کوئسشن باکس اینستا بهترین قدرت تعامل را دارد. با به کار گیری چند ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار و مطرح کردن چند سوال های خلاقانه برای استوری می توانید به راحتی مخاطبین زیادی جذب کنید.
ما بازاریاب ها هیچ چیز را بیشتر از محتوایی که بتواند مخاطب را جذب کند دوست نداریم، درست است؟ اینستاگرام یکی از بهترین مکان‌ها برای دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان است. اما پس از انتشار سوال جالب برای کوئسشن باکس اینستا باید پاسخ ها را جمع آوری و سازماندهی کنید که به شما امکان می دهد بازخورد واقعی را به محتوای عمومی ارزشمند تبدیل کنید.
در این مقاله 14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است.

 

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

 

کوئسشن باکس ریپلای خور اینستاگرام چیست؟

کوئسشن باکس اینستاگرام یک فرم تعاملی است که می توانید آن را در استوری اینستاگرام قرار دهید. شما می توانید آن را به گونه ای سفارشی کنید که هر سوالی را که می خواهید از مخاطبان خود بپرسید شامل شود. کاربران اینستاگرام که استوری شما را مشاهده می کنند می توانند با ضربه زدن روی استیکر یک پاسخ یا پیام کوتاه برای شما ارسال کنند.
طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا به شما این امکان را می دهد که به راحتی مخاطبان خود را درگیر کنید و همچنین مکالمه با آنها را شروع کنید. پاسخ‌ها به‌جای DM‌های معمولی شما، با هم در برگه Story insights ذخیره می‌شوند.
می‌توانید پاسخ‌های استیکر را به صورت استوری های جدید عمومی به اشتراک بگذارید، که برای فیلتر سوال و جواب اینستاگرام یا سؤالات متداول عالی است.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

منبع

نحوه استفاده از کوئسشن باکس اینستاگرام

برای طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا باید 7 مرحله ساده زیر را طی کنید:

1. یک استوری اینستاگرام بسازید

می‌توانید برچسب سؤال را به هر نوع استوری، از جمله استوری هایی که با قالب های آماده استوری ساز آنلاین دومینگو ایجاد کردید، اضافه کنید. با ضربه زدن روی علامت مثبت در بالا و انتخاب استوری ، استوری اینستاگرام خود را همانطور که معمولا انجام می دهید ایجاد کنید .
اگر برای طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا نیاز به ایده دارید می توانید قالب استوری سوال و جواب دومینگو را فیلتر کنید و هرکدام را که برایتان مناسب تر است ویرایش کنید. سپس قالب آماده را دانلود کرده و در این مرحله وارد اپلیکیشن اینستاگرام کنید. 

2. کوئسشن باکس را اضافه کنید

بعد از اینکه عکس یا ویدیوی استوری خود را انتخاب کردید، روی نماد استیکر در بالا ضربه بزنید. سپس روی Questions ضربه بزنید .

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

3. سوال خود را تایپ کنید

برای جایگزینی آن با متن خود، روی قسمت «ask me» ضربه بزنید. می توانید یک سوال برای کوئسشن باکس اینستا در مورد خودم تایپ کنید یا  اگر می‌خواهید مخاطبانتان از شما سؤال کنند، آن ها را با یک سوال ساده اما خنده دار درگیر کنید.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

4. استیکر را در جای خود قرار دهید

می‌توانید استیکر کوئسشن باکس را مانند هر عنصر دیگری در استوری خود جابجا کنید. با دو انگشت آن را به سمت داخل بکشید تا کوچک شود یا به سمت بیرون برای بزرگتر شدن بکشید.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

نکته حرفه ای: کوئسشن باکس را خیلی نزدیک به کناره ها یا پایین قاب قرار ندهید. افراد ممکن است ضربه زدن روی برچسب را از دست بدهند و به جای آن به استوری بعدی بروند.
آنها می توانند دوباره تلاش کنند، اما ممکن است تصمیم بگیرند که ارزشش را ندارد و به اسکرول کردن ادامه دهند. با آسان‌تر کردن استفاده از کوئسشن باکس برای مخاطبین، پاسخ‌ها را به حداکثر برسانید.

5. استوری خود را به اشتراک بگذارید

برای انتشار طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا روی share ضربه بزنید و منتظر دریافت بازخورد از مخاطبین تان باشید!

6. پاسخ ها را بررسی کنید

وسواس نداشته باشید: کوئسشن باکس شما در تمام 24 ساعتی که استوری شما پخش می شود، پاسخ ها را جمع آوری می کند و پس از انقضای استوری شما همچنان می توانید آنها را ببینید. لازم نیست نگران از دست دادن هیچکدام از پاسخ ها باشید.
برای دیدن پاسخ ها، اینستاگرام را باز کنید، سپس روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید تا استوری شما باز شود.
می‌توانید آن‌ها را تند بکشید تا زمانی که به برچسب سؤالتان برسید، یا برای پیمایش سریع‌تر، انگشتتان را به بالا بکشید.
برای مشاهده پاسخ‌ها از جدیدترین به قدیمی‌ترین، انگشت خود را به بالا بکشید. روی see all ضربه بزنید تا همه پاسخ‌ها را تا کنون پیمایش کنید.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

7. پاسخ ها را به اشتراک بگذارید

روی یک پاسخ ضربه بزنید تا به صورت عمومی با Share Response یا خصوصی با Message @username  به آن پاسخ دهید

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

وقتی به صورت عمومی پاسخ می دهید، پاسخ بخشی از طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا شما می شود. شما می توانید هر نوع استوری را در ادامه آن ایجاد کنید - فیلم، عکس، متن و غیره.
پاسخ عمومی، عکس و نام کاربری ارسال‌کننده را شامل نمی‌شود، اما آنها یک اعلان درون برنامه‌ای دریافت می‌کنند که شما به سؤال شان پاسخ داده‌اید.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

آیا می خواهید بیش از یک پاسخ را به اشتراک بگذارید؟

از تمام پاسخ هایی که می خواهید به اشتراک بگذارید، اسکرین شات بگیرید. به ویرایشگر دومینگو بروید و هر اسکرین شات را در یک قالب آماده، آپلود کنید حالا می توانید با ابزار برش، تصویر را برش دهید تا فقط برچسب سوال مورد نظر شما باقی بماند.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

شما می توانید چند پاسخ را در یک قالب استوری اینستا وارد کنید.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

حالا این قالب آماده را دانلود کنید و در ادامه طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا به اشتراک بگذارید.
یکی از اشکالات این روش این است که هیچکس اعلانی را که شما پاسخ خود را به اشتراک گذاشته اید، دریافت نمی کند، آنطور که اگر روش اول را دنبال می کردید.

8. پس از منقضی شدن استوری، پاسخ ها را بررسی کنید

آیا بیش از 24 ساعت گذشته و استوری شما از بین رفته است؟ بدون نگرانی، می‌توانید پاسخ‌های طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا را در هر زمان از بایگانی خود بررسی کنید (البته اگر ویژگی Story Archive را در تنظیمات روشن کرده باشید).
روی منوی 3 خطی در بالا سمت چپ ضربه بزنید، سپس به بایگانی بروید . ورق بزنید تا طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خود را ببینید. روی آن ضربه بزنید، سپس انگشت خود را به بالا بکشید تا همه پاسخ ها را ببینید.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

14 ایده خلاقانه کوئسشن باکس اینستاگرام برای برندها

این ایده های طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا می تواند تعامل با برند شما را به حداکثر برساند:

1. یک پرسش و پاسخ اجرا کنید

بله، می‌توانید از کوئسشن باکس برای جمع‌آوری سؤالات از مخاطبان خود استفاده کنید - و نه فقط برای پاسخ به سؤالات .
کوئسشن باکس اینستا یک راه بسیار ساده برای میزبانی سوال و جواب است، زیرا برای مخاطبان شما بسیار آسان است. برچسب سؤال را در استوری‌های خود قرار دهید، سپس به پاسخ‌ها به صورت عمومی پاسخ دهید تا همه از آن بیاموزند.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

منبع

2. از کوئسشن باکس برای طراحی استوری نظرسنجی استفاده کنید

به عنوان یک برند معتبر که خدمات یا محصولات زیادی به مشتریان ارائه می دهید می توانید از کوئسشن باکس برای دریافت بازخورد درباره یکی از خدمات یا محصولات تان استفاده کنید. همه 
قالب آماده زیر در استوری ساز آنلاین دومینگو به شما کمک می کند به راحتی این ایده را اجرا کنید:

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

منبع

3. با استیکر کوئسشن باکس اینستا یک قرعه کشی برگزار کنید

قرعه کشی و اهدای جایزه می‌تواند تعامل مخاطبین را به شدت افزایش دهد و مخاطبین تازه‌ای را به برند شما هدایت کند. افزودن کوئسشن باکس نقطه جهشی خوبی برای میزبانی از یک قرعه کشی است. شما می توانید از مخاطبین بخواهید شروع به تولید محتوا کنند و مخاطبان شما این شانس را خواهند داشت که مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند.
البته جایزه ای که می دهید باید برای برند شما منطقی باشد. قالب اماده زیر برای طراحی استوری اینستاگرام قرعه کشی ایده بهتری برای ساخت استوری به شما می دهد.

4. به سوالات مشتریان در مورد یک محصول یا خدمات پاسخ بدهید

گاهی اوقات مشتریان شما ممکن است یک سوال ساده درباره محصول داشته باشند، اما تماس با تیم خدمات مشتری شما برایشان سخت است یا، یک مشتری بالقوه تقریباً آماده خرید است، اما یک سوال ساده دارد که می‌خواهد جواب آن را بداند. کوئسشن باکس اینستا بهترین راه برای تعامل با این افراد است. 

5. از ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار استفاده کنید

استوری اینستاگرام سوال و جواب شما نباید همیشه درباره فروش و تبلیغات محصول باشد. بهتر است هر چند وقت یکبار کمی خلاقیت به خرج دهید و استوری های خنده دار یا سرگرم کننده بگذارید. آیا "اجتماعی" بودن به همین معنی نیست؟
از فالوورهای خود سوالی بپرسید کهوربطی به محصولات تان ندارد. مثلا سوالی در مورد تیپ شخصیتی آنها بپرسید حالا می توانید با استفاده از این اطلاعات، تبلیغات بهتری را برای آنها اجرا کنید.
نکته: از استوری خود عکس بگیرید و آن را به صورت یک پست به اشتراک بگذارید تا گفتگوهای بیشتری در فید اصلی شما ایجاد شود.
مثلا این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید: پستی به اشتراک گذاشته شده توسط Pure Organic Snacks (@pureorganicsnacks)

6. از طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای کنجکاو شدن مخاطبین درباره یک محصول جدید استفاده کنید

یک محصول جدید را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارید و از مخاطبان خود بخواهید که نوع محصول را حدس بزنند. می توانید محصول جدید را معرفی کنید و از مخاطبین بپرسید چه ویژگی در این محصول آنها را هیجان زده می کند.
از طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا می‌توانید برای نظرسنجی درباره افتتاحیه شعبه جدید کسب و کارتان مانند استفاده کنید و از آنها درباره زمان و جزئیات دقیق‌تری که دوست دارند طبق نظرشان باشد، سوال بپرسید.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

7. پاسخ‌ها را زیر هایلایت سؤالات متداول ذخیره کنید

با ایجاد کردن یک هایلایت در زمان پاسخگویی به پیامک ها صرفه جویی کنید و به مشتریان خود اجازه دهید به اطلاعاتی که نیاز دارند در هایلایت سؤالات متداول همیشه دسترسی داشته باشند. استوری های قبلی را از بایگانی خود اضافه کنید که در آن به یک سؤال رایج پاسخ داده اید.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

منبع

بهتر از آن، هر ماه یا هر دو ماه یکبار یک استوری اینستاگرام ارسال کنید تا از مخاطبان خود بپرسید که آیا سؤالی دارند و سؤال جدیدی به سؤالات متداول اضافه کنید.

8. مخاطبان خود را با سوال های خلاقانه برای استوری درباره خودشان شگفت زده کنید.

مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند. به آنها فرصت انجام این کار را بدهید و سوال برای کوئسشن باکس اینستا در مورد خودم تایپ کنید تا تعامل بیشتری با مخاطبین تان داشته باشید و داده های بالقوه ارزشمند برای بازاریابی را دریافت خواهید کرد.
مثلا اگر می دانید که مخاطبانتان عاشق کتاب هستند، می توانید بپرسید که در حال خواندن چه کنابی هستند که به دیگران پیشنهاد می کنند تا فرصتی برای صحبت در مورد کتاب‌های مورد علاقه شان داشته باشند.

9. اطلاعات مشتریان خود را با سوال های خلاقانه برای استوری آزمایش کنید

ویژگی های کلیدی محصول یا خدمات خود را به یک مسابقه سرگرم کننده تبدیل کنید. می‌توانید از ترکیبی از استیکرهای نظرسنجی (برای پاسخ دادن با ضربه زدن سریع روی جواب های چند گزینه‌ای) و برچسب‌های سؤال (برای پاسخ‌های متنی/آزاد) برای ایجاد مجموعه‌ای از استوری‌های اینستاگرام که پیام‌های بازاریابی کلیدی را برجسته می‌کنند، استفاده کنید.
از همه مهمتر اینکه پاسخ صحیح افراد مهم نیست. پاسخ های صحیح را به اشتراک بگذارید وپاسخ های اشتباه را تصحیح کنید تا همه درباره ان بیاموزند. مسابقه را به صورت هایلایت ذخیره کنید تا حداکثر دسترسی به آن وجود داشته باشد.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

منبع

10. با طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا، لید بگیرید

هنگام میزبانی یک پرسش و پاسخ در مورد کسب و کارتان هستید، یا زمانی که شخصی از شما در مورد محصولاتتان می پرسد، از آن به عنوان فرصتی برای هدایت افراد به صفحه فرود خود استفاده کنید.
حتی می‌توانید با پرسیدن سؤالات اصلی، مانند "بزرگترین چالش تجاری شما در حال حاضر چیست؟" این پاسخ‌ها را تشویق کنید یا، "آیا برای استفاده از [محصول/خدمت تان وارد کنید] مشکلی دارید؟" هنگام پاسخ دادن به سؤالات، مشاوره واقعی ارائه دهید و لینکی را به یک صفحه فرود، صفحه محصول یا هر ورودی مرتبط به قیف فروش خود درج کنید.
این تکنیک قدیمی است اما واقعا جواب می دهد.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

منبع

11. از کوئسشن باکس برای طراحی استوری چالش اینستاگرام استفاده کنید

مسابقات اینستاگرامی تقویت کننده تعامل قدرتمندی هستند. مسابقات ارسال عکس با محصولات محبوب هستند زیرا شرکت در آنها آسان است و کامنت های زیادی دریافت می کند که برای تعامل شما با مخاطبین عالی هستند.
همه ما چنین پست هایی را دیده ایم:

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید: پستی که توسط SteelyardCoffeeCo به اشتراک گذاشته شده است. (@steelyardcoffeeco)

اما برگزاری مسابقه با کوئسشن باکس اینستا هم عملکرد فوق العاده ای دارد. همه ورودی‌های شما در یک استوری قرار می‌گیرند، و کامنت های متعدد باعث می شود که استوری شما زودتر در الگوریتم نمایش داده شود .

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

منبع

12. با یک سوال جالب برای کوئسشن باکس اینستا از مخاطبین بپرسید که چه می خواهند

گاهی اوقات طراحی استوری کوئسشن باکس اینستا ساده بهترین انتخاب است. فقط از مخاطبان خود بپرسید که چه چیزی می خواهند ببینند.
اگر در یک رویداد محلی یا یک نمایشگاه تجاری صنعتی شرکت می‌کنید و آن را در اینستاگرام پوشش می‌دهید، از استیکر سؤال برای تماشاگران خود استفاده کنید تا به شما بگوید چه چیزی را به آنها نشان دهید.

14 ایده طراحی استوری با کوئسشن باکس اینستا خنده دار برای بازاریابان

منبع

تعامل اینستاگرام خود را با ابزارهای قدرتمند و قالهای اماده و رایگان استوری ساز آنلاین دومینگو افزایش دهید.
رایگان شروع کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین