مدیریت اکانت برند اینستاگرام کار آسانی نیست. مدیران پیج های اینستاگرامی باید به طور مداوم با ارسال کردن پست و استوری در زمان مناسب، پاسخگویی به کامنت ها و ارائه ایده های جدید برای شکست دادن الگوریتم اینستا، تلاش کنند. اگر شما هم برای مدیریت پیج تان نیاز به ایده های بازاریابی جدید دارید، می توانید با مطالعه راهنمای زیر انواع جدیدی از پست ها و استوری های اینستاگرام را طراحی کنید.
در این مقاله، ما به شما ایده‌های تازه‌ای برای طراحی پست های جدید اینستا ارائه می‌دهیم که می‌توانید برای پیج برند تان امتحان کنید. به طور کلی انواع محتواها در اینستاگرام عبارتند از پست، استوری، ریلز و لایو. اجرای برخی از این محتواها آسان است در حالی که برخی دیگر نیاز به برنامه ریزی قبلی دارند. در هر صورت شما باید بتوانید انواع جدیدی از محتوا را در پیج برندتان معرفی کنید تا مخاطبان شما به تعامل فعال شان با شما ادامه دهند

 

9 ایده طراحی پست اینستا برای جذاب تر کردن پیج برندتان

 

1. با یک پازل در طراحی پست اینستا، مخاطب خود را سرگرم کنید

ما اغلب در زندگی‌مان آنقدر مشغول هستیم و برای انجام کارها عجله می‌کنیم که جایی برای تفریح و سرگرمی نمی ماند. شما می توانید به جای پست کردن عکس های معمولی، پستی بسازید که مخاطبانتان را برای چند ثانیه یا چند دقیقه سرگرم کند و آنها را وادار کند که کمی فکر کنند.
مثلا می توانید با استفاده از گرافیک‌ها و انیمیشن‌های زیبا، پازل‌هایی را هم در فید و هم در استوری طراحی کنید و برای کسانی که پاسخ صحیح را کامنت کنند، جایزه کوچکی مثل تخفیف در خرید محصولات تان در نظر بگیرید. 
روش دیگر استفاده از برچسب سوالات در استوری اینستاگرام یا طراحی پست سوال و جواب در فید تان است که تعامل بیشتری با مخاطبین تان ایجاد می کند.

9 ایده طراحی پست اینستا برای جذاب تر کردن پیج برندتان

2. یک چالش در طراحی پست اینستا ایجاد کنید تا مخاطبین با برندتان تعامل برقرار کنند

چالش می تواند یک استوری روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه باشد. این به شما بستگی دارد که هر چند وقت یکبار می خواهید یک چالش ایجاد کنید. برای طراحی پست اینستاگرام چالش، باید یا چالش های موجود در اینستا را جستجو کنید یا چالشی را ایجاد کنید که برای برند شما منطقی باشد.
مثلا اگر پیج فروش محصولات مرتبط با حیوانات خانگی را دارید و طیف گسترده ای از محتوای مربوط به حیوانات خانگی را منتشر می کنید می توانید یک چالش برای دوستداران حیوانات ایجاد کنید و از آنها بخواهید از خودشان همراه با حیوان خانگی شان عکس بگیرند و برای شما ارسال کنند.
برای ساخت پست اینستاگرام چالش، می‌توانید قالب های چالش دومینگو را انتخاب کنید که مخاطبانتان را تشویق به مشارکت و ارسال برداشت خود از چالش می کند. همچنین می توانید از هشتگ های منحصر به فرد اینستاگرام برای افزایش تعامل با چالش خود استفاده کنید.

9 ایده طراحی پست اینستا برای جذاب تر کردن پیج برندتان

محتوای خلاقانه و تعاملی، همه معیارهای مهم برای افزایش دسترسی شما به مخاطبین اینستاگرام را دارد. ایده طراحی پست چالشی، برقراری تعامل با مخاطبان شماست. چالش‌های عکس زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها ایده بگیرید، حتی می‌توانید خودتان یکی ایجاد کنید و آن را در پست خود اعلام کنید.

3. ابتدا کپشن پست اینستاگرام را بنویسید، سپس عکس مناسب با آن را پیدا کنید

برای اینکه محتوای برند تان را نسبت به رقبا متمایز کنید، خودتان را به چالش بکشید تا ابتدا یک کپشن مناسب بنویسید، سپس عکسی را که با آن مطابقت دارد پیدا کنید یا پست طراحی کنید. ممکن است متوجه شوید که طراحی پست بعد از نوشتن کپشن آسانتر است چون دقیقاً می دانید که قرار است چه محتوایی بسازید و به جای نوشتن شرح مختصر برای عکسی که در پست وجود دارد، حالا دقیقاً عکسی را انتخاب می کنید که پیام یا حالتی را که می خواهید به مخاطب منتقل کند.

4. از طراحی پست اسلایدی محصول با یک لینک در بیو کمک بگیرید تا توجه مخاطب را جلب کنید

ایده پست اسلایدی اینستاگرام محصول می تواند کسب و کار شما را بهتر به فالوورهایتان معرفی کنید. زمانیکه اسلاید ها با محتوای جذاب و سرگرم کننده مثل عکس، متن یا ویدیو طراحی شدخ باشد، حضور شما در رسانه های اجتماعی نیز گسترش می یابد.
نیویورک تایمز از پست های اسلایدی خبر برای اطلاع رسانی درباره یک خبر همراه با عکس استفاده می کند و نقل قول هایی را از آن خبر در کپشن نیز قرار می دهد. این روش طراحی پست اسلایدی خبر اینستاگرام، همراه با خلاصه در کپشن برای کسانی که وقت کافی برای خواندن کامل یک خبر را ندارند، کاملا ایده ال است. در عین حال آنها لینکی در بیو قرار داده اند که هر کس بخواهد متن کامل اخبار را بخواند می تواند به سایت شان مراجعه کند.

9 ایده طراحی پست اینستا برای جذاب تر کردن پیج برندتان

نکته حرفه ای : پست اینستاگرام پازلی یا اسلایدی یک راه عالی برای استفاده مجدد از محتوای موجود است، به خصوص اگر یک وبلاگ یا یک وب سایت دارید. اگر پست های وبلاگ را در سایت دیگری منتشر می کنید، از این ایده برای انتشار مجدد محتوای موجود خود استفاده کنید.

5. طراحی پست تبلیغاتی محصول را به فید اینستا اضافه کنید

آیا محصولات یا خدمات جدیدی دارید که می توانید در اینستاگرام معرفف می کنید؟ به جای تبلیغ مستقیم یک محصول جدید، از استوری ها و پست ها برای جلب توجه کاربران استفاده کنید. از طریق عکس‌های باکیفیت، ویدیوهای آموزشی و طراحی پست سوال و جواب با مخاطبین ارتباط برقرار کنید.

9 ایده طراحی پست اینستا برای جذاب تر کردن پیج برندتان

برای طراحی پست تبلیغاتی محصول نیازی به صرف زمان زیادی ندارید. می توانید از قالهای آماده دومینگو استفاده کنید و در مورد ویژگی های جدید محصول تان صحبت کنید. در استوری ها نیز می توانید از نظرسنجی یا برچسب سوال برای ایجاد تعامل با فالوورهای خود استفاده کنید. معرفی محصول را به بازی حدس زدن تبدیل کنید و به اولین پاسخ دهندگان جایزه بدهید.

6. فروش ویژه را در استوری ها  تبلیغ کنید

استوری ها زودگذر هستند و بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند. با استفاده از استوری های فروش ویژه می توانید از این مزیت استفاده کنید. فروش ویژه و تخفیف می تواند روی محصولات جدید یا برای افزایش فروش محصولات قبلی باشد. اگر پیشنهاد ویژه را به مدت زمان خاصی مثل روز ولنتاین محدود کنید، مشتری را به سمت خرید سوق می دهند تا فرصت را از دست ندهند.

9 ایده طراحی پست اینستا برای جذاب تر کردن پیج برندتان

نکته حرفه ای : طراحی پست اینستا تبلیغاتی و فروش ویژه را می توان برای محصولات موجود در انبار، پیشنهاد هدایا یا حتی تخفیف روی محصول پرفروشی که معمولاً روی آن تخفیف نمی دهید طراحی کنید. این نوع پست اینستاگرام مشتری را شگفت زده می کند و باعث می شود برای یافتن پیشنهاد فروش ویژه دیگری، بیشتر اوقات استوری های شما را ببیند. فروش ویژه را به یک تاکتیک بازاریابی تبدیل کنید و شاهد افزایش مشارکت در تجزیه و تحلیل Stories خود خواهید بود .

7. طراحی استوری اینستا از مصاحبه با مهمانان یا مشتریان

استوری ویدئویی یا لایو اینستاگرام مفهوم جدیدی در رسانه های اجتماعی است و ایده خوبی برای برندهایی است که می خواهند به سرعت اعتماد مخاطبین را جلب کنند. از استوری های ویدئویی می توان  برای انجام مصاحبه پرسش و پاسخ با مهمانان استفاده کرد. با پرسیدن سوال از فالوورهای خود و پاسخ دادن به آنها در یک استوری جدید نیز می توانید یک استوری تعاملی پرسش و پاسخ ایجاد کنید.
برای بیشتر دیده شدن این نوع استوری اینستا، به دنبال کنندگان اطلاع دهید که چه زمانی باید انتظار پست شدن مصاحبه ها را داشته باشند و با چه کسی مصاحبه خواهید کرد. 

8. پخش ویدئوهای آموزشی زنده

راه های زیادی برای طراحی یک ویدیوی زنده وجود دارد و این واقعاً به شما بستگی دارد که بهترین محتوا برای برند شما چیست. رایج ترین رویکردهای ویدئویی زنده شامل پخش رویدادها و انجام مصاحبه است. با ساخت یک ویدیوی زنده آموزشی، انتظارات را تغییر دهید. ویدئوی زنده تعاملی به شما امکان می دهد به سوالات از روی کامنت ها نیز پاسخ دهید.
Smitten Kitchen ساخت دستور Cacio e pepe خود را در یک استوری لایو پخش کرد. او در یک پست فید، به دنبال کنندگانش گفت که چه زمانی باید منتظر پخش زنده باشند تا بدانند که او قرار است چه محتوایی را پست کند. با اینکار مخاطبین به سرعت شروع به برقراری تعامل با ویدیو زنده این برند کردند.
در حال حاضر آنقدر ویدیوهای راهنما و پست اینستاگرام آموزش وجود دارد که شاید محتوای شما بین آنها گم بشود اما در عوض دیدن یک ویدیو تعاملی زنده، می تواند اده جدیدی باشد که مخاطبین را جذب کند.

9 ایده طراحی پست اینستا برای جذاب تر کردن پیج برندتان

زمانیکه در حال اجرای لایو اینستاگرام هستید مطمئن شوید که شخص دیگری کنار خودتان دارید که می تواند نظرات و سوالات را بخواند تا شما در حین اجرای زنده به آنها پاسخ دهید.

9. به طراحی پست اینستا، استیکر اضافه کنید

از من می شنوید استیکرها و کلاژها فقط برای طراحی استوری نیستند. افزودن چند برچسب سرگرم‌کننده و دیگر عناصر گرافیکی به پست‌های برندتان، آن‌ها را از عکس‌های قدیمی متمایز می‌کند. طراحی پست اینستاگرام با برچسب های جذاب برای مارک هایی که از نظر بصری رنگارنگ، سرگرم کننده و عجیب هستند، به خوبی جواب می دهد.
استفاده از استیکرها و برچسب ها یک روند جدید در طراحی پست اینستاگرام هستند. بازی با آنها سرگرم کننده است و اگر درست استفاده شود، به خوبب تصاویر شما را بهبود می بخشند.
برای طراحی این نوع پست، نیازی به داشتن مهارت های طراحی ندارید، به راحتی می توانید وارد نرم افزار دومینگو شوید و پس از انتخاب قالب مورد نظرتان، ابزار برچسب، تیکت یا آیکون را از منو انتخاب کرده و هر نوع عنصر گرافیکی که می خواهید به مست برندتان اضافه کنید.

جمع بندی

با الگوریتم همیشه در حال تغییر اینستاگرام ، ارائه ایده های جدید برای طراحی پست می تواند یک چالش باشد. ما امیدواریم که این 9 ایده بتواند الهام‌بخش شما برای ساخت محتوای جذاب برند تان باشد.
با وجود استوری ها، پست ها و ریلز، اینستاگرام اکنون با پلتفرمی برای اشتراک گذاری انواع محتوا تبدیل شده که به شما امکان می دهد با مخاطبین تان تعالمل برقرار کنید.
اگر به دنبال ایده های بیشتر هستید، قالب های آماده پست اینستاگرام پیشنهادی ما را بررسی کنید . 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین