با این‌که حسابداران در مورد اعداد و ارقام دانش بالایی دارند، اما اغلب در ارتباطات و بازاریابی مشکل دارند و این موضوع چندان هم تعجب آور نیست، چرا که آن‌ها تمام دوران تحصیلی خود را غرق در اعداد و معادلات بوده‌اند و حال ورود به دنیای ارتباطات و انسان‌ها می‌تواند اندکی چالش برانگیز باشد. آن‌ها اغلب چیزها را با اندازه‌ها می‌سنجند، در حالی‌که دنیای انسان‌ها پر از ابهامات و متغیرهای نامشخص است. در این مقاله از وبلاگ کارت‌ساز به معرفی تکنیک‌های بازاریابی برای حسابداران می‌پردازیم و در نهایت از چند نمونه‌ کارت ویزیت برای حسابداران رونمایی خواهیم کرد.

حسابدار کیست؟

براساس آن‌چه که در ویکی‌پدیا آمده است: حسابدار به شخصی اطلاق میگردد که کلیه امور حسابداری را انجام میدهد بدلیل پیچیده شدن کارها و رقابت در بازار پول و سرمایه نیاز به تخصصی شدن این امور گردیده است و این رشته به گرایشها وشاخه های تخصصی تقسیم شده است،علم حسابداری در واقع زبان تجارت است و زیر مجموعه رشته‌های مهندسی است؛ چرا که از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم درباره واحدهای اقتصادی را در اختیار اشخاص مورد نظر قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند. از دیدگاهی دیگر، حسابداری را سیستم اطلاعاتی حسابداری Accounting Information System می‌نامند که از آن برای پردازش اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی مؤثر و مرتبط با سازمان‌ها و واحدهای تجاری و گزارش اثرات و ارتباط این‌گونه رویدادها به تصمیم‌گیرندگان، استفاده می‌شود.

برندینگ شخصی برای حسابداران

ساخت برند شخصی یا بازاریابی برای حسابداران بسیار مهم و حیاتی است، چرا که هم‌اکنون تعداد افرادی که دارای این تخصص هستند، بسیار زیاد است و می‌توان گفت این صنعت تا حدودی اشباع شده است و باید بتوانید خود را به گونه‌ای متفاوت‌تر از دیگران نشان دهید. از طرف دیگر، مشتریان یا کارفرماهای شما اطلاعات شخصی‌شان را در اختیار شما قرار می‌دهند، بنابراین باید بتوانند به شما اعتماد کنند.

قبل از این‌که رسانه‌های اجتماعی جایگاه فعلی خود را پیدا کنند، مردم معمولا با مدارک، دوره‌های آموزشی، پیدا کردن پارتی و … سعی در پیشرفت داشتند، اما هم‌اکنون ترفندهای بازاریابی گوناگون آنلاین و آفلاین به کمک شما می‌آید تا تخصص خود را به دیگران نشان داده و اثبات کنید. با استفاده از راهکارهای زیر، اولین قدم‌ها را برای بازاریابی و ساخت برندینگ شخصی خود بردارید. 

۱) حوزه‌ی تخصصی خود را انتخاب کنید

مطمئنا رشته‌ی تحصیلی شما نیز همانند هر حوزه‌ی دیگری دارای بخش‌های مختلف است. لازم نیست به تمامی مباحث اشراف کامل داشته باشید، بلکه روش صحیح‌تر آن‌ است که به یک مبحث خاص تسلط خارق‌العاده داشته باشید و بین مشتریان و همتایان خود به عنوان متخصص آن بخش شناخته شوید. آیا حسابرسی مناسب شما است یا برنامه‌ریز مالیاتی و یا دفترداری؟ 

پس از این‌که حوزه‌ی موردنظر را پیدا کنید، مهارت‌های لازم برای آن را کسب کنید، به یاد داشته باشید که بدون داشتن مهارت کافی، کاری از پیش نخواهید برد. 

۲) به صورت مداوم (نه خیلی زیاد) در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

بعد از این‌که مهارت‌های لازم را کسب کردید، باید آن‌ها را به رخ مخاطبان هدف خود بکشید. برای درک تفاوت‌های بین لینکدین، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و یوتیوب وقت بگذارید،
اگر بگوییم که شروع به ارسال پست‌های آموزشی در حوزه‌ای که انتخاب کردی، بشوی، شاید نتیجه‌بخش نباشد. چرا که همه چیز به رفتار کاربر بستگی دارد که با تحلیل آن می‌توان متوجه اثربخشی یا عدم اثربخشی ایده شد. بنابراین، می‌گوییم که محتوای مناسب برای کاربر هدف خود را پیدا کرده و روی آن کار کن.
به یاد داشته باشید که بین محبوبیت در اینترنت و اسپم بودن یک خط باریک وجود دارد. کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. کانال‌های مناسب را انتخاب کنید و تلاش کنید تا یک فرد برونگرای کاملا ارتباطی شناخته شوید.

۳) از بازاریابی آنلاین بیشتر بدانید

هر چقدر هم که در کارهای خود استاد و کاربلد باشید، باید بدانید که مردمان امروزی به افرادی که بروز هستند و اطلاعات زیادی از فضای مجازی دارند، بیشتر اعتماد می‌کنند. بنابراین سعی کنید تا اطلاعات‌تان در این حوزه بیشتر شود. در کانال‌های اجتماعی مختلف عضو شوید، تمامی افراد حرفه‌ای از جمله‌ روزنامه‌نگاران، فعالان اجتماعی و کاربلدهای حوزه خودتان را دنبال کنید.

الگوبرداری کنید و فعالیت‌های مداوم خود را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید که حتما استراتژی معینی برای خود در نظر بگیرید و همواره قبل از انتشار هر محتوایی چرایی وجود آن در حساب کاربری خود را بررسی کنید.

۴) فعالیت‌های آفلاین خود را هم افزایش دهید

به خاطر داشته باشید که فضای مجازی و دنیای آنلاین برای فعالیت‌های بازاریابی شما کافی نیست. بازاریابی آنلاین و آفلاین مکمل هم هستند و در کنار هم می‌توانند موفقیت‌های بیشتری برای شما به ارمغان بیاورند.

بنابراین از پتانسیل رویدادها استفاده کنید.

  • شبکه‌سازی کنید.
  • کارت ویزیت مخصوص به خود را داشته باشید.
  • در کنار این موارد، بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید.
  • اگر توانایی و بودجه‌ی کافی در اختیار دارید، بلاگ خود را راه‌اندازی کنید و شروع به انتشار آموزش‌های ارزشمند در حوزه‌ی تخصصی خود کنید.
  • از هر فرصتی برای ارائه‌ی ارزش و کمک به دیگران استفاده کنید.

چطور کارت ویزیت خود را متفاوت‌تر از دیگران طراحی کنید؟

طراحی کارت ویزیت کار بسیار ساده‌ای به نظر می‌رسد، تا زمانی‌که نخواهید مثل بقیه باشید!

برای این‌که واقعا از طراحی کارت ویزیت تاثیر بگیرید، باید بتوانید آن را به شیوه‌ای متفاوت طراحی کنید. به یاد داشته باشید که شما در صنعت حسابداری فعالیت می‌کنید، مخاطبان هدف‌تان افرادی کاری و رسمی هستند. بنابراین:

ساده و رسمی باشید، اما از ریسک و خلاقیت نترسید.

برای راحتی می‌توانید از سرویس‌های آنلاین برای طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید.

در عرض ۱۰ دقیقه کارت ویزیت خود را بساز

 در ادامه برخی از کارت ویزیت‌های جذاب برای حسابداران را مشاهده می‌کنید:

 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین