استوری ها راهی سریع و آسان برای به اشتراک گذاشتن لحظات یا تجربیات شما هستند و می توانید از استیکرها، فایل های GIF، موسیقی یا متن برای زنده کردن آن ها استفاده کنید. اگر در اینستاگرام تازه کار هستید یا اگر برای ایجاد برند یا کسب و کار خود تلاش می کنید، باید بر طراحی استوری اینستاگرام تسلط داشته باشید.
•    شاید به نظر شما گذاشتن استوری در اینستاگرام چندان موثر نباشد، اما با اطلاع از آمارهای زیر قطعا نظرتان تغییر خواهد کرد: استوری اینستاگرام هر روز توسط بیش از 500 میلیون کاربر دیده می شود.
•    31% از برندهای معروف و 39% از کاربران با تعداد فالور بالا حداقل روزی 1 استوری در اینستاگرام می گذارند.
•    86.6 درصد از کسب و کارهای موفق، طراحی های خلاقانه برای استوری اینستاگرام انجام می دهند.
•    60 درصد از مشتریان واقعی استوری های اینستاگرام را تماشا و پست می کنند.
•    68٪ از مردم پس از دیدن یک نام تجاری یا محصول در یک استوری، بیشتر به آن علاقه مند می شوند.

شما روی این پست کلیک کردید، بنابراین مطمئنم که می خواهید همه چیز را در مورد استوری اینستاگرام و نحوه طراحی آنها بدانید. در این مقاله یک راهنمای کامل برای تمام ویژگی‌های فنی که باید برای طراحی استوری اینستاگرام به آنها مسلط شوید و نحوه استفاده خلاقانه از آنها را با شما به اشتراک می گذارم. 

نحوه قرار دادن استوری در اینستاگرام

قبل از اینکه درباره طراحی استوری اینستاگرام با هم صحبت کنیم، برای آن دسته که کاربرانی که با استوری کردن در اینستاگرام مشکلی دارند، بیایید یک بار مراحل گذاشتن استوری در اینستاگرام را مرور کنیم:
•    در گوشی خود به برنامه اینستاگرام بروید.
•    روی نماد دوربین در بالا سمت چپ کلیک کنید یا فقط انگشت خود را به سمت راست بکشید.
•    این گزینه Stories است. برای افزودن تصاویر از گالری خود، روی یک تصویر یا یک ویدیو کلیک کنید یا انگشت خود را به بالا بکشید!

راهنمای طراحی استوری اینستاگرام در سال 2020

چرا گذاشتن استوری در اینستاگرام مهم است؟

1.    استوری ها راهی آسان برای تعامل با مخاطبین هستند.
2.    استوری ها به اندازه سایر محتوا گذاری ها وقت گیر نیستند و بهتر دیده می شوند.
3.    استوری ها به شما کمک می کنند تا طبق الگوریتم اینستاگرام کار کنید و محتوای خود برجسته کنید.
4.    استوری ها سرگرم کننده هستند و مدت زمان کوتاهی نمایش داده می شوند، بنابراین می توانید خلاقیت بیشتری در طراحی آنها به کار ببرید تا آنجا که می خواهید نوآوری کنید!
با استوری اینستاگرام، می توانید یک پیج قوی و جذاب ایجاد کنید و فالورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید، برند خود را بسازید و به نوبه خود به اهداف اینستاگرام خود برسید.

سه دلیل مهم برای استفاده از استوری اینستاگرام

1.    حضور خود را تقویت کنید.
2.    به فالورهای خود نشان دهید که برایتان مهم هستند.
3.    با استفاده از استیکرها، با مخاطبین هدف خود تعامل صمیمانه ای برقرار کنید.

 

راهنمای طراحی استوری اینستاگرام در سال 2020

 

انواع مختلف استوری اینستاگرام و نحوه طراحی آنها

سبک خود را ایجاد کنید

برای ایجاد سبک استوری خاص می توانید از عناصر طراحی مختلفی استفاده کنید:
1. از متن استفاده کنید. استفاده از متن، گفتن داستان، به اشتراک گذاشتن حقایق، انتشار جملات مثبت و اطلاع رسانی را برای شما آسان می کند. این متون می توانند به سبک کلاسیک، مدرن، نئون یا دست نویس باشند. شما می توانید از نوع خاصی از متن برای ساختن برند خود استفاده کنید. رنگ های خاص و رنگ پس زمینه خاصی داشته باشید که به شما کمک می کند هویت خود را بسازید.
2. یک حساب کاربری را برای تبریک تولد، تشکر، قدردانی از مشتری یا هر هدف دیگری تگ کنید. تگ کردن یک حساب برای نشان دادن اینکه به آن اهمیت می دهید بسیار عالی است و همچنین کاربری که تگ شده را تشویق می کند که استوری شما را دوباره به اشتراک بگذارد.
3. با استفاده از  GIPHY یک GIF اضافه کنید.
4. یکی از پست های خود را در استوری به اشتراک بگذارید. برای طراحی استوری اینستاگرام می توانید از پست هایی که در پیج خود منتشر کردید استفاده کنید و آنها را مجددا برای مخاطبین تان نمایش دهید.
5. از بین قالب های آماده، نمونه هایی که با هویت برند شما متناسب هستند را انتخاب کنید و برای طراحی استوری اینستاگرام از آنها استفاده کنید. در سایت ما بینهایت قالب آماده استوری اینستاگرام وجود دارد که می توانید برای طراحی پست و استوری خود از آنها استفاده کرده و با ابزارهای متنوع هرکدام را به دلخواه خود ویرایش کنید.
6. از ویژگی هایی که اینستاگرام در اختیار شما گذاشته استفاده کنید از جمله:
•    برچسب نظرسنجی.
•    برچسب مسابقه.
•    برچسب از من بپرسید.
•    برچسب شمارش معکوس.
•    برچسب نظرسنجی

راهنمای طراحی استوری اینستاگرام در سال 2020

استوری خود را به روش های مختلفی طراحی کنید

طراحی عادی استوری اینستاگرام

این حالتی است که در آن می‌توانید مستقیماً از قسمت استوری‌، روی عکس‌ها یا ویدیوها کلیک کنید یا با بالا کشیدن، تصاویر را از گالری خود به آن اضافه کنید.
پس از افزودن تصویر، همچنین می‌توانید برچسب‌هایی را به استوری خود اضافه کنید.
شما همچنین می توانید doodle کنید، فیلتر اضافه کنید و طراحی استوری های اینستاگرام را جالب تر کنید.

طراحی استوری با بومرنگ Boomerang

تا همین چند وقت پیش، بومرنگ Boomerang یک اپلیکیشن مجزا بود. شما باید آن را دانلود می کردید، یک بومرنگ ایجاد میکردید و سپس آن را در اینستاگرام منتشر می کردید. اکنون سه حالت مختلف Boomerang برای طراحی استوری اینستاگرام موجود است!
بومرنگ یک ویدیوی کوتاه است که کم و بیش شبیه یک GIF است.
شما همچنین می توانید نقطه شروع و پایان Boomerang خود را انتخاب کنید، یعنی می توانید آن را برش دهید.
سه حالت مختلف بومرنگ عبارتند از:
•    Slo-mo : حرکت آهسته در بومرنگ شما ایجاد می کند.
•    اکو: جلوه تاری را به بومرنگ شما اضافه می کند.
•    Duo: یک وقفه به بومرنگ شما اضافه می کند.
برای دسترسی به این حالت‌ها، ابتدا باید یک Boomerang  بگیرید و سپس بر روی نماد "بی نهایت" در سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید. با این کار گزینه trimming و همچنین سه حالت  بومرنگ برای شما باز می شود.

طراحی اینستاگرام با Layout

Layout نیز یک برنامه مستقل بود که اکنون بخشی از استوری اینستاگرام شده است. با Layout، می توانید کلاژ ایجاد کنید تا در استوری های خود آنها را پست کنید.
می‌توانید هر تعداد قاب را بر اساس تعداد عکس‌هایی که می‌خواهید، اضافه کنید، عکس ها را انتخاب کنید و سپس روی عکس‌ها کلیک کنید یا صفحه را به بالا بکشید و تصاویر را از گالری خود اضافه کنید.

طراحی استوری اینستاگرام با سوپرزوم  

سوپرزوم یک ویدیوساز با جلوه های دراماتیک است. در این برنامه می توانید تعدادی از تصاویر را وارد کرده و جلوه و موسیقی را به آن اضافه کنید. به جز این، افکت های زیادی نیز وجود دارد که می توانید انتخاب کنید و روی ویدئوی خود قرار دهید:
1.    قلب ها
2.    استیکرها
3.    ایجاد پرش
و هزاران طرح جذاب دیگر برای خلق استوری های به یاد ماندنی.

استفاده از قابلیت هندزفری برای طراحی استوری اینستاگرام

به طور کلی، هنگام ایجاد استوری‌های اینستاگرام به صورت ویدیویی باید دکمه ضبط را فشار داده و نگه دارید، اما با حالت هندزفری، می‌توانید بدون نگه داشتن دکمه ضبط فیلم بگیرید و استوری کنید.
وقتی می‌خواهید از هر دو دست خود استفاده کنید تا ویدئو ضبط کنید مانند باز کردن جعبه یا نشان دادن محصولتان به مخاطبین این گزینه بسیار مناسب است.

جمع بندی

طراحی استوری ایسنتاگرام مستقیما با خلاقیت شما سر و کار دارد. شما می توانید با استفاده از ابزارهای مختلفی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، استوری های جالب و هیجان انگیز برای مخاطبین خود طراحی کنید. از ابزارهایی مانند فیلترها و استیکرها بهره ببرید تا استوری شما سرگرم کننده تر شود. 
در راهنمای طراحی استوری اینستاگرام سعی کردیم شما را برای شروع ساخت استوری اینستاگرام آماده کنیم. اگر با اطلاعاتی که در این راهنما با شما به اشتراک گذاشتیم آشنا بودید و نیاز به منبع کاملتری برای ساخت استوری های جذاب دارید می توانید به قالب های آماده سایت ما مراجعه کنید.
فراموش نکنید که شما به یک استراتژی نیاز دارید که به شما کمک کند در مسیر خود بمانید، برند خود را معرفی کنید و به مخاطبین تان نشان دهید که برای آنها ارزش قائلید. 
برای طراحی استوری جذاب حتما به شخصیت مخاطبان خود فکر کنید، رقبای خود (همکار خالقان) خود را درک در نظر بگیرید و مسیر موفقیت تان را ترسیم کنید.
دانش تا زمانی که آن را عملی نکنید، معنایی ندارد.
امیدوارم این راهنما برای شما مفید بوده باشد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید در قسمت نظرات برای ما کامنت بگذارید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین