امروزه باوجود اینترنت راه‌های زیادی برای تبلیغات کسب‌و‌کارها ایجاد شده‌است. به‌عنوان یک آرایشگر یا ناخن‌کار راه سختی را برای بازاریابی کار خود در پیش دارید. شبکه‌های اجتماعی مانند اینیستاگرام پر شده‌ است از پیج‌های مختلف آرایشی و بیوتی بلاگرها که هر کدام به نحوی سعی در جذب مخاطب و توسعه‌ی کار خود را دارند. اما در کنار استفاده از این روش‌های تبلیغاتی، داشتن کارت ویزیت امری بدیهی است.

طراحی کارت ویزیت برای یک آرایشگر یا ناخن کار از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا، کارت ویزیت به نوعی معرف شغل و حرفه‌ی شماست که پرستیژ کاری‌تان را به دوش می‌کشد. در این مقاله قرار است شما را در طراحی یک کارت ویزیت شیک و حرفه‌ای راهنمایی کنیم.

مزایای داشتن کارت ویزیت برای آرایشگرها و ناخن‌کارها

کارت ویزیت‌ها از متدهای قدیمی برندینگ، بازاریابی و مارکتینگ به‌شمار می‌روند. بررسی‌ها نشان داده‌ است، آرایشگرانی که از کارت ویزیت استفاده می‌کنند، شانس بیشتری برای جذب مشتریان بیشتر دارند. زیرا:

  • کارت ویزیت به آن‌ها کمک می‌کند، حرفه، برند و محل کارتان را معرفی کنند.
  • با داشتن کارت ویزیت می‌توانند ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری با مشتریان خود داشته باشند. به‌خصوص اگر شماره مستقیم و راه‌های ارتباطی خود را روی آن چاپ کرده‌ باشند.
  • آرایشگران و ناخن کاران ممکن است محل کار خود را مرتبا تغییر دهند. یک کارت ویزیت دارای راه‌های ارتباطی مختلف گزینه‌ی مناسبی برای مشتریان است، تا به هر طریقی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

 

۶ نکته کارآمد در طراحی کارت ویزیت آرایشگر و ناخن‌کار

کارت ویزیت‌ها به مقوله‌ای عامه تبدیل شده‌اند که همه در هر تخصص و زمینه‌ای از آن‌ها بهره می‌گیرند. این بدان معناست که برای دیده‌شدن باید چیزی در چنته داشته‌باشید. آرایشگری نوعی هنر است که زیبایی را به ارمغان می‌آورد. خلاقیت و هنر خود را در طراحی کارت خود به کار گیرید و یک کارت ویزیت خاص و متفاوت خلق کنید. 5 نکته‌ی زیر به شما در طراحی یک کارت ویزیت متمایز کمک می‌کنند:

۱) متفاوت باشید

امروزه وب‌سایت‌هایی که طرح‌های آماده‌ی کارت ویزیت را ارئه می‌دهند، بسیار متدوال شده‌اند. درست است که استفاده از تمپلت‌های آماده‌ی کارت ویزیت آسان و در بسیاری از مواقع مقرون‌به‌صرفه اند، اما فراموش نکنید رقبای شما نیز چنین فکری کرده‌اند. از افتادن در دام طرح‌ها خسته‌کننده و تکراری پرهیز کنید. به یاد داشته‌باشید کارت ویزیتی برنده‌است که به‌جای سطل آشغال در کیف پول مشتری جای بگیرد.

۲) از جزئیات چشم‌پوشی کنید

کارت ویزیت آرایشگرها و ناخن‌کارها باید آرام باشد. لازم نیست تمامی سرویس‌ها و خدماتی را که ارائه می‌دهید، بیان کنید. زیرا، باعث می‌شود کارت شما به‌هم ریخته‌شده و تمرکز مشتری را برهم بزند. در حد امکان سعی کنید موارد زیر را در کارت ویزیت خود قید کنید:

نام، عنوان شغل، شماره تماس(سالن یا شخصی نه هر دو)، آدرس و شعار تبلیغاتی

این‌ها مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که مشتریان شما برای برقراری ارتباط و رزرو وقت به آن نیاز دارند. درصورت تمایل می‌توانید سایر جزئیات را به همراه نمونه کار در پیج‌های کاری خود با فالوورهای‌تان به اشتراک بگذارید. پس از چاپ هر نوع اطلاعات اضافی در کارت ویزیت خود پرهیز کنید.

درصورت امکان در طراحی کارت ویزیت خود از یک پالت سه رنگی استفاده کنید: رنگ اصلی، رنگ مکمل و رنگ متن.

۳) مشتریان خود ر