اگر به تازگی شروع به طراحی کارت ویزیت کرده‌اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، حتی اگر نمی‌دانید شکل یا قالب کلی کارت ویزیت‌تان چگونه باید باشد، بدانید که تنها نیستید. این یک چالش بزرگ است و تعداد بسیار زیادی از افراد با این چالش دست و پنجه نرم کرده‌اند.

انتخاب درست ابعاد کارت، حاشیه‌ها و تنظیمات در ابتدای طراحی هر چیزی بسیار مهم هستند. قبل از هر چیزی باید بدانید که شما می‌توانید کارت ویزیت‌ها را در هر سایز، شکل و قالبی طراحی کنید، مثل کارت‌هایی که می‌توانید در لینک زیر ببینید:

کارت‌های ویزیت خلاقانه‌ای که نظیرشان را ندیده‌اید

اما چیزی که مهم است، اینست که کسی را داشته باشید که آن‌ها را برای‌تان چاپ کند. خوشبختانه در حال حاضر انواع دستگاه‌های چاپ وجود دارند که می‌توانند کارت موردنظر شما را در هر سایز و شکلی چاپ کنند. در ادامه‌ی این متن ما یک راهنمای کامل از محبوب‌ترین سایزهای کارت ویزیت ارائه می‌دهیم.

قبل از این‌که ادامه‌ی مطلب را بخوانید، شاید دوست داشته باشید برخی ابزارهای آنلاین رایگان برای ساخت کارت ویزیت را امتحان کنید. برای این منظور می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید خودتان از ابتدا تا انتهای طراحی کارت ویزیت‌تان را پیش ببرید، در ادامه راجع به اندازه‌ی استاندارد کارت‌های ویزیت اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

اندازه استاندارد کارت ویزیت چقدر است؟

باید بگوییم که اندازه‌ی استاندارد جهانی در طراحی کارت ویزیت‌ها وجود ندارد. هر منطقه‌ یا کشوری استاندارد خاصی را برای خود انتخاب کرده که معمولا افرادی که در آن منطقه زندگی می‌کنند، از آن سایز برای کارت‌های ویزیت خود استفاده می‌کنند. البته همان‌طور که گفتیم می‌توانید هر شکل و سایز دیگری را برای کارت ویزیت خود انتخاب کنید.
در جدول زیر برخی از استانداردهای مشخص شده برای مناطق مختلف را مشاهده می‌کنید.

کشور / استاندارد ابعاد (اینچ) ابعاد (میلی‌متر) نسبت تصویر
کانادا، آمریکا 3.5” × 2 89mm × 51mm 1.75
ژاپن 3.582” × 2.165” 91mm × 55mm 1.655
ایرلند، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان، استرالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس، بلژیک، اسلوانیا، پرتغال، ترکیه 3.346” × 2.165” 85mm × 55mm 1.545
استرالیا، دانمارک، نیوزلند، نروژ، تایلند، سوئد، ویتنام، هند، کلمبیا 3.54” × 2.165” 90mm × 55mm 1.636
هنگ کنگ، چین، مالزی، سنگاپور 3.543” × 2.125” 90mm × 54mm 1.667
ایران 3.346” × 1.889” 85mm × 48mm 1.771

سری‌لانکا، آرژانتین، هند، برزیل، بوسنی هرزگوین، کاستاریکا، جمهوری چک، کرواسی، استونیا، فنلاند، اسرائیل، قزاقستان، رومانیا، روسیه، سربیا، اسلواکی، اوکراین، ازبکستان، مکزیک، کره جنوبی و آفریقای شمالی.

3.543” × 1.968” 90mm × 50mm 1.8

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده کردید، سایز استاندارد کارت ویزیت برای کشور ما ۳.۳۴۶ در ۱.۸۸۹ اینچ است. برای کارت ویزیت خود می‌توانید از گوشه‌های گرد یا تیز استفاده کنید، انتخاب هر یک از این موارد به سلیقه شما بستگی دارد. حاشیه ایمنی حدود ۱.۸ است، بنابراین محدوده‌ی ۳.۱۸ و ۱.۶ را خالی نگه دارید.

در سایر کشورها هم‌چون ژاپن، سایز کارت ویزیت‌ها با کارت‌ویزیت‌های رایج در ایران تفاوت دارد. با این حال، هر کجای دنیا هم که باشید، کسی نمی‌تواند به سایز یا شکل کارت ویزیت شما ایراد بگیرد. خلاقیت به خرج دهید و از چاپ کارت‌های ویزیت کلیشه‌ای پرهیز کنید.

نکات مهم برای ساخت و چاپ کارت ویزیت

  • رزولوشن فایل خود را بیش‌تر از ۳۰۰ پیکسل در اینچ در نظر بگیرید.
  • سیستم رنگی فتوشاپ خود را روی CMYK تنظیم کنید.
  • مراقب محدوده ناامن باشید. قرارگیری عناصر، متون، تصاویر و لوگوها در فایل شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی محصول نهایی بُرش زده می‌شود، تصاویر و نوشته‌ها دست نخورده باقی بماند. به این منظور همیشه باید برخی نواحی طرح خود را که ممکن است برش بخورد (از هر طرف کار 5 میلی‌متر)، از عناصر مهم خالی کنید و در عین حال رنگ پس‌زمینه را از هر طرف تا انتهای فایل ادامه دهید تا پس از برش بخشی از محصول بدون رنگ نباشد.
  • سایز فونت خود را بیشتر از ۶ در نظر بگیرید.
  • برای نوشته‌ها و عناصر سیاه کوچک حتما از سیاه تک رنگ (C:0 M:0 Y:0 k:100) استفاده کنید.
  • قبل از چاپ نهایی کارت‌ها حتما یک تست اولیه انجام دهید. تاثیر کاغذهای متفاوت (تحریر، گلاسه و …)، تکنیک چاپ و ... در چاپ رنگ‌های مختلف، متفاوت است، بنابراین ممکن است تغییرات محسوسی در کارت ویزیت خود مشاهده کنید. از همین رو، بسیار خوب می‌شود اگر قبل از چاپ نهایی یک تست اولیه انجام دهید. منظور اینست که طرح خود را یک بار چاپ کنید و اگر همه چیز بر وفق مراد بود، سفارش چاپ را برای تعداد زیاد انجام دهید.

 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین