سال ۲۰۲۰ به ما یاد داد که هر چیزی ممکن است در یک آن کن فیکون شود، کاری که کسب‌وکارها باید انجام دهند اینست که تحت هر شرایطی سعی کنند تا متفاوت‌تر از بقیه باشند و از هر روشی برای شکوفایی کسب‌وکار خود بهره بگیرند.

بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که‌ سال‌هاست از یک طرح کارت ویزیت استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد ظاهر جدیدی به کارت ویزیت خود بدهید. مخصوصا امسال که روندهای طراحی بسیار شیک‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های قبل هستند.

محبوب‌ترین روندهای طراحی کارت ویزیت در سال ۲۰۲۱

زمانی‌که برند خود را به مشتریان و مخاطبان بالقوه معرفی می‌کنید، ارائه‌ی کارت ویزیت بروز نشان دهنده‌ی شخصیت و حرفه‌ای بودن شماست. پس بیایید برخی از روندهای طراحی کارت ویزیت را با هم بررسی کنیم، شاید یکی از این موارد توجه شما را به خود جلب کرد.

کارت‌های ویزیت شفاف با اشکال هندسی

آینده این‌جاست، آینده اکنون است و گفته می‌شود که آینده‌نگرانه‌ترین روند طراحی کارت‌‌ ویزیت در سال ۲۰۲۱ همین طرح با اشکال هندسی است که حس تکنولوژی‌های نوآورانه را القا می‌کند.

این کارت‌های ویزیت از پلاستیک نیمه‌شفاف ساخته می‌شوند و به دلیل بافت غیر معمول‌شان اغلب مورد توجه طراحان هستند. از لحاظ فوق‌العاده دل‌نشین و شیک به نظر می‌رسند.

گرادیانت‌های رنگارنگ در پس‌زمینه تیره

در این بخش یکی دیگر از جذاب‌ترین روندهای طراحی کارت ویزیت در سال ۲۰۲۱ را شاهد هستید.سایه‌های روشنی که در پس‌زمینه تیره قرار گرفته‌اند، به هنگام حرکت کارت شبیه امواج نور به نظر می‌رسند.

کیو آر کدهایی که به مقصدهای درست می‌رسند

کدهای QR چیز جدیدی نیستند ، اما اکنون بخشی از روند کارت ویزیت هستند که در سال 2021 اغلب مشاهده خواهید کرد. کد QR دسترسی به وب سایت شرکت یا نمونه کارهای شخصی را بدون نیاز به تماس فیزیکی بسیار آسان تر می کند.

کد QR یک انتقال یکپارچه از یک برخورد فیزیکی به یک اتصال دیجیتالی را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: کیو آر کد و یک کارت ویزیت خاص

تصاویر دست ساز

طراحی با رایانه، حتی زمانی‌که از بهترین برنامه‌های ویرایش تصویر استفاده می‌کنید، باز هم یک طرح ساخت ماشین باقی می‌ماند. بنابراین یک روند مهم در سال ۲۰۲۱ ساخت کارت‌های ویزیت دستی است. آنچه در دو سه سال اخیر در جلد کتاب‌ها کشف شده است، می تواند تنوع و منحصر به فردی در طراحی کارت ویزیت در سال 2021 ایجاد کند.

متن‌های بزرگ‌تر، تاثیرگذاری بیشتر

روند بزرگ دیگر کارت ویزیت در سال جاری به صورت طرح هایی است که بر متن بزرگ تمرکز می کنند. در این طرح ها متن طرح است.

این طرح ها با آرم های متنی اشتباه گرفته نمی شوند ، حاوی متنی است که در کل کارت وجود دارد ، فضای کمی برای فضای سفید باقی می گذارد و هیچ تصویری را شامل نمی شود. نتیجه یک سادگی متن سنگین است که مستقیماً به اصل مطلب می رسد.

برش‌های پیچیده و هوشمندانه

اگر مدتی مشغول تجارت بوده اید ، احتمالاً انبوهی از کارت های ویزیت از تأمین کنندگان  شرکا ، مشتریان و ارائه دهندگان خدمات احتمالی درییافت کرده‌اید که احتمالاً همه آن‌ها یک شکل مستطیل مشابه دارند.

کارت‌های ویزیت برش‌دار به احتمال زیاد به یکی از محبوب‌ترین روندهای طراحی کارت ویزیت امسال تبدیل شوند. به کمک این برش‌ها می‌توانید درک پیام کارت ویزیت را ساده‌تر کنید، رنگ‌بندی کارت را جذاب‌تر کنید و یا طرح‌های جذاب روی آن ایجاد کنید.

ترازبندی‌های خلاقانه متن

تا به امروز احتمالا همواره شاهد کارت‌هایی با متن‌های افقی بودیم که به صورت مرتب در زیر یک‌دیگر قرار می‌گیرند.

به نظر می‌رسد باید چنین ترازبندی‌هایی را فراموش کنید، چون خلاقیت‌های جدیدی در نحوه‌ی چینش متن‌ها روی کارت‌های ویزیت شاهد خواهید بود. البته همواره باید در نظر داشته باشید که خوانایی متن از خلاقیت‌ و زیبایی مهم‌تر است و باید در اولویت انتخاب‌های شما باشد.

طرح‌های رنگی جایگزین

برخلاف سایر موارد، احتمالا از عنوان این بخش به صورت کامل سر در نیاورده باشید. اما موضوع بسیار ساده است. یک پالت رنگی شامل ۳ رنگ انتخاب کنید و کارت‌های خود را با رنگ‌های این پالت چاپ کنید.

به عنوان مثال ممکن است سه رنگ طلایی، طوسی و سفید را انتخاب کرده باشید، یک بار بک‌گراند را سفید، حاشیه‌ها را طوسی و متن را طلایی انتخاب کنید و برای چند کارت بعدی، رنگ‌ها را جایگزین هم کنید.

کارت‌های ویزیت مشکی

اکثر کارت‌های ویزیتی که شاهدشان هستیم، از رنگ‌های شاد و گرم برخوردار هستند. اما شما می‌توانید در سال ۲۰۲۱ از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده کنید و هم‌چنان از دیگران متمایز و بهتر باشید. استفاده از ترکیب رنگ سیاه (بک‌گراند) و سفید (متن) و یا برعکس می‌تواند به اندازه‌ی کافی ظریف باشد و خوانایی بهتری ایجاد کند.

کارت ویزیت به رنگ پوست

طبیعی است که در تمام کسب‌وکارها نمی‌توان از رنگ سیاه و سفید استفاده کرد. به خاطر این‌که مخاطب هدف شما و سلیقه‌ی او نیز باید در انتخاب رنگ مورد نظر شما تاثیرگذار باشد.

این رنگ برای کسب‌وکارهایی که در حوزه‌ی آرایشی و بهداشتی فعالیت‌ می‌کنند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است و احتمالا در ماه‌های آتی بیشتر شاهد آن خواهید بود. 

 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین