پیدا کردن برنامه هایی که بتواند به ما کمک کند تا طراحی پست های اینستاگرام را جذاب تر انجام دهیم، می تواند در جذب مخاطب بیشتر در شبکه اجتماعی اینستاگرام موثر باشد. در این مطلب سعی داریم تا چند برنامه کاربردی را در کنار سایتی که به صورت رایگان این امکان را در اختیار شما قرار می دهد، به شما معرفی کنیم و در خصوص نکات و همچنین ویژگی های مثبت و منفی هر کدام نیز مواردی را بیان کنیم تا بهتر متوجه شوید که کدام کار می تواند به نفع شما و کدام کار به ضرر شما باشد. 

دلیل اهمیت طراحی های پست اینستاگرام چیست؟

اولین موضوعی که پیش از پرداختن به ابزارهای کار اهمیت دارد آن است که دلیل آن کار را بدانید تا بتوانید با خیالی آسوده تر در مورد انجام دادن یا ندادن آن کار تصمیم بگیرید. به میلیون ها پیج و یا همان حساب کاربری که در فضای اینستاگرام وجود دارد، فکر کنید. مسلما از بین این تعداد از افراد تنها چند هزار نفر از آن ها هستند که سلبریتی محسوب شده و مردم زیادی نیز آن ها را می شناسند. 
تا به حال به دلیل این موضوع فکر کرده اید؟ بارها نیز پیش آمده است که از بین هزاران پیج فروش لوازم آرایشی، لباس و آکسسوری تنها یک یا دو پیج مورد پسند شما واقع می شود و ترجیح می دهید تا از آن ها خرید کنید. اگر کمی موشکافانه تر به این قضیه نگاه کنید متوجه خواهید شد که تنها تفاوت این پیج ها با پیج هایی که هیچگاه پیشرفت نمی کنند در مورد نوع پست های آنان است. 
سعی کنید اگر به دنبال ارتقا وضعیت پیج خود هستید از ابزارهای مختلفی که برای این کار وجود دارند و بسیاری از آن ها نیز به صورت رایگان هستند، استفاده کنید. حالا که متوجه اهمیت این موضوع شدید، بهتر است در مورد نحوه استفاده از این برنامه های آنلاین و معرفی چند برنامه در این حوزه بیشتر صحبت کنیم.

 

چطور از برنامه های طراحی آنلاین برای طراحی پست اینستاگرام استفاده کنیم؟

برنامه های مختلف برای ساخت پست اینستاگرام

برنامه های مختلفی در این زمینه وجود دارند که بسیاری از آن ها را می شناسید و بسیاری دیگر در عین مفید و کاربردی بودن هنوز برای شما ناشناخته و مجهول هستند. در این قسمت سعی کرده ایم تا معروف ترین این برنامه ها را به شما معرفی کنیم و اطلاعات و ویژگی های مثبت هر کدام را نیز ارائه دهیم. 

1. سایت دومینگو

سایت دومینگو اولین موردی است که می توان در این زمینه به آن اشاره کرد. با استفاده از ابزارهای گرافیکی که در این سایت پیدا می کنید می توانید به سادگی و در زمانی کمتر از 10 دقیقه پست و استوری های اینستاگرام را بدون استفاده از برنامه های طراحی همچون فتوشاپ و یا ایلاستریتور بسازید. 
مسلما شما نیز می دانید استفاده از این برنامه ها تا چه حد زمان بر است و نیاز به مهارت های خاصی دارد. افراد زیادی نیز هستند که با این سبک از برنامه های کامپیوتری آشنایی ندارند و در مدت زمان کم نیز نیاز دارند تا پست های اینستاگرامی خاصی را برای پیج های خود بسازند. سایت دومینگو این امکان را برایتان فراهم کرده است و نکته بسیار مهمی که در خصوص این سایت وجود دارد آن است که استفاده از آن کاملا رایگان است و نیازی نیست تا هزینه ای را بابت اشتراک ماهانه آن پرداخت کنید. 

2. اپلیکیشن VSCO

دومین اپلیکشن برنامه VSCO است. این برنامه بسیار محبوب است و اگر بخواهیم #VSCO را در شبکه های اجتماعی نظیر خود اینستاگرام سرچ کنید متوجه می شوید که افراد بسیار زیادی با آن آشنایی دارند و از آن استفاده می کنند. این برنامه به سادگی عکس های شما را که برای پست و یا استوری نیاز دارید ویرایش و ادیت می کند.
وجود چندین فیلتر مختلف برای قرار دادن بر روی عکس ها که رایگان نیز هستند از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن آنلاین است. علاوه بر فیلترهای مختلف که بر روی تصاویر می توانید قرار دهید، این برنامه به شما قابلیت های فتوشاپ اولیه را نیز می دهد که شامل تغییر کنتراست تصاویر، رزولوشن، تناژ رنگ ها و...نیز می شود.

3. اپلیکیشن SNAPSPEED

سومین مورد با نام snapspeed شناخته می شود که به دلیل تشابه نامش با اسنپ چت بسیار با آن اشتباه گرفته می شود. اولین نکته مثبت در خصوص این ابزار آنلاین آن است که هم بر روی گوشی های اندرویدی و هم بر روی گوشی های آیفون قابلیت نصب دارد. مورد بعدی وجود 29 ابزار ویرایش مختلف عکس است که به صورت رایگان در این برنامه در اختیار شما قرار می گیرد و به شما کمک می کند تا عکس های خود را ویرایش کنید. تغییر دادن پس زمینه، ویرایش کلی تم عکس و...از ویژگی های snapspeed است و بسیار نیز می تواند برای ساخت پست ها و استوری های اینستاگرام مفید باشد. 

4. اپلیکیشن AVATAN

مورد بعدی برنامه آواتان است. هرچند که تا اینجا فقط برنامه های رایگان را معرفی کردیم، اما مسلما برنامه های زیادی نیز وجود دارند که یا رایگان نیستند و یا خریدهای درون برنامه ای دارند. آواتان از جمله همین برنامه ها است. البته در صورتی که بتوانید نسخه رایگان و اصل این برنامه را پیدا کنید نیازی به خریدهای درون برنامه ای آن ندارید، در غیر این صورت برای استفاده از برخی ابزارهای ویرایش و ادیت عکس آن لازم است که خرید درون برنامه ای داشته باشید. 

5. نرم افزار A COLOR STORY

مورد بعدی که شامل جلوه های ویژه بصری نیز می شود، این نرم افزار است. وجود جلوه های ویژه بصری در کنار ابزارهای آنلاین طراحی، قابلیت تغییر رنگ و تم عکس ها و...در کنار قابلیت استفاده در هر دو گوشی اندروید و آیفون همگی سب می شوند تا این نرم افزار بسیار محبوب شود. 

سخن پایانی

به طور کلی تمامی نرم افزارها و سایت هایی را که معرفی کردیم جز مواردی هستند که می توانید با خیال راحت برای ادیت و افزودن جلوه های ویژه به عکس هایتان از آن ها استفاده کنید. استفاده از هر کدام از آن ها می تواند در نهایت باعث شود تا پست و استوری جذابی را داشته باشید، اما فراموش نکنید که گزینه پایانی که بر روی نتیجه کار تاثیر می گذارد خلاقیت و سلیقه شما در استفاده از ابزارها و ایده های جدید و نابی است که برای عکس هایتان می دهید. 
به طور کلی سایت دومینگو که در ابتدای مطلب نیز معرفی شد، می تواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان ممکن بتوانید بهترین پست ها و استوری های اینستاگرامی را برای خودتان فراهم کنید و خودتان را در ذهن مخاطبانتان ماندگار کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین