در دنیای دیجیتالی فعلی شاید چشم‌پوشی از بسیاری از محصولات چاپی کار آسانی باشد، اما ماجرای کارت ویزیت‌ها فرق دارد. کارت ویزیت یک گزینه‌ی محبوب برای شبکه‌سازی و ارتباطات است. شاید بگویید که شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت گزینه‌های مناسب‌تری برای این منظورهستند، اما کارت ویزیت یک گزینه‌ی دیگر روی میز شما است که می‌توانید از آن برای ادامه‌ی ارتباط با مشتریان بالقوه‌تان استفاده کنید. کارت‌‌های ویزیت مزایایی دارند که سایر شبکه‌های دیجیتالی از این مزایا بی‌بهره هستند.

خوب!

اگر هنوز به ساخت کارت ویزیت مخصوص کسب‌وکار خود قانع نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنم که مطالب زیر را مطالعه کنید:

اما اگر تصمیم به ساخت کارت ویزیت گرفته‌اید، ادامه‌ی این متن را از دست ندهید:

گذراندن روز بدون دیدن نمونه‌هایی از تایپوگرافی غیرممکن است. در هر صفحه‌ی اینترنت، روزنامه، بنر، تلویزیون و ... شاهد انواع مختلفی از تایپوگرافی‌ها هستید.

درست مانند انتخاب رنگ و طرح، انتخاب فونت نیز یک مورد بسیار مهم در طراحی گرافیک است و به عنوان یکی از المان‌های هویت بصری در کارت ویزیت شما عمل می‌کند. در ادامه‌ی متن راجع به این صحبت می‌کنیم که چه فونت‌هایی مناسب کارت ویزیت شما است.

۱) انواع اصلی فونت‌ها

فونت‌ها انواع مختلفی دارند. ۴ دسته‌ی اصلی از آن‌ها عبارتند از سریف، سنس-سریف، اسکریپت و تزئینی. هر کدام از این فونت‌ها اگر در جایگاه مناسب خود استفاده شوند، بهترین گزینه برای کارت ویزیت شما خواهند بود.

فونت‌های سریف معمولا در محیط‌های سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های بارز این نوع فونت‌ها که هم در حروف بزرگ، هم در حروف کوچک و هم در علائم و کاراکترها قابل مشاهده است، لبه‌های تیز، گوشه‌دار و تزئینی می‌باشد که به دلیل این‌که این گوشه‌ها بین حروف فاصله ایجاد می‌کنند، به راحتی قابل خواندن هستند.

نمونه هایی از فونت سریف شامل Georgia، Times New Roman و Baskerville است. در زمینه کارت ویزیت، انتظار می‌رود که یک وکیل یا حسابدار از فونت های سریف استفاده کند.

سنس سریف: این فونت ها، جدید و مدرن هستند و برخلاف فونت های سریف، فاقد لبه هستند و همچنین اندازه یکنواخت کاراکتر ها و حروف باعث شده است تا این نوع فونت ها ظاهری جذاب و دوستانه تر داشته باشند. از این نوع فونت ها بیشتر در صفحات وب استفاده می شود. این نوع از فونت ها چه در صفحه نمایش های کم کیفیت و چه صفحه نمایش های با کیفیت بالا، به راحتی قابل خواندن هستند و همین ویژگی باعث گردیده است که طرفداران زیادی پیدا کند.

در حالی که فونت‌های سریف در زمینه‌ی خوانایی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بودند، با توسعه‌ی وب‌سایت‌ها و ابزارهای دیجیتال فونت‌های سنس سریف بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کردند. این بدین معناست که فونت‌های سنس سریف از خوانایی بسیار بالایی برخوردار هستند. فونت‌هایی هم‌چون Helvetica ، Calibri و Open Sans.

علاوه بر فونت‌های سریف و سنس سریف انواع مختلف دیگری از فونت‌ها وجود دارند که در دسته‌بندی‌های تزئينی و اسکریپت قرار می‌گیرند. از این فونت‌ها در کارت‌های ویزیت خاص و متفاوت استفاده می‌شود که اگر با برند شما سازگار باشند، به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر برای کارت ویزیت خود فونت انتخاب می‌کنید، بیش از هر چیز به مارک و صنعت خود فکر کنید. ایران‌سنس (Iranian Sans)، استعداد (Estedad)، ایران یکان(Iran Yekan) ، بی‌نازنین (B Nazanin) چند گزینه‌ی محبوب هستند که شاید برای کارت ویزیت شما هم مناسب باشند.

دانلود فونت استعداد

دانلود فونت ایرانیان سنس

دانلود فونت ایران یکان

دانلود فونت بی نازنین

۲) وزن و سایز فونت

فونت‌ها معمولا دارای چند نسخه‌ هستند، نسخه‌ی لایت، بولد و ... که هر یک کار خاصی را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، زمانی که شما فونت خود را روی بولد تنظیم می‌کنید، نشان می‌دهد که روی آن قسمت از متن تاکید دارید.

انتخاب وزن و اندازه‌ی مناسب برای فونت کارت ویزیت به اندازه‌ی انتخاب خود فونت مهم و اساسی است. برای این‌که بتوانید خوانایی و زیبایی را تا حد امکان در کارت ویزیت خود داشته باشید، باید ترکیب مناسبی از اندازه‌ و سایز را برای متن خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، بخشی از متن را که می‌خواهید در معرض دید باشد، بزرگ‌تر و بولد در نظر بگیرید، اما بخش‌های دیگر را ساده و کوچک (در اندازه‌ای قابل خواندن باشد.)

۳) سازگاری

بسیاری از طراح‌ها ترجیح می‌دهند که در طراحی یک کارت ویزیت از بیش از یک فونت استفاده کنند. اگر چنین قصدی دارید، حتما باید در نظر داشته باشید که فونت‌ها یکپارچه باشند و از تعادل مناسبی برخوردار باشند.

همان‌طور که پوشیدن لباس‌های نامتناسب و ناسازگار با هم ظاهر شما را زشت نشان می‌دهد، استفاده از فونت‌های نامتناسب نیز از زیبایی کارت ویزیت شما خواهند کاست. پس اولین کاری که باید انجام دهید، شناسایی فونت‌های متناسب با فونت اصلی‌تان است.

 چند کارت ویزیت با فونت جذاب

در زیر یک کارت ویزیت حرفه‌ای می‌بینیید که از فونت‌های سریف در حالت شارپ استفاده کرده است. اگر یک کسب وکار رسمی و بروز دارید، این فونت می‌تواند برای کارت ویزیت شما بسیار جذاب باشد.

یک کارت ویزیت دیگر با استفاده از فونت سریف در حالت برجسته و بولد.

یک کارت ویزیت دیگر با فونت اسکریپت

کارت ویزیت با فونت مدرن

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین