برندینگ را می‌توان یکی از روش‌های بازاریابی دانست که به وسیله‌ی آن یک شرکت نماد، طرح و هویت بصری خود را ایجاد می‌کند تا محصولات و خدماتش به وسیله‌ی آن‌ها نسبت به محصولات شرکت‌های دیگر متمایز باشد.

برندینگ از این جهت مهم و ارزشمند است که نه تنها باعث ایجاد تاثیر و به یادماندنی بودن در ذهن مشتریان می‌شود، بلکه به مشتریان شما می‌فهماند که باید چه انتظاری از کسب‌وکار شما داشته باشند.

برندینگ راهی برای متمایز شدن از رقبا است و نشان می‌دهد که چرا شما از رقیب‌تان بهتر بوده و انتخاب مناسب‌تری هستید. برندینگ تصویر واقعی شما و آینده‌ای را که برای کسب‌وکار خود متصور هستید را نشان می‌دهد. برای توسعه‌ی برندینگ خود باید از تبلیغات، هویت بصری مناسب، لوگو، ابزارهای تبلیغاتی هم‌چون کارت ویزیت، خدمت به مشتریان و ... استفاده کنید.

چرا برندینگ مهم است؟

برندینگ به دلیل تأثیر کلی بر شرکت شما مهم است. آن می‌تواند چگونی درک مردم از کسب‌وکار شما را تغییر دهد ، می‌تواند باعث توسعه سریع‌تر برند شما و افزایش آگاهی از آن شود.

در بازار جهانی و شلوغ امروز جدا و متمایز بودن از دیگران بسیار مهم است. مردم تمایل دارند با شرکت‌هایی تجارت کنند که آن‌ها را می‌شناسند. اگر برند شما قابل شناسایی و مشهور باشد، مردم به هنگام خرید محصولات یا خدمات شما احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

برندینگ به شما کمک خواهد کرد تا از رقا‌بت‌ها جدا باشید و در میان میلیون‌ها سازمانی که کارهایی مشابه با کارهای سازمان شما انجام می‌دهند، از ارزش بیشتری برای مشتری برخوردار باشید.

برند شما انگیزه و جهت کارکنان شما را مشخص می‌کند

یک استراتژی برندینگ صحیح، برای کارکنان شما شفافیت به ارمغان می‌آورد و به آن‌ها می‌فهماند که در مواقع خاص چطور عمل کنند، چطور موفق شوند و چطور در جهت اهداف سازمان حرکت کنند؟

برندینگ قوی باعث ایجاد شبکه‌سازی و ارجاعات می‌گردد

مردم دوست دارند در مورد برندهایی که دوست دارند، با دیگران صحبت کنند. آن‌ها در مورد برندهایی که محصولات آن‌ها را می‌پوشند، می‌خورند یا می‌نوشند با دیگران صحبت کنند. اما آن‌ها فقط در مورد چیزهایی صحبت می‌کنند که یک تجربه‌ی متفاوت برای‌شان ایجاد کرده و در ذهن‌شان ماندگار شده است.

علاوه بر این، یک استراتژی وب سایت با برندینگ قوی ، مانند لینک‌ها، برای ایجاد ارجاعات یا ترافیک ویروسی بسیار مهم است.

برندینگ شما نماینده‌ای از وعده‌های شما به مشتریان‌تان است

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید: شما بخشی از برندینگ‌تان هستید، پرسنل‌تان و روش‌های بازاریابی‌تان بخش دیگری از آن هستند. بدون برندینگ صحیح نمی‌توانید وعده‌ی درستی به مشتریان ارائه کنید. شما، پرسنل و روش‌های بازاریابی‌تان در مورد خود و آن‌چه که قرار است به مشتری تحویل دهید، چه فکری می‌کنید؟

برندینگ کمک می‌کند وضوح و تمرکز داشته باشید

گیج‌ زدن و از ایده‌ای به ایده‌ی دیگر کوچ کردن، بسیار ساده است. یک استراتژی برندینگ خوب به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک سازمان بر مأموریت و چشم انداز خود متمرکز باشید. برندینگ شما می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژیک باشید و فعالیت‌های بازاریابی شما را به سمت صرفه جویی در وقت و هزینه هدایت می‌کند.

برندینگ به شما کمک می‌کند تا از لحاظ احساسی با مشتریان خود ارتباط برقرارکنید

یک برند خوب با مردم ارتباط برقرار می‌کند، آن‌ها هنگام خرید احساس خوبی دارند. خرید یک تجربه عاطفی است و داشتن برند قوی به افراد کمک می‌کند تا هنگام تعامل با شرکت مورد نظر احساس خوبی داشته باشند.

یک برند قدرتمند ارزش تجاری شما را بیان می‌کند

یک برند قدرتمند فراتر از دارایی‌های فیزیکی شما برای سازمان ارزش ایجاد می‌کند. به برندهایی هم‌چون (کوکاکولا، رانگلر، اپل، فورد، چیک-فیل-آ، QuikTrip) فکر کنید ... آیا این شرکت‌ها واقعاً ارزشی معادل با تجهیزات ، محصولات ، انبارها یا کارخانه های خود را دارند؟ نه ، ارزش این شرکت‌ها بسیار بیشتر از دارایی‌های فیزیکی آن‌ها است ... برند آن‌ها ارزشی ایجاد کرده است که بیش از ارزش فیزیکی آن‌ها است.

چطور کارت ویزیت خود را متناسب با برندمان طراحی کنیم؟

این‌که روش‌های بازاریابی شما متناسب با هویت بصری تان باشد، بسیار مهم است. شما باید تمامی فعالیت‌های خود را یکپارچه و در یک جهت انجام دهید تا نشانه‌ای از برند شما باشد. بنابراین، طرح کارت ویزیت شما باید در راستای طرح وب‌سایت، اپ و هر کانال دیگری باشد.

  1. رنگ کارت ویزیت خود را متناسب با رنگ‌بندی برند خود در نظر بگیرید
  2. لوگوی خود را پر طرح کارت ویزیت مدنظر بگیرید
  3. تایپوگرافی، فونت‌ها و هر چیز دیگری را متناسب با سبک خاص برندتان در نظر بگیرید
  4. موقع چاپ به ویژگی اصلی‌ کسب‌وکارتان توجه کنید، آیا شما یک کسب‌وکار لوکس هستید، سنتی یا ثروتمند؟
  5. دسترسی بیشتر به اطلاعات برندتان را برای کاربر فراهم کنید.

 در ۵ دقیقه کارت ویزیت خود را طراحی کنید

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین