اگر تلفن همراه در دسترس تان نیست یا نیاز به دسترسی به پیج اینستا از لپ تاپ خود را دارید، باید با نحوه استفاده از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر آشنا باشید. ارسال پست در اینستاگرام از طریق رایانه یک انتخاب عالی به جای گوشی موبایل است زیرا می توانید از از یک صفحه نمایش عریض تر برای طراحی و سپس پست کردن استفاده کنید.
با توجه به کاربرد گسترده ای که این پلتفرم شبکه اجتماعی این روزها پیدا کرده است، قصد داریم در این مقاله به سوال "چطور می توانم از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنم؟ پاسخ بدهیم.

 

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

 

آیا می توانید از رایانه شخصی در اینستاگرام پست بگذارید؟

بله، می‌توانید از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کرده و پست بگذارید، اما محدودیت‌های جزئی وجود دارد. نسخه دسکتاپ اینستا فقط به شما اجازه می دهد تصاویر و ویدیوها را در پروفایل خود پست کنید. شما نمی توانید استوری های اینستاگرام، پست های IGTV یا Reel ها را از نسخه وب ارسال کنید. همچنین نمی توانید یک ویدیوی زنده را شروع کنید.

چرا از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

اینستاگرام یک شبکه رسانه اجتماعی محبوب برای به اشتراک گذاری عکس است که معمولاً از طریق یک برنامه تلفن همراه قابل دسترسی است. این نسخه تحت وب امکان پست کردن محتوا هایی را که روی لپ تاپ خود دارید یا با بهترین نرم افزار های طراحی پست اینستاگرام آنلاین ساخته اید را آسان می کند. 
به عنوان مثال، فرض کنید شما مدیر رسانه اجتماعی یک برند برجسته هستید. اگر همزمان  در تلفن همراه اود وارد حساب شخصی و تجاری شده باشید، ممکن است به طور تصادفی محتوای برند تجاری را در حساب شخصی اینستاگرام خود (یا بدتر از آن برعکس) ارسال کنید، فقط به این دلیل که در تلفن خود وارد هر دو حساب شده اید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

از طرف دیگر، آپلود پست‌ها و ویدیوهای طراحی شده در نرم افزار های آنلاین مثل دومینگو از طریق دسکتاپ آسان‌تر است تا اینکه گوشی هوشمند خود را در محل کارتان باز کنید. زیرا، فایل های طراحی و ذخیره شده احتمالا از طریق دسکتاپ راحت تر از تلفن همراه قابل دسترس هستند. به عنوان مثال، اگر از برنامه تحت وب طراحی و ویرایش دومینگو برای ویرایش عکس‌های محصول و ساخت یک پست جذاب استفاده می‌کنید، پس از اتمام ویرایش، به‌جای ذخیره سازی در کامپیوتر و سپس ارسال همان عکس یا ویدیو به تلفن شخصی‌تان، می توانید مستقیم از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کرده و با فشردن گزینه «آپلود» از دسکتاپ خود پست بگذارید.
همچنین اگر صفحه نمایش بزرگتر دسکتاپ را ترجیح می دهید یا، به گوشی هوشمند دسترسی ندارید و نمی توانید برنامه را روی گوشی خود دانلود کنید، به راحتی می توانید نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر را مورد استفاده قرار دهید. 
 در نسخه وب اینستاگرام، می‌توانید فید خود را مرور کنید، به پیام‌های مستقیم DMs پاسخ دهید، اعلان‌های خود را مشاهده کنید، عکس‌ها و ویدیوها را در نمایه خود پست کنید و موارد دیگر.
در حالی که پلتفرم اجتماعی در درجه اول قرار است در گوشی موبایل استفاده شود، اگر در رایانه خود به آن دسترسی داشته باشید، تجربه تقریباً یکسانی را ارائه می دهد.

نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر چه امکاناتی دارد؟

در نسخه وب اینستاگرام، می توانید:
استوری های دیگران را تماشا کنید و به آنها پاسخ دهید
هشتگ ها و سایر کاربران را جستجو کنید
فید خود را مرور کنید
برای پست ها، کامنت بگذارید و لایک کنید
 به پیام های مستقیم DMپاسخ بدهید
اعلان های خود را مشاهده کنید
به برگه جستجو دسترسی پیدا کنید
عکس ها و فیلم ها را به پروفایل خود ارسال کنید
به عبارت دیگر - بله، می‌توانید به جای استفاده از برنامه یا مرورگر دستگاه تلفن همراه خود، از رایانه شخصی یا رایانه Mac خود در اینستاگرام پست ارسال کنید.

چگونه می توانید تصاویر و ویدیوها را از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر پست کنید؟

برای انتشار پست در اینستاگرام تحت وب مراحب زیر را طی کنید: 
مرورگر دسکتاپ دلخواه خود را باز کنید.
به instagram.com بروید.
با استفاده از ایمیل، شماره تلفن، نام کاربری یا اطلاعات کاربری فیسبوک خود وارد حساب کاربری تان شوید.
روی دکمه '+' در نوار بالا کلیک کنید.
در پنجره بازشو، روی «Choose from computer» کلیک کنید.
یک فایل تصویری را برای آپلود در اینستاگرام انتخاب کنید و در صورت نیاز تصویر را برش دهید، بزرگنمایی کنید یا رسانه بیشتری اضافه کنید. می توانید یک فیلتر را انتخاب کنید و تنظیمات بیشتری انجام دهید.
کپشن پست رو بنویسید و در صورت تمایل یک مکان یا متن جایگزین اضافه کنید، یا در صورت تمایل امکان نظر دادن را خاموش کنید.
روی "Share" کلیک کنید تا با نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر پست بگذارید.

نحوه آپلود عکس در نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر

تفاوتی ندارد که از مک یا ویندوز استفاده کنید، می توانید در نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر، عکس آچلود کرده و پست منتشر کنید. نسخه وب اینستاگرام به شما امکان می دهد بدون توجه به پلتفرمی که از آن استفاده می کنید، یک پست اینستاگرام را به همان روشی که از طریق موبایل آپلود می کنید، منتشر کنید. در ادامه، نحوه انجام این کاد را توضیح می دهیم:
نحوه آپلود عکس در اینستاگرام در ویندوز با استفاده از کروم
برای ارسال عکسو آچلود ویدئو در نرم افزار اینستاگرام تحت وب با کروم مراحل زیر را طی کنید:

1. مرورگر کروم خود را باز کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که Google Chrome را باز کنید. اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی نماد ویندوز در نوار وظیفه خود انجام دهید. سپس، برنامه‌هایی را که قبلاً روی رایانه‌تان نصب کرده‌اید جستجو کنید تا Chrome را پیدا کنید.

2. به وب سایت اینستاگرام بروید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

برای ورود به نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر، با تایپ کردن آدرس آن در نوار ناوبری به https://www.instagram.com بروید . با استفاده از اطلاعات کاربری فیسبوک خود یا با وارد کردن ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری خود وارد شوید. اگر قبلاً به نسخه وب اینستاگرام وارد شده‌اید، ممکن است گزینه‌ای برای « [your username] Continue as » داشته باشد و می‌توانید به‌طور خودکار وارد شوید.

3. روی دکمه "+" در کنار نماد DM کلیک کنید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

نسخه وب اینستاگرام دارای یک نوار ناوبری در قسمت بالا است که همان گزینه های موجود در برنامه تلفن همراه را نشان می دهد. این گزینه ها، شامل یک نوار جستجو، یک نماد خانه، یک نماد DMپیام، یک علامت مثبت، یک قلب و یک دایره با تصویر پروفایل شما است. 
برای ارسال پست از طریق نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر باید روی علامت مثبت در کنار نماد DM کلیک کنید.

4. برای آپلود رسانه خود روی "Select from comouter" کلیک کنید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

یک کادر بازشو با یک دکمه آبی ظاهر می شود که نوشته "Select from computer ". روی آن کلیک کنید تا فایلی را که می خواهید آپلود کنید پیدا کنید.

5. تصویر را برش دهید، بزرگنمایی کنید، یا در صورت نیاز رسانه بیشتری اضافه کنید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

اینستاگرام چندین گزینه برای ویرایش تصویر قبل از انتشار در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید نسبت تصویر را تغییر دهید، بزرگ‌نمایی کنید یا رسانه‌های بیشتری را به همان پست اضافه کنید.
گزینه بزرگنمایی درست در کنار دکمه نسبت تصویر قرار دارد:

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

دکمه « Add media» را در گوشه پایین سمت چپ پیدا خواهید کرد.

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

در صورت تمایل روی علامت مثبت کلیک کنید تا تصاویر بیشتری به پست خود اضافه کنید.

6. یک فیلتر را انتخاب کنید یا تنظیمات بیشتری را برای آپلود عکس در نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر انجام دهید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

در مرحله بعد، یک فیلتر را انتخاب کنید، درست مانند آنچه در موبایل انجام می دهید. همچنین می توانید روشنایی، کنتراست، اشباع و سایر ویژگی ها را تنظیم کنید.

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

پس از اتمام کار، روی Next در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

7. عنوان، مکان، متن جایگزین و برچسب ها را اضافه کنید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

در صفحه بعدی، می‌توانید یک عنوان اضافه کنید، یک مکان اضافه کنید یا افراد را تگ کنید.

8. روی Share کلیک کنید

وقتی همه چیز آماده بود، روی گزینه اشتراک‌گذاری در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
اکنون با استفاده از کروم در اینستاگرام پست گذاشته‌اید.

نحوه آپلود عکس در اینستاگرام در مک با استفاده از سافاری

1. مرورگر سافاری خود را باز کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که Safari را باز کنید. برای انجام این کار، Launchpad را باز کنید و Safari را در لیست برنامه های خود پیدا کنید. از طرف دیگر، اگر آن را در taskbar خود پین کرده اید، می توانید برنامه را از آنجا باز کنید.

2. به وب سایت اینستاگرام بروید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

سپس با تایپ کردن آدرس اینستا در نوار ناوبری Safari به https://www.instagram.com بروید . اگر به اندازه کافی از سایت بازدید می کنید، سافاری ممکن است یک میانبر در صفحه «برگه جدید» شما نیز داشته باشد.
پس از وارد شدن به نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر، به حساب کاربری خود وارد شوید. اگر قبلاً از نسخه وب استفاده کرده اید، اینستاگرام به شما اجازه می دهد با یک کلیک وارد شوید.

3. مراحل 3 تا 8 را از دستورالعمل های بالا دنبال کنید

زمانی که بتوانید اینستاگرام را از مرورگر سافاری خود مشاهده کنید، می‌توانید یک پست اینستاگرام را به همان روشی که در کروم آموزش دادیم، آپلود کنید — با کلیک بر روی دکمه «+»، افزودن فیلتر یا ویرایش عکس، افزودن مکان و کپشن، و کلیک کردن هنگامی که برای انتشار پست خود آماده شدید، "اشتراک گذاری" را انجام دهید.

چگونه با استفاده از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر، یک ویدیو در اینستاگرام پست کنیم؟

با استفاده از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر می‌توانید ویدیوها را از دسک‌تاپ خود در اینستا آپلود کنید. به این ترتیب، اشتراک‌گذاری ویدیوهای حرفه‌ای که ممکن است به راحتی در تلفن شما در دسترس نباشند، آسان می شود. با این روش می‌توانید ویدیوهای باینه سازی شده با نرم افزارهای تحت وب مانند دومینگو و عکس‌هایی را که از یک فریلنسر یا فیلمبردار حرفه ای دریافت کرده‌اید را به اشتراک بگذارید.
در ادامه نحوه انتشار یک ویدیو در اینستاگرام در مرورگر وب آورده شده است:

1. در مرورگر دلخواه خود به وب سایت اینستاگرام بروید

هنگامی که آنجا هستید، با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد شوید.

2. روی دکمه "+" در کنار نماد DM کلیک کنید

درست مانند زمانی که عکسی را پست می کنید، روی دکمه + در نوار ناوبری بالای فید اینستاگرام خود کلیک کنید.

3. برای آپلود رسانه روی "Select from computer" کلیک کنید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

فایل ویدئویی خود را از کامپیوتر انتخاب کنید. توصیه می کنیم برای جلوگیری از مشکلات عدم سازگاری، یک فایل MP4 آپلود کنید.
اگر ویدیوی شما کمتر از 10 دقیقه است، حجم فایل شما نباید بیشتر از 650 مگابایت باشد. برای ویدیوهای بین 10 دقیقه تا 60 دقیقه (که حداکثر مدت زمان ویدئو است)، باید اندازه فایل کوچکتر از 3.6 گیگابایت را در نظر بگیرید.

4. اندازه ویدیوی خود را تغییر دهید و در صورت تمایل رسانه بیشتری اضافه کنید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

اینستاگرام دو گزینه برای تنظیم ویدیو در اختیار شما قرار می دهد: تغییر نسبت تصویر و افزودن رسانه بیشتر. برای عکس‌ها، اینستاگرام به شما امکان بزرگنمایی عکس را نیز می‌دهد. این گزینه برای ویدیوها در دسترس نیست.
اگر در حال آپلود یک ویدیوی افقی در نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر هستید، توصیه می کنیم از نسبت تصویر 16:9 استفاده کنید تا برش داده نشود. اگر در مورد زیبایی شناسی فید خود نگران هستید، نسبت 1:1 را رعایت کنید. به این ترتیب، وقتی بازدیدکنندگان از نمایه شما بازدید می کنند، هیچ فضای سفیدی دور ویدئو وجود ندارد.

5. عکس کاور را انتخاب کنید، ویدیو را کوتاه کرده و گزینه‌های صدا را تغییر دهید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

در مرحله بعد، می‌توانید یک عکس کاور انتخاب کنید (تصویری که قبل از کلیک روی «پخش» توسط کاربران مشاهده می‌شود). شما می توانید یک عکس کاور سفارشی با استفاده از برنامه طراحی و ویرایش دومینگو ساخته و برای ویدیو آپلود کنید و همچنین می توانید ویدیو را کوتاه کرده و در صورت تمایل صدا را خاموش کنید.

6. یک کپشن بنویسید، سایر کاربران را تگ کنید، متن جایگزین اضافه کنید، و گزینه های کامنت گذاری را تغییر دهید

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

در صفحه بعدی، می‌توانید برای ویدیوی خود یک عنوان بنویسید، هرکسی را که در ویدیو ظاهر می‌شود تگ کنید، متن جایگزین اضافه کنید و کامنت گذاشتن را غیرفعال کنید.

7. روی Share کلیک کنید

انتشار ویدئو در نرم افزاراینستاگرام برای کامپیوتر انجام شد. اکنون ویدیوی خود را در اینستاگرام منتشر کرده اید.

راه های جایگزین برای ارسال پست در اینستاگرام از طریق کامپیوتر

برای ارسال پست در اینستاگرام نیازی به دسترسی به نسخه وب اینستاگرام ندارید. اگر به نظر شما نسخه وب برای کارهای روزمره شما محدودیت هایی دارد، به خصوص اگر مدیر رسانه های اجتماعی هستید، می توانید از یک سرویس شخص ثالث استفاده کنید که امکان  زمان بندی انتشار پست در رسانه های اجتماعی را به شما ارائه می دهد.
ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی HubSpot یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای برنامه‌ریزی پست‌های اینستاگرام از دسکتاپ خود بدون نیاز به دسترسی به برنامه یا وب‌سایت اینستاگرام از آن استفاده کنید.
در اینجا یک نمونه از برنامه ریزی یک پست ویدیویی برای اینستاگرام با استفاده از این برنامه آورده شده است :

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

مزیت بزرگ استفاده از این روش این است که می توانید پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید. لازم نیست هر بار که می خواهید رسانه جدیدی به پروفایل خود اضافه کنید به اینستاگرام دسترسی داشته باشید.
اگر این کار را به طور منظم برای پیج خود انجام می دهید، ممکن است ارزش داشته باشد که تمام ابزارهای این برنامه  را بررسی کنید تا بهترین مورد را برای نیازهای کسب و کار خود انتخاب کنید.

چگونه از نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

چطور یک پست حرفه ای در اینستاگرام برای کامپیوتر منتشر کنم؟

با استفاده از قالب های آماده برنامه آنلاین و رایگان دومینگو می توانید به راحتی پست های جذاب را از طریق مرورگر کامپیوتر خود طراحی کنید. با استفاده از این برنامه، لازم نیست نگران انتقال عکس‌ها به دستگاه تلفن همراه خود باشید زیرا می توانید پست طراحی شده را در کامپیوتر ذخیره کنید و از طریق نرم افزار اینستاگرام برای کامپیوتر وارد حساب کاربری خود شده و به طور مؤثر در اینستاگرام رشد کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین