تاسوعا و عاشورا برای همه شیعیان ایام مهم و ویژه ای است که همه ارزش فوق العاده ای برای آن قائل هستند. مظلومیت اما حسین و کاروانش در مقابل ستم هایی که یزدید به آنها وارد کرد و شهادت تک تک مردان کاروان جلوی چشم همسر و فرزندانشان که پیامی جز پیروزی حق بر باطل نداشت، روایتی است که نمی توان از آن بی اهمیت گذشت. شاید به همین دلیل است که همه مسلمانان بر خودشان واجب می دانند که با انتشار پست یا استوری در این روز بزرگ، ارادت خود را به امام شان نشان دهند.
برای بسیاری از افراد، طراحی پست اینستا برای روز عاشورا فقط برای نشان دادن ارادتی است که به سید الشهدا دارند اما پیج های دیگر ممکن است برای دعوت کردن از مخاطبین برای شرکت در مراسم روز عاشورا یا برای معرفی مداحان هیئت یا تشکر و قدردانی از افرادی که در نذری دادن مشارکت کرده اند نیاز به طراحی پست داشته باشند.
در این مقاله چندین قالب آماده برای طراحی پست اینستا در روز عاشورا و تاسوعا را به شما معرفی می کنیم که می توانید از آنها برای ساخت پست های اینستاگرامی پیج خود ایده بگیرید یا همین قالب ها را در نرم افزار ویرایشگر دومینگو به کار ببرید.

برای چه نوع مناسبت هایی می توان در اینستاگرام پست طراحی کرد؟

مناسبت های مختلفی وجود دارد که می توان برای آنها پست طراحی کرد. به عنوان مثال:
مناسبت های ملی مانند ۲۲ بهمن که یادآور رویدادهای مهمی در تاریخ کشورمان است. 
مناسبت های مذهبی مانند روز عاشورا، ماه رمضان و غیره که فرهنگ و اعتقادات مذهبی را مطرح می کند. 
مناسبت های سنتی مانند عید نوروز که به سنت ها و آداب و رسوم فرهنگی اشاره دارد. 
مناسبت های شخصی مانند تولد و سالگرد که رویدادهای مهم زندگی یک فرد را شامل می شوند. 
مناسبت های مربوط به مشاغل مثل روز پزشک، روز دانش آموز و غیره که اهمیت هر شغل را نشان می دهد.

چرا طراحی پست اینستا در روز عاشورا مهم است؟

عاشورا برای شیعیان اوج یادآوری ماه محرم، و مراسم بزرگداشت شهادت امام حسین همراهانش در صحرای کربلا است. این واقعه که در ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری به وقوع پیوست آنقدر جانسوز و جانگداز بود که عزاداری و  سوگواری برای آن تقریباً بلافاصله پس از نبرد آغاز شد. 
روز عاشورا در بسیاری از کشورها از جمله الجزایر، ایران، پاکستان، لبنان، بحرین، عراق، هند، مراکش تعطیل رسمی است. اکثر مردم در این روز مراسم عزاداری برگزار می کنند تا یاد امام حسین و فداکاری که برای حفظ دین اسلام انجام داد را گرامی بدارند.
اگر در حال فعالیت در اینستا باشید و پیج فعالی داشته باشید، قطعا نمی توانید طراحی پست اینستاگرام برای چنین روز بزرگی را نادیده بگیرید.
شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به بخشی ضروری از زندگی افراد تبدیل شده است. تقریبا همه ما عادت کرده ایم که برای هر موضوع بزرگ و کوچکی به اینستا سر بزنیم و با سایر دوستان و آشنایانمان درباره آن صحبت کنیم. در واقع، اینستاگرام راهی برای برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده مان است که از نظر جغرافیایی از ما دور هستند. 
یکی از دلایلی که موجب شده طراحی پست اینستاگرام در مناسبت هایی مثل روز عاشورا برای ما مهم باشد، به اشتراک گذاری احساسات، عقاید و رویدادهایی است که درباره این روز داریم. 
از طرف دیگر پست گذاشتن در اینستاگرام به ترویج فرهنگ و اعتقادات اسلامی و مذهبی کمک می کند و می تواند تاثیر مثبتی در روحیه افراد داشته باشد.
 علاوه بر این، با ارسال پست در اینستا، می توانید دوستان و فالوورهای خود را از ساعات برگزاری مراسم در هیئت ها مطلع کنید.

چطور با طراحی پست اینستا برای روز عاشورا تبلیغ کنیم؟

مناسبت های مذهبی مثل روز عاشورا زمان مناسبی برای طراحی پست تبلیغاتی هیئت ها و مساجد است. پست های تبلیغاتی که در این روز طراحی می شوند حال و هوای خاصی دارند و به جای اینکه بر نیازهای مادی مثل خرید، تفریح و مسافرت تاکید داشته باشند به نیازهای معنوی و روحی می پردازند. 
بسیاری از مروجان فرهنگی معتقدند که با کمی برنامه ریزی و تفکر می توان روز عاشورا را به فرصتی برای تبلیغ موفق اسلام و اعتقادات اسلامی تبدیل کرد. 
یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد یک کمپین با موضوع عاشورا است که هم تاثیرگذار باشد و هم به مراسمی که در این روز برگزار می شود، مرتبط باشد. 
به عنوان مثال، اگر قرار است هیئتی مراسم عزاداری را در ساعت مشخصی شروع کند، می تواند با طراحی پست اینستا برای روز عاشورا برای این مراسم تبلیغ کند. 
برای اثرگذاری بهتر این پست ها باید از تصاویر تاثیر گذار استفاده کرد. در این تصاویر از نمادهایی مانند گنبد، گلدسته، هیئت های عزاداری، پرچم، علم و غیره استفاده می شود.
نوشتن کپشن های تاثیرگذار برای جلب توجه مخاطبین نیز اهمیت زیادی دارد. 
البته برخی از برند نیز با طراحی پست اینستاگرام برای روز عاشورا احساسات خود را با مخاطبین شان به اشتراک می گذارند و نشان می دهند که برای اعتقادات مذهبی آنها نیز ارزش قائل اند. 

 

چرا طراحی پست اینستا برای روز عاشورا مهم است؟

 

مزایای طراحی پست تبلیغاتی برای روز عاشورا در اینستاگرام

طراحی پست اینستاگرام برای روز عاشورا جدا از اینکه اعتقادات مذهبی یک برند را نشان می دهد و تاثیر مثبتی روی ذهن مخاطبین دارد می تواند به افزایش تعامل با آنها کمک کرده و به تقویت آگاهی از برند نیز کمک کند.
از مزایای طراحی پست تبلیغاتی برای روز عاشورا در اینستا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. آگاه کردن مخاطبین درباره روز عاشورا و تاسوعا

مناسبت هایی مثل عاشورا، بهترین راه برای تولید محتوای خلاقانه و آگاه کردن مخاطبین هستند.
 به عنوان مثال، شما می توانید با بیان روایت هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، از این روز تاریخی مهم، آگاهی مخاطبان را نسبت به این روز افزایش دهید.
تاسوعا روز نهم ماه محرم و یک روز قبل از واقعه عاشورا است که چند اتفاق مهم در آن رویداده ‌است، از جمله: 
وارد شدن شمر به کربلا، 
پیشنهاد امان دادن به فرزندان ام البنین،
آماده‌ شدن برای جنگ؛ 
محاطره امام حسین و یارانش توسط سپاه یزید 
رشادت‌های ابولفضل العباس به عنوان پرچمدار و فرمانده سپاه امام حسین
روز عاشورا نیز دهمین روز از ماه محرم است که برای مسلمانان و به خصوص شیعیان، روز بسیار مهم است.
در این روز، وقایع بسیار مهمی اتفاق افتاده از جمله:
نجات یافتن موسی و بنی اسرائیل به اذن خداوند از دست فرعون و سپاهیانش از راه دریا 
شهادت امام حسین در نبرد کربلا 
اسارت خانواده امام حسین به خصوص حضرت زینب توسط یزید

2. افزایش تعامل با مخاطبین مذهبی

طراحی پست اینستاگرام برای روز عاشورا یک راه عالی برای افزایش تعامل با مخاطبین مذهبی است. استفاده از هشتگ‌های پرمخاطب مثل #عاشورا، #محرم، #امام_حسین، #شهادت نیز به افزایش این تعامل کمک می کند، زیرا هشتگ‌های پرطرفدار موجب می شوند پست شما به راحتی در دسترس قرار بگیرد تا مخاطبین آن را ببینند و به آن واکنش نشان دهند.
هیئت ها هر ساله از این هشتگ ها برای برقراری ارتباط با مخاطبین و برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری استفاده می کنند.
راه اندازی کمپین های تبلیغاتی مذهبی در این روز با معرفی مداحان و ساعات برگزاری مراسم عزاداری در هیئت ها مردم عزادار را دور هم جمع می کنند تا بتوانند در کنار هم این روز بزرگ را پاس بدارند.
بسیاری از کسب و کارها در این روز فروشگاه ها و مغازه های خود را تعطیل کرده و میزبان عزاداران حسینی هستند. بسیاری از آنها نیز پس از پراسم عزاداری نذری پخش می کنند. نتیجه اطلاع رسانی درباره برگزاری چنین مراسمی با طراحی پست اینستا برای روز عاشورا به افزایش آگاهی از برند، تعامل بیشتر با مخاطبین و تاثیر گذاری روی ذهن آنها کمک می کند.

3. ترویج فرهنگ اسلامی

یکی از موثرترین شیوه های ترویج فرهنگ اسلامی در عصر امروزی تبلیغ در شبکه های اجتماعی است. امروزه نمی توان نقش اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی را روی تفکر مخاطبین به خصوص جوانان نادیده گرفت. 
شاید در گذشته بزرگترها یا افراد موفق فامیل الگوی جوانان بودند و می توانستند آنها را در مسیر درست هدایت کرده و اعتقادات مذهبی را در آنها پرورش دهند اما در حال حاضر با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی در بین جوانان و امکان برقراری ارتباط با سلبریتی ها از سراسر جهان، شیوه های سنتی برای ترغیب آنها برای شرکت در مراسم مذهبی دیگر تاثیر چندانی ندارد. 
اگر بخواهیم روی ذهن و روح جوانان آنچنان تاثیر بگذاریم که راه درست و غلط را تشخیص بدهند باید از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به آنها آگاهی بدهیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم. طراحی پست اینستا برای روز عاشورا یکی از روش هایی است که برای ترویج فرهنگ اسلامی بین جوانان می توان مورد توجه قرار داد.

4. نشان دادن ارزشهای برند

با طراحی پست اینستاگرام برای روز عاشورا می توانید ارزش های برند خود را نشان دهید. مناسبت های زیادی در تقویم وجود دارد که فرصت های زیادی برای تبلیغ برندتان برای شما فراهم می کند اما روز عاشورا یک مناسبت کاملا متفاوت است. 
با طراحی پست در این روز می‌توانید نشان دهید که شما به مخاطبین تان فقط به عنوان مشتریانی که از شما خرید می کنند اهمیت نمی دهید بلکه برای هر آنچه که برای آنها ارزشمند و مهم است، ارزش قائلید. 

چند نمونه طراحی پست اینستا برای روز عاشورا

در ویرایشگر آنلاین دومینگو چندین قالب آماده که مناسب طراحی پست اینستاگرام برای روز عاشورا هستند در دسترس شما است. تنوع بالای این قالب ها موجب می شود بتوانید پست هایی را انتخاب کنید که با تم‌ پیج شما همخوانی داشته باشد.
اما اگر از رنگ، طرح یا چیدمان پست ها راضی نبودید می توانید کمی خلاق باشید و راه‌های ابداعی و خلاقانه‌ای بیابید تا این قالب های آماده را به پست های مناسب برای پیج خود تبدیل کنید.
برای ویرایش هر یک از قالب های زیر می توانید روی لینک آنها کلیک کنید:

طراحی پست اینستا برای روز عاشورا با تم مشکی و طلایی

چرا طراحی پست اینستا برای روز عاشورا مهم است؟

طراحی پست اینستا برای روز عاشورا با تم مشکی و قرمز

چرا طراحی پست اینستا برای روز عاشورا مهم است؟

طراحی پست اینستا برای روز عاشورا با گلدسته

چرا طراحی پست اینستا برای روز عاشورا مهم است؟

طراحی پست اینستا برای روز عاشورا با گنبد و پرچم

چرا طراحی پست اینستا برای روز عاشورا مهم است؟

طراحی پست اینستا برای روز عاشورا با موضوع هیئت های حسینی

چرا طراحی پست اینستا برای روز عاشورا مهم است؟

مزایای طراحی پست اینستا برای روز عاشورا با قالب های آماده ویرایشگر آنلاین دومینگو 

ویرایشگر آنلاین دومینگو  دارای طیف گسترده ای از قالب ها و عناصر حرفه ای است که می توانید به سادگی یکی از آنها را انتخاب کنید تا ببینید کدام یک به بهترین وجه با استراتژی شما مطابقت دارند. اگر در  نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو ثبت نام کنید، می توانید به رایگان به همه ابزارها دسترسی داشته باشید که مهمترین آنها را به شما معرفی می کنیم:

قالب های رایگان ویرایشگر آنلاین دومینگو

اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه طراحی پست اینستاگرام برای روز عاشورا را شروع کنید می توانید از طرح های آماده موجود در نرم افزار ما استفاده کنید و رنگ، تم ، تصاویر و سایر عناصر آن را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که کدامیک برای شما مناسب تر است.

از رنگ‌هایی استفاده کنید که با برند شما همخوانی دارند

اساساً استفاده از رنگ های ثابت به برند شما هویت و انسجام می بخشد. با ابزار رنگ ویرایشگر دومینگو می توانید رنگ هر قسمت از قالب را تغییر دهید تا با رنگ های مورد استفاده در پیج شما همخوانی داشته باشد. 

فونت های خود را هوشمندانه انتخاب کنید

فونت ها یکی دیگر از جنبه های مهم طراحی پست اینستا هستند. ابزار رایگان دومینگو به شما امکان می دهد سبک های مختلف فونت را امتحان کنید تا ببینید کدامیک با طراحی پست شما مطابقت دارد.
نوشتن عناوین به صورت خوانا و واضح با فونت های متنوعی که در این برنامه گنجانده شده کار سختی نخواهد بود. هرچند می توانید از چندین فونت مختلف استفاده کنید تا پست تان را متمایز نشان دهید اما در انتخاب فونت های متفاوت باید دقت زیادی به خرج دهید زیرا ممکن است خواندن تمام عناوین را برای مخاطب سخت کند.
ما می دانیم که شما می خواهید طرح های شما بهترین بازتاب ممکن را داشته باشند. برای رسیدن به این هدف به شما کمک می کنیم. برای ثبت نام رایگان در نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین