پست اسلایدی اینستاگرام در سال 2017 معرفی شد که به کاربران امکان می‌دهد از چندین تصویر یا ویدیو (حداکثر 10) در طراحی پست اسلایدی اینستاگرام استفاده کنیم. اینستاگرام این ویژگی را برای کاربرانی معرفی کرد که نیاز به انتشار چندین عکس از درباره یک موضوع در یک پست داشتند.
اما درحال حاضر این ویژگی توسط برندها برای ایجاد پست های جذاب در اینستاگرام با به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند استفاده می‌شود.
بله، کسب و کارها بیشتر از این ویژگی استفاده می‌کنند. اما این بدان معنا نیست که پیج های ضخصی از آن استفاده نمی کنند. 
قبل از آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام جذاب که می‌تواند برند شما را تقویت کند، بیایید در مورد اینکه "چه کسی" و "چرا" به طراحی پست اسلایدی اینستا نیاز دارد، صحبت کنیم.

چه کسی طراحی پست اسلایدی اینستاگرام نیاز دارد؟

تقریبا همه! مهم نیست که چه نوع محتوایی ایجاد می‌کنید یا چه نوع کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، اگر می‌خواهید بازگشت سرمایه بهتری از اینستاگرام ایجاد کنید، باید از طراحی پست اسلایدی اینستاگرام استفاده کنید.
پست اسلایدی برای ساخت پست های آموزشی به خوبی جواب می‌دهد و شرط می‌بندم ایجاد محتوایی که به مخاطبان شما آموزش می‌دهد بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما است.
اما پست اسلایدی اینستا فقط به آموزش محتوا محدود نمی شود. شما می‌توانید از طراحی پست اسلایدی اینستاگرام برای اشتراک گذاری عکس های قبل و بعد، نظر مشتری، جعبه گشایی محصول، مزایای خدمات و غیره استفاده کنید. 
بنابراین ایده های پست اسلایدی اینستا بسیار زیاد است. اما هدف شما برای اجرای این ایده‌ها مهم است.
اما چرا از پست اسلایدی اینستا استفاده کنیم؟ آیا طراحی پست اسلایدی اینستاگرام مزیتی برای رشد برندتان در اینستاگرام خواهد داشت؟

 

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

 

چرا باید پست اسلایدی طراحی کنید؟

بیایید چند یافته کلیدی از تحقیق انجام شده توسط Socialinsider از بیش از 22 میلیون پست اینستاگرام را بررسی کنیم.
زمانی که از 10 اسلاید در پست اسلایدی اینستا استفاده می‌شود، نرخ تعامل در هر پست به بیش از 2 درصد می‌رسد.
با ترکیبی از تصاویر و ویدیوها در یک پست اسلایدی، بالاترین نرخ تعامل در هر پست (2.33٪) ایجاد می‌شود.
حتی پست اسلایدی که فقط ویدیو را شامل می‌شود، نرخ تعامل کمی بالاتر از پست های تکی ایجاد می‌کند (1.86٪ در مقابل 1.80٪).
19.44 درصد از پست های اینستاگرام از نوع اسلایدی هستند.
دو موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پست اسلایدی اینستاگرام (با 10 اسلاید) می‌توانند تعامل بهتری نسبت به یک پست تکی ایجاد کنند. ترکیب تصاویر با فیلم‌ها در پست اسلایدی اینستا می‌تواند یک مزیت برتر برای برند شما باشد.

برای طراحی پست اسلایدی اینستاگرام چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

اگر می‌خواهید با ساخت پست اسلایدی بیشترین تعامل را با مخاطبین تان برقرار کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

1. زیبایی هر یک از اسلایدها

طراحی هر یکی از اسلایدها مهم است، اما نه به اندازه محتوا. اگر محتوای شما بد باشد، تصاویر جذاب نیز نمی توانند به شما کمک کنند و در عین حال، اگر تصاویر جذابی برای اسلایدهایتان استفاده نکنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که کسی محتوای شما را بخواند.
برای جذابیت پست های اسلایدی به نکات طلایی زیر توجه کنید:

اندازه

برای طراحی پست اسلایدی اینستاگرام می‌توانید از ابعاد پرتره (1080 x 1350) یا مربع (1080 x 1080) یا حتی Landscape 1080 x 566 استفاده کنید.
اگر از پرتره استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که محتوای اصلی (به خصوص متن) در ناحیه مربع (1080*1080 پیکسل) قرار گرفته است. چون وقتی کسی محتوا را در صفحه اکسپلور مشاهده می‌کند، متن  پست هایی که خارج از کادر 1080*1080* باشد، دیده نمی‌شود. همین محدودیت‌ها برای قالب Landscape نیز اعمال می‌شود.
استفاده از تصاویر با ابعاد پست اینستاگرام پرتره یک مزیت دارد. فضای بیشتری را روی صفحه اشغال می‌کند و توجه کاربر را به خود جلب می‌کند و احتمال اینکه کاربر فوراً به پایین اسکرول کند کمتر است.

رنگ پست اسلایدی اینستا

همیشه در طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با رنگ های برند همراه باشید. فرقی نمی کند که شما فردی هستید که به دنبال برندسازی برای کسب و کار خود هستید یا یک پیج شخضی دارید. اگر رنگ خاصی ندارید، چند رنگ را انتخاب کنید و برای همه طرح‌ها از آن‌ها استفاده کنید.
چند ترکیب رنگ محبوب برای پست اسلایدی اینستاگرام :
زرد – سیاه – سفید
آبی آسمانی – سفید – زرد
قهوه ای روشن - سفید
نارنجی – سیاه – سفید
در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو می‌توانید تم رنگی مورد نظر خود را فیلتر کنید و قالب های آماده متناسب با برندتان را پیدا کنید:

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

فونت انلاین فارسی در طراحی پست اسلایدی اینستا

استفاده از فونت های پررنگ و فشرده برای عنوان‌ها (که تاثیر بیشتری دارند اما فضای کمتری اشغال می‌کنند) و استفاده از فونت های کوچک و خوانا (که خواندن آن را آسان می‌کند) برای جملات (غیر از عنوان‌ها) باید معیار اصلی در انتخاب فونت فونت فارسی انلاین باشد.
در نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو می‌توانید صدها فونت فارسی آنلاین رایگان را امتحان کنید:

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

پس زمینه تصویر

برای پس زمینه خود، لزوماً نیازی به استفاده از رنگ‌ها ندارید. حتی می‌توانید از تصاویری مانند این استفاده کنید:

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

اما مطمئن شوید که فیلترهای رنگی مناسب را برای حفظ ثبات بصری روی تصاویر اعمال می‌کنید. از فیلترهای اینستاگرام استفاده نکنید برای بهبود تصاویر از نرم افزار یا ابزارهای ویرایش آنلاین مثل دومینگو استفاده کنید.

2. قالب پست اسلایدی اینستاگرام 

موفقیت پست اسلایدی اینستا در این است که مخاطبین وقت بیشتری را صرف مشاهده پست شما می‌کنند. اگر باعث می‌شوید افراد بیشتری در اینستاگرام سرگرم بمانند، این پلتفرم با دسترسی بیشتر به شما جایزه می‌دهد.
چه کار کنیم این اتفاق بیفتد؟

عنوان جذاب برای هر اسلاید پست اینستا بنویسید

یک عنوان موثر با محتوای بصری جذاب (که می‌تواند آموزشی یا سرگرم کننده باشد) با یک اسلاید پایانی دارای CTA، می‌تواند به رشد برند شما کمک کند.
باید تیتر را طوری بنویسید که وقتی مردم آن را می‌خوانند، نتوانند آن را بکشند و کل محتوا را بخوانند. نوشتن تیترهایی که مردم نمی توانند نادیده بگیرند، بهترین راه برای رشد در اینستاگرام با پست اسلایدی اینستا است.
اگر این کار را انجام دهند، حتی ممکن است یک لایک یا کامنت بگذارند. و همانطور که می‌دانیم، هر چه تعامل (لایک، کامنت، اشتراک گذاری، ذخیره) بیشتر باشد، دسترسی بیشتر خواهد بود.
اما چگونه یک تیتر موثر بنویسیم؟ 
تیتر موثر و جذاب، عنوانی است که باعث می‌شود مخاطب چند لحظه مکث کند. در اینجا 5 روش وجود دارد که می‌توانید عنوانی بنویسید که نادیده گرفتن آن تقریبا غیرممکن است.
از اعداد استفاده کنید: "3 نکته ای که باید در مورد باغبانی بدانید"، بسیار خوب عمل می‌کند که "چیزهایی که باید...". و سعی کنید اعداد فرد را در سرفصل‌ها اضافه کنید.
از کلمات محرک (چگونه، چه، چرا، و غیره) و صفت‌ها (رایگان، بهترین، ضروری و غیره) استفاده کنید. به عنوان مثال: «بهترین زمان برای پست کردن در رسانه های اجتماعی کدام است؟ " یا "5 ابزار رایگان که باید برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید".
فوق العاده خاص باشید: فقط ننویسید - "فروش بیشتر". درعوض بنویسید: "با این 3 ترفند 50% فروش بیشتر داشته باشید" .
فوریت را منتقل کنید: "5 استراتژی که باید هم اکنون برای کسب و کار خود اجرا کنید".
فقط به یاد داشته باشید که استفاده از عناوین جذاب خوب است و فقط زمانی خوب کار می‌کند که محتوای شما با انتظارات مخاطبان شما پس از خواندن عنوان مطابقت داشته باشد. سعی کنید آنها را عصبانی نکنید.
اگر نمی دانید چطور برای پست های خود تیترمناسب بنویسید، می‌توانید با انتخاب ابزار متن در برنامه ساخت پست اینستاگرام، بهترین عناوین را مرتبط به موضوعی که فیلتر کردید، مشاهده کنید و از آنها الهام بگیرید:

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

پوشش اصلی تصویری / پست اسلایدی اینستاگرام 

قرار دادن تصویری در اسلاید اول انتخاب خوبی است (فکر می‌کنم ضروری است). استفاده از برخی تصاویر دراماتیک یا استیکرها یا نمادها می‌تواند به بهبود محتوای متن کمک کند. اما مطمئن شوید تصویری که قرار داده اید به نحوی با محتوا مرتبط باشد. طراحی پست اسلایدی اینستاگرام زیر را ببینید:

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

توجه: اسلاید 2 خود را به خوبی اسلاید 1 طراحی کنید. چرا؟ اینستاگرام پست اسلایدی شما را دو بار به فالوورهای شما نشان می‌دهد. دنبال‌کنندگانی که دیده‌اند اما سوایپ نکرده‌اند، اسلاید 2 را در 24 ساعت آینده خواهند دید.

قالب بندی محتوا

محتوای کاملی را بنویسید که می‌خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید. پس از ایجاد پیش نویس، بخشی از متن را به هر اسلاید اختصاص دهید. این یک مرحله ضروری است که باید قبل از شروع طراحی دنبال کنید. این امر فرآیند طراحی را آسان می‌کند.

هم تراز بودن نوشته‌ها و تصاویر

تراز یک نکته بسیار مهم در طراحی پست اسلایدی اینستاگرام  است. اگر تمام محتوا را در یک سمت مشابه (چپ یا راست یا وسط) تراز کنید، طرح یکدست به نظر می‌رسد.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

نام تجاری

نام، لوگو، آرم و غیره خود را و هر جزئیاتی که فکر می‌کنید لازم است در هر اسلاید قرار دهید.

CTA

فراخوان برای اقدام (CTA) کاری است که شما از مخاطبان خود می‌خواهید که پس از مشاهده همه اسلایدها انجام دهند، به همین دلیل است که باید یک CTA را در آخرین اسلاید پست اسلایدی قرار دهید.
اما چه چیزی بخواهیم؟ چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از مخاطبین بخواهید: مشترک شدن در خبرنامه، ثبت نام، اطلاعات بیشتر (لینک در بیو) و غیره، اما آنچه مهمتر است این است که CTA به محتوا مرتبط است و باید ساده باشد.

3. ابزارهای طراحی پست اسلایدی اینستاگرام

من از برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو برای طراحی تمام پست اسلایدی اینستا هایم استفاده می‌کنم اگر شما فردی هستید که می‌خواهید محتوای تصویری زیادی را در طرح‌های پست اسلایدی خود قرار دهید، از نرم افزار دومینگو استفاده کنید.
با اینحال اگر علاقه دارید که از نرم افزارهای حرفه ای مثل ایلاستریتور یا فتوشاپ استفاده کنید، من به شما توضیح خواهم داد که چگونه با استفاده از هر سه نرم افزار پست اسلایدی اینستا ایجاد کنید.

طراحی پست اسلایدی اینستاگرام در Adobe Illustrator

مرحله 1: البته، مرحله بدیهی است. Illustrator را باز کنید و روی "create new" کلیک کنید.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 2: اندازه هر اسلاید را انتخاب کنید: 1080*1080 (مورد علاقه من) یا 1080*1350 سپس تعداد تابلوهای Artboard (تعداد اسلایدها) را وارد کنید.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 3: روی تنظیمات بیشتر کلیک کنید (تصویر بالا را ببینید). یک پنجره جدید ظاهر می‌شود (تصویر زیر را ببینید). تنظیمات را مثل تصویر پایین تغییر دهید.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 4: برای مشاهده خطوط راهنما در سمت چپ، CTRL/CMD + R را فشار دهید و هر تعداد خط راهنما را که نیاز دارید بکشید. از آنها برای تراز کردن کامل عناصر طراحی استفاده کنید.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 5: پس از اتمام طراحی، به File – Export بروید و روی "Export for Screens" کلیک کنید.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 6: تنظیمات تصویر JPEG، PNG را انتخاب کنید و all را انتخاب کنید تا همه اسلایدها ذخیره شود (artbaords) .

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

طراحی پست اسلایدی شما انجام شد!

طراحی پست اسلایدی اینستاگرام در فتوشاپ

مرحله 1: تنظیمات زیر را انجام دهید

W = 1080 *10 (تعداد اسلاید) پیکسل،
H = را انتخاب کنید 1080 (یا 1350) پیکسل و
رزولوشن = 300 پیکسل/اینچ.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 2: یک سند جدید (رنگ سفید) ایجاد خواهد شد. اکنون به منوی View رفته و بر روی "New Guide Layout" کلیک کنید.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 3: پنجره جدیدی باز می‌شود. columns = 0، rows = 1 را تنظیم کنید و روی Ok کلیک کنید.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 4: روی ابزار برش کلیک راست کرده و ابزار slice را از منو انتخاب کنید.

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 5: روی "ُSlices from guide" کلیک کنید. آسان بود، درست است؟

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 6: اکنون می‌توانید عناصر طراحی را قرار دهید و پس از اتمام کل طراحی، به File – Export بروید و بر روی "Save for Web(legacy)" کلیک کنید

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

مرحله 7: فرمت فایل را انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید. طراحی پست اسلایدی اینستاگرام شما انجام شد!

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

اشتباهاتی که باید در طراحی پست اسلایدی اینستاگرام از آنها اجتناب کنید

از طراحی مشابه (رنگ‌ها، فونت‌ها) در همه اسلایدهای یک پست اسلایدی اینستا برای حفظ ثبات بصری استفاده کنید.
سعی کنید از متن کمتری در هر اسلاید استفاده کنید.
از فونت های متنوع استفاده نکنید من فکر می‌کنم 2 فونت باید حداکثر انتخاب شما باشد اگرچه می‌توانید سایز فونت‌ها را تغییر دهید.
محتوای زیادی را در یک اسلاید جمع نکنید. محتوا را به طور موثر توزیع کنید.
استفاده بیش از حد از تصاویر استوک فکر بدی است. تصاویری را پیدا کنید که جالب تر، دراماتیک تر و واقعی هستند

طراحی پست اسلایدی با قالب آماده پست اینستاگرام دومینگو

از قالب های آماده پست اسلایدی اینستاگرام به راحتی می‌توانید برای رشد برند خود در این پلتفرم استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که هم طراحی و هم محتوا مهم است! اگر به دنبال چند قالب پست اسلایدی رایگان هستید، اینجا را کلیک کنید!
حالا برای طراحی پست اسلایدی اینستا در ویرایشگر آنلاین دومینگو، مراحل زیر را دنبال کنید:
-    روی یکی از قالب‌ها کلیک کنید تا آنها را در ویرایشگر ببینید:

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

از ابزارهای متنوع برای ویرایش هر یک از قالب‌ها استفاده کنید. مثل:
ابزار متن
ابزار آپلود تصویر
ابزار شکلک
ابزار اشکال
ابزار عکس
ابزار حروف 
و ...
-    روی دکمه دانلود کلیک کنید و هر قالب را با فرمت مناسب دانلود کنید

آموزش طراحی پست اسلایدی اینستاگرام با فتوشاپ

به همین راحتی می‌توانید در چند دقیقه پست اسلایدی اینستاگرام حرفه ای و جذاب طراحی کنید.
برای شروع آماده اید؟ کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین