دانستن مواردی که باید برای درست کردن کارت ویزیت خود به کار ببرید، اهمیت زیادی دارد. چون برای اطمینان از اینکه مخاطبین، برند شما را به یاد می‌آورند و دقیقا می‌دانند که شما چه کسی هستید، بسیار مهم است. در این مقاله، نحوه درست کردن کارت ویزیت به یاد ماندنی که می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی ذهن مخاطب داشته باشد را به شما آموزش می‌دهیم تا بدانید چه عناصری را باید در کارت ویزیت قرار دهید و چطور از قالب کارت ویزیت رایگان برای شروع کار استفاده کنید.

چرا درست کردن کارت ویزیت مهم است؟

ابزارهای دیجیتالی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای بازاریابی خود بین کارفرمایان و مشتریان استفاده کنید، اما با وجود روش های بازاریابی دیجیتال، داشتن یک کارت ویزیت فیزیکی هنوز هم یک ابزار تبلیغاتی مهم برای حرفه ای‌ها به شمار می‌آید.
درست کردن کارت ویزیت به این علت مهم است که:
به مخاطبان یا مشتریان هدف شما کمک می‌کند تا شما را به خاطر بسپارند
اطلاعات تماس شما را به مخاطبان یا مشتریان هدف شما ارائه می‌دهد
برای کسب و کار شما یا خودتان به عنوان یک حرفه ای مشروعیت ایجاد می‌کند

 

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

 

برای درست کردن کارت ویزیت چه اطلاعاتی باید استفاده شود؟

اگرچه اطلاعاتی که در کارت ویزیت درج می‌کنید بسته به طرح مورد نظرتان ممکن است متفاوت باشد، اما یک کارت ویزیت باید حاوی اطلاعاتی باشد که نشان دهد شما به عنوان یک حرفه ای چه کسی هستید، حوزه فعالیت شرکتی که در آن کار می‌کنید، چیست و موقعیت شغلی شما در شرکت چیست. البته درج تمام این اطلاعات در کارت ویزیت همیشه ضروری نیست، در نظر داشته باشید که کدام یک از عناصر زیر در کارت ویزیت تان می‌تواند برای مخاطبین حرفه ای شما ارزشمند باشد:

1. نام و اطلاعات تماس

هر کارت ویزیت باید شامل نام شما، نام شرکت و اطلاعات تماس باشد. هدف اصلی کارت ویزیت شما این است که به مردم کمک کند شما را به خاطر بسپارند و بتوانند در صورت نیاز با شما تماس بگیرند.
اطلاعات تماس می‌تواند شامل شماره تلفن، آدرس پستی، آدرس فیزیکی و آدرس ایمیل شما باشد. می‌توانید انتخاب کنید که آیا اطلاعاتی برای چندین روش تماس مختلف لحاظ شود یا خیر، اما همیشه حداقل یک راه ارتباطی که بهتر است شماره موبایل باشد باید در درست کردن کارت ویزیت در نظر گرفته شود.

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

2. شعار شرکت، آدرس یا عنوان

کسی که به کارت ویزیت شما نگاه می‌کند باید فوراً بتواند تشخیص دهد که شرکت شما چه می‌کند و شغل شما در شرکت چیست. شما می‌توانید این موضوع را با درج شعار شرکت و موقعیت یا عنوان خود در کارت ویزیت مشخص کنید.
اگر یک فریلنسر یا صاحب کسب و کار کوچکی هستید، قبل از ذکر عنوان خود مشخص کنید که چه کاری انجام می‌دهید. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، حتما حرفه خاصی که در آن خدمات یا محصولات ارائه می‌کنید، در کارت ویزیت بنويسید.

3. وب سایت‌ها یا رسانه های اجتماعی

علاوه بر اطلاعات تماس اولیه، می‌توانید نشانی اینترنتی وب‌سایت یا پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود را نیز وارد کنید، اما آدرس‌هایی را که بیشتر استفاده می‌کنید انتخاب کنید تا از فضای کوچک کارت ویزیت به بهترین شکل استفاده کنید. می‌توانید یک URL  مربوط به صفحه اصلی وب سایت شرکت تان، صفحه درباره ما، صفحه تماس یا صفحه فرود دیگری را هنگام درست کردن کارت ویزیت قرار دهید. همچنین می‌توانید نشانی اینترنتی یک نمونه کار دیجیتالی را برای نمایش کار خود اضافه کنید.

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

4. تصویر یا لوگو

تصاویر و لوگوها می‌توانند یک عنصر بصری اضافه کنند که کارت ویزیت شما را به یاد ماندنی تر می‌کند. می‌توانید از تصویر خود، نمونه کاری که انجام داده اید، لوگوی شرکت یا لوگوی برند شخصی استفاده کنید. مهم است که مطمئن شوید تصویری که انتخاب می‌کنید واضح است و در اندازه کوچک به راحتی قابل مشاهده است.

5. فضای خالی

فضای خالی در درست کردن کارت ویزیت شما فضایی است که متن ندارد. از فضای خالی استفاده کنید تا طراحی و ساختار اطلاعات ساده و خوانا باشد. فضای کافی برای جداسازی مؤثر مهم ترین اطلاعات و متمایز کردن آن برای افرادی که کارت شما را مشاهده می‌کنند، داشته باشید.

نحوه طراحی کارت ویزیت با قالب های آماده دومینگو

برای طراحی کارت ویزیت مراحل زیر را دنبال کنید:

1. نوع کارت ویزیت خود را مشخص کنید

دو نوع اصلی کارت ویزیت وجود دارد:
کارت ویزیت شخصی: این کارت‌ها شما را به عنوان یک فرد متخصص معرفی می‌کنند و می‌توانند برای مشاغل خاصی مثل پزشکان متخصص استفاده شوند.
کارت ویزیت حرفه ای: این کارت‌ها برند یا شرکت شما را معرفی می‌کنند و در آن علاوه بر جایگاه شغلی شما به عنوان یک حرفه ای، اطلاعات مربوط به شرکت یا کسب و کارتان نیز ورج می‌شود. درست کردن کارت ویزیت حرفه ای به منظور برقراری ارتباط حرفه ای با همکاران، کارفرمایان، مشتریان و شرکا ضروری است.
وقتی تعیین کردید که قصد دارید از کارت خود به چه نحوی استفاده کنید و امیدوارید با ارائه کارت ویزیت به چه اهدافی برسید، وارد نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو شوید و از بین کارت ویزیت های حرفه ای، کارت ویزیت های شخصی یا سایر قالب های آماده  کارت ویزیت که هدف دیگری را دنبال می‌کنند، مانند ارتباط شما با یک سازمان خیریه یا غیر دولتی یک نمونه را انتخاب کنید.

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

2. شکل و اندازه مناسب را برای درست کردن کارت ویزیت انتخاب کنید

شکل و اندازه کارت ویزیت استاندارد یک مستطیل است که 3.5 اینچ در 2 اینچ است. می‌توانید یک کارت ویزیت مستطیلی طراحی کنید که فرمت افقی یا عمودی داشته باشد. البته شما می‌توانید یک شکل یا اندازه منحصر به فرد را برای درست کردن کارت ویزیت خود انتخاب کنید، مانند دایره، پنج ضلعی یا شکلی دیگر. اما قالب های آماده کارت ویزیت در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو به شکل استاندارد طراحی شده اند. بنابراین، اگر قصد دارید کارت ویزیت تان را با شکل متفاوتی طراحی کنید از گزینه تغییر اندازه این برنامه کمک بگیرید و سایز دلخواه تان را وارد کنید.

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

3. از قالب کارت ویزیت استفاده کنید

استفاده از قالب کارت ویزیت آماده می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه اطلاعاتی در کارت ویزیت خود و قالب یا ساختار آن درج کنید. می‌توانید از یک قالب برای دریافت طرح و قالب اولیه کارت ویزیت خود استفاده کنید و سپس عناصری را که می‌خواهید در قالب قرار دهید سفارشی کنید.

4. یک لوگو یا تصویر اضافه کنید

اگر یک قالب کارت ویزیت آماده انتخاب کرده اید که فضایی برای لوگوی کسب و کار شما یا تصویر دیگری دارد، ابتدا تصویر خود را در قالب قرار دهید تا مشخص شود چگونه عناصر متنی در اطراف تصویر کارت ویزیت شما قرار می‌گیرند.

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

5. متن لازم را برای درست کردن کارت ویزیت اضافه کنید

با اضافه کردن نام خود شروع کنید، سپس اطلاعات تماسی را که قصد استفاده از آن را دارید اضافه کنید. هنگامی که تمام متن لازم را در کارت ویزیت خود وارد کردید، با استفاده از فونت انلاین، ابزار تغییر رنگ و اندازه متن، تمام عناصر را سفارشی کنید تا از نظر بصری جذاب شود.

6. یک عنصر خلاقانه به کار ببرید

گزینه های مختلفی برای منحصر به فرد کردن کارت ویزیت شما وجود دارد، از جمله:
مقوای ضخیم: این نوع کاغذ از کیفیت بالایی برخوردار است، زیرا ضخیم‌تر از یک تکه کاغذ معمولی است، به این معنی که می‌تواند بدون خم شدن یا تحت تأثیر قرار گرفتن کیفیت شرایط مختلفی را تحمل کند. همچنین می‌توانید کارت ویزیت پلاستیکی سفارش دهید که دوام و ماندگاری بالاتری دارد.
کارت های برجسته: در درست کردن کارت ویزیت برجسته از روکش حروف برجسته یا طرح هایی برای برجسته کردن عناصری مانند نام، نام شرکت یا تصویر کارت ویزیت شما استفاده می‌شود.
نوارهای طلایی و نقره ای: تزیینات نقره ای یا طلایی ساخته شده از فویل که به طرح کارت ویزیت اضافه شده می‌تواند ظاهری جذاب و حرفه ای ایجاد کند.
کارت‌های حکاکی شده: این کارت‌ها از حروف یا طرح‌هایی استفاده می‌کنند که بر روی مقوا یا پلاستیک حکاکی داده شده‌اند تا بافتی منحصربه‌فرد به آن اضافه کنند.
کارت های مغناطیسی: کارت های ویزیت یک طرفه با مگنت مغناطیسی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید آنها را در جایی نمایش دهید تا بینندگان در صورت نیاز به راحتی اطلاعات تماس شما را ببینند.

قالب های کارت ویزیت

در اینجا چند قالب مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنها برای راهنمایی در ایجاد کارت ویزیت خود استفاده کنید:

کارت ویزیت شخصی برای مدیر داخلی

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

کارت ویزیت جواهر ساز

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

درست کردن کارت ویزیت برای متخصص ترخیص

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

نمونه کارت ویزیت برای مدیر فروش

راهنمای درست کردن کارت ویزیت

در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو می‌توانید تمامی این قالب‌ها وصدها قالب رایگان دیگر را دانلود کرده و با استفاده از ابزارهای ویرایش حرفه ای شروع به طراحی و ساخت کارت ویزیت مورد پسند خودتان کنید.
اگر برای متمایز شدن آماده اید، کلیک کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین