طراحی یک کارت ویزیت همان‌قدر که می‌تواند مشتریان خوبی برای شما جذب کند، در برخی از موارد هم می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و هر آن‌چه کاشته‌اید را به باد بدهد. بنابراین، یادگیری اصول حرفه‌ای طراحی کارت ویزیت و جلوگیری از انجام اشتباهات رایج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در ادامه‌ی این مطلب راجع به اشتباهات رایجی صحبت خواهیم کرد که اکثر صاحبان کسب‌وکار در طراحی کارت ویزیت خود مرتکب آن‌ها می‌شوند. موارد ذکر شده را با دقت بخوانید و سعی کنید از انجام آن‌ها در طراحی کارت ویزیت خودداری کنید. برای اطلاعات بیشتر راجع به طراحی کارت ویزیت به سبک‌های مختلف به وبلاگ کارت ساز مراجعه کنید.

۱) فراموش کردن اطلاعات تماس

به سادگی می‌توان گفت که انتقال شماره‌ی تماس به مخاطب اصلی‌ترین هدف کارت‌های ویزیت است و اگر مخاطب با دریافت کارت ویزیت به خدمات شما علاقه پیدا کند، اما نتواند نحوه‌ی دسترسی به شما را پیدا کند، آن را درون سطل زباله خواهد انداخت.
قبل از این‌که به فکر طراحی خاص و شیک کردن کارت ویزیت باشید، سعی کنید به جزئیات محتوای کارت فکر کنید. یک لیست کامل از مواردی تهیه کنید که باید بر روی کارت ویزیت شما قرار داده شوند.
•  نام کسب و کار
•  نام شخصی
•  عنوان شغلی / تخصص
•  وب سایت تجاری
•  آدرس کسب‌وکار
•  شماره تلفن
•  آدرس ایمیل
•  کانال شبکه‌های اجتماعی
به یاد داشته باشید، افراد به راه‌های ارتباطی متفاوتی علاقه دارند و توجه به این موضوع می‌تواند فرصت‌ جذب مشتریان بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

۲) کارت ویزیتی با اطلاعات منسوخ شده

شاید برای شما هم بارها اتفاق افتاده که کارت ویزیتی را دریافت کنید، اما شماره تلفن نوشته شده روی آن یا سایر اطلاعات مطرح شده صحیح نیست. برخی از افراد هم خلاقیت به خرج می‌دهند و اطلاعات نادرست را قلم زده و با خودکار اطلاعات صحیح را کنار آن می‌نویسند.

اما این دو شرایط هیچ فرقی با هم ندارند، هر دو می‌توانند نشانه‌ای از حرفه‌ای نبودن شما باشند. بنابراین لطفی بکنید و اصرار برای استفاده از کارت‌های ویزیت قدیمی را کنار بگذارید. طراحی یک کارت ویزیت جدید واقعا کم هزینه است و سفارش آن هم زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

حتی شما می‌توانید از ابزارهای آنلاین هم‌چون کارت‌ساز که شامل تمپلیت‌های گوناگونی است، برای ساخت کارت ویزیت استفاده کنید و تنها برای چاپ کارت ویزیت زمان بگذارید.

۳) اشتباه تایپی یا اشتباه چاپی

هیچ چیزی به اندازه‌ی اشتباه تایپی و اشتباهات نگارشی نشان نمی‌دهد که شما انسان کم دقتی هستید و به کار خود چندان اهمیتی نمی‌دهید. بنابراین، قبل از ارسال طرح‌تان برای چاپ، چند بار آن را بررسی کنید تا هیچ ایرادی باقی نمانده باشد. هم‌چنین دقت کنید که تصاویر از رزولوشن بالایی برخوردار باشند تا تصویر چاپ شده کاملا زیبا و بی‌نقص به نظر برسد.

برای این‌که مطمئن باشید هیچ اشتباه املایی یا نگارشی روی کارت شما وجود ندارد، می‌توانید از یک دوست برای بازخوانی آن و مشورت کمک بگیرید.

۴) فونت کوچک متن روی کارت یا متن غیر قابل خواندن

انتظار نداشته باشید که مردم یک ذره‌بین پیدا کنند تا بتوانند محتوای روی کارت شما را بخوانند. بنابراین، تا حد امکان به فونت، خوانایی و اندازه‌ی آن توجه کنید. به یاد داشته باشید که خلاقیت زیاد هم بعضا مشکل‌ساز است. به عنوان مثال، برخی از فونت‌ها با این‌که فوق‌العاده هنری و زیبا هستند، اما بعضا خوانایی آن‌ها در کمترین حد ممکن قرار دارد.

۵) فاقد ارزش پیشنهادی

مشتریان دقیقا می‌دانند که چرا به یک لوله‌کش، فروشگاه لباس یا مربی ورزشی شخصی نیاز دارند. اما برای استخدام یک متخصص رسانه‌ی اجتماعی یا پژوهشگر نیاز به قانع کردن مخاطب‌تان دارید.
اگر شغل شما هم جزو مشاغل پیچیده است و نیاز به آن کاملا ملموس نیست، حتما باید ارزشی را که به مخاطب ارائه خواهید داد، برجسته کنید. نوشتن خلاصه‌ای از خدمات و یا تصویر کلی کسب‌وکارتان می‌تواند به درک بهتر شغل شما کمک کند.

۶) عدم توجه به برندینگ

همه‌ی ما کم یا زیاد با واژه‌های برند و مارک آشنایی داریم. کلماتی که وقتی آن‌ها را می‌شنویم مقداری ارزش بیشتر به کلمه‌ی کنار آن قائل می‌شویم. اگر هویت بصری منحصر به فردی دارید و کانال‌های بازاریابی شما این از هویت بصری استفاده می‌کنند، بدون شک کارت ویزیت‌تان نیز باید طرحی مشابه با آن‌ها داشته باشد.

۷) بی‌نظمی بیش از حد بصری

کارت ویزیتی را تصور کنید که همه چیز در آن کاملا پیچیده است. در آن از چندین فونت استفاده شده، پنج تصویر روی آن قرار داده شده، هیچ فضای خالی وجود ندارد. در هم ریختگی بصری نه تنها به زیبایی کارت ویزیت شما آسیب می‌زند، بلکه به مشتریان این حس را القا می‌کند که بیزنس شما هم به همین آشفتگی است. از  دو طرف کارت ویزیت بهره بگیرید و از پرداختن به جزئیات بی اهمیت خودداری کنید.

۸) طرح‌های رنگی نامرتبط

انتخاب ضعیف رنگ‌ها به دلایل زیر ممکن است یک طراحی خوب را زیر سوال ببرند:

  • رنگ‌بندی کارت ویزیت متناسب با هویت بصری شما نباشد
  • طرح رنگی منتخب با صنعت شما در تعارض باشد
  • رنگ‌های اشباع شده با سایه‌های زیاد
  • کنتراست رنگی ناخوشایند

    قبل از هر چیزی باید بدانید که رنگ‌ها چگونه در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و بر تعادل تصویر تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، خواندن متن کم‌رنگ در پس‌زمینه‌ی روشن مشکل است و چند رنگ روشن در کنار هم باعث آزار چشم شما خواهند شد.

۹) کیفیت بدنه‌ی کارت

اجازه ندهید که جنس بدنه‌ی نامطلوب کیفیت طراحی شما را خراب کند. ممکن است برای استفاده از کاغذهای براق، زرق و برق دار وسوسه شوید، اما هیچ چیز همانند یک کارت مقوایی مات با طراحی خاص، نمی‌تواند باعث ساخت یک کارت ویزیت شیک گردد.

در کمتر از ۵ دقیقه کارت ویزیت خود را به صورت آنلاین بسازید

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین