لوگو دومینگو

کارت ویزیت آرایشگر و ناخن کار

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

|

زمان مطالعه:‌ ۱۲ دقیقه

امروزه باوجود اینترنت راه‌های زیادی برای تبلیغات کسب‌و‌کارها ایجاد شده‌است. به‌عنوان یک آرایشگر یا ناخن‌کار راه سختی را برای بازاریابی کار خود در پیش دارید. شبکه‌های اجتماعی مانند اینیستاگرام پر شده‌ است از پیج‌های مختلف آرایشی و بیوتی بلاگرها که هر کدام به نحوی سعی در جذب مخاطب و توسعه‌ی کار خود را دارند. اما در کنار استفاده از این روش‌های تبلیغاتی، داشتن کارت ویزیت امری بدیهی است.

طراحی کارت ویزیت برای یک آرایشگر یا ناخن کار از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا، کارت ویزیت به نوعی معرف شغل و حرفه‌ی شماست که پرستیژ کاری‌تان را به دوش می‌کشد. در این مقاله قرار است شما را در طراحی یک کارت ویزیت شیک و حرفه‌ای راهنمایی کنیم.

مزایای داشتن کارت ویزیت برای آرایشگرها و ناخن‌کارها

کارت ویزیت‌ها از متدهای قدیمی برندینگ، بازاریابی و مارکتینگ به‌شمار می‌روند. بررسی‌ها نشان داده‌ است، آرایشگرانی که از کارت ویزیت استفاده می‌کنند، شانس بیشتری برای جذب مشتریان بیشتر دارند. زیرا:

  • کارت ویزیت به آن‌ها کمک می‌کند، حرفه، برند و محل کارتان را معرفی کنند.
  • با داشتن کارت ویزیت می‌توانند ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری با مشتریان خود داشته باشند. به‌خصوص اگر شماره مستقیم و راه‌های ارتباطی خود را روی آن چاپ کرده‌ باشند.
  • آرایشگران و ناخن کاران ممکن است محل کار خود را مرتبا تغییر دهند. یک کارت ویزیت دارای راه‌های ارتباطی مختلف گزینه‌ی مناسبی برای مشتریان است، تا به هر طریقی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

 

۶ نکته کارآمد در طراحی کارت ویزیت آرایشگر و ناخن‌کار

کارت ویزیت‌ها به مقوله‌ای عامه تبدیل شده‌اند که همه در هر تخصص و زمینه‌ای از آن‌ها بهره می‌گیرند. این بدان معناست که برای دیده‌شدن باید چیزی در چنته داشته‌باشید. آرایشگری نوعی هنر است که زیبایی را به ارمغان می‌آورد. خلاقیت و هنر خود را در طراحی کارت خود به کار گیرید و یک کارت ویزیت خاص و متفاوت خلق کنید. 5 نکته‌ی زیر به شما در طراحی یک کارت ویزیت متمایز کمک می‌کنند:

۱) متفاوت باشید

امروزه وب‌سایت‌هایی که طرح‌های آماده‌ی کارت ویزیت را ارئه می‌دهند، بسیار متدوال شده‌اند. درست است که استفاده از تمپلت‌های آماده‌ی کارت ویزیت آسان و در بسیاری از مواقع مقرون‌به‌صرفه اند، اما فراموش نکنید رقبای شما نیز چنین فکری کرده‌اند. از افتادن در دام طرح‌ها خسته‌کننده و تکراری پرهیز کنید. به یاد داشته‌باشید کارت ویزیتی برنده‌است که به‌جای سطل آشغال در کیف پول مشتری جای بگیرد.

۲) از جزئیات چشم‌پوشی کنید

کارت ویزیت آرایشگرها و ناخن‌کارها باید آرام باشد. لازم نیست تمامی سرویس‌ها و خدماتی را که ارائه می‌دهید، بیان کنید. زیرا، باعث می‌شود کارت شما به‌هم ریخته‌شده و تمرکز مشتری را برهم بزند. در حد امکان سعی کنید موارد زیر را در کارت ویزیت خود قید کنید:

نام، عنوان شغل، شماره تماس(سالن یا شخصی نه هر دو)، آدرس و شعار تبلیغاتی

این‌ها مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که مشتریان شما برای برقراری ارتباط و رزرو وقت به آن نیاز دارند. درصورت تمایل می‌توانید سایر جزئیات را به همراه نمونه کار در پیج‌های کاری خود با فالوورهای‌تان به اشتراک بگذارید. پس از چاپ هر نوع اطلاعات اضافی در کارت ویزیت خود پرهیز کنید.

درصورت امکان در طراحی کارت ویزیت خود از یک پالت سه رنگی استفاده کنید: رنگ اصلی، رنگ مکمل و رنگ متن.

۳) مشتریان خود را بشناسید

شما به‌عنوان یک آرایشگر یا ناخن‌کار در یک سالن آرایشی، مشتریان مخصوص خود را دارید. بنابراین ساخت کارتی که انتظارات مشتری را برآورد کند، بسیار مهم است.

قبل از هر اقدامی از خود بپرسید، مشتریان من چه توقعاتی دارند؟

_ خدمات شیک و به‌روز؟

_ ترندهای شیک و مد روز؟

_ خدمات ساده و روزانه؟

_ خدمات کامل سالن و ماساژ؟

_ خدمات ارگانیک و طبیعی؟

اگر آرایشگر مو در یک سالن آرایشی بزرگ هستید، کارت ویزیت شما باید با برند سالن مطابقت داشته‌باشد. اگر سالن شما لوگوی مخصوص خود را دارد، با کسب اجازه، آن را روی کارت ویزیت خود چاپ کنید. از طرح‌ها و تصاویر بی‌ربط استفاده نکنید. برای مثال خطوط و رنگ‌های صورتی روشن و آبی ممکن است با برند یک سالن ارگانیک همخوانی نداشته‌باشد. مخاطبان و سالن خود را درنظر بگیرید و سپس بهترین کارت ویزیت ممکن را طراحی کنید.

 

۴) خلاقیت به خرج دهید

تجربه نشان داده‌است کارت‌هایی که احساسات بیننده را درگیر می‌کنند، ماندگاری بیشتری در ذهن دارند. خلاق باشید! از طرح‌های متفاوت، تاثیرگذار و مرتبط با حرفه‌ی خود استفاده کنید. طرح‌های برجسته، کارت با بافت ضخیم‌تر یا براق نیز از دیگر ترندهای محبوب کارت ویزیت‌های امروزی است.

این روزها امکان چاپ معطر نیز محقق شده‌است و می‌توان کارت ویزیت‌ها را در انواع رایحه‌های مختلف چاپ و تولید کرد. از رایحه‌های خوش‌بو در تولید کارت ویزیت‌های خود استفاده کنید، تا یک رد زیبا و ماندگار از نام تجاری خود را در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

۵) تصاویر مناسب انتخاب کنید

کارت ویزیت شما احتمالا تنها کارتی نیست که مشتری‌تان در کیف‌پول خود حمل می‌کند. خب! برای به‌چشم آمدن کارت‌ ویزیت خود درمیان انبوهی از کارت‌های هم‌سایز و مشابه دیگر چه باید کرد؟ احتمالا یک تصویر جذاب می‌تواند کارساز باشد.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است، که تصاویر متفاوت و تک را انتخاب کنید. سعی کنید از طرح‌های مشابه آرایشگرها و ناخن‌کارهای دیگر فاصله بگیرید، تا در یاد و ذهن مخاطب بمانید.

همچنین دقت کنید تصویری که انتخاب می‌کنید با حرفه‌تان همخوانی داشته‌باشد. برای‌مثال یک طرح انتزاعی مانند شکل زیر برای کارت ویزیت یک آرایشگر مردانه مناسب نیست.

۶) کارت خود را چندمنظوره طراحی کنید

هرچقدر اطلاعات موجود در کارت مفیدتر و کارآمدتر باشند، مشتریان تمایل بیشتری برای نگهداری از آن خواهند داشت. برای‌مثال این روزها در کارت‌ها نکات محاسباتی کوچک مانند محاسبه‌ی زوایای کسینوس و سینوس آورده می‌شوند.

شما هم به‌عنوان یک ناخن‌کار می‌توانید رنگ‌های مینیمال یا ترند مربوط به ژلیش و کاشت ناخن را در قسمتی از کارت خود قرار دهید.

سخن آخر

در آخر به یاد داشته‌باشید؛ کارت ویزیت نماینده کسب‌و‌کار شما در میان مخاطبان‌تان است و به‌جای شما سخن می‌گوید. طراحی کارت ویزیت را سرسری نگیرید و برای صرفه‌جویی اندک در سرمایه‌ها از متریال‌های کم ارزش که سریعا از بین می‌روند، استفاده نکنید.

هر آرایشگر و ناخن‌کاری سبک کاری، مشتریان و طرفداران مخصوص خود را دارد. در طراحی کارت ویزیت خود از دیگران تقلید نکنید. خودتان باشید و از سبک و سلیقه خود در طراحی پیروی کنید.