اگر با پست های اسلایدی اینستا آشنا نیستید، بهتر است با این توضیح شروع کنیم که این مدل پست ها در اینستاگرام به «سبک آلبوم» در فید شما نمایش داده می شوند که می‌تواند حداکثر 10 تصویر یا عکس را در یک پست شامل شود. ساخت پست اسلایدی با گوشی برای بازاریابی محصولات و پست های آموزشی بسیار رایج و کاربردی است.
اولین باری که شخصی پست اسلایدی شما را در فید خود می بیند، اولین تصویری که برای پست اسلایدی آپلود کردید به عنوان جلد پست به او نشان داده می شود. اما مزیت آن نسبت به پست‌های معمولی این است که در صورت عدم تعامل کاربر، دوباره به او نمایش داده می شود، اما این بار، کاربر دومین تصویر پست اسلایدی شما را می بیند.
در ادامه بهترین روش برای ایجاد پست های اسلایدی جذاب اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم.

 

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

 

1. جذاب بودن متن و محتوای هر اسلاید را به خاطر بسپارید

اول از همه، به یاد داشته باشید که پست اسلایدی اینستاگرام مثل سایر پست ها باید متن و تصویر جذابی داشته باشد.
برای ساخت بهتر پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی، می‌توانید ابتدا متن را به صورت یک محتوای طولانی بنویسید، سپس آن را طوری قالب‌بندی کنید که در یک پست اسلایدی قرار گیرد.
اگر نمی دانید چطور متن خود را در چند اسلاید تقسیم کنید می توانید از قالب های اسلایدی برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو که به طور خاص برای همین کار ساخته شده است، کمک بگیرید. این ابزار پیشرفته جدید به شما امکان می دهد اسلاید های مشابهی را با حداکثر کارایی ایجاد کنید.

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

یکی از موثرترین تکنیک ها برای طراحی پست اسلایدی این است که مخاطبان خود را بشناسید و مستقیماً با آنها صحبت کنید.
حتی اگر یک پیج عمومی دارید که صدها یا هزاران نفر پست شما را می خوانند، باید طوری بنویسید که هر خواننده احساس کند که در حال گفتگوی شخصی با خودش هستید.
یک راه آسان برای انجام این کار استفاده از زبان محاوره ای است. شما باید متقاعدکننده ترین اطلاعات یا تصاویر برای خواننده ای که پست تان را می بیند به اشتراک بگذارید و به این فکر کنید، از این پست اسلایدی چه مطلبی را می آموزند یا چه نکته ای برایشان جالب و سرگرم کننده است. 

2. به طراحی اولین تصویر در "پست اسلایدی اینستاگرام" بیشتر توجه کنید

اولین تصویر در پست اسلایدی مثل یک قلاب عمل می کند و باید مخاطب را به دام پست شما بیندازد. هدف از طراحی اسلاید اول شما این است که مخاطب را وادار به توقف و توجه کند.
بقیه اسلایدها، سایر تصاویر و عنوان ها، می توانند اهداف دیگر شما را براورده کنند و پیام اصلی را به مخاطب برسانند.
پس اولین اسلاید را باید با قانع‌کننده‌ترین عکس پر کنید. مثلا اگر در حال ساخت پست اسلایدی آموزشی هستید، اولین اسلاید را باید شامل یک عبارت کوتاه و قابل توجه باشد که مخاطب را به سمت بقیه اطلاعات بکشاند.

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

شما 10 تصویر کامل برای رساندن پیام کامل خود دارید. اجازه دهید تصویر اول کار خود را برای جلب توجه مخاطب انجام دهد و آن را ساده نگه دارید.

3. مخاطب را تشویق کنید تا انگشت خود را روی پست ها بکشد

هنگامی که با اولین اسلاید توجه افراد را به خود جلب کردید، باید آنها را در حال پیمایش نگه دارید.
مثل هر فعالیت بازاریابی دیگری، بهترین راه برای ترغیب کردن مخاطب به انجام کاری که امیدوارید این است که از او درخواست کنید.
یک خط متن ساده در کپشن با یک دعوت به اقدام برای رفتن به اسلاید بعدی باید این کار را انجام دهد. برای مثال، اینفلوئنسرها معمولا از عبارتی مانند «➡️ برای اطلاعات بیشتر، انگشت خود را روی صفحه بکشید!» استفاده می کنند.
همین یک جمله ساده نشان می دهد که این پست یک پست اسلایدی است و کنجکاوی مخاطب را برمی انگیزد.
کار دیگری که برندها و اینفلوئنسرها انجام می دهند این است که یک علامت را به تصاویر اضافه می کنند، مانند فلشی که در تمام تصاویر به سمت راست اشاره می کند، به جز تصویر آخر همچنین می‌توانید یک خط یا شکل پیوسته داشته باشید که در تمام تصاویر "ادامه" داشته باشد.

4. مطمئن شوید که هر اسلاید می تواند به تنهایی مطلب مورد نظر شما را برساند

نکته دیگری که باید هنگام طراحی اسلایدهای پست اسلایدی و ارائه اطلاعات خود در نظر داشته باشید، این است که هر پست به تنهایی جالب و سرگرم کننده باشد.
آیا تا به حال با پست اسلایدی برند دیگری روبرو شده اید که تک تک اسلایدهای آن را در استوری های خود به اشتراک گذاشتید چون همه آنها برایتان جالب بودند؟
هدف نهایی شما هم باید همین باشد.
شما هرگز نمی‌دانید که اولین تصویری که کسی با آن مواجه می‌شود دقیقاً کدام تصویر خواهد بود، زیرا افراد می‌توانند تصاویر خاصی از پست اسلایدی شما را در استوری ها و پیام‌های خود به اشتراک بگذارند.
به علاوه، هنگامی که کاربر اولین تصویر را دید، پست شما ممکن است دوباره در فید او ظاهر شود و یکی از عکس های دیگر را نمایش دهد. پس همه اسلایدها می توانند یک نقطه ورود بالقوه برای مخاطبین تان باشد.
پس مخاطبین باید بتوانند موضوع کلی یا موضوع پست اسلایدی را از هر تصویر داخل هریک از اسلایدها حدس بزند.

5. همه اسلایدهای را در ساخت پست اسلایدی با گوشی منسجم نگه دارید

در حالی که سعی می‌کنید هر تصویر را به شکلی درآورید که به تنهایی برای مخاطب جذاب باشد، باید مطمئن شوید که 10 اسلاید را جداگانه طراحی نکنید تا هیچ ربطی به هم نداشته باشند.
تصاویر شما باید بخشی از یک مجموعه به نظر برسند.
چند ایده خلاقانه که می توانید برای ساخت پست اسلایدی با گوشی به همین روش انجام دهید عبارتند از:
•    استفاده از فونت‌ها و رنگ‌های یکسان در کل اسلایدها (دستورالعمل‌های برند باید این کار را آسان کند).
•    استفاده از فیلترها، سبک‌ها یا از قالب های آماده قبل ویرایش با طرح مشابه مثل نمونه های زیر در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو.

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

•    معرفی محصولات مشابه یا مرتبط.
•    قرار دادن عنوان یا واترمارک مشابه در سرصفحه یا پاورقی هر اسلاید.
•    استفاده از قالب طراحی یکسان برای هر گرافیک.
همه اینها بخشی از ساخت پست اسلایدی با گوشی هستند که می تواند به شما کمک کند در اینستاگرام یک برند جالب توجه بسازید.
پس از ساخت پست های اسلایدی منسجم، می توانید مطمئن شوید که همه پست های شما به خوبی با هم ترکیب می شوند.

6. از ارائه اطلاعات بیش از حد در ساخت پست اسلایدی با گوشی خودداری کنید

به یاد داشته باشید که امکان اضافه کردن حداکثر 10 اسلاید به این معنی نیست که باید 10 برابر بیشتر از هر پست دیگری اطلاعات به مخاطب بدهید.
طرز فکر بهتری که هنگام ساخت پست اسلایدی با گوشی باید به این فکر کنید که فضای بیشتری برای انتقال همان مقدار اطلاعات دارید.
برای پست‌های اسلایدی دارای عکس، از عکس ها حداکثر استفاده را ببرید و برای اینکه متن بیشتری بنویسید آنها را کوچک نکنید. به بینندگان اجازه دهید روی جزئیات هر عکس زوم کنند.
قالب های آماده زیر نمونه های مناسبی برای ساخت پست اسلایدی با گوشی هستند که می توانید آنها را با آپلود عکس و ویرایش متن در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو برای برند خود سفارشی کنید.

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

10 روش برای استفاده از پست اسلایدی اینستاگرام

با نکاتی که در بخش قبل اشاره کردیم، حالا می دانید که برای ساخت پست اسلایدی با گوشی چه کارهایی باید انجام دهید و چطور پست‌های اسلایدی منتشر کنید که باعث شود مخاطبین بیشتر از یک تصویر ثابت، آنها را لایک، کنند به اشتراک‌ بگذارند یا درموردشان نظر بدهند.
حالا بیایید ببینیم از چه ایده هایی می توانید برای طراحی پست اسلایدی اینستاگرام استفاده کنید.

1. ساخت پست اسلایدی با گوشی برای معرفی محصول

اینستاگرام راهی عالی برای آشنا کردن فالوورهایتان با محصول بعدی شماست. از پست اسلایدی برای گنجاندن تصاویر، مشخصات و حتی یک نگاه اولیه از محصول جدیدتان استفاده کنید، همانطور که در قالب های آماده زیر می بینید:

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

برای ویرایش این قالب ها کلیک کنید
از آنجایی که اینستاگرام برای تعامل با مخاطبین یک پلتفرم شناخته شده است، (حدود 80 درصد از کاربران اینستاگرام یک برند را دنبال می کنند)، این یک فرصت عالی برای جذب مشتریان جدید است. با معرفی محصولات در پست های اسلایدی و پاسخ به متداول ترین سوالات آنها به راحتی می توانید توجه مخاطبین را جلب کنید.

2. ساخت پست اسلایدی با گوشی برای تبلیغات

آیا یک آگهی تبلیغاتی دارید که در یک پست اینستاگرام نمی توانید پیام آن را به طور کامل منتقل کنید؟ از پست اسلایدی استفاده کنید. همانطور که در تصاویر زیر نشان داده شده است، اسلایدهای پست سر هم می توانند به طور کامل پیام شما را به مخاطب برسانند و این کار را به نحوی انجام می دهند که یک کلیپ تبلیغاتی یا سریع نمی تواند انجام دهد.

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

برای ویرایش قالب پست اسلایدی اینستاگرام تبلیغاتی کلیک کنید

3.طراحی پست های  قبل و بعد به صورت اسلایدی

یکی از بهترین ایده ها برای ساخت پست اسلایدی با گوشی نمایش تصاویر قبل و بعد برای تبلیغ خدمات آرایشی یا زیبایی است. از این نوع طراحی پست اینستاگرام اسلایدی می توانید برای نشان دادن بصری مزایای خدمات تان به مخاطبان هدف استفاده کنید که به آنها این فرصت را می دهد که ببینند محصول شما چگونه با سبک زندگی آنها مطابقت دارد.

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

برای ویرایش قالب های آماده پست قبل و بعد کلیک کنید

4. ساخت پست اسلایدی با گوشی برای نمایش خلاصه رویداد

اگر کسب‌وکار شما میزبان رویداد خاصی است، و می‌خواهید نحوه حضور خود را افزایش دهید و از شرکت‌کنندگان تشکر کنید، از پست های اسلایدی برای جمع‌بندی مجدد آن رویدادها استفاده کنید. دنبال‌کنندگان می‌توانند با کامنت گذاشتن زیر پست شما، خاطراتشان را یادآوری کنند.
از قالب آماده پست اسلایدی زیر می توانید برای ساخت پست اسلایدی با گوشی استفاده کنید:

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

5. معرفی محتوای وبلاگ در پست اسلایدی اینستا

به دنبال یک سلاح مخفی برای تبلیغ محتوای وبلاگ هستید؟ خلاصه کردن بخشی از آن در یک پست اسلایدی می تواند مخاطبین شما را کنجکاو کند که مقاله کامل را در سایت شما بخوانند.

6.  افزایش آگاهی از برند با ساخت پست اسلایدی با گوشی

اینستاگرام مکان مناسبی برای افزایش آگاهی از برند و فرهنگ شرکت شماست. با معرفی کسانی که به شما کمک کرده اند کسب و کارتان را به جایی که اکنون هست برسانید، در یک پست اسلایدی، شخصیت برندتان را نشان دهید.

7. طراحی پست اسلایدی نظر مشتریان

یکی دیگر از ایده هایی که برندهای معتبر از آن برای طراحی پست اینستاگرام اسلایدی استفاده می کنند، ارائه نظرات مشتریان است.
اگر برای ساخت پست اینستا نظر مشتری نیاز به ایده دارید می توانید از قالب های آماده زیر در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو کمک بگیرید.

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

9. طراحی پست اسلایدی برای معرفی محصول

پست های اسلایدی اینستا می توانند کاربردی فراتر از معرفی یک محصول داشته باشند. آنها می توانند برای بیان مزایای محصول، نحوه استفاده از آن و معرفی محصولات مرتبط گزینه ای عالی باشند.
اگر از قالب های آماده زیر کمک بگیرید به راحتی می توانید یک داستان کامل درباره محصولات خود به مشتریان نشان دهید:

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

10. طراحی پست اسلایدی آموزشی

پست های اسلایدی در اینستاگرام بهترین روش برای نشان دادن یک فرآیند یا آموزش نحوه سرهم کردن یا ساخت یک محصول باشند. پست های اسلایدی آموزشی یک راه عالی برای جذب مشتریان بالقوه است که ممکن است در خرید یک محصول با مشکل مواجه شوند. 
قالب پست اینستاگرام آموزش دومینگو به شما کمک میکند بدون صرف وقت زیادی پست های اسلایدی برای آموزش به مشتریان تان تهیه کنید:

10 ایده برای ساخت پست اسلایدی اینستاگرام با گوشی

جمع بندی

کاربران اینستاگرام در حال حاضر محدود به افزودن 10 عکس/فیلم در هر پست پست اسلایدی هستند. اما شما می توانید از این 10 پست به نفع خود استفاده کنید تا محصولات و خدمات تان را به بهترین شکل به مشتریان معرفی کنید. 
خودتان را فقط به عکس یا متن محدود نکنید. ترکیبی از هر دو مثل اضافه کردن متن آموزشی به یک تصویر تبلیغاتی از محصول، روشی هوشمندانه برای تشویق مشتریان به خرید از شما است.
آیا برای طراحی پست اسلایدی با گوشی آماده اید؟ رایگان شروع کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین