ساده ترین راه برای اینکه افراد بیشتری استوری های شما را ببینند و بازدید استوری اینستاگرام خود را افزایش دهید، طراحی جذاب، استفاده از هشتگ های مناسب و استفاده از برچسب موقعیت مکانی است.
جدا از این، یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید منتشر کردن پست به طور منظم در پیج اینستاگرام است. اگر استوری های فوق العاده ای طراحی کنید اما به طور مداوم پست نگذاری ، مخاطبان شما علاقه ای به استوری های تان نیز نشان نخواهند داد.
در این مقاله، ترفند هایی را با شما به اشتراک می گذاریم تا بتوانبد استوری های مخاطب پسند طراحی کرده و بازدید آنها را چند برابر کنید. با ما همراه باشید.

اضافه کردن فیچرهای کاربردی به استوری اینستاگرام برای افزایش بازدید

زمانیکه قصد انتشار استوری خود را در اینستاگرام دارید، می توانید فیچر هایی به آن اضافه کنید و از آنها برای اهداف تبلیغاتی و همچنین جذاب تر کردن استوری خود بهره ببرید. بیایید این فیچر ها را باهم مرور کنیم:

مکان یا Location

از این آیکون می توانید برای افزودن مکان به استوری خود استفاده کنید. افزودن این ایکون می‌تواند مکان شما را در استوری های خاص نمایش دهد، مثلا اگر در فروشگاه یا یک همایش هستید، می‌توانید با افرادی که آنجا هستند یا به آن مکان علاقه‌مند هستند، ارتباط برقرار کنید.

Mentions

احتمالا اصطلاح منشن کردن را زیاد شنیدید، این فیچر، یک راه ساده‌ برای اضافه کردن حساب‌ کاربری افراد دیگر و تگ گذاری آن‌ها در استوری‌هایتان است.

هشتک

هشتک یکی از فیچرهای فوق العاده اینستاگرام است. استفاده از یک هشتک پرطرفدار یا یک هشتک مربوط به یک هدف یا مکان خاص موجب می شود، استوری های شما بیشتر دیده شوند. اگر می خواهید هشتگ اضافه کنید اما نمی خواهید فالوورهای شما آنها را ببینند، آنها را کوچکتر کرده و با رنگ پس زمینه ترکیب کنید. همچنین می توانید آنها را در زیر گیف ها و استیکرها پنهان کنید.

گیف ها

گیف ها این قدرت را دارند که استوری های شما را بسیار جذاب تر کنند. باورکنید، تصاویر متحرک کوچک و عجیب و غریب، بیش از هر چیز دیگری، جلب توجه می کنند.

موسیقی

یکی دیگر از راه های عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان، اضافه کردن موسیقی به استوری است! استفاده از موسیقی مناسب همراه با تصویر یا ویدیوی مناسب می تواند معجزه کند.

تصویر

تصویر داخل تصویر! بله، می توانید یک تصویر جدید روی یک تصویر پس زمینه اضافه کنید. با این فیچر خلاقیت خود را نشان دهید و استوری ها را جذاب تر از همیشه طراحی کنید.

استیکرها و ایموجی ها

جدا از همه این گزینه ها، استیکرهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا احساس خود را به مخاطب نشان داده و با او تعامل برقرار کنید.

نقاشی کردن (Doodles) روی استوری اینستاگرام

شما می توانید با استفاده از چهار گزینه مختلف روی استوری های خود در اینستاگرام نقاشی کنید:
1.    قلم: یک قلم یا براش ساده که می تواند برای نقاشی کردن یا برای مخفی کردن قسمت خاصی از استوری نیز استفاده شود.
2.    مارکر: این ابزار، یک براش نیمه شفاف استکه برای رسم اشکال یا خطوط تزئینی در استوری خود می توانید از آن استفاده کنید.
3.    نئون: ابزار نئون، مثل لامپ های فلورسنت، استوری شما را درخشان می کند .
4.    پاک کن: از پاک کن به راحتی می توانید برای حذف هر آنچه که با ۳ ابزار دیگر کشیده اید، استفاده کنید.

نوشتن متن های جذاب با فونت های تاثیر گذار برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام

شما می توانید به سلیقه خود و با توجه به هویت برندتان از فونت های کلاسیک، مدرن، نئون یا دست نویس، بهترین فونت را برای نوشتن متن استوری اینستاگرام خود انتخاب کنید. حتی می توانید با اضافه کردن رنگ های جالب  مثل حالت متن رنگین کمان، استوری خود را جذاب تر کنید.

افزودن افکت به استوری اینستاگرام

افکت ها بهترین روش برای طراحی استوری جذاب و افزایش تعداد بازدید آن هستند. نه تنها می توانید از افکت های پیش فرض موجود استفاده کنید، بلکه می توانید تعداد بیشتری نیز دانلود کنید! می‌توانید مجموعه‌ای از افکت‌های پیش‌فرض را روی گزینه Stories بیابید و می‌توانید برای دانلود موارد بیشتر روی گزینه ذره‌بین کلیک کنید. در ذره بین، تعدادی افکت ساخته شده توسط اینستاگرام و همچنین افکت هایی از سازندگان در سراسر جهان وجود دارد.
شما می توانید افکت هایی که در برنامه Spark Studio ساخته اید را نیز به اینستاگرام وارد کرده و در استوری های خود از آنها استفاده کنید.
همچنین، وقتی استوری دیگران را می‌بینید که از یک افکت خاص استفاده کرده اند، می‌توانید با ضربه زدن روی نام آن، از همان افکت استفاده کنید.

 

چگونه با طراحی جذاب، بازدید استوری های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

استفاده از استیکرهای کاربردی برای جذاب تر کردن استوری و افزایش بازدید اینستاگرام

استیکرهای کاربردی اینستاگرام که هر کدام با هدف خاصی طراحی شده اند واقعا به افزایش بازدید استوری اینستاگرام شما کمک می کنند فقط باید آنها را هوشمندانه به کار ببرید.

نوار لغزنده با استیکر نمایش احساسات مناسب به استوری خود اضافه کنید 

روش های ابتکاری زیادی برای استفاده از نوار لغزنده وجود دارد بهتر است یکبار آن را امتحان کنید تا از بازخوردی که دارد، شگفت زده شوید. فقط کافی است یک جمله بنویسید، استیکر احساسات مناسب را همراه با یک نوار لغزنده اضافه کنید و ببینید مخاطب شما چه فکری می کند. این کار باعث می شود مخاطبان شما احساس مشارکت و تعامل بیشتری با شما کنند.

یک مسابقه برگزار کنید

چه کسی یک مسابقه سرگرم کننده را دوست ندارد! از فیچر کوئیز می توانید  استفاده کنید تا مخاطبین تان به روشی جذاب درباره  شما، حوزه کاری شما، پیشنهادات شما و غیره اطلاعات بیشتری کسب کنند. همه ما عاشق پاسخ دادن به سؤالات هستیم و همیشه از دریافت درست پاسخ ها لذت برده ایم! یک مسابقه خوب باعث می شود بازدید استوری اینستاگرام شما افزایشیافته و به طور همزمان تعامل با مخاطبین تان نیز بیشتر می شود.

استوری زنده یا لایو بگذارید تا بازدید شما چندین برابر افزایش یابد

لایو اینستاگرام می تواند سرگرم کننده و جذاب باشد. می توانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، رونمایی از محصول خود را به آنها نشان دهید، پرسش و پاسخ و موارد دیگر را به صورت زنده انجام دهید. لایو استوری اینستاگرام به مدت 24 ساعت نیز باقی می‌ماند، بنابراین مخاطبان شما می‌توانند بعداً آن را تماشا کنند. البته اگر فالور زیادی نداشته باشید، شاید مخاطبین زیادی در لایو با شما حضور پیدا نکنند اما بد نیست آن را امتحان کنید، تا شاید تعدادی فالوور به دست آورید.

از مخاطبین بخواهید در یک نظرسنجی ساده شرکت کنند

 آیکون نظرسنجی، راهی سریع و آسان برای نظرسنجی و به اشتراک گذاشتن نتایج پس از 24 ساعت است! شرکت در یک نظرسنجی ساده  برای مخاطبان شما آسان و سرگرم کننده است و می تواند خیلی سریع به افزایش بازدید استوری اینستاگرام شما کمک کند.

استیکر سوال به استوری خود اضافه کنید

اینجا جایی است که می توانید با پرسیدن سؤالات و پاسخ دادن به آنها، تعامل با مخاطبان را افزایش دهید. 
اضافه کردن این استیکر به سادگی نظرسنجی و نوار لغزنده نیست و زمان بیشتری می برد، زیرا باید به پاسخ ها یا سوالاتی که از طرف مخاطبین مطرح می شود، پاسخ دهید و واکنش نشان دهید. اما به شما کمک می کند تا در سطح عمیق تری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و بازدید استوری اینستاگرام خود را افزایش دهید.

شمارش معکوس

با افزوودن این فیچر، می توانید مخاطبین خود را در مورد رویدادهای آینده یا چیزی که باید منتظر آن باشند، هیجان زده نگه دارید.

به اشتراک گذاری پست ها و ویدئوهای IGTV

اشتراک‌گذاری پست‌ها یا ویدیوهایی که مرتبط با حوزه کاری شما هستند می‌تواند تعاملی را که به دنبالش هستید به شما بدهد. انتشار ویدئوها همچنین می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبین یاداوری کنید که به پست های شما توجه بیشتری داشته باشند.

از چه ابزارهایی برای طراحی استوری جذاب و افزایش بازدید آن استفاده کنیم؟

جدا از ابزارهای داخل برنامه اینستاگرام که با هم مرور کردیم، برنامه های استوری ساز آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای جذاب کردن داستان‌های خود و افزایش بازدید استوری اینستاگرام تان استفاده کنید.
 برخی از این استوری سازهای آنلاین را در ادامه به شما معرفی می کنیم:

استوری ساز آنلاین Canva

Canva یک ابزار ویرایش تصویری است که قالب های متنوع و جذابی را برای طراحی استوری اینستاگرام در اختیار شما می گذارد که می تواند به شما در ایجاد استوری های زیبا کمک کند. فقط کافی است یکی از قالب ها را انتخاب کرده و شروع به طراحی استوری خود کنید.
همچنین می‌توانید قالب های استوری جدید و جذابی برای خودتان ایجاد کنید. طراحی استوری جذاب برای اینستاگرام به شما کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و به نوبه خود به شما کمک می کند تا یک پیج گسترده تر و قوی تر بسازید و بازدید استوری های خود را افزایش دهید.

برنامه آنلاین InVideo برای ساخت ویدئوهای جذاب استوری اینستاگرام 

قالب‌های Invideo می‌توانند به شما در ساخت ویدیوهای جذاب برای استوری‌های اینستاگرام خود کمک کنند. می‌توانید پست‌های وبلاگ خودتان را به ویدیو تبدیل کنید، تصاویر را اسلایدی نشان دهید و موارد دیگر.

برنامه ویرایش Kapwing

با Kapwing می توانید عناصری از جمله قاب و بسیاری از عناصر دیگر را به تصاویر و ویدیوهای خود اضافه کنید تا بازدید استوری اینستاگرام خود را افزایش دهید.

استوری ساز آنلاین دومینگو

استوری ساز آنلاین دومینگو شبیه Canva است و دنیایی پر از گزینه های متنوع برای طراحی استوری جذاب اینستاگرام و افزایش بازدید آن دارد. مزیت برنامه دومینگو، ارائه فونت های متنوع فارسی است که به شما در ساخت استوری هایی با فونت های تاثیر گذار کمک می کند.
به جز این برنامه ها می توانید از ابزارهایی مانند Over، Cliptomatic، Patternator، Unfold و غیره نیز استفاده کنید. همه این ابزارها دارای رابط کاربری بسیار ساده ای هستند و بازدید از استوری های شما را با چند کلیک افزایش می دهند.

جمع بندی

با راهنمایی های این پست اکنون می دانید که چه ابزارهایی برای طراحی جذاب استوری اینستاگرام و افزای بازدید آن در اختيار دارد. اما فراموش نکنید که انتشار استوری تنها بخشی از این فرایند است، شما باید یاد بگیرید، پیشرفت کنید و روی استوری‌های خود کار کنید. برای این کار به تجزیه و تحلیل نیاز دارید.
بنابراین، توصیه می کنیم، اول از همه، حساب اینستاگرام خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید. انجام این کار به شما امکان می دهد به تجزیه و تحلیل هایی دسترسی داشته باشید که به شما کمک می کند تا بازدید خود را ارتقا دهید.
هنگامی که حساب خود را تبدیل کردید، می توانید تجزیه و تحلیل های پس از انتشار هر استوری و تجزیه و تحلیل های عمیق تر را در بخش تجزیه و تحلیل اینستاگرام مشاهده کنید.
با استفاده از اطلاعات این بخش، می‌توانید بفهمید که چه تعداد از استوری‌های شما بازدید بیشتری داشتند، چه تعداد از آنها موجب شده اند فالوورهایتان عکس العمل نشان دهند و چه تعداد هیچگونه تاثیری نداشته اند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین