی ۴ صفحه ای

با قالب آماده کاتالوگ چهار صفحه ای که دارای طراحی خلاقانه ای است، مشتریان بیشتری را جذب کنید تا از خدمات شما استفاده کنند. این قالب به شما کمک می کند تا بهترین خدمات و تجهیزات شرکت خود را به شیوه ای خلاقانه به نمایش بگذارید. خدماتی که شرکت مهندسی شما ارائه می دهد و قیمت آنها را در یک لیست قیمت به روز که دارای فضای کافی برای سفارشی سازی محتوا است نشان دهید و با خلاقیت خود بتوانید به سرعت یک کاتالوگ چشم نواز برای رشد کسب و کار تان طراحی کنید.

نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

8  نکته مهم که باید برای طراحی کاتالوگ مهندسی رعایت کنید

کاتالوگها ابزارهای بازاریابی موثر و ارزانی هستند که برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کارها استفاده می شوند. این نوع محتوای تبلیغاتی به طور گسترده ای در شرکت ها و سازمان های مختلف و به ویژه در شرکت های مهندسی استفاده می شوند. مطالعه ای از موسسه بازاریابی محتوا نشان می دهد که 56 درصد از بازاریابان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از محتوای بازاریابی چاپی مانند نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی در مقایسه با دیجیتال مارکتینگ اثرگذاری بیشتری دارد.
کاتالوگ مهندسی یک دفترچه کوچک با طراحی ساده و چشم نواز است که جنبه‌های فنی محصولات، خدمات، زیرساخت‌ها و سیستم‌ها را مشخص و توصیف می‌کند. کاتالوگ ها یک ابزار بازاریابی مهم به شمار می آیند، زیرا اطلاعات مهمی را در اختیار خریداران قرار می دهند که آنها را به سمت استفاده از خدمات شرکت جذب می کند. نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی باید به گونه ای سازماندهی شود که مخاطبین را تشویق به بررسی مشخصات و مقایسه داده ها کند. 
اگر قصد ساخت یک کاتالوگ مهندسی را دارید، باید به عواملی که آنها را منحصر به فرد می کند توجه کنید. در ادامه هفت نکته ای که باید در طراحی کاتالوگ مهندسی نظر داشته باشید، به شما معرفی می کنیم:

1. توضیح خدمات واضح و خوانا

هنگام طراحی کاتالوگ شرکت مهندسی، فراموش نکنید که توضیح واضحی از خدماتی که انجام می دهید درج کنید. چه نکته ای را می خواهید برجسته کنید؟ آیا خدمات منحصر به فردی ارائه می دهید؟ آیا از یک فناوری جدید استفاده می کند؟ درست است که می خواهید یک کاتالوگ برای شرکت مهندسی طراحی کنید، اما لازم نیست طرحی خسته کننده را انتخاب کنید. شما باید نه تنها ویژگی های خدمات تان را به نمایش بگذارید، بلکه باید بر مزایای آن نیز تمرکز کنید. 
چگونه می توانید خدمات خود را به گونه ای نشان دهید که مهندسان از آن استقبال کنند و به آنها در تصمیم گیری برای خرید کمک کند؟ چگونه می توانید خدمات خود را به گونه ای ارائه دهید که از رقبا متمایز شود؟ چه مزیتی شما را به بهترین انتخاب برای مشتریان تبدیل می کند؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی هستند که هنگام ویرایش نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی باید به آنها پاسخ دهید.

2. اطلاعات دقیق برای جذب مشتریان

برتری خود را با مقایسه محصول تان نسبت به رقبا یا یک استاندارد شناخته شده نشان دهید. با ارائه مطالعات موردی و نتایج تحقیقات، اعتماد مخاطبین را جلب کنید.
اگر محصول تان، فیزیکی است، از تصاویر برای نشان دادن آن و ایجاد یک محتوای قانع‌کننده‌تر استفاده کنید. 
همچنین می‌توانید جدولی را آماده کنید تا به طور موثر، مشخصات و ویژگی‌های طراحی را ارائه دهید. 
در مورد مشتریان بالقوه خود فکر کنید و به آنها بگویید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند مشکلات آنها را حل کند. 
همچنین اگر مزیت رقابتی خود را از قبل شناسایی کرده و روی آن تمرکز کنید، به شما کمک می کند  پیام و تصویر برندتان را با تکیه بر تمایزات اصلی در نمونه کاتالوگ مهندسی بیان کنید.

3. کاور کاتالوگ باکیفیت

کاور باید برجسته ترین جزء یک نمونه کاتالوگ مهندسی باشد. در وهله اول این عامل تعیین می ای کند که آیا مخاطبین به سراغ کاتالوگ شما می روند یا نه. ارتباط شما با مخاطب از همان کاور شروع می شود، بنابراین در طراحی آن کوتاهی نکنید.
یک عکس یا گرافیک چشم نواز را انتخاب کنید که محصولات یا خدمات شما را به نمایش بگذارد. متن مرتبط که مستقیماً خواننده را خطاب قرار می دهد، بنویسید.
تصاویر به کار رفته باید خوانندگان را ترغیب کند تا به بخش بعدی کاتالوگ مراجعه کنند. همچنین سعی کنید برای برانگیختن علاقه بیشتر، مزایای اصلی برندتان را روی کاور به وضوح بیان کنید، اما متن تان باید ساده، جالب و خلاقانه باشد.

4. درج نام و لوگو شرکت مهندسی

از جمله اهداف طراحی نمونه کاتالوگ مهندسی، به جز معرفی خدمات یا محصول، گسترش چشم انداز سازمان شما است. طبیعتاً درج نام و لوگوی شرکت برای شناسایی برند از اهمیت بالایی برخوردار است. از این فرصت برای برجسته کردن نام شرکت و برند خود استفاده کنید!

نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

در صورت امکان، نام و لوگوی شرکت باید به صورت برجسته در کاور نمایش داده شود. پشت و روی کاتالوگ، مکان خوبی برای انتقال پیام شرکت از طریق یک شعار هستند. پس مطمئن شوید که کوتاه و جذاب باشد و نشان دهنده محصول یا خدمات ارائه شده باشد.

5. تولید محتوای کاربرپسند برای متن اصلی نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

بخش عمده ای از محتوای کاتالوگ شامل اطلاعات مربوط به محصول، خدمات یا برند شما است. ویژگی‌ها، توضیحات، دستورالعمل‌ها یا مزایا  باید بیشتر قسمت های کاتالوگ شما را به همراه تصاویر و گرافیک هاب مرتبط تشکیل دهند. 
شما باید منظور خود را دقیق بیان کنید و مطمئن شوید که اعداد و ارقام به گونه ای بیان شده اند که به وضوح قابل درک باشد. 
خود را به چالش بکشید تا تعادل درستی بین بیان جزئیات و مختصر گویی ایجاد کنید.
 خوانندگان نمونه کاتالوگ مهندسی انتظار دارند درباره محصولات یا خدمات شما اطلاعات جزئی تری کسب کنند اما نمی خواهند ساعت ها صرف مطالعه کاتالوگ شما کنند.
همچنین به محدود کردن فونت ها هنگام طراحی کاتالوگ مهندسی فکر کنید. هرچه فونت های بیشتری استفاده کنید، پیام کلی شما گیج کننده تر خواهد بود. یک فونت خوب با مخاطبان شما ارتباط بهتری برقرار می کند و به مهندسان کمک می کند تا برند شما را از راه دور شناسایی کنند.

6. چیدمان مناسب بخش ها و سرفصل ها

خواننده خود را در پاراگراف های طولانی یا متن های طولانی غرق نکنید. انواع مختلف محتوا و اطلاعات باید به بخش‌های مجزا تقسیم شوند.
معمولا در نمونه کاتالوگ مهندسی از سرفصل های پررنگ برای جدا کردن بخش ها استفاده می شود، در حالی که عناوین فرعی، نقطه گلوله ها و کادرهای متنی می توانند متن را بهتر ترسیم و سازماندهی کنند. 
تقسیم کاتالوگ به بخش های مختلف به خوانندگان اجازه می دهد تا به راحتی مسیر اطلاعات را دنبال کنند.

7. اضافه کردن تصاویر، نمودارها و لیست قیمت

متن خالی جذابیت کلی کاتالوگ را کاهش می دهد. همه نمونه کاتالوگ های مهندسی شامل عناصر بصری جذاب هستند. در صورت امکان از تصاویر، نمودارها و چارت ها به جای کلمات استفاده کنید. مهندسان، افرادی بصری و خلاق هستند، بنابراین تصاویر اغلب نمایی بهتری برای محصول و یا خدمات شما می‌سازند. 
تصاویر با کیفیت بالا توجه خواننده را به خود جلب می کند و تصوری از تعهد برند به ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا ایجاد می کند.
اگر روی عکس های با کیفیت محصول خود سرمایه گذاری کنید می بینید که مشتریان بالقوه برای خرید محصولی که شما تبلیغ می کنید بیشتر مجذوب خواهند شد. 
به همین ترتیب، نمودارها و جداول به خوانندگان کمک می کنند تا اطلاعات را راحت تر از متن های طولانی درک کنند. فقط به یاد داشته باشید که سادگی مهم است.

8. درج اطلاعات تماس

درج اطلاعات تماس در کاتالوگ شما بسیار مهم است، زیرا بدون آن، مشتریان بالقوه نمی توانند به شما دسترسی پیدا کنند و به مشتریان واقعی تبدیل شوند. در نهایت هدف کاتالوگ همین است. به غیر از نام شرکت، باید آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و وب سایت را نیز درج کنید. مطمئن شوید که تمام اطلاعات خوانا باشد و به راحتی دیده شود.
هنگامی که موارد فوق را در نمونه کاتالوگ مهندسی درج کردید، فراموش نکنید که Call-To-Action  مناسب نیز درج کنید. به خوانندگان اجازه دهید دقیقاً بدانند که پس از خواندن کاتالوگ چاپی یا کاتالوگ دیجیتال، می‌خواهید دقیقاً چه اقدامی انجام دهند. این فراخوان به آن‌ها کمک می‌کند تا در زمان نیاز، برند شما را به خاطر بسپارند.

کاتالوگ مهندسی خود را در کمترین زمان آماده کنید!

نمونه کاتالوگ مهندسی با طراحی خوب یک ابزار بازاریابی ضروری است که می تواند به یک برند در این بازار رقابتی کمک کند. با استفاده از تصاویر باکیفیت، تایپوگرافی و یک طرح ساده، طراحان می توانند کاتالوگهایی ایجاد کنند که پیام برند را به طور موثر منتقل می کند. با این حال، اگر از نظر زمان یا مهارت های طراحی محدودیت دارید، قالب های آماده و از پیش طراحی شده دومینگو به شما کمک می کند با چند کلیک ساده، طرح مورد نظرتان را خلق کنید.
با این نمونه کاتالوگ های آماده، محتوای تاثیرگذاری ایجاد کنید که مخاطبین بخواهند بخوانند و برند شما را به یاد بیاورند.

نمونه کاتالوگ شرکت مهندسی

با قالب های کاتالوگ آماده دومینگو کار طراحی را خودتان انجام دهید و در کمترین زمان به بهترین نتیجه برسید

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین