یکی از رایج ترین کاربردهای اینستاگرام بدون شک اعلان هر رویدادی است که به خودمان، دوستان مان یا فالوورهایمان مرتبط می‌شود. یکی از این رویدادهای مهم، تولد است. همه ما دوستداریم که این روز مهم را جشن بگیریم و برگزاری این جشن را بهوفالوورهایمان اعلام کنیم. به همین دلیل است که جستجو برای ایده استوری تولد خودم بسیار پرطرفدار شده است. در این نقاله می‌خواهیم ایده های خلاقانه ای را با شما به اشتراک بگذاریم تا بدانید چگونه می‌توانید تولد خود را در استوری های اینستاگرام اعلام کنید .
اینستاگرام پلتفرمی است که در اولویت میلیون‌ها کاربر قرار گرفته است و این به لطف ویژگی های بسیار جدیدی مانند استوری اینستا است که در آن می‌توانید هر نوع محتوایی از عکس و فیلم گرفته تا استیکر های تعاملی آپلود کنید. در طراحی استوری اینستا امکان قرار دادن فیلترها و افکت‌ها نیز وجود دارد و چون پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، برای اعلام رویدادهایی مثل تبریک تولد واقعا فوق العاده است.
اگر به دنبال ایده های خلاقانه برای استوری تولد خودم می‌گردید، می‌توانید از قالب های آماده استوری تولد دومینگو کمک بگیرید و با ابزارهای ویرایشی آن، هر نوع محتوایی از جمله استیکر، گیف، متن و تصاویر مختلف را در آن قرار دهید. اگر نمی دانید چطور از ایده تولد خودم برای طراحی استوری اینستاگرام استفاده کنید، نگران نباشید، ما هر کاری را که باید انجام دهید به شما خواهیم گفت و نحوه ویرایش قالب های آماده را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه می‌توانم تاریخ تولد خودم را در اینستاگرام ثبت کنم؟

قبل از اینکه طراحی استوری اینستا برای تولد را به شما آموزش دهیم ابتدا لازم است تاریخ تولد خودتان را در اینستاگرام وارد کنید. با اینکار، در روز تولدتان، تبریک های زیادی از فالوورهای تان ریافت می‌کنید. برای وارد کررن روز تولدتان، مراحل زیر را در گوشی اندروید یا آیفون طی کنید:

با برنامه اندروید

اگر از برنامه اینستاگرام در دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید ، باید دستورالعمل زیر را انجام دهید تا بتوانید تاریخ تولد خود را ثبت کنید . روی نماد پلتفرم کلیک کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و پس از وارد شدن، در کنار عکس پروفایل تان روی گزینه 'Edit profile' کلیک کنید، این عمل شما را به پنجره ای می‌برد که در آن چندین بخش را مشاهده خواهید کرد.
در این پنجره روی "biography" کلیک کنید تا وارد پنجره جدیدی شوید که در آن گزینه هایی برای تغییر اطلاعات شخصی تان خواهید دید. اینستاگرام گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید تاریخ تولد تان را وارد کنید. معمولا تاریخ تولد به صورت 1998/01/27 یا 27 ژانویه وارد می‌شود، در نهایت روی Check کلیک کنید.

از دستگاه iOS

مراحل وارد کردن تاریخ تولد در دستگاه های iOS مشابه هستند، ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید. وقتی در حساب کاربری خود هستید، مستقیماً به عکس پروفایل تان بروید و روی گزینه «ویرایش پروفایل» کلیک کنید . مرحله بعدی وارد کردن گزینه "تنظیمات اطلاعات شخصی" و سپس انتخاب تاریخ تولد است.
اکنون می‌توانید از همان روشی که برای دستگاه های اندرویدی استفاده می‌شود برای وارد کردن تاریخ تولد خود استفاده کنید. هنگامی که اطلاعات را به درستی تنظیم کردید، فقط باید به گوشه بالا سمت راست بروید و روی check کلیک کنید.

وارد کردن تاریخ تولد در اینستاگرام وب

اگر می‌خواهید تاریخ تولد تان را از وب اینستاگرام ثبت کنید ، لازم است وارد وب سایت رسمی اینستاگرام شوید. مرحله بعدی این است که اطلاعات شخصی خود را برای دسترسی به حساب تات وارد کنید. پس از ورود، گزینه «Edit profile» را در کنار عکس پروفایل تان خواهید دید.
اکنون دو پنل را روی صفحه می‌بینید، روی سمت راست گزینه‌های نام کاربری، ایمیل، وب‌سایت و غیره را پیدا خواهید کرد. اما باید روی گزینه «Biography» کلیک کنید و اکنون اطلاعات مربوط به تاریخ تولد خود را وارد کنید .

 

ایده استوری تولد خودم | دانلود قالب آماده استوری تولد

 

ایده استوری تولد خودم در اینستاگرام 

هنگامی که تاریخ تولد خود را در پروفایل اینستاگرام تان وارد کردید، حالا باید انتخاب کنید که به چه طریق می‌خواهید آن روز خاص را در استوری‌ها اعلام کنید . این پلتفرم چندین گزینه بسیار سرگرم کننده برای اعلام تولد خودتان به شما ارائه می‌دهد.

ایده استوری تولد خودم با شمارش معکوس

اولین گزینه ای که می‌توانید برای اعلام تولد خود در استوری اینستاگرام استفاده کنید، شمارش معکوس است . به این ترتیب به فالوورهای شما گفته می‌شود که چند ساعت به تاریخ مورد انتظار باقی مانده است. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:
وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و از آنجا به قسمت عکس پروفایل بروید و روی نماد (+) کلیک کنید تا بتوانید یک استوری جدید بسازید.
اکنون دو گزینه خواهید داشت ، وارد گالری شوید تا از عکس یا ویدیوی ذخیره شده در آنجا استفاده کنید. اگر یکی از قالب های آماده استوری تولد خودم را از استوری ساز آنلاین دومینگو دانلود کردید، نماد دوربین را فشار دهید تا یک عکس جدید بگیرید و ایده استوری تولد با شمارش معکوس را روی آن اجرا کنید.
مرحله بعدی این است که گزینه "متن" را انتخاب کرده و یک پیام بنویسید.
حالا نوبت این است که روی نماد شکلک کلیک کنید و استیکر 'Countdown' را انتخاب کنید و تاریخ پایان شمارش معکوس را وارد کنید.
اگر می‌خواهید عنوان شمارش معکوس را ویرایش کنید، روی برچسب کلیک کنید.
پس از اتمام کار باید به پایین صفحه خود بروید و روی گزینه "send to" کلیک کنید.
آخرین مرحله این است که بر روی گزینه "your story" کلیک کنید و روی گزینه "share" که در سمت راست است کلیک کنید و به این ترتیب وقتی شخصی استوری شما را می‌بیند، زمان باقی مانده برای تولد شما را می‌داند .

ایده استفاده از برچسب های تولد برای طراحی استوری اینستا

روش دیگری که می‌توانید برای اعلام تولد به دوستان تان در روز تولد تان استفاده کنید، از طریق استیکرها یا GIF های متحرک است. اولین قدمی که باید بردارید این است که وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و سپس به عکس پروفایل خود بروید و روی نماد مثبت (+) کلیک کنید تا یک استوری بسازید. پس از انتخاب عکس، ویدیو و متن مورد نظر باید روی نماد استیکرها کلیک کنید و در میان مواردی که در بخش تولد یافت می‌شوند، جستجو کنید، همچنین می‌توانید یک GIF را انتخاب کنید. 
مراحل طراحی استوری تولد خودم در اینستاگرام تمام شد، اکنون فقط شما باید استوری خود را در اینستاگرام آپلود کنید و همه دنبال کنندگان شما خواهند دانست که امروز چه تاریخی مهمی است.

ایده اضافه کردن عکس های تولد قبلی به اینستاگرام 

ایده استوری تولد دیگری که به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به همه کسانی که استوری های شما را می‌بینند، روز تولد تان را اعلام کنید این است که از عکس های تولدهای قبلی استفاده کنید. برای طراحی استوری اینستا با این ایده جدید، باید کلاژی از عکس‌ها یا تصاویر را به یاد تولدهای قبلی تان آپلود کنید. عکس هایی را که در جمع دوستان و خانواده تان خوشحال بودید، انتخاب کنید و با کمک یکی از قالب های آماده استوری ساز دومینگو، یک استوری بی نظیر طراحی کنید. فراموش نکنید که موسیقی یا متن آهنگ را در استوری تولدتان قرار دهید.

بهترین کپشن‌ها برای تبریک به خود در یک پست اینستاگرام

تصاویری که در اینستاگرام آپلود می‌شوند بیشتر دارای یک کپشن هستند تا اطلاعات مربوط به آن را به فالوورهای شما اعلام کنند. آنها برای ارائه ایده در مورد دلیل تصویر مذکور بسیار مفید هستند. اگر روز تولد شماست، می‌توانید از کپشن برای تبریک تولدتان استفاده کنید و متنی بنویسید که متناسب با طراحی استوری اینستا باشد.
اگر نمی توانید چه متنی در کپشن بنویسید می‌توانید از ایده های تبریک تولد خودم در استوری زیر کمک بگیرید:

قدردانی از خودتان

قرار دادن عکسی که در آن دستاوردی را نشان می‌دهید می‌تواند بسیار مهم باشد، اما همچنین عنوانی را قرار دهید که در آن از کارهایی که برای خودتان انجام داده‌اید بسیار سپاسگزار باشید . این نوع کلمات می‌توانند به شما کمک کنند با افراد دیگری ارتباط برقرار کنید که می‌دانند تلاش برای رسیدن به دستاوردها، اهداف و تحقق رویاها چگونه است.

بازتابی از مسیر زندگی تان

انواع دیگر پیام هایی که می‌توانید در استوری اینستاگرام ارائه دهید به بازتاب زندگی تان مربوط می‌شود و اینکه سفر ما در سراسر جهان چقدر زودگذر می‌تواند باشد، اینکه لحظات خاص بسیار کوتاه هستند و همین یک سال پیش شما با دوستان و خانواده‌ای که ممکن است امروز دیگر نیستند، تولد خود را جشن می‌گرفتید.

دعوت از خانواده و دوستانتان به جشن تولد

عنوانی که در حال حاضر بیشتر استفاده می‌شود، بدون شک دعوت از خانواده و دوستان به جشن است، شما می‌توانید در استوری بیان کنید که چقدر از حضور آنها در جشن خوشحال می‌شوید. برای این ایده استوری تولد خودم می‌توانید از قالب های آماده استوری ساز دومینگو کمک ب،یرید و فقط تاریخ و محل برگزاری جشن را ویرایش کنید.

مراحل طراحی استوری تولد خودم با قالب های آماده دومینگو 

حالا که با ایده های خلاقانه برای طراحی استوری اینستا آشنا شدید بیای مراحل ساخت استوری تولد خودم در استوری ساز دومینگو را با هم مرور کنیم:
1.    وارد سایت domingo.irشوید و ثبت نام کنید تا وارد حساب کاربریتان شوید.
2.    از بین محتواهایی که می‌توانید طراحی کنید، گزینه استوری اینستاگرام را انتخاب کنید
3.    همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، در پنل سمت راست قسمت موضوعات را به صورت دسته بندی شده می‌بینید که یک باکس جسجتو بالای آن قرار دارد. در باکس جستجو، کلمه تولد را تایپ کنید و گزینه مربوط به آن را تیک بزنید.

ایده استوری تولد خودم | دانلود قالب آماده استوری تولد

-    حالا تمام قالب های آماده استوری تولد به شما نمایش داده می‌شوند و با اسکرول کردن می‌توانید قالب های مربوط به استوری تولد خودم را پیدا کنید. روی یکی از این قالب‌ها کلیک کنید تا وارد ویرایشگر دومینگو شوید.
-    در ویرایشگر دومینگو ابزارهای متنوعی در اختیار شما قرار گرفته تا با کمک آنها، قالب استوری تولد خودم را ویرایش کنید.
-    در پنل سمت راست ابزارهای زیر در دسترس است:
-    متن:می‌توانید متن دلخواهتان را به استوری اصافه گنید یا از متن های پیشنهادی یکی را انتخاب کنید
-    عکس: می‌توانید زا گالری عکس های استوک دومینگو هر تعداد عکس که می‌خواهید به قالب اضافه کنید یا با کلیک روی گزینه آپلود عکس های مورد نطرتان را به قالب اضافه کنید.

ایده استوری تولد خودم | دانلود قالب آماده استوری تولد

-    با کلیک روی گزینه ایکونها به هزاران ایکون و استیکر آماده دسترسی دارید تا به قالب اصافه کنید. در باکس جستجو می‌توانید کلمه مورد نظرتان را تایپ کنید تا نمادهای مربوطه به شما نمایش داده شود. پس از انتخاب هر نماد، در نوار ابزار بالا می‌توانید رنگ های نماد را تغییر دهید یا میزان شفافیت، چرخش و غیره را تغییر دهید. امکان کپی کردن گروه بندی و جداسازی نمادها نیز وجود دارد.

ایده استوری تولد خودم | دانلود قالب آماده استوری تولد

-    اگر می‌خواهید متنی که در قالب نوشته شده را ویرایش کنید به راحتی روی آن کلیک کنید تا ابزارهای ویرایش متن در نوار ابزار بالا به شما نمایش داده شود.  

ایده استوری تولد خودم | دانلود قالب آماده استوری تولد

-    اگر روی باکس فونت کلیک کنید، در پنل سمت راست، صدها فونت فارسی انلاین به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید از بین آنها فونت مناسب استوری تولد خودم را انتخاب کنید.

ایده استوری تولد خودم | دانلود قالب آماده استوری تولد

-    برای ویرایش تصاویر قالب هم می‌توانید روی هر عکس کلیک کنید تا در نواز ابزار بالا به گزینه هایی مثل فیلتر، سایه و غیره دسترسی داشته باشید.

ایده استوری تولد خودم | دانلود قالب آماده استوری تولد

به همین راحتی شما توانستید یک قالب استوری تولد خودم را ویرایش کنید. اگر طراحی استوری تان را پسندیدند حالا می‌توانید گزینه دانلود را انتخاب کرده و استوری تولد را با فرمت مود نظرتان دانلود کنید تا در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
طراحی استوری تولد خودم را با قالب های دومینگو آسان کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین