پوستر تبلیغاتی یکی از محتواهای بازاریابی بسیار پرکاربرد است که ممکن است در نمایشگاه‌های تجاری، جشن های امور خیریه، نمایشگاه‌های بین المللی، کنفرانس‌ها یا حتی افتتاحیه باشکوه یک رستوران، آنها را دیده باشید.
برای ساخت بنر تبلیغاتی کسب و کار که چشم نواز و مؤثر باشد، تنها ابزاری که نیاز دارید، یک بنرساز آنلاین است. اگر یک پیام برای به اشتراک گذاشتن دارید و یک کامپیوتر مجهز به اینترنت در دسترس شما است، فقط چند دقیقه فرصت لازم است تا پوستر تبلیغاتی خودتان را با بنرساز آنلاین دومینگو بسازید. 

ساده ترین راه برای ایجاد بنرهای شگفت انگیز خودتان

بسیاری از کسب و کارها ماه‌ها از وقت خود و بودجه بسیار زیادی را صرف طراحی بنر حرفه‌ای می‌کنند، اما شما می‌توانید از برنامه ساخت بنر آنلاین  دومینگو برای طراحی پوستر تبلیغاتی رایگان استفاده کنید، بدون اینکه به نظر برسد که یک مبتدی آنها را طراحی کرده است!
قالب‌های خیره‌کننده و ویرایشگر کاربرپسند ما، طراحی بنر تبلیغاتی را ساده می‌کند که شگفت‌انگیز است. حتی اگر قبلاً پوستر تبلیغاتی یا هیچگونه محتوای دیگری طراحی نکرده‌اید، مطمئن هستیم که با قالب‌های بنر آماده، ابزارهای طراحی راحت و رابط کاربرپسند به شما کمک خواهیم کرد.
با قالب های آماده و ایده های خلاقانه ای که می‌توانید آن‌ها را به دلخواه خود تکمیل کنید، در زمان و هزینه بازاریابی کسب و کارتان صرفه جویی خواه کرد. فقط کافی است قالب بنر خودتان را انتخاب کنید و همین حالا طراحی پوستر تبلیغاتی را شروع کنید!

 

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

 

ایده برای ساخت بنر تبلیغاتی رایگان اینستاگرام

به برخی از خلاقانه ترین پوسترهایی که در طول زندگی خود دیده اید فکر کنید. من می‌دانم که تعداد انگشت شماری به ذهن شما خطور می‌کند.
حال، چه چیزی همه آن پوسترها را به یاد ماندنی می‌کند؟ راستش را بخواهید، برای ساخت پوستر تبلیغاتی، چیزهای زیادی لازم است که با هماهنگی کامل در کنار هم قرار بگیرند.
در این مقاله، من به شما نشان می‌دهم که چگونه می‌توانید همه این عناصر را کنار هم قرار دهید تا یک ایده خلاقانه برای ساخت پوستر انلاین ایجاد کنید.

تبلیغ یک کار خیرخواهانه را در پوستر خود کنید

مشارکت در کار خیر راهی سریع برای افزایش اعتماد و وفاداری در مخاطبان شماست. بسیاری از مشتریان دوست دارند این احساس را داشته باشند که نه تنها یک محصول را می‌خرند، بلکه جهان را به مکانی بهتر تبدیل می‌کنند. 
راه‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید این احساس را در آنها ایجاد کنید: کمک به بازیافت زباله، کمک مالی به یک هدف ارزشمند، کمک به بیماران خاص. بنرهایی که هدف شان بهبود زندگی مردم است، تعداد زیادی لایک و کامنت دریافت می‌کنند.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

از مخاطبان خود در استوری تبلیغاتی نظرسنجی کنید

نظرسنجی می‌تواند بهترین ایده بنر تبلیغاتی باشد. این نوع پوستر تبلیغاتی معمولا برای مخاطب جذاب است و به علاوه برای جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند درباره فالوورهای شما و در عین حال سرگرم کردنشان فوق‌العاده است.
برای ساخت بنر با گوشی می‌توانید از مخاطبان تان در مورد انواع محتوای مورد علاقه تان در اینستاگرام، ویژگی هایی که دوست دارند در محصولات آینده شما مشاهده کنند یا آنچه را که در فروشگاه شما بیشتر دوست دارند، بپرسید. حتی می‌توانید موضوعی را انتخاب کنید که مخاطب شما به آن علاقه دارد. 
شما می‌توانید نظرسنجی 2 گزینه ای را در استوری های اینستاگرام به اشتراک بگذارید. برچسب های نظرسنجی برای طراحی این پوستر تبلیغاتی، عالی به نظر می‌رسند و مخاطبان شما را بیشتر جذب می‌کنند.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

از پست آلبومی برای ساخت پوستر تبلیغاتی استفاده کنید.

مطالعه بیش از 22 میلیون پست اینستاگرام در سال گذشته نشان داد که پست های آلبومی جذاب ترین نوع پست در این پلتفرم هستند. علاوه بر این، پیش بینی می‌شود که محبوبیت این پست در سال های آینده رو به افزایش باشد.
می‌توانید از پست های آلبومی برای نشان دادن چندین روش استفاده از یک محصول استفاده کنید. یا چندین محصول مرتبط را نشان دهید. یا چرا آموزش گام به گام را با استفاده از این قالب امتحان نکنید؟
یک نکته هوشمندانه ساخت پوستر تبلیغاتی ترکیبی (تصاویر + فیلم) است. این نوع بنر‌ها بالاترین نرخ تعامل را در هر پست (2.3٪) ایجاد می‌کنند و تنها 7 درصد از این پست‌ها در اینستاگرام از نوع ترکیبی هستند، بنابراین این یک نوع پست اینستاگرامی است که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طراحی پوستر تبلیغاتی، به یک پرسش متداول پاسخ دهید

نیازی نیست که سوالات متداول شما در صفحه پشتیبانی فروشگاه تان دفن شود. چرا یک سری پست اینستاگرامی منتشر نمی کنید که در آن به سوالات داغ فالوورهای خود پاسخ دهید؟ این‌ها می‌توانند شبیه به هرچی میخای بپرس  باشند، فقط باید در طراحی آنها دقت بیشتری به خرج دهید.
همانطور که احتمالاً حدس زدید، پاسخ دادن به سوالات پرتکرار فالوورها بسیار مهم است. پرسش‌های متداول پست‌های اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به صرف زمان زیادی برای تولید محتوا، به سوالات مرتبط پاسخ ندهید. 
یک فرمت خوب برای یک پست پرسش و پاسخ اینستاگرام، نشان دادن سوال در تصویر است. سپس پاسخ دقیق را در کپشن ارائه دهید و آماده پاسخگویی به سوالات بیشتری باشید که در کامنت‌ها مطرح می‌شود!

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

پوستر خود را با عنوان دو رنگ برجسته کنید

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای طراحی بنر آنلاین و رایگان، استفاده از عنوان دو رنگ است.
دو رنگ متضاد نسبت به رنگ پس‌زمینه را نتخاب کنید.
همانطور که در نمونه بنر تبلیغاتی بالا می‌بینید، این ایده بنر تبلیغاتی می‌تواند چشم نواز باشد. 
حدس می‌زنم می‌دانید که چشمان ما به سمت رنگ هایی کشیده می‌شود که با رنگ های اطرافش متفاوت است. شما می‌توانید از این ویژگی ذاتی ایده برای بنر تبلیغاتی استفاده کنید.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

از قاب استوری برای ساخت پوستر تبلیغاتی استفاده کنید 

از قاب استوری برای طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده کنید تا از شلوغی جلوگیری کنید. ایده های خلاقانه مینیمالیستی برای طراحی بنر آنلاین معمولا از همین راهکار استفاده می‌کنند.
بیشترین کاربرد قاب استوری در ساخت پوسترهای الهام بخش و انگیزشی است که در مورد یک پیام قانع کننده هستند که بیننده را متقاعد به انجام کاری می‌کنند.
قاب استوری کمک می‌کند که پیام واضح باشد.
در این نمونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام می‌بینید که چندین رنگ، فونت، کلمات و اشکال در کنار هم قرار گرفته اند تا یک طرح پوستر بسیار جالب را تشکیل دهند و صدها ایده خلاقانه برای پوستر مانند این در نرم افزار ساخت پوستر دومینگو وجود دارد که می‌توانید برای طراحی بنر خود از آنها کمک بگیرید.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

این پوستر حرفه ای و سازماندهی شده به نظر می‌رسد زیرا طراحان از قاب استوری ثابت در اطراف متن استفاده کرده اند.
همانطور که از یک خط به خط دیگر می‌روید، چشم شما دقیقاً می‌داند به کجا نگاه کند.
این یک راه عالی برای جذاب کردن متن واقعی و پیام بنر است. 
بنابراین اگر به دنبال رویکردی مشابه برای ساخت پوستر تبلیغاتی خود هستید یا فقط می‌خواهید خلاق باشید، توصیه می‌کنم از قاب استوری استفاده کنید.
از طرح و رنگ برجسته در پس زمینه بنر تبلیغاتی اینستاگرام برای جلب توجه استفاده کنید
اگر توجه کرده باشید، دیدید که رنگ‌های برجسته و جیغ دوباره به یک ترند در طراحی گرافیک تبدیل شده اند.
پس از یک دوره تسلط طرح‌های فوق مینیمالیست و ساده در دهه گذشته، اکنون مخاطبان با آغوش باز از رنگ‌های سرزنده به ویژه روی پوستر تبلیغاتی استقبال می‌کنند.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

مثلا در این پوستر تبلیغاتی، طراحان از 8 رنگ برای برجسته شدن طراحی استفاده کرده اند.
زمانیکه این پوستر به عنوان استوری تبلیغاتی اینستا منتشر شود، کاملا توجه بیننده را جلب می‌کند.
اکنون، طراحان می‌دانند که برای جلب توجه نسل جدید به رنگ‌های پررنگ نیاز دارند .

یک ایده خلاقانه برای پوستر انتخاب کنید که موضوع را منعکس کند

انتخاب طرح هایی که با ایده، موضوع یا تپ پوستر خلاقانه شما مطابقت ندارد، اشتباه رایجی است که طراحان بی تجربه مرتکب می‌شوند.
به عنوان مثال، اگر قرار است، به یک موضوع علمی تخیلی یا آینده نگر در پست و استوری تبلیغاتی خود اشاره کنید، استفاده از یک فونت سرگرم کننده و پالت رنگارنگ اثر مطلوب را نخواهد داشت. و صادقانه بگویم، در پوستری درباره فضا نامناسب به نظر می‌رسد.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

اما اگر بخواهید یک طرح پوستر تبلیغاتی با موضوع «قبل» و «بعد» بسازید که یک تاکتیک رایج بازاریابی است و با آن نشان دهید زندگی مشتریان شما قبل و بعد از خرید محصول شما چگونه بوده ایت، استفاده از رنگ های شاد و فونت های فانتزی هیچ ایزادی ندارد.
به تمام تبلیغاتی که در تلویزیون می‌بینید فکر کنید که نشان می‌دهد چگونه زندگی شما به دلیل استفاده از یک محصول خاص بهتر شده است. از همین ایده می‌توان در هنگام ارائه یک ایده خلاقانه برای پوستر استفاده کرد.
در این نمونه بنر تبلیغاتی، صفحه به دو قسمت تقسیم شده تا تأثیر «قبل» و «بعد» در بنر پاکسازی پوست را نشان دهد.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

به دنبال راه های خلاقانه برای گنجاندن عکس های محصول در طراحی پوستر تبلیغاتی باشید

طراحانی که ایده بنر تبلیغاتی سه بعدی را به کار می‌برند، کار باورنکردنی انجام می‌دهند!
آنها معمولا یک محصول سه بعدی را با طراحی پوستر مسطح ترکیب می‌کنند.
نکته مهم در طراحی بنر سه بعدی این است که بیش از حد تبلیغاتی یا حتی نامناسب به نظر نرسد.
حالا، شاید شما محصولی نداشته باشید که بتوان آن را به این راحتی در پوستر سه بعدی قرار داد.
اما می‌توانید از آن مانند نمونه بنر تبلیغاتی زیر به عنوان تصویر پس زمینه یا حتی به عنوان نقطه کانونی اصلی پوستر خود استفاده کنید. تنها چیزی که لازم است کمی خلاقیت بیشتر است و شما موفق خواهید شد.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

یک پوستر ساده را با اشکال و اتیکت های جذاب، برجسته کنید

هرگز از عکس استوک خام استفاده نکنید. عکس‌های استوک مبهم زیادی وجود دارد که هیچ کمکی به برجسته شدن محتوای بازاریابی شما نمی‌کند.
در مورد ایجاد پوسترهای موفق، این یک قانون بزرگ است.
شما می‌توانید با یک عکس استوک به عنوان پایه ای برای طراحی بنر شروع کنید، اما قبل از اینکه کسی آن را ببیند، باید آن را متعلق به خودتان کنید.
تنها چیزی که لازم است یک شکل، برچسب یا اتیکت چشم نواز و چند رنگ پررنگ است تا فوراً یک عکس بدون توصیف را به یک پوستر تبلیغاتی جالب تبدیل کند .

پوستر خود را به صورت چند بخش تقسیم کنید تا ساختار بهتری به آن ببخشید

هنگام طراحی پوستری با اجزای زیاد، مانند پوستری که یک وبینار را با نام‌های زیاد افرادی که قرار است سخنرانی کنند، گاهی اطلاعات بیشتری نسبت به فضایی که در اختیار دارید باید در بنر گنجانده شود.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

برای کمک به سازماندهی طراحی پوستر خود، صفحه را به بخش های «مشخص» تقسیم کنید، مانند نمونه پوستر وبینار بالا.
خطوط صاف، فضای پوستر را برای گنجاندن اطلاعات مهم بهینه می‌کند!
بدون این تقسیم بندی، شما نمی توانید تمام اطلاعات را به مخاطب خود بدهید. 
بنابراین از این شیوه پیروی کنید و مطمئن شوید که همه چیز را به خوبی سازماندهی می‌کنید.

از نمادها برای جلب توجه مخاطب به اطلاعات مهم استفاده کنید

در مثال قبلی در مورد استفاده از خطوط راهنما برای جلب توجه مخاطب به محتوای درست صحبت کرده ایم.
خوب، این نکته تقریبا مشابه همان است با این تفاوت که از نمادها برای اشاره به اطلاعات مهم استفاده کنید.
اگر نمادهایی که انتخاب می‌کنید شبیه فلش هستند، مانند فلش رو به بالا که به آن اشاره گر یا «نشانه های جهتی» می‌گویند، واقعاً مهم نیست که مخاطب در این پوستر به کجا نگاه می‌کند، نمادها او را به سمت محتوای اصلی هدایت می‌کنند.

طراحی پوسترهای مناسبتی را در روز های خاص سال فراموش نکنید

بیشتر پوسترهای مناسبتی یک رویداد خاص را تبریک می‌گویند. تقریباً همه نمونه بنر های تبلیغاتی که در دومینگو به عنوان پست و استوری مناسبتی طراحی شده اند، همین گونه هستند.
با این حال، در هر مناسبت می‌توانید محصولات یا خدمات تان را که متناسب با آن رویداد خاص باشد نیز تبلیغ کنید.
به عنوان مثال، در پوستر زیر مناسبت ولنتاین تبریک گفته شده و مشتریان به جشن افتتاحیه کافی شاپ به همین مناسبت دعوت شده اند.

چطور پوستر تبلیغاتی رایگان بسازیم؟

دانلود قالب پست اینستاگرام برای طراحی پوستر تبلیغاتی 

فراموش نکنید که قبل از اینکه خیلی دیر شود، باید شروع به طراحی پوستر تبلیغاتی کنید!
قالب های آماده بنر تبلیغاتی و پست و استوری اینستا در برنامه طراحی آنلاین دومینگو به شما کمک می‌کند که یک پوستر قابل دانلود طراحی کنید و بنرهای خود در هر پلتفرمی منتشر کنید یا آن را چاپ کنید.
با بنر ساز آنلاین دومینگو سریع‌ترین (و آسان‌ترین) تجربه طراحی پوستر تبلیغاتی را خواهید داشت و ما مطمئنیم که کار با رابط کاربری آن را بسیار دوست خواهید داشت.
در بنر ساز ما می‌توانید هر زمان که خواستید برگردید و پوستری را که طراحی کردید، ویرایش کنید. تمام طرح های شما در حساب کاربریتان ذخیره می‌شود و می‌توانید برای ویرایش راحت و دانلود مجدد از هر رایانه، تبلت یا گوشی همراهی وارد حساب کاربریتان شوید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین