اگر به تازگی یک حساب کاربردی در اینستاگرام ایجاد کرده اید و می خواهید فعالیت خود را در این پلتفرم شروع کنید، احتمالا سوالات زیادی ذهن شما را درگیر کرده مثلا استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟ یا ویدئوی پست اینستاگرام شما دقیقا باید چند دقیقه باشد؟ ما در این مقاله تمام این سوالات را پاسخ می دهیم و قالب های آماده استوری متنوعی را نیز به شما معرفی می کنیم تا به مبتدیان کمک کنید، بهترین محتواهای ممکن را در پیج خود منتشر کنند.
استوری ایسنتا یکی از پرطرفدارترین محتواهایی است که در این پلتفرم منتشر می شود. شاید علت این محبوبیت، روش های مختلفی است که می توانید برای بیان داستان خود در استوری اینستاگرام استفاده کنید. 

هر استوری چند ثانیه است؟

استوری‌های اینستا، عکس‌ها و ویدیوهایی هستند که وقتی کاربران اینستاگرام در پیج خود منتشر می‌کنند تا 24 ساعت برای فالوورهایشان نمایش داده می شوند (مگر اینکه زیر هایلایت اینستاگرام ذخیره شوند، که به طور نامحدود دیده می شوند).
تا همین چند ماه پیش برای هر استوری اینستاگرام محدودیت 15 ثانیه ای وجود داشت و اگر ویدیویی بیشتر از 15 ثانیه آپلود می کردید، اینستاگرام آن را به قطعات 15 ثانیه ای تقسیم می کرد که یکی پس از دیگری پخش می شد. اما اگر می خواستید خودتان چند ویدئو پشت سرهم آپلود کنید فقط چهار قطعه 15 ثانیه ای امکان پذیر بود. در هر صورت استوری اینستاگرام فقط برای ویدیوهایی که حداکثر 1 دقیقه بودند، قابل استفاده بود.
اما با توجه به استقبال گسترده ای که از استوری اینستا شد، این پلتفرم تصمیم گرفت مدت زمان استوری ها را به یک دقیقه افزایش دهد بدون اینکه وقفه ای بین آن ایجاد کند.
مدیر اینستاگرام در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که استوری اینستاگرام چند ثانیه است اینطور بیان کرده است "بسیاری از کاربران ما خواسته اند که امکان انتشار استوری های طولانی‌تر در این پلتفرم ایجاد شود و ما بسیار هیجان‌زده هستیم که می خواهیم امکان ارسال استوری های 60 ثانیه‌ای را آزمایش کنیم تا کاربران بتوانند استوری ها را با وقفه‌های کمتری ایجاد و مشاهده کنند."

چرا محدودیت زمانی استوری اینستاگرام از 15 ثانیه به 60 ثانیه افزایش می یابد؟

اینستاگرام به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن خود ارائه می‌کند که محدودیت زمانی هر استوری را از 15 ثانیه به 60 ثانیه افزایش می‌دهد. در حال حاضر، مدت زمان هر استوری اینستاگرام به 15 ثانیه محدود شده است. اگر ویدیویی ضبط کنید یا محتوایی ارسال کنید که طولانی تر از آن باشد، اینستاگرام به طور خودکار آن ویدیو را به چند کلیپ 15 ثانیه ای تقسیم می کند.
نگاه کردن به استوری هایی که به چند بخش تقسیم‌شده، تجربه خوشایندی نیست. وقتی آن استوری ها را ذخیره می‌کنید، به صورت چندین ویدیوی 15 ثانیه‌ای ذخیره می‌شوند. بنابراین، هر زمان که می خواهید به آن ویدیوها در گالری گوشی همراه خود نگاه کنید، باید چندین کلیپ را مرور کنید. آزاردهنده‌تر این است که اگر می‌خواهید متن، استیکر، موسیقی یا نوعی افکت را به ویدیو یا محتوایی که بیش از 15 ثانیه در استوری‌ها طول می‌کشد اضافه کنید، باید آن را به صورت کلیپ های 15 ثانیه‌ای جداگانه تقسیم کرده و عناصر را به هر کلیپ به طور مجزا اضافه کنید و محتوا را به سختی هماهنگ کنید تا کل استوری یکدست به نظر برسد.
خب، دیگر لازم نیست آن همه دردسر را پشت سر بگذارید. اپلیکیشن اینستاگرام به‌روزرسانی جدیدی ارائه می‌کند که با آن می‌توانید ویدیو یا محتوایی بدون وقفه تا 60 ثانیه ضبط و ارسال کنید.
اینستاگرام اعلام نکرده است که کدام نسخه از برنامه این ویژگی جدید را ارائه می کند و چه زمانی عرضه به روز رسانی را آغاز می کند. با این حال، می‌توانیم ویدیوهای 60 ثانیه‌ای را با استفاده از Instagram v254.0.0.19.109 در Galaxy S22+ ضبط و ارسال کنیم. از آنجایی که این به‌روزرسانی از سمت سرور است، ممکن است نتوانید فوراً از این ویژگی استفاده کنید.

مزیت افزایش مدت زمان استوری اینستاگرام تا 60 ثانیه چیست؟

مدیر شبکه اجتماعی اینستاگرام درباره اینکه در آپدیت جدید این اپلیکیشن، استوری اینستاگرام چند ثانیه است در مصاحبه ای به TechCrunch تایید کرده که اینستاگرام در حال ارائه این قابلیت برای کاربران در آپدیت بعدی برنامه خودش است تا آنها بتوانند استوری های طولانی تری را بدون وقفه آپلود کنند. پس از این آپدیت، وقتی استوری کوتاهتر از 60 ثانیه باشد دیگر به بخش‌های کوچکتر تقسیم نمی‌شود. این شرکت اواخر سال گذشته آزمایش این تغییر را با کاربران منتخب آغاز کرد و اکنون آن را برای همه کاربران در سراسر جهان عرضه کرده است.
یکی از سخنگویان متا درباره اینکه در آپدیت جدید برنامه، استوری اینستاگرام چند ثانیه است در ایمیلی به TechCrunch گفت: «ما همیشه در تلاشیم تا روی راه‌هایی برای بهبود تجربه استوری اینستا کار کنیم. با پیگیری های شبانه روزی کاری کردیم که اکنون می‌توانید ویدئوهای 1 دقیقه ای را بدون برش خودکار به کلیپ‌های 15 ثانیه‌ای، به‌طور مداوم در قسمت استوری اینستا پخش و ایجاد کنید.»
این تغییر جدید، ویژگی خوشایندی در برنامه است که احتمالا هم برای کاربران و هم برای بینندگان تجربه کاربری بهتری را فراهم می کند. کاربران اکنون می‌توانند استوری‌ها را بدون وقفه منتشر کنند و مطمئن باشند که به صورت کلیپ های کوتاهتر پخش نمی‌شوند، و از طرف دیگر، بینندگان دیگر مجبور نخواهند بود به طور مداوم برای دیدن یک ویدیوی طولانی که ممکن است واقعاً مایل به دیدن آن نباشند، روی صفحه ضربه بزنند. اما، این تغییر همچنین می‌تواند برای افرادی که سادگی استوری های کوتاه و کوچک را دوست دارند، ناامید کننده باشد.
علاوه بر این، امکان ارسال استوری‌های طولانی‌تر بدون وقفه تا حدودی تفاوت بین بین استوری اینستا و ریلز را از بین می برد، چون در آپدیت جدید اینستاگرام دو گزینه برای ارسال یک ویدیوی 60 ثانیه‌ای دارید.

 

استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟

 

لایو اینستاگرام: استوری چند ثانیه است؟

Instagram Live یک ویدیوی ویرایش نشده است که به صورت زنده پخش می شود، بنابراین بینندگان می توانند رویدادها را همانطور که در زندگی واقعی رخ می دهند تماشا کنند.
اگر نمی دانید استوری لایو اینستاگرام چند ثانیه است باید بگوییم که این شبکه اجتماعی، هر پخش زنده را به 60 دقیقه محدود کرده است. با این حال، وقتی به محدودیت 60 دقیقه رسیدید، می توانید یک ساعت دیگر بعد از آن و دوباره و دوباره به صورت زنده به لایو اینستاگرام برگردید.
شاید مطمئن نیستید که لایو اینستاگرام چه زمانی انتخاب مناسبی برای شماست؟ دلایل زیادی برای پخش یک ویدیوی زنده وجود دارد، مثلا:
می توانید انسانیت پشت برند خود را به اشتراک بگذارید و ارتباط قوی تری با مخاطبان خود ایجاد کنید
مخاطبان بیشتری را به پیج خود جذب کنید
به روز رسانی های فوری را با فالوورهای خود در میان بگذارید
به سوالات مخاطبین تان پاسخ بدهید
یک برنامه زنده مثل مسابقه فوتبال را با هم ببنید و نظرات تان را به اشتراک بگذارید
و ...

تفاوت ریلز و استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟

ریلز ها، ویدیوهای کوتاه ۶۰ ثانیه ای در اینستاگرام هستند که می‌توانند خلاقیت بیشتری نسبت به استوری را شامل شوند و به برندها کمک کنند، هویت خود را بهتر نشان دهند.
طبق گفته های مدیر اینستاگرام، درست است که می توان ویدئوی ۶۰ ثانیه ای را بدون وقفه در ریلز پخش کرد اما الگوریتم های اینستاگرام به ویدئوهایی که کوتاهتر و سرگرم کننده تر باشند، امتیاز بیشتری می دهند.
بنابراین تا جایی که می توانید ریلزها را "کوتاه نگه دارید" و حتی زمان آن را کوتاهتر از استوری ۱۵ ثانیه ای در نظر بگیرید. احتمالا می پرسید بهترین مدت زمان ریلز و استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟ باید گفت به عنوان یک قانون کلی ایده آل ترین زمان برای ویدیوهای اینستاگرام بین 7 تا 15 ثانیه است ، اما توصیه می‌کنیم زمان های مختلف را امتحان کنید تا ببینید مخاطب خاص شما چگونه واکنش نشان می‌دهد. با انتشار چند ویدئو بین ۶ تا ۲۰ ثانیه و بررسی اینکه کدامیک بیشترین نعامل را به دست می آورد، مدت زمان بهینه را برای انتشار ویدئو در پیج خود بدست می آورید.
با اینحال، از آنجایی که اینستاگرام به سمت انتشار محتواهای ویدیویی پیش می رود، این شبکه اجتماعی محدودیت های زمانی محتواهای ویدئویی خود را افزایش داده است. در ماه ژوئن، این اپلیکیشن از ریلز طولانی‌تر اینستاگرام تا 90 ثانیه پشتیبانی کرد که نسبت به محدودیت قبلی 60 ثانیه ای بیشتر بود . اینستاگرام همچنین اخیراً تغییری در پلتفرم خود ایجاد کرده است که پست‌های ویدیویی جدید با مدت زمان کمتر از 15 دقیقه، به‌طور خودکار به‌صورت Reels به اشتراک گذاشته می‌شوند .
با توجه به اینکه آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اولویت‌های این شبکه اجتماعی را در سال 2022 اعلام کرد، تغییرات در مدت زمان ویدیوهای اینستاگرام واقعاً تعجب‌آور نیست، او گفت که این اپلیکیشن مدت زمان ویدیو را دو برابر خواهد کرد. او حتی اشاره کرد که اینستاگرام تمام محتواهای ویدیویی را به صورت ریلز پخش خواهد کرد و به توسعه اپلیکیشن خود در کوتاه مدت ادامه خواهد داد، که نشان می‌دهد ممکن است مرز بین استوری و ریلز حتی بیشتر از این از بین برود.

تفاوت مدت زمان ویدئو در پست و استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟

مدت زمان ویدئوها در پست اینستاگرام حداکثر 60 دقیقه است و باید با نسبت تصویر مربع 1:1 یا عمودی 9:16 منتشر شوند.
در پاییز 2021، اینستاگرام اعلام کرد که IGTV و ویدیوها را در قالبی به نام ویدیوی اینستاگرام ترکیب می‌کند و تجربه تماشای ویدیوی ساده‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند. پیش از معرفی این ویژگی جدید مجبور بودید برنامه اصلی را برای تماشای ویدیوهای IGTV ترک کنید، درحالیکه اکنون همه ویدیوهای اینستاگرام در فید شما قرار دارند و می‌توان آنها را هنگام رفتن به پروفایل شخصی با کلیک کردن روی نماد ویدیو (نماد دکمه پخش مثلثی) بالای اپلیکیشن مشاهده کرد.
این ویدیوها می‌توانند تا 60 دقیقه طول بکشند، اما می‌توانید پیش‌نمایش آن‌ها را به مدت 60 ثانیه در فید خود مشاهده کنید (به‌جز ویدیوهایی که واجد شرایط تبلیغات هستند، که همچنان به مدت 15 ثانیه پیش‌نمایش خواهند داشت).

کاربرد ویدئوهای 60 ثانیه ای اینستا چیست؟

در سال 2021، رئیس اینستاگرام ، آدام موسری، اعلام کرد که «ما دیگر یک اپلیکیشن با هدف اشتراک‌گذاری عکس نیستیم». بنابراین، بهتر است از طریق ویدیو اینستاگرام به مخاطبان جدیدی دست یابید. ویدیو اینستاگرام فوق العاده همه کاره است. برخی از محبوب ترین محتواهای ویدیوی اینستاگرام که هم به صورت استوری و هم به صورت ریلز منتشر می شوند، عبارتند از:
سالگردها
تولدها
تبلیغات کسب و کار
آلبوم های دیجیتال
تبریک اعیاد و ولادت ها
مشاور املاک
تخفیف ها
فیلم های آموزشی

مقایسه مدت زمان ویدئوهای اینستاگرام

همانطور که گفتیم مدت زمان هر استوری اینستاگرام، 15 ثانیه است و نسبت تصویر آن نیز به صورت عمودی 9:16 می باشد. 
در آپدیت جدید اینستاگرام می‌توانید ویدیوهای طولانی‌تر از ۱۵ ثانیه منتشر کنید و مدت زمان ویدئوهای هر استوری اینستاگرام می تواند تا ۱ دقیقه باشد.
مدت زمان ویدیوهای هر پست اینستا نیز تا 60 دقیقه است که می تواند مسبت تصویر مربعی یا همان عمودی 9:16 داشته باشد.
مدت زمان ویدیوهای ریلز اینستاگرام نیز حداکثر 60 ثانیه است اما ویدیوهای کوتاه تر ترجیح داده می شوند و باید با نسبت تصویر عمودی 9:16 نمایش داده شوند.

طراحی استوری اینستا با بهترین استوری ساز آنلاین

ساخت استوری اینستا با نرم افزارهای طراحی حرفه ای مثل فتوشاپ دردسرهای زیادی برای افراد مبتدی دارد. به عنوان مثال اگر برای کار با فتوشاپ آموزش ندیده باشید احتمالا نمی دانید که چطور سایز استوری در فتوشاپ را مشخص کنید. 
اما ناامید نشوید. ما یک راه حل مناسب برای شما داریم!
 حتی اگر هیچ تجربه ای در طراحی ندارید و نمی دانید سایز مناسب استوری اینستا چقدر است می توانید از قالب های آماده استوری ساز آنلاین ما برای طراحی یک استوری حرفه ای استفاده کنید.
قالب های استوری نرم افزار ما بسیار متنوع است و شما می توانید هر یک از آنها را به رلخواه خود شخصی کنید تا هر پیامی را به مخاطبین برسانید.
بیایید با چند قالب آماده ایتوری پرطرفدار در ویرایشگر آنلاین ما آشنا شوید:

طراحی استوری اینستا برای تولد

استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟

طراحی استوری اینستاگرام برای مناسبت های خاص

استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟

ساخت استوری اینستا برای تبلیغات 

استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟

با قالب های آماده و ابزارهای آنلاین دومینگو شما هم می توانید طراحی خودتان باشید. همین امروز، رایگان شروع کنید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین