براساس آن‌چه که در ویکی‌پدیا آورده شده است یک دندان‌پزشک، که گاهی به نام جراح دندان شناخته می‌شود یک درمانگر است که حیطه تخصصی آن بررسی علائم، پیشگیری و درمان دندان و لثه است. دندانپزشک‌ها معمولا برای حفظ ارتباط با مشتریان و هم‌چنین جذب مشتریان بالقوه‌ی جدید از کارت‌های ویزیت استفاده می‌کنند.

بسیاری از دندانپزشک‌ها از طریق آشناهای خود با یک گرافیست ارتباط برقرار می‌کنند و سفارش طراحی کارت ویزیت خود را به آن‌ها می‌سپارند. اما به عنوان یک دندانپزشک خلاق اگر می‌خواهید یک کارت ویزیت متفاوت و به یادماندنی داشته باشید، می‌توانید در طراحی کارت ویزیت خود مشارکت کنید و از گرافیست بخواهید ایده و طرح شما را اجرا کند. ما در ادامه‌ی این متن چند ایده‌ی جذاب برای کارت ویزیت دندانپزشکی ارائه می‌کنیم. شما می‌توانید از این کارت ویزیت‌ها الهام بگیرید و با ترکیب آن با ایده‌های شخصی خود بهترین کارت ویزیت را برای خود بسازید.

قبل از شروع نمایش ایده‌ها چند نکته را به یاد داشته باشید:

۱) مخاطب هدف شما کیست

این‌که شما دندا‌ن‌پزشک کودکان هستید یا بزرگ‌سالان نقش بسیار مهمی در طرح و ایده‌پردازی‌های شما خواهد داشت.

اگر دندان‌پزشک کودکان هستید، در نظر داشته باشید که اکثر کودکان فوبیای دندان‌پزشکی دارند. کلا کودکان از آمپول و هر چیز مرتبط با پزشکی که احساس کنند دردناک خواهد بود، می‌ترسند. پس چه بهتر است که به دنیای ذهنی آن‌ها نزدیک‌تر شوید. کارت ویزیت‌های کارتونی، بامزه و فان پیشنهاد ما به شماست.

شاید با دیدن این کارت ویزیت‌ها اولین ارتباط جذاب بین بیزنس شما و مشتری‌تان که کودک است، شکل گیرد.

کارت ویزیت دندانپزشکی بزرگسال

 طراحی کارت ویزیت برای بزرگسالان اما نیازهای دیگری را شامل می‌شود. شما باید کارت ویزیتی طراحی کنید که:

  • جلب توجه کند.
  • مشتری بخواهد آن را نگه دارد.
  • اطلاعات کاملی را به مشتری انتقال دهد.
  • پرستیژ شما را حفظ کند.

به عنوان مثال، به طرح‌های زیر نگاه کنید که برای مخاطب‌ هدف بزرگسال طراحی شده است.

۲) می‌خواهید از چه نوع طرح رنگی استفاده کنید؟

طرح‌های مختلف رنگی وجود دارد که یک شرکت می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. بیشتر دندانپزشکان رنگ سفید را انتخاب می‌کنند، زیرا این گزینه خنثی است. همچنین به رنگ دندان‌های انسان است. اما این بدان معنا نیست که همه شرکت ها باید از این رنگ استفاده کنند.

انواع مختلفی از رنگ‌ها و طرح‌های رنگی وجود دارد که می‌توانید برای جلوه‌ای عالی استفاده کنید. اما توصیه می‌کنیم از رنگ‌های ملایم‌تری استفاده کنید. مردم همیشه هنگام مراجعه به پزشک نیاز به اطمینان دارند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از بیماران اضطراب دندان دارند. رنگ سفید این نیاز مخاطبان را رفع می‌کند، چون نمادی از اعتماد و اطمینان است.

۳) آیا می خواهید نوآور باشید؟

استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه مزایا و معایبی دارد.

بیشتر کارت‌های ویزیت شکل یکسانی دارند. اما، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید اشکال مختلف را آزمایش کنید و راه‌حل‌های دیگری را امتحان کنید. اما دندانپزشکان باید احساس امنیت، احساس ثبات و حرفه‌ای بودن را منتقل کنند.

دقیقاً به همین دلیل است که اکثر دندان‌پزشکان از پس زمینه سفید و شکل مشابه استفاده می‌کنند. متأسفانه، این چیزی نیست که برای همه مفید باشد. بعضی اوقات ممکن است بخواهید ریسک کنید. هر زمان که سعی می کنید از الگویی متفاوت استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که اوضاع واقعاً بد پیش برود، و یا شاید هم کسب وکار شما پیشرفت کند. نوآور بودن می‌تواند روی مضر باشد، اما همچنین می‌تواند در بازار فعلی که حرفه‌ای ها تمایلی به انجام هیچ‌گونه خطری ندارند، به شما مزیت فوق العاده‌ای برساند.

این رویکرد منحصر به فرد به کارت‌های ویزیت (و هر چیز دیگر) باعث می‌شود تا در رقابت‌ها برجسته شوید.

۴) آیا می خواهید از دندان به عنوان نماد استفاده کنید؟

بسیاری از شرکت‌ها از دندان به عنوان نماد استفاده می‌کنند. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از آن استفاده کنید یا نه؟ این رویکرد موافقان و مخالفانی دارد.

اما نمی‌توان پاسخ دقیقی برای آن پیدا کرد. استفاده از تصویر دندان برای هر نوع طراحی کار نخواهد کرد. اما در برخی از طراحی‌ها با فونت‌های خاص و همچنین طرح‌های رنگی بسیار اثربخش بوده است. بستگی به این دارد که چه نوع پیامی را می‌خواهید منتقل کنید. تصویر دندان وقتی برای کارت ویزیت های تمیز و حرفه‌ای استفاده می‌شود، کمی مشکل به نظر می‌رسد.

در حالی که تصویر دندان روی کارت ویزیت دندانپزشک پیام را به سرعت منتقل می‌کند، اما همیشه کارساز نیست.

۵) چه مقدار اطلاعات می‌خواهید ارائه دهید؟

کارت ویزیت دندانپزشکی به اندازه چندین دهه قبل مهم نیست. امروزه، آن‌ها عمدتا به عنوان یادآوری و نه لزوما به عنوان یک روش تبلیغاتی استفاده می‌شوند. شما می‌توانید بسیاری از اطلاعات که قبلا مهم به نظر می‌رسیدند، حذف کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به راحتی نام شبکه‌های اجتماعی و همچنین آدرس وب را قرار دهید.

برخی از دندانپزشکان افزودن آدرس فیزیکی و همچنین شماره تلفن را ترجیح می‌دهند. تعداد اطلاعاتی که می خواهید اضافه کنید به تنظیمات طراحی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید با سبک مینیمالیستی پیش بروید، می‌توانید به سادگی نام و آدرس وب را قرار دهید.

 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین