یکی از مهمترین ابزارهایی که برای طراحی پست اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد، نرم افزارهای طراحی یا برنامه های طراحی آنلاین هستند. انتخاب برنامه ای که ابزارهای مناسب و قالب های متعددی را برای طراحی پست اینستاگرام در اختیار شما قرار دهد یکی از دغدغه‌های کاربران اینستاگرام است. 
بدون شک هدف از طراحی و انتشار پست اینستاگرام توسط صاحبان مشاغل جذب مخاطبین یا مشتریان بیشتر و رسیدن به سود بیشتر است. اما هر کسب و کاری نمی‌تواند در ابتدای تبلیغات خود یک طراح استخدام کند. بنابراین، سعی می‌کند طراحی حرفه‌ای پست تبلیغاتی اینستاگرام خود را با گوشی یا با نرم افزارهای آنلاین انجام دهد. در این مقاله، ما به شما بهترین نرم‌افزار های انلاین برای طراحی پست اینستاگرام را معرفی می کنیم. پس، با ما همراه باشید. 

اهمیت طراحی یک قالب جذاب اینستاگرام

طبق آمار سال ۲۰۲۱، اینستاگرام تا به امروز ۱ میلیارد کاربر دارد که اینستاگرام را به دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان تبدیل کرده است. 
تعداد زیاد کاربران اینستاگرام فرصتی است تا من و شما خود را به دنیا معرفی کنیم و در مرحله اول به محبوبیت برسیم و در مراحل بعدی فروش و درآمدزایی از اینستاگرام را انجام دهیم. 

نکات مهم در نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام

قبل از ورود به قسمت نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام، دو نکته را می‌بایست بگوییم که باید در طراحی خود در نظر بگیرید. چیزی که به آن اصول طراحی می‌گویند. 
اگر این نکات را رعایت کنید چندین قدم از صفحات حرفه‌ای جلوتر خواهید بود و خواهید دید که اتفاقات خوبی یکی پس از دیگری در انتظار شماست. 

انتخاب رنگ برای طراحی پست اینستاگرام با برنامه طراحی آنلاین

زمانی که می‌خواهید ایده خود را به مرحله اجرا برسونید، بهتر است تم رنگی صفحه خود را انتخاب کنید. 
طرح‌ها زیبا هستند، اما این رنگ‌ها هستند که احساس را در آن‌ها ایجاد می‌کنند و به معنای واقعی کلمه پست شما را جلا می‌دهند. 
میلیون‌ها رنگ در این دنیا وجود دارد که چندین مورد از آن‌ها می‌توانند رنگ شرکتی صفحه شما باشند. البته حواستان باشد که این رنگ را باید با توجه به رشته‌ای که در آن کار می‌کنید انتخاب کنید. 
به عنوان مثال، اگر صفحه شما مربوط به محصولات طبیعی و محیط زیست است، بهتر است از رنگ‌های تازه مانند سبز یا ترکیبی از آبی، سبز، نارنجی و قرمز استفاده کنید. 
یا اگر یک تأثیرگذار فناوری هستید، می‌توانید پس زمینه را سیاه کنید و از طیف‌های رنگی روشن برای اشکال داخل آن استفاده کنید. 
برای برخی از افراد، انتخاب رنگ بسیار دشوار است و نمی‌دانند چگونه آن‌ها را کنار هم قرار دهند تا یک تم زیبا ایجاد کنیم. 
دو راه برای حل این مشکل وجود دارد. می‌توانید عبارت رنگ پالت را در مرورگر خود جستجو کنید و پالت‌های رنگی مختلف را ببینید و از بین آنها رنگ مناسب با هویت برند خود را انتخاب کنید. 

مهمترین اصل در طراحی پست اینستاگرام انتخاب قالب مناسب از نرم افزار طراحی آنلاین است

نکته دوم این است که ببینید می‌خواهید در پست اینستاگرام خود چه حسی به مخاطب القا کنید. توجه داشته باشید که سلیقه مخاطبان شما روز به روز در حال تغییر است. 
با پیشرفت تکنولوژی، مردم به طور مداوم سبک زندگی خود را تغییر می‌دهند بنابراین شما همواره باید از قالب هایی استفاده کنید که به روز و طبق سلیقه مخاطبان باشند.
طراحی پست اینستاگرام طبق سلیقه مخاطبین نیاز به استفاده از نرم افزارهای طراحی آنلاین با ابزارهای پیشرفته دارد که قالب های آماده و متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد. برای آشنایی با این برنامه های طراحی آنلاین ادامه مقاله را از دست ندهید. 

نرم‌افزار‌های آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام

اکنون که ایده کلی در مورد نحوه طراحی دارید، وقت آن است که اقدام کنید و مانند یک حرفه‌ای در اینستاگرام پست بگذارید. 
از آنجایی که اپلیکیشن‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، قصد داریم نرم‌افزار طراحی آنلاین برای پست اینستاگرام را در دو دسته موبایل و کامپیوتر به شما معرفی کنیم.

طراحی پست‌های اینستاگرام با گوشی

قدرت زیادی در تلفن‌های همراه نهفته است که ما از آن بی‌خبر هستیم. فناوری موبایل به قدری پیشرفت کرده است که برخی از عکاسان از آن برای عکس‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند. 
مشخصات سخت افزاری گوشی‌های امروزی هیچ تفاوتی با کامپیوترهای گرافیکی میان رده ندارد و می‌تواند کار خود را انجام دهد. 
پس اگر فکر می‌کنید برای داشتن یک صفحه خوب باید کامپیوتر داشته باشید باید بگوییم اشتباه می‌کنید. 

۵ نرم‌افزار طراحی آنلاین پست اینستاگرام با گوشی

1. اپلیکیشن VSCO

اپلیکیشن VSCO یک نرم‌افزار مدرن و قدرتمند برای ثبت تصاویر می‌باشد. این برنامه بر روی سیستم‌های اندروید نصب شده و یکی از نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام با گوشی نیز است. 
از این اپلیکیشن برای طراحی پست‌های اینستاگرام حرفه‌ای استفاده می‌شود. اپلیکیشن VSCO از پردازنده‌های پیشرفته استفاده می‌کند و کیفیت تصویر را به شکلی جذاب افزایش می‌دهد. 
این برنامه استانداردهای جدیدی را برای برنامه‌های عکاسی در اندروید تعیین کرده است. برای استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید آموزش طراحی پست اینستاگرام را دنبال کنید. 

گزینه‌های برنامه VSCO

این اپلیکیشن به حالت‌های پیش فرض برای طراحی پست‌های اینستاگرام با گوشی مجهز شده است. 
در این نرم‌افزار امکان تغییر تنظیمات به صورت پیش فرض تعریف شده است. 
در اپلیکیشن VSCO ابزارهای پیشرفته‌ای برای ویرایش تصویر ارائه شده است. 
در این اپلیکیشن امکان مقایسه تصویر با استفاده از لمس طولانی مدت صفحه، قبل و بعد از ویرایش گنجانده شده است. 
در سایت سازنده نرم‌افزار امکاناتی برای خرید حالت‌های پیش فرض وجود دارد. 
امکان سازماندهی تصویر در برنامه در نظر گرفته شده است. 
با طراحی پست در اپلیکیشن VSCO می‌توان تصاویر را به راحتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. 
برای این نرم‌افزار قابلیت اتصال به جامعه مجازی و مشاهده عکس‌های ثبت شده کاربران تعریف شده است. 
با نصب اپلیکیشن VSCO می‌توان طراحی پست‌های اینستاگرام با گوشی را به راحتی انجام داد. 

2. برنامه آنلاین طراحی پست اینستاگرام لایت روم

یکی دیگر از نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام با نام Adobe Lightroom شناخته می‌شود برای طراحی گرافیکی استفاده می‌شود و امکانات زیادی برای استفاده کاربران برای طراحی قالب پست اینستاگرام دارد. 
ساده‌ترین ویژگی این برنامه تغییر اندازه و تنظیم روشنایی و کنتراست تصویر است. این نرم‌افزار برای طراحی استوری اینستاگرام استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن طراحی اینستاگرام، افزایش رنگ است. این قابلیت برای کسانی است که ویژگی دوربین گوشی آن‌ها کیفیت خوبی ندارد. 

گزینه‌های برنامه لایت روم

•    ویرایش تصویر را به راحتی انجام می‌دهد. 
•    روشنایی تصویر را به درستی تنظیم می‌کند. 
•    به راحتی اندازه و قالب را تغییر می‌دهد. 
•    نسبت کنتراست را تنظیم می‌کند. 
•    قابلیت افزایش رنگ در آن تعریف شده است. 

3. اپلیکیشن آنلاین Canva برای طراحی پست اینستاگرام 

اپلیکیشن Canva یک نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام با گوشی است. این نرم‌افزار قابل نصب بر روی سیستم اندروید می‌باشد. 
گستردگی شبکه مجازی اینستاگرام بستری را برای صاحبان برند ایجاد کرده است تا بتوانند پست‌ها یا استوری‌های تبلیغاتی خود را در اینستاگرام منتشر کنند و با دستیابی به مشتریان خاص خود، محصولات تجاری خود را در این شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانند. 
یک نگاه ساده به ابزارهای مجازی نشان می‌دهد که صاحبان برند سعی می‌کنند برای رقابت پست‌ها و استوری‌های بسیار جذابی را به نمایش بگذارند. برای رسیدن به این هدف نیاز به استفاده از دانش گرافیک دارند. 
نرم افزارهای زیادی برای طراحی پست اینستاگرام وجود دارد که Canva یکی از آن‌هاست. این نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام قدرتمند برای طراحی و ویرایش عکس‌ها استفاده می‌شود. 
این برنامه برای طراحی محیطی استفاده می‌شود. کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود از آن برای طرح‌های صنعتی یا علمی استفاده کند. 

4. اپلیکیشن آنلاین Inshot برای ساخت پست اینستاگرام

اپلیکیشن Inshot یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو است. این نرم‌افزار بر روی سیستم‌های اندروید نصب می‌شود. این یک نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام است که با گوشی استفاده می‌شود. 
این برنامه بهترین ویرایشگر پست‌هایی است که از طریق ویدیو در اینستاگرام قرار می‌دهید. بنابراین پست اینستاگرام را با گوشی با نرم افزارهایی مانند اپلیکیشن inshot طراحی می‌کنند. 
در این اپلیکیشن به راحتی می‌توان تصاویر و فیلم‌ها را به طور کامل ویرایش کرد. قابلیت‌های زیادی در این اپلیکیشن تعریف شده است. 
چرخش یا گرد کردن لبه‌های تصاویر، تنظیمات روشنایی، فیلترهای جذاب، پس‌زمینه‌های متنوع و زیبا برای ویرایش عکس‌ها و افزودن استیکر و متن به ویدئو و تصاویر نمونه‌هایی از این دست هستند. از این نرم‌افزار برای طراحی استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. 

گزینه‌های برنامه Inshot

•    ویرایشگر ویدیویی قدرتمند برای ایجاد تغییرات در ویدیو
•    انواع ابزارهای حرفه‌ای و کاربردی برای برش عکس یا فیلم
•    امکان ساخت ویدیو و افزودن جلوه‌های بصری، متن و موسیقی
•    قابلیت مربع‌بندی ویدیوها

5. اپلیکیشن طراحی آنلاین پست اینستاگرام Adobe Spark

نرم‌افزار Adobe Spark Post یکی از نرم افزارهایی است که برای طراحی گرافیک استفاده می‌شود. این یک نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام است که با گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
اگر می‌خواهید تصاویر خود را ویرایش کنید، قابلیت افزودن متن به عکس در این اپلیکیشن تعریف شده است. 
برای زیباتر شدن تصاویر خود می‌توانید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید و از سبک‌های مختلف برای تایپ استفاده کنید. 
در این برنامه قابلیت دسته‌بندی هزاران طرح آماده تعریف می‌باشد. می‌توانید هر یک از این طرح‌ها را انتخاب کرده و به دلخواه ویرایش کنید.

 

معرفی بهترین نرم‌افزار طراحی آنلاین پست اینستاگرام با گوشی و کامپیوتر

نرم‌افزار ساخت فیلم برای طراحی پست اینستاگرام

توسعه دهندگان اندروید و iOS نرم‌افزار جذابی ساخته‌اند که استفاده از آن آسان است و نتایج آن مانند یک کامپیوتر حرفه‌ای است، فقط باید سطح سواد خود را کمی افزایش دهید. 
شما نمی‌توانید چیزی را به خوبی ویرایش کنید مگر اینکه آن را خوب فیلم برداری کنید. اساساً گرفتن یک ویدیوی خوب باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود و زمان زیادی برای ویرایش نمی‌برد.  

1. ساخت ویدئو اینستاگرام با نرم‌افزار vivavideo

بعد از inshot، نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام بعدی که بین مردم محبوب است vivavideo می‌باشد. 
vivavideo محیط پیچیده‌تری نسبت به inshot دارد و رابط کاربری آن کمی سخت‌تر است. شما باید حدود نیم ساعت با ابزارهای آن بازی کنید تا بفهمید چگونه کار می‌کنند. 
متأسفانه در Viva Video شما فقط می‌توانید خروجی ویدئویی ۴۸۰p دریافت کنید، البته برای عکس می‌توانید خروجی‌های p۷۲۰ و p۱۰۸۰ را نیز دریافت کنید. 

2. ساخت ویدئو برای پست اینستاگرام با کاین مستر

یک برنامه کامل اینستاگرام برای ویرایش ویدیو با موبایل وجود دارد که مانند کامپیوتر خروجی ندارد، اما Cain Master چیز دیگری است. 
در واقع ایده اصلی این نرم‌افزار برگرفته از اپلیکیشن iMove نرم‌افزار ویرایش کامپیوتر اپل است و عملکردی مشابه دارد. 
معمولاً برای کارهای خوب صحنه خوب و زیبایی ندارید و طراحی آن صحنه یا لوکیشن مطمئناً کار پرهزینه‌ای است. 
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پرده تک رنگ که همرنگ لباس شما نیست پشت خود بگذارید و فیلم را ضبط کنید که به آن پرده سبز می‌گویند. 
صفحه نمایش سبز معمولا در صنعت فیلم استفاده می‌شود. تولید پست‌های اینستاگرام با این نرم‌افزار بسیار جذاب خواهد بود و با گوشی خود می‌توانید کارهایی را انجام دهید که شاید دیگران حتی در خواب هم نبینند. 

نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام با کامپیوتر

کامپیوترها سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به تلفن‌های همراه دارند و قدرت پردازش بالای آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد کارهای بزرگ‌تری انجام دهند. 
در زمینه نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام بر روی کامپیوتر نرم افزارهای بسیار حرفه‌ای وجود دارد که بهترین و پربازدیدترین پیج‌های اینستاگرام از آن‌ها استفاده می‌کنند. 

1. طراحی پست اینستاگرام با برنامه فتوشاپ

قوی‌ترین نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام فتوشاپ است که می‌تواند همه چیز را از داستان گرفته تا نکات برجسته طراحی کند. 
از فتوشاپ برای ایجاد هر چیزی که می‌توانید استفاده کنید و بهترین محتوای عکس ممکن را تولید کنید. 
این نرم‌افزار ایجاد پست تا به امروز با میلیون‌ها پست در اینستاگرام طراحی شده است و هرساله در حال گسترش است. 
برخلاف نرم‌افزار فوق، شما می‌توانستید با کمترین آموزش یک اثر بسازید، اما اگر می‌خواهید مانند افراد حرفه‌ای اینستاگرام با فتوشاپ پست بسازید، باید آموزش دیده باشید. 
خوشبختانه محیط نرم‌افزار فتوشاپ دوستانه است و هرکسی وارد آن می‌شود می‌داند چگونه باید رفتار کند. 
با دریافت ویدئوهای آموزشی حرفه ای فتوشاپ از سایت لوگونومی می توانید پست های اینستاگرام حرفه ای را برای پیج خود طراحی کنید.

2. ساخت پست اینستاگرام با نرم افزار ایلاستریتور

افراد زیادی هستند که شخصیت‌های دو بعدی را به عکس‌ها ترجیح می‌دهند و از آن‌ها لذت زیادی می‌برند. 
در واقع ایلاستریتور برای این افراد ساخته شد تا طرح‌های متحرک را به واقعیت تبدیل کند. البته کاربرد اصلی این نرم‌افزار در طراحی لوگو و طراحی شخصیت و محیط دو بعدی می‌باشد. 
به طور خلاصه، کار با ایلوستریتور مانند کار با فتوشاپ نیاز به آموزش دارد. اگر برای کار با این نرم افزار نیاز به آموزش دارید می توانید از ویدئوهای آموزشی نرم افزار ایلوستریتور سایت لوگونومی استفاده کنید. 

3. افتر افکت

همانطور که از نام این نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام مشخص است، این نرم‌افزار قرار است افکت‌هایی را روی کار شما اعمال کند که حتی تصورش را هم نمی‌کنید. 
البته با این نرم‌افزار برای ایجاد پست‌های اینستاگرام می‌توانید انیمیشن‌های دو بعدی نیز بسازید. موشن گرافیک‌های ساده‌ای که صفحه شما را جذاب می‌کند و بازدید شما از آن را افزایش می‌دهد. 

4. Premiere Pro

یکی از بهترین نرم افزارهای ایجت پست در اینستاگرام، نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام premiere pro است. 
پریمیر برتری‌های زیادی نسبت به رقبای خود دارد و لازم به یادآوری است که در بین رفقای خود بسیار معروف و مشهورتر است. 
یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود پریمیر بهترین نرم‌افزار ویدئویی باشد، در دسترس بودن آموزش‌های آن در اینترنت است. 
کافی است کمی در گوگل جستجو کنید و سپس ببینید وضعیت چگونه است. یک منبع عمومی فارسی و انگلیسی برای آموزش این نرم‌افزار وجود دارد که مسائل قوی را آموزش داده است. 
دلیل دوم این امر به دلیل تعداد زیاد افزونه‌های پریمیر است. افزونه‌هایی که وظیفه تکمیل نرم‌افزار را دارند و می‌توانند پست شما را به این شکل نشان دهند. به علاوه، با استفاده از افکت‌های آماده در افزونه‌ها در زمان صرفه جویی می‌کنید. 
بهتر است بگوییم که از Premir می‌توان به عنوان بهترین نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام نام برد. همانطور که در ابتدای این بخش گفتم، ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد، اما پاسخگوی نیازهای ویدیوهای شما در اینستاگرام است. 

سخن پایانی

امیدوارم توانسته باشید نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام مورد نظر خود را پیدا کرده باشید. اگر هنوز سردرگم هستید و نمی‌دانید با کدام اپلیکیشن پست اینستاگرام مورد علاقه خود را ایجاد کنید، نکات زیر را بخوانید. 
اول از همه ببینید در چه سطحی می‌خواهید کار کنید و چه نرم افزاری برای شما کافی است. در مرحله بعد ببینید کدام نرم‌افزار با شما سازگارتر است و می‌توانید راحتتر با آن مقابله کنید. 
در مرحله آخر کافی است کار آموزشی را شروع کنید و پروژه‌های خوب خود را در حین آموزش ارزیابی کنید. 
همچنین، شما می‌توانید برای طراحی پست اینستاگرام خود از ابزار طراحی آنلاین دومینگو مراجعه کنید و از قالب‌های آماده برای ساخت پست و استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین