موفق‌ترین کسب و کارها در اینستاگرام برای ایجاد هویت برند شان تلاش زیادی می‌کنند، زیرا برداشت اولیه کاربران در اعتماد به هر برندی اهمیت دارد. استفاده از بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام، طراحی لوگو یا هر محتوای بازاریابی مهم دیگری، دو مزیت زیر را برای شما دارد:
اول، توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب می‌کند.
دوم، به برقراری ارتباط بهتر با مشتری کمک کند.
انجام این کار آسان نیست.
بنابراین تعجب آور نیست که اکثر مدیران، در مورد نحوه انتخاب بهترین فونت آنلاین فارسی سوالات زیادی دارند، از جمله:
بهترین فونت برای لوگوی شرکت من چیست؟
بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام کسب و کار من کدام است؟
چطور بهترین فونت فارسی را برای وب سایت فروشگاهی ام انتخاب کنم؟
چه نوع فونتی حرفه ای تر است؟
برای طراحی کارت ویزیت از چه فونتی استفاده کنم؟
بهترین فونت فارسی انلاین برای استوری اینستاگرام کدام است؟
کدام فونت بیشتر به چشم می‌آید؟
اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، نیازی نیست برای انتخاب بهترین فونت فارسی انلاین (از لحاظ هنری، نحوه چینش، خوانا بودن، و جذاب کردن طراحی پست اینستاگرام) ساعت‌ها وقت بگذارید.
ما در این مقاله، چند استراتژی که می‌تواند به شما کمک کند تا هویت برندتان را بهتر به مخاطب نشان دهید و پیام های بازاریابی قدرتمندتری ارسال کنید، آموزش می‌دهیم.با دنبال کردن این استراتژی‌ها خودتان می‌توانید بهترین فونت فارسی انلاین را به راحتی انتخاب کنید.
اما پیش از اینکه به آموزش استراتژی های بازاریابی بپردازیم بیایید ببینیم چرا انتخاب بهترین فونت فارسی آنلاین مهم است؟

 

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

 

بهترین فونت آنلاین فارسی بر نحوه درک افراد از محتوا تأثیر می‌گذارد.

در مطالعه اخیری که توسط روانشناس MIT کوین لارسون انجام شد، به افراد شرکت کننده در تحقیق، دو طرح چاپ متفاوت نشان داده شد: یکی با فونت معمولی و دیگری با فونت طراحی شده.
نتایج تحقیقات لارسون نشان داد متنی که با فونت بهتر نوشته شده بود، زمان کمتری برای خواندن می‌برد و تمرکز شناختی و «احساسات قوی‌تری» ایجاد می‌کرد.
همین تحقیق ساده بازاریابان را متقاعد کرد که انتخاب فونت برای هر محتوایی مهم است. به عنوان مثال، اگر در حال راه اندازی پیج کسب و کار خود در اینستا هستید و پست اینستاگرام طراحی می‌کنید، باید در مورد فونت هایی که در طراحی استوری اینستا استفاده می‌کنید فکر کرده باشید. چون همانطور که مطالعه لارسون نشان داد، فونت هایی که انتخاب می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبین و فالوورهایتان را متقاعد کنید تا از شما خرید کنند. 
قبل از اینکه به موضوع اصلی یعنی نحوه انتخاب فونت فارسی آنلاین بپردازیم، می‌خواهیم با یک تصور غلط رایج در مورد فونت‌ها مبارزه کنیم.
از نظر فنی، "فونت" یک فایل یا برنامه رایانه ای است (در صورت استفاده دیجیتالی) که نحوه نمایش یک حرف یا کاراکتر را نشان می‌دهد. اما «تایپ فیس» مجموعه‌ای از حروف، اعداد و سایر نمادها است که شکل‌های آن‌ها با تکرار عناصر طراحی خاص که به‌طور پیوسته به کار می‌روند (که گاهی اوقات علامت‌های خطی نیز نامیده می‌شوند ) به هم مرتبط می‌شوند، که برای نوشتن یک متن یا ترکیب‌های متفاوتی از کاراکترها استفاده می‌شوند.
مثلا شاید تصور کنید "b nazanin" یک فونت است، اما این یک تایپ فیس است. نرم‌افزاری که به نمایشگر یا چاپگر شما می‌گوید حرفی را با "b nazanin" نشان دهد، فونت است.
طراحان تفاوت بین فونت و تایپ فیس را می‌دانند، اما بیشتر مردم این را نمی دانند. بنابراین، در این پست، ما به طور کلی از اصطلاح "فونت" استفاده می‌کنیم زیرا این اصطلاح رایجی است که اکثر مردم استفاده می‌کنند و آن را درک می‌کنند. اما اکنون می‌دانید که روش دقیق‌تر برای توصیف ترکیب متن، استفاده از عبارت «تایپ فیس» است.
بخشی از هر استراتژی طراحی پست موفق، انتخاب فونتی است که تجربه کاربری خوبی برای مشتریان شما ایجاد کند و بر احساس و هدف کسب و کار شما تأکید کند.
اطمینان از یافتن فونت مناسب برای کسب و کارتان، بخش مهمی از ایجاد – و گسترش – هویت بصری برند شما است.
پس باید با انتخاب فونت فارسی آنلاین مناسب برای کسب و کار تان، توجه مردم را به خود جلب کرده و آن توجه را به ارتباط با مشتری تبدیل کنید.

فونت های فارسی مختلف شخصیت های متفاوتی دارند

درست مانند رنگ‌ها، فونت‌ها نیز تأثیر روانی بر افراد دارند. هنگام استفاده از فونت‌ها برای کسب‌وکارتان، فونتی با «شخصیت» مناسب انتخاب کنید. همانطور که قبلا گفتیم، بهترین فونت آنلاین فارسی روشی موثر برای انتقال احساسات است که در ارتباطات نوشتاری با مخاطبین اهمیت زیادی دارد. 
مثلا با استفاده از فونتی با شخصیت پر جنب و جوش در طراحی پست اسلایدی ورزشی یا استفاده از ترکیبی از حروف فانتزی و دست نویس، هدف شما به بهترین وجه محقق می‌شود.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

فونت‌های مختلف بسته به لحن و زیبایی‌شناسی که می‌خواهید ایجاد کنید، برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند.
برخی از افراد با فونت های کلاسیک و کتابی آشنا هستند (حتی اگر ندانید چگونه آنها را از هم تشخیص دهید، آنها را دیده اید). آنها به گونه ای طراحی شده اند که خواندن کلمات را برای مخاطب آسان تر کنند که اکثر فونت های کلاسیک و کتابی را برای بسیاری از انواع مختلف مشاغل مناسب می‌کند.
برخی از فونت‌ها کمی ظاهر عجیب تری دارند و بیانیه‌ای جسورانه‌تری دارند. این فونت‌ها برای مشاغل خاص با مخاطبان بسیار هدفمند مناسب‌تر هستند.

چگونه تشخیص دهید که کدام فونت فارسی انلاین برای کسب و کار شما بهتر عمل می‌کند؟

ابتدا بگوییم هر فونتی که انتخاب می‌کنید باید با انتظارات مشتری در هنگام مواجهه با برند شما مطابقت داشته باشد.
آزمایشگاه تحقیقاتی کاربردپذیری نرم‌افزار (SURL) در دانشگاه ایالتی ویچیتا مطالعه‌ای را انجام داد تا ویژگی‌هایی را که افراد با فونت‌های مختلف مرتبط می‌دانند بررسی کند. نتایج این تحقیق، نشان داد که:
فونت‌های کلاسیک مثل B sina, B esfehan  «پایدار» و «کامل» طبقه‌بندی می‌شوند، اما «بدون خلاقیت» و «سازگار» نیز در نظر گرفته می‌شوند.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

در مقابل، فونت‌هایی مثل «afra» و «kourosh» مانند vines  «شاد» و «غیررسمی» در نظر گرفته می‌شوند.
اطمینان حاصل کنید که این احساسات و ادراکات را هنگام انتخاب فونت برای کسب و کار خود در نظر می‌گیرید تا مخاطبین هدف خود را بهتر جذب کنید و مطمئن شوید که هر فونتی را که برای طراحی پست اینستا استفاده می‌کنید کاملا با آنها ارتباط برقرار می‌کند.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

مطمئن شوید که لحن بصری فونتی که انتخاب می‌کنید، منطقی است

فونت‌ها می‌توانند تداعی کننده باشند و طیف وسیعی از احساسات را در مخاطبینی که آنها را مشاهده می‌کنند برانگیزند. احساسات ایجاد شده از انتخاب فونت مستقیماً با شکل حروف و پاسخ روانشناختی ما به آن اشکال مرتبط است .
اگر فونت فارسی آنلاین نامناسبی برای طراحی استوری اینستاگرام انتخاب کنید ممکن است احساساتی کاملا متفاوت از آنچه برند شما نشان می‌دهد، به مخاطب منتقل کند و تجربه ای گیج کننده برای آنها ایجاد کند.
شما باید فونتی را انتخاب کنید که بر احساسات اساسی مشتریان در مورد کسب و کار شما تأکید کند و از آن حمایت کند.
اطمینان از انتخاب فونتی که با نوع کسب و کاری که در حال تبلیغ آن در استوری اینستا هستید مطابقت داشته باشد ، به ایجاد یک رابطه خوب با مشتریان شما کمک زیادی می‌کند.
برای مثال، فونت‌های استوری اسلایدی دندانپزشکی باید سنتی و تمیز باشند. بهترین است مطمئن باشید که فونت مورد استفاده در تمام محتواهای بازاریابی مثل نامه‌ها، ایمیل‌ها، کارت ویزیت و غیره این پیام را تقویت می‌کند که شما یک کسب و کار قابل اعتماد و معتبر هستید.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

از طرف دیگر، در استوری پازلی کافی‌شاپ، باید از فونت‌های بیش از حد رسمی اجتناب کند. فضای یک کافه معمولاً آرام و راحت است و انتخاب فونت شما باید منعکس کننده آن باشد.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

برای انتخاب فونت آنلاین فارسی مناسب، انواع اصلی فونت را بشناسید

چهار دسته اصلی فونت وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید:
کلاسیک 
نستعلیق 
دست خطی 
فانتزی 
هنگام انتخاب یکی از این دسته بندی‌ها، مهم است که سبک انتخابی شما با هویتی که می‌خواهید برای برند خود ایجاد کنید هماهنگ باشد.
اگر مطمئن نیستید کدام نوع فونت برای کسب‌وکارتان مناسب است، از طراحتان بخواهید چندین فونت با سبک متفاوت را در طراحی پست اینستا امتحان کند. سپس از بین آنها فونت های مورد علاقه تان را انتخاب کنید!
به این ترتیب، می‌توانید از دوستان، همکاران، مادرتان - هرکسی که برای نظرش، ارزش قائل هستید – نظر خواهی کنید تا به شما بگویند که در مورد هر کدام چه احساسی دارند.
نظرسنجی یک راه عالی برای اطمینان از انتخاب فونت فارسی آنلاین مناسب است!
حتی می‌توانید با طراحی یک پست اینستاگرام نظرسنجی از مخاطبین تان بخواهید به شما کمک کنند تا بهترین فونت را برای طراحی پست و استوری های بعدی برندتان انتخاب کنید.

نمونه هایی از مشاغلی که از فونت های کلاسیک استفاده می‌کنند

فونت های کلاسیک، با سنتی بودن و ثبات همراه است. ویزگی اصلی آنها، واصح بودن و خوانایی بسیار خوب است. 
حروف کلاسیک برای برندهای بسیار معتبر و ممتاز، عالی هستند زیرا ظرافت، اعتبار، میراث و اقتدار را نشان می‌دهند.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

فونت فارسی آنلاین کلاسیک، به بهبود شخصیت برند کمک می‌کند و احساس اقتدار و سنتی بودن را منتقل می‌کند. این نوع فونت‌ها، خوانایی متن های طولانی تر را بهبود می‌بخشند و تأثیری حرفه‌ای و قابل اعتماد ایجاد می‌کنند.
اگر در حال طراحی پست پازلی آموزشی هستید که مجبورید متن زیادی را در آن جای بدهید، فونت فارسی انلاین کلاسیک معمولا یک انتخاب هوشمندانه است.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

شما به خوانندگان خود کمک خواهید کرد تا محتوای شما را راحت تر بخوانند و بدون اینکه چشمشان آزار ببیند، متن شما را به پایان برسانند.
احساس رسمی فونت‌های فارسی کلاسیک، آن‌ها را برای کسب‌وکارهای معتبر یا هر کسب‌وکاری که می‌خواهد اقتدار یا سنتی بودن را نشان دهد، انتخابی عالی است.

نمونه هایی از مشاغلی که از فونت های نستعلیق استفاده می‌کنند

فونت های نستعلیق، زیبا، مدرن و تمیز هستند و به طراحی پست اینستا ثبات می‌بخشند

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

فونت‌های نستعلیق، تجربه خواندن متن را در فرم دیجیتال بهتر می‌کنند امت انعطاف پذیری زیادی هنگام انتخاب فونت برای متن پست و استوری اینستا به شما نمی دهد. اکثر کارشناسان فونت آنلاین فارسی Divaniرا برای محتوای آنلاین توصیه می‌کنند .
فونت های نستعلیق، حالتی رسمی را تداعی می‌کنند که برای طراحی پست اسلایدی محصول دیجیتالی مثل کتاب الکترونیکی می‌تواند مناسب باشد.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

نمونه هایی از مشاغلی که از فونت های دست نویس استفاده می‌کنند

استفاده از اصطلاح «دست‌نویس» بیشتر یک اصطلاح توصیفی است تا فنی، اما واضح است که این سبک فونت شامل چه نوع تایپ فیس هایی می‌شود.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

فونت‌های دست‌نویس زمانی عالی هستند که به دنبال برقراری ارتباط شخصی با مخاطبان خود هستید، زیرا این فونت‌ها، احساس صمیمیت را منتقل می‌کند که در فونت‌های سنتی‌تر دیده نمی شود.
فونت‌های دست خطی برای جذب مخاطبانی که به دنبال ظرافت هستند عالی هستند. مثلا به طراحی استوری تولد فکر کنید، مطمئنا استفاده از یک فونت دست خطی برای نوشتن پیام تبریک تولد بسیار جالب تر از یک فونت ساده کلاسیک است.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

موسسات خیریه، برندهای مرتبط با کودکان، طراحان لباس، و هر صنعتی که به دنبال ایجاد حس شخصی برای مشتریان خود است، بهتر است در محتوای برندسازی و بازاریابی خود، فونت دست‌نویس را در نظر بگیرند.

نمونه هایی از مشاغلی که از فونت های فانتزی استفاده می‌کنند

فونت های فانتزی، معمولاً سفارشی هستند و تداعی کننده و منحصر به فرد می‌باشند. این فونت‌ها، شخصیت برند شما را به خوبی تقویت می‌کنند.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

فونت های تزئینی برای طراحی پست اینستا بسیار خوب عمل می‌کنند زیرا به راحتی می‌توان آنها را به گونه ای تغییر داد که با حال و هوای برند شما مطابقت داشته باشد. می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که شخصیتی سرگرم‌کننده را منتقل کنید یا بر روحیه‌ای آرام‌تر تأکید کنید.
هنگامی که فونت های تزئینی را در طراحی استوری اینستاگرام قرار می‌دهید، مراقب باشید که لحن فونت با لحن کسب و کار شما همخوانی داشته باشد.

چطور از فونت فارسی آنلاین رایگان برای طراحی استوری و پست اینستا استفاده کنم؟

انتخاب فونت فارسی آنلاین مناسب راهی عالی برای جلب توجه مشتریان تان است. انتخاب فونت می‌تواند به طور قابل توجهی بر تصمیم گیری مخاطب تاثیر بگذارد. اگر می‌خواهید به مجموعه ای بی نظیر از فونت های فارسی آنلاین رایگان برای طراحی پست و استوری اینستاگرام دسترسی داشته باشید، می‌توانید در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو ثبت نام کنید.

بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

در این نرم افزار صدها قالب آماده برای طراحی پست و استوری اینستا در اختیار شما قرار گرفته که می‌توانید بزای طراحی پست تکی، پست پازلی یا پست اسلایدی از آنها استفاده کنید. 
همچنین برای انتخاب فونت فارسی آنلاین مناسب برندتان، می‌توانید یکی از قالب‌ها را انتخاب کرده وارد ویرایشگر آنلاین دومینگو شوید و همانطور که در تصویر بالا می‌بینید پس از انتخاب متن داخل قالب، روی باکس فونت کلیک کنید. به این ترتیب، در پنل سمت راست تمام فونت های فارسی آنلاین رایگان به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید هر کدام را برای طراحی پست یا استوری اینستا انتخاب کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین