اگر از قدرت رسانه های اجتماعی برای تبلیغات در زمینه اهدای خون نهایت استفاده را نبرید، به جامعه ضرر بزرگی می کنید. بازاریابی دیجیتال تنها زمانی که صرفاً از آن برای هدایت ترافیک، جمع‌آوری لیدها و تبدیل کاربران به فروش استفاده می‌کنید، کاربرد ندارد، بلکه می توان از آن برای ایجاد انگیزه و تشویق کاربران به انجام کارهای خیرخواهانه نیز کمک گرفت.طراحی پست اینستاگرام برای روز اهدای خون یکی از همین تبلیغات انگیزشی است که منجر به تعامل بیشتر مخاطبین و مشارکت آنها در این رویداد می شود. 
اگر قصد دارید مخاطبین تان را تشویق کنید تا در روز اهدای خون به این جنبش خیرخواهانه بپیوندند، مهم است که پست هایی را به اشتراک بگذارید که طرفداران و فالوورهای شما را جذب و خوشحال کند. 
طراحی پست برای روندها و رویدادهای خاص مانند روز اهدای خون، راه بسیار خوبی برای دستیابی به مخاطبان و اشتراک گذاری اطلاعات، احساسات و ارزشی است که مشارکت آنها می تواند به ارمغان آورد.
اکثر کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی و به خصوص اینستا فعال هستند، پست هایی را در مناسبت های مهم در طول سال طراحی و منتشر می کنند. از بین این پست ها، تبریک عید، روز مادر، روز ولنتاین و مناسبت هایی مثل اعیاد را بیشتر می بینیم. اما برای برخی از افراد یا حتی مشاغل، مناسبت هایی مثل روز اهدای خون نیز اهمیت زیادی دارد. 
این نوع پست ها، باورها و علایق آن کسب و کارها را نشان می دهند و البته ممکن است تا حدی با کارشان ارتباط داشته باشند. مثلا پیج های مربوط به کلینیک های درمانی، بیمارستان ها یا هلال احمر، نیاز به طراحی پست اینستا برای روز اهدای خون دارند.
در این مقاله چند ایده الهام بخش برای طراحی پست اینستاگرام این رویداد خاص آورده شده است تا بتوانید تأثیر مثبتی بر مخاطبان خود داشته باشید و شاید یک یا دو پست را وایرال کنید.

 

طراحی پست اینستاگرام برای روز اهدای خون

 

1. اطلاعاتی درباره روز اهدای خون در پست اینستاگرام به مخاطب بدهید

می گویند خون یکی از گرانبهاترین هدیه هایی است که می توان به دیگری داد. خون برای زنده ماندن انسان ضروری است. اغلب اوقات به دلیل تصادفات یا هر بیماری جدی دیگری، ممکن است فرد به خون نیاز داشته باشد و در آن زمان، افرادی که برای اهدای خون خود اقدام می کنند، ابرقهرمانان واقعی هستند. 
خون دلیل اصلی زنده بودن همه ماست. خون اکسیژن را از ریه ها به تمام قسمت های بدن ما حمل می کند. لحظه ای که این روند با مشکل مواجه می شود، زندگی یک فرد در خطر است. به همین دلیل است که در بسیاری از موارد تصادف، قربانی به دلیل از دست دادن بیش از حد خون یا خونریزی مغزی جان خود را از دست می دهد.
اگر مقدار مناسب خون به بدن بیمار داده نشود، ممکن است بمیرد. بنابراین افرادی که خون اهدا می کنند نه تنها کار خیرخواهانه ای انجام می دهند، بلکه جان یک فرد را نیز نجات می دهند.
روز اهدای خون اصلی همیشه باید با انتشار پست های انگیزشی همراه است تا افراد را تشویق کند برای اهدای خون به یک کمپین بپیوندند. با دادن اطلاعات مفید در پست های اینستاگرام به مخاطبین می توانید آنها را ترغیب کتید که در کمپین اهدای خون شرکت کنند.
همچنین فراموش نکنید که می توانید عکس هایی از رویدادهای محلی که در روز اهدای خون برگزار می شود را در طراحی پست اینستا برای روز اهدای خون به کار ببرید.
به عنوان مثال، اگر قرار است یکی از سلبریتی ها به یک مرکز اهدای خون مراجعه کند می توانید اعلانیه ای در این خصوص به صورت پست اینستاگرام منتشر کنید. به این ترتیب، بسیاری از مردم ترغیب می شوند که برای دیدن سلبریتی مورد علاقه شان از نزدیک به آن مرکز اهدای خون بروند و احتمالا خودشان نیز در کمپین اهدای خون شرکت می کنند.

2. تصویری از خودتان را در حال اهدای خون برای طراحی پست اینستا به کار ببرید.

مردم از پست هایی که شما در آن تصویر خودتان را برای اهدای خون منتشر کردید، الهام می گیرند. این نوع پست ها موجب گسترش حسن نیت شده و اشتراک گذاری آن در رسانه های اجتماعی، حمایت از هدف انجام کارهای خیر است. 
زمانیکه عکسی از خودتان را در حال اهدای خون، منتشر می کنید به طرفداران و دنبال کنندگان خود نشان می دهید که این هدف، برایتان مهم است.
از طرف دیگر، انتشار این پست ها، راه عالی برای گسترش روابط با فالوورها است. اگر نمی دانید طراحی پست اینستا برای روز اهدای خون را چگونه انجام دهید می توانید از قالب های آماده نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو کمک بگیرید. یک نمونه از این قالب ها را در ادامه مشاهده می کنید:

طراحی پست اینستاگرام برای روز اهدای خون

با دانلود این قالب استوری آماده از برنامه استوری ساز دومینگو می توانید به راحتی با ابزارهای رایگان متن، چیدمان و تصاویر آن را تغییر داده و هر نوع استیکر، قاب یا عنصر دیگری را به آن بیفزایید.
طراحی پست اینستا برای روز اهدای خون با استفاده از قالب های آماده دومینگو روشی سریع و راحت است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک داستان خوب بگویید و از تصاویر باکیفیت استفاده کنید.

3. از موضوعات خنده دار برای طراحی پست‌ اینستاگرام روز اهدای خون استفاده کنید 

دلیلی وجود دارد که تبلیغات تلویزیونی خنده دار بسیار محبوب هستند. آنها هر پیام تبلیغاتی را در دسترس تر می کنند و موجب می شوند مردم با دیدن این تبلیغات لبخند بزنند.
تبلیغ در اینستاگرام نیز تقریباً به همین شکل عمل می کند. با طراحی پست اینستا برای روز اهدای خون که متن یا عکسی طنزگونه داشته باشد، احتمال اینکه مخاطبین با شما درگیر شوند را بیشتر می کنید. 
اما برای ساخت چنین پست هایی، چند نکته (و یادآوری) وجود دارد که باید رعایت کنید:
از واژه های ناپسند و رکیک استفاده نکنید
طنز را در موقعیت های اجتماعی روزمره پیدا کنید
از کاریکاتورها، تصاویر کارتونی و استیکرهای جذاب استفاده کنید
اشکالی ندارد که در مورد برند خود حس شوخ طبعی داشته باشید و یک عکس واقعی خنده دار منتشر کنید.
برای اینکه تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارید می توانید از طراحی پست و استوری متحرک تبلیغاتی استفاده کنید تا مردم با محتوای شما درگیر شوند.

4. به تصاویر پست اینستا بیشتر از متن اهمیت بدهید

مغز افراد جذب محتوای بصری می شود. بنابراین، اگر می خواهید مخاطبین را جذب پیج خود کنید باید مطمئن شوید که از تصاویر عالی استفاده می کنید.
به عنوان مثال، در فیس بوک، پست های دارای تصویر و ویدئو 37 درصد بیشتر از پست های متنی لایک می شوند. توییت‌های دارای تصویر 150 درصد بیشتر از پست‌های معمولی بازتوییت می‌شوند و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Pinterest تقریباً تماماً بصری هستند. حتی پست های لینکدین با یک تصویر فوق العاده عملکرد بهتری دارند.
بنابراین، باید مطمئن شوید که طراحی پست اینستا برای روز اهدای خون دارای تصاویر مناسب است و آنها را با دقت انتخاب کنید.
در صورت امکان سعی کنید پست های خود را متحرک طراحی کنید و خلاق باشید.

5. پست های آموزشی درباره نحوه اهدای خون طراحی کنید

مخاطبین دوست دارند نکات جدیدی بیاموزند، به خصوص در اینستاگرام که اطلاعات به روشی ساده با آنها به اشتراک گذاشته می شود. راه های زیادی برای طراحی پست آموزشی در مناسبت های خاص و «آموزش» به مخاطبان وجود دارد. این نوع پست ها، یکی از جنبه های مهم بازاریابی رسانه های اجتماعی است و شما می توانید یکی از روش های زیر را برای طراحی پست های آموزشی به کار ببرید:
به یک پست وبلاگ آموزنده که خودتان نوشته اید، لینک دهید.
محتوای آموزشی منتشر شده توسط کاربران دیگر را بازنشر دهید. 
اطلاعات آموزشی در مورد اهدای خون به اشتراک بگذارید. 
درباره اهدای خون، اینفوگرافیک تهیه کنید و در طراحی پست اینستا از آن استفاده کنید. اینفوگرافیک یک ابزار بصری بسیار قدرتمند است که معمولاً باعث ایجاد تعامل و اشتراک گذاری می شود. 
پرسیدن سوال ، نظرسنجی‌ و نقل‌قول‌های الهام‌بخش همگی در مخاطبین کنجکاوی ایجاد می‌کنند. مهم است که بفهمید مخاطبان شما به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند تا بفهمند می‌خواهند چه نوع اطلاعاتی را در پست های شما ببینند. 
انتشار یک پست آموزشی درباره یک رویداد مثل اهدای خون می تواند تاثیر قابل توجهی روی مخاطبین داشته باشد.
مثلا شما می توانید از سوال و جواب زیر برای طراحی پست اینستاگرام خود استفاده کنید:
آیا می دانستید کدام گروه خونی می تواند به همه خون اهدا کند؟
افراد دارای گروه خونی O می توانند به تمام گروه های خونی دیگر خون اهدا کنند. 

6. از متن های جذاب برای طراحی پست اینستا روز اهدای خون، استفاده کنید

کلید اصلی طراحی یک پست اینستاگرامی بی نقص، نوشتن متن مناسب است. خیلی خوب است که یک پست اینستاگرام با تصاویر باکیفیت طراحی کنید که در عین سادگی خیره کننده باشد، اما اگر متن آن نتواند روی مخاطبین تاثیر قابل توجهی بگذارد، تبلیغات شما بی نتیجه می ماند. 
ارسال محتوای مناسب، برای مخاطبان مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب، همان تعریف بازاریابی اجتماعی است. برای بازاریابی در اینستاگرام، نوشتن متن هوشمندانه ضروری است. همانطور که قبلاً ذکر شد، طراحی پست با متن مناسب در رویدادهای خاص به شما کمک می کنند تا بیشترین تأثیر را روی مخاطبان گذاشته و توجه آنها را به خود جلب کنید.

طراحی پست اینستاگرام برای روز اهدای خون

بهترین متن مناسب طراحی پست اینستا برای روز اهدای خون 

با اهدای خون، دلیل تپش قلب کسی باش.
اهدای خون نه در جاده ها بلکه در کمپ های اهدای خون.
یک قطره خون می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
اهدای خون، هدیه دادن به زندگی یک نفر است.
خون اهدا کن و دلیل وجود کسی باش.
شما هم می توانید یک ابرقهرمان شوید. فقط یک کیسه خون اهدا کنید.
فقط با یک ساعت اهدای خون خود می توانید جان سه نفر را نجات دهید.
همه قهرمانان شنل نمی پوشند. برخی شلوار جین و پیراهن می پوشند.
اهدا کننده خون، یک نجات دهنده است.
نجات یک زندگی برای شما هزینه ای ندارد. فقط بروید و خون اهدا کنید.
با اهدای خون خود ناجی یک فرد نیازمند به خون باشید.
اهدای خون به موقع یک زندگی را نجات می دهد.
یکی از همنوعان شما، جایی آن بیرون به خون شما نیاز دارد.

طراحی پست اینستاگرام برای روز اهدای خون

بهترین کپشن های اهدای خون برای پست اینستاگرام

هدیه خون مانند هدیه زندگی است.
برای نجات جان انسان ها، نیازی نیست پزشک باشید.
با اهدای خون تفاوت ایجاد کنید.
با اهدای خون، یک زندگی را نجات دهید.
اهدای خون یک عمل سخاوتمندانه است.
وقتی خون می دهی، زندگی می دهی.
نیاز دائمی به خون وجود دارد. اهدای خون
اهداکننده خونی باشید که جان انسانی را نجات می دهد.
همه ما قدرت نجات زندگی انسان ها را داریم. اهدای خون یعنی نجات یک زندگی

چگونه برای روز اهدای خون پست طراحی کنیم؟

روز جهانی اهدای خون همه ساله در 14 ژوئن برگزار می شود . این روز به منظور افزایش آگاهی در مورد اهدای خون ایمن جشن گرفته می شود. اگر شما نیز می خواهید در این روز مهم با اشتراک گذاری پست های اینستا برای اهدای خون، فالوورهایتان را تشویق کنید که به کمپین شما بپیوندند می توانید از قالب های آماده نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو استفاده کنید.

طراحی پست اینستاگرام برای روز اهدای خون

در این پست مجموعه ای فوق العاده از جملات و کپشن های مرتبط با روز اهدای خون را نیز برای شما گردآوری کردیم ک می توانید از آنها برای طراحی پست های جذابتر استفاده کنید.
اگر می خواهید یک پست را از ابتدا خودتان طراحی کنید بازهم ابزارهای برنامه ساخت پست استوری دومینگو به کمک شما می آیند.
در این برنامه طراحی آنلاین و رایگان طراحان ممتاز با درک نیازهای کاربران، تمام ابزارهای مورد نیاز برای طراحی پست از گزینه آپلود تصاویر گرفته تا افزودن اشکال، استیکر و قابل را برای خلق محتوای پست های با کیفیت و طراحی کمپین های موثر برای شما آماده کرده اند. همین امروز ثبت نام رایگان خود را در دومینگو انجام دهید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین