رسانه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی بسیاری از ما ایفا می‌کنند و در نتیجه اغلب ما برای به اشتراک گذاشتن هر نوع خبری از آنها استفاده می‌کنیم. از بین شبکه های اجتماعی مختلف، محبوبیت اینستاگرام روز به روز بین کاربران ایرانی بیشتر می‌شود و این پلتفرم به یک فضای مجازی پرطزفدار تبدیل شده که همه کاربران مهمترین اتفاقات و رویدادهای شخصی شان را نیز در آن به اشتراک می‌گذارند. یکی از این رویدادهای مهم، انتشار پیام تسلیت آنلاین یا اعلامیه و پوستر تسلیت است. 
در گذشته اگر یکی از نزدیکان مان فوت می‌کرد اگهی ترحیم را چاپ می‌کردیم و برای اطلاع سانی اقوام با آنها تماس می‌گرفیتم. دوستان و آشنایان نیز برای اینکه به ما تسلیت بگویند به مراسم می‌آمدند یا با تماس تلفنی پیام تسلیت خود را به ما می‌رساندند. 
اما شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام همه چیز را تغییر داده است. در عصر دیجیتال، اولین کاری که همه ما بعد از فوت عزیزانمان انجام می‌دهیم ساخت پیام تسلیت آنلاین است. دیگر نیازی نیست برای اطلاع رسانی اقوام و آشنایان با تک تک آنها تماس بگیریم با انتشار یک بنر ترحیم یا اعلامیه تسلیت در اینستاگرام می‌توانیم همه اعصای خانواده و دوستان مان را از این خبر مطلع کنیم. آشنایان مان هم با انتشار استوری تسلیت، پیام همدردی خود را به ما می‌رسانند.
اگر شما هم طی روزهای اخیر یکی از عزیزانتان را از دست دادید و می‌خواهید با ساخت پیام تسلیت آنلاین این غم بزرگ را با دیگران در اینستاگرام شریک شوید یا پیام تسلیت خود را به یکی از آشنایان تان برسانید در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه ساخت پیام تسلیت آنلاین را به شما آموزش دهیم.

 

آموزش ساخت پیام تسلیت آنلاین با قالب استوری اینستاگرام آگهی ترحیم

 

آگهی ترحیم چیست؟

به عبارت ساده، یک پوستر یا بنر تسلیت، دوستان و آشنایان را از زمان برگزاری مراسم برای یادبود و بزرگداشت فردی که اخیرا فوت کرده آگاه می‌کند. 
برای ساخت پیام تسلیت آنلاین باید استوری طراحی کنید که شامل اطلاعات زیر باشد:
•    نام کامل 
•    تاریخ تولد و مرگ
•    یک شعر یا متن ادبی
•    جزئیات مربوط به مراسم تشییع جنازه و/یا مراسم یادبود
اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، در ادامه چند قالب لایه باز استوری تسلیت که کاملاً قابل ویرایش است را برای شما آماده کردیم. می‌توانید از این قالب های لایه باز استوری تسلیت برای ساخت پیام تسلیت آنلاین در نرم افزار دومینگو استفاده کنید و بعد از دانلود بنر تسلیت، آن را در استوری اینستا منتشر کنید.

آموزش ساخت پیام تسلیت آنلاین با قالب استوری اینستاگرام آگهی ترحیم

اما اگر می‌خواهید یک پیام تسلیت آنلاین به یکی از دوستان و آشنایان تان بدهید تا به او بگویید که در غمش شریک هستید، می‌توانید از قالب های آماده زیر کمک بگیرید.

آموزش ساخت پیام تسلیت آنلاین با قالب استوری اینستاگرام آگهی ترحیم

در گذشته این پیام را در روزنامه چاپ می‌کردند اما در سال‌های اخیر مردم از روش غیررسمی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر بیشتر استفاده می‌کنند. در این پیام‌ها معمولا نام فرد متوفی و یک پیام کوتاه برای تسلیت به بازماندگان نوشته می‌شود.

آیا انتشار پیام تسلیت آنلاین در اینستاگرام اشتباه است؟

امروزه رسانه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند و بسیاری از افراد اخبار مثبتی مانند نامزدی، تولد و حتی خرید خانه جدیدشان را در این پلیتفرم منتشر می‌کنند. شاید تصور کنید که انتشار بنر تسلیت در اینستاگرام هنوز بین خانواده‌ها جا نیفتاده است، اما اگر نسبت به فرد فوت شده و خانواده داغدار او حساس هستید و می‌خواهید هرچه سریعتر دیگران را از این خبر مطلع کنید یا آنها را در غم خود شریک کنید، انتشار استوری تسلیت راهی مفید برای به اشتراک گذاشتن احساس شما است.

آیا قوانین خاصی برای طراحی بنر تسلیت اینستاگرام وجود دارد؟

هیچ «قانونی» برای ساخت پیام تسلیت آنلاین وجود ندارد، اما مهم است که احساسات کسانی که پست را می‌خوانند در نظر بگیرید. قبل از اینکه هر استوری را در اینستا پست کنید، مطمئن شوید که برای شما، خانواده و دوستان متوفی شما مناسب است. اگر می‌خواهید پست آنلاین ارسال کنید، می‌تواند ایده خوبی باشد که ابتدا به دوستان نزدیک و اعضای خانواده خود به صورت حضوری یا تلفنی اطلاع دهید.

نکاتی برای ساخت پیام تسلیت آنلاین 

وقتی تصمیم می‌گیرید در با طراحی استوری تسلیت آنلاین احساسات خود را بیان کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

طراحی استوری تسلیت را ساده نگه دارید

یک اعلامیه ترحیم معمولاً شامل نام عزیز شما، تاریخ درگذشت او و هرگونه جزئیات مربوط به مراسم یادبود است. از طرف دیگر، می‌توانید قالب لایه باز استوری تسلیت احساسی‌تری را انتخاب کنید که شامل خاطرات شخصی و عکسی از متوفی باشد

مخاطبان خود را به خاطر بسپارید

زمانیکه یک استوری را به اشتراک می‌گذارید تمام فالوورهایتان آن را می‌بینند. پس دقت کنید که مخاطبین شما چه کسانی هستند. اگر نمی خواهید همه فالوورهایتان استوری را ببینند شاید بهتر است تنظیماتی را در نظر بگیرید یا یک پیج شخصی درست کنید که فقط اعضای خانواده و دوستان نزدیک تان را در آن فالور کرده باشید.

اعضای خانواده مرحوم را تگ کنید

برای اینکه به اعصای انواده مرحوم احترام بگذارید حتما آنها را در استوری تسلیت عزیزشان تگ کنید تا متوجه پیام تسلیت آنلاین شما بشوند.

به زمان انتشار پیام تسلیت آنلاین فکر کنید

مرگ یکی از عزیزان زمان بسیار دشواری برای بسیاری از افراد است، ممکن است روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا با این خبر کنار بیایند. با در نظر گرفتن این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک یا دو روز قبل از به اشتراک گذاشتن استوری تسلیت آنلاین صبر کنید.

در جزییات طراحی استوری تسلیت آنلاین حساس باشید

در نهایت، به دقت در مورد آنچه پست می‌کنید فکر کنید. از خود بپرسید: آیا نوشته، تصاویر یا جزییات دیگری که به کار بردید به کسی توهین نمی کند؟ آیا کسی که دوستش دارید از آنچه نوشته اید قدردانی می‌کند؟ آیا طراحی استوری همان چیزی است که خودتان را راضی کند؟
برای اینکه مطمئن باشید همه چیز در ساخت پیام تسلیت آنلاین رعایت شده بهتر است از قالب های استوری لایه باز تسلیت دومینگو استفاده کنید. این قالب های آماده توسط طراحان حرفه ای ما تهیه شده اند و همه نکات ساخت پیام تسلیت آنلاین در آنها رعایت شده است.

چگونه در شبکه های اجتماعی مردم را به مراسم خاکسپاری دعوت کنیم؟

رسانه های اجتماعی می‌توانند راهی عالی برای اطلاع رسانی به دوستان و آشنایان نزدیک در مورد مراسم ختم، چهلم یا حتی مراسم خاکسپاری باشند. اما به یاد داشته باشید، باید اطلاعات را کامل و دقیق در بنر تسلیت بنویسید و آن را فقط با کسانی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید.

انتشار بنر تسلیت یا آگهی ترحیم در استوری اینستاگرام

معمولاً وظیفه یکی از اعضای خانواده نزدیک است که در صورت تمایل، بنر تسلیت را در اینستاگرام ارسال کند. علاوه بر این، برخی از اعضای نزدیک خانواده انتخاب می‌کنند که یک استوری به عنوان پیام تسلیت آنلاین را برای به اشتراک گذاشتن فقدان خود با دیگران به اشتراک بگذارند.
اگر در مراسم تشییع جنازه شرکت می‌کنید و می‌خواهید در مورد آن در اینستاگرام استوری بگذارید، محترمانه است که ابتدا با خانواده داغ‌دیده مشورت کنید. آنها دوران سختی را پشت سر می‌گذارند و ممکن است ترجیح دهند که شما در مورد فوت عزیزان شان به صورت آنلاین صحبت نکنید. از طرف دیگر، آن خانواده ممکن است یک صفحه ادای احترام یا یادبود برای عزاداران راه اندازی کرده باشند.

پخش زنده مراسم تشییع جنازه با لایو اینستاگرام

امروزه، پخش زنده مراسم تشییع جنازه به صورت آنلاین با استفاده از تلفن هوشمند یا دوربین دیجیتال بسیار ساده است. با پخش ینده مرایم، افراد بیشتری می‌توانند به متوفی ادای احترام کنند و از تجمع افراد زیاد در مراسم نیز جلوگیری می‌شود. مهمتر از همه اینکه خانواده و دوستان می‌توانند از هر کجای دنیا در مراسم خاکسپاری آنلاین مثلا در لایو اینستاگرام شرکت کنند.

آموزش ساخت پیام تسلیت آنلاین با قالب استوری لایه باز دومینگو

در ساخت پیام تسلیت آنلاین باید از همان سبک رسمی پیروی کنید اما می‌توانید این پیام را در پیج خود منتشر کنید و کسانی را که می‌خواهید پیام تان را به آنها برسانید تگ کنید. البته دوستان و خانواده فرد متوفی می‌توانند در پیام تسلیت آنلاین خاطرات شخصی خود را در مورد عزیزشان به اشتراک بگذارند. 
برای ساخت پیام تسلیت آنلاین می‌توانید از استوری ساز آنلاین دومینگو کمک بگیرید و طی سه مرحله ساده زیر یک بنر تسلیت آنلاین طراحی کنید: 

1.    در سایت دومینگو ثبت نام کنید و استوری ترحیم را فیلتر کنید

اگر هنوز در استوری ساز آنلاین دومینگو ثبت نام نکردید، روی این لینک کلیک کنید و ثبت نام خود را رایگان انجام دهید.

آموزش ساخت پیام تسلیت آنلاین با قالب استوری اینستاگرام آگهی ترحیم

حالا از بین محتواهایی که می‌توانید تولید کنید، گزینه استوری اینستاگرام را انتخاب کنید تا قالب های آماده استوری اینستا به شما نمایش داده شوند. برای اینکه کار ساخت پیام تسلیت آنلاین را راحت تر کنید، در پنل سمت راست موضوع ترحیم را فیلتر کنید. 
با فیلتر کردن گزینه ترحیم، فقط قالب های آماده مربوط به آگهی فوت یا پیام تسلیت به شما نمایش داده می‌شود.

2.    از ابزارهای ویرایش آنلاین برای طراحی پیام تسلیت آنلاین استفاده کنید

روی یکی از قالب‌ها کلیک کنید تا وارد ویرایشگر آنلاین دومینگو شوید. همانطور که مشاهده می‌کنید، ابزارهای بسیار متنوعی به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته که می‌توانید از آن برای ساخت پیام تسلیت آنلاین و ویرایش قالب استوری اینستاگرام استفاده کنید:

آموزش ساخت پیام تسلیت آنلاین با قالب استوری اینستاگرام آگهی ترحیم

برخی از این ابزارها را به شما معرفی می‌کنیم:
1.    ابزار متن: با کمک این ابزار که در پنل سمت راست می‌بینید، می‌توانید عنوان یا متن را به قالب خود اضافه کنید. اگر برای نوشتن متن پیام تسلیت آنلاین ایده ای ندارید می‌توانید از متن های آماده این ابزار کمک بگیرید و پیام تسلیت خود را بنویسید.
2.    ابزار ویرایش متن: این ابزار زمانیکه روی یکی از متن های داخل قالب کلیک کنید در نوار ابزار بالا به شما نمایش داده می‌شود و شامل گزینه های مختلفی از جمله تغییر فونت انلاین فارسی، تغییر اندازه فونت، چرخش، رنگ متن و غیره می‌شود.
3.    گالری عکس: اگر برای شکیل تر کردن پیام تسلیت خود به تصاویر باکیفیت و مرتبط مثل شمع، گل و غیره نیاز دارید می‌توانید از گالری عکس های استوک دومینگو کمک بگیرید. در این گالری یک باکس جستجو قرار دارد که می‌توانید موضوع مورد نظرتان را در آن تایپ کنید تا تصاویر مرتبط به شما نمایش داده شود.

آموزش ساخت پیام تسلیت آنلاین با قالب استوری اینستاگرام آگهی ترحیم

4.    ابزار ویرایش عکس: زمانیکه روی عکس کلیک میکنید ابزارهای مرتبط برای ویرایش آن به شما نمایش داده می‌شود. مثلا می‌توانید از ابزار شفافیت برای کمرنگ کردن عکس استفاده کنید یا با ابزار موقعیت، عکس را در لایه‌ها جلوتر یا عقب تر ببرید.
5.    ابزار شکلک، اشکال، سایر: این ابزارها به شما کمک میکند تا هرنوع ایموجی، شکل یا نوشته دستخطی را به قالب خود اضافه کنید

3.    بنر تسلیت را دانلود کنید

پس از اینکه طراحی پیام تسلیت آنلاین را به پایان رساندید به راحتی روی گزینه دانلود کلیک کنید تا با فرمت دلخواه تان آن را دانلود کنید. حالا می‌توانید این پیام را در اینستاگرام به صورت استوری منتشر کنید.

برای ساخت پیام تسلیت آنلاین در دومینگو آماده اید؟ کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین