در این مقاله لیستی از بهترین نرم افزارهای رایگان طراحی بنر تبلیغاتی قابل چاپ برای ویندوز را به شما معرفی می کنیم. این بنرسازها عمدتاً نرم افزارهای ویرایش تصویر هستند که می توانند برای ایجاد بنرهای قابل چاپ نیز مورد استفاده قرار گیرند. 
با استفاده از این نرم افزارهای بنرساز قابل چاپ می توانید بنرهایی در ابعاد مختلف بسازید. برای تعیین ابعاد، این نرم افزارها با ابزار تغییر اندازه عرضه می شوند. با این حال، همه نرم افزارهای سازنده بنر این ابزار تغییر اندازه را ندارند. در ادامه، تمام ویژگی هایی که برای ایجاد یک بنر ایده ال در نرم افزارهای سازنده بنر ارائه شده را نیز با شما به اشتراک می گذاریم.
برخی از این نرم افزارها از قالب های آماده بنر نیز پشتیبانی می کنند یا با تمپلیت های مختلف بنرساز عرضه می شوند. قالب های بنرساز، فرآیند ساخت بنر را ساده می کنند زیرا برای ایجاد بنر خود فقط باید تغییرات لازم را روی قالب ها اعمال کنید. 
برای ویرایش قالب ها یا ایجاد طرح بنر از ابتدا، می توانید عناصر ضروری بنر مانند اشیا، اشکال، تصاویر و غیره را وارد کنید. 
به علاوه، ابزار ویرایش متن داخلی برای افزودن متن سفارشی بر روی بنر نیز در همه نرم افزارها وجود دارد. 
این نرم افزار های طراحی بنر تبلیغاتب همچنین با ابزارهای مختلف ویرایش تصویر همراه هستند که می توانید از آنها برای بهبود ظاهر بنر خود استفاده کنید. برخی از ابزارهای ویرایشی کاربردی که در این برنامه ها وجود دارد شامل لایه ها، فیلترها، افکت ها، قابلیت چرخش، استیکرها و غیره می شود.
برای آشنایی با بهترین نرم افزارهای طراحی بنر تبلیغاتی قابل چاپ در ویندوز ادامه مقاله را از دست ندهید.

بنرساز GIMP

HOME PAGE

DOWNLOAD 

GIMP یک نرم افزار رایگان و متن باز برای تولید بنرهای قابل چاپ برای ویندوز است. همچنین یک نرم افزار محبوب ویرایش تصویر است که با ابزارهای زیادی برای ویرایش و طراحی تصویر ارائه می شود. در آن، می توانید یک بنر کامل را از ابتدا ایجاد کنید و همچنین یک قالب بنر موجود را ویرایش کنید.
در این نرم افزار شما قالب های مختلفی برای طراحی بنر تبلیغاتی مانند Web Banner Leaderboard، Web Banner Large Rectangle، Web Banner Large Mobile و غیره را دریافت می کنید. 
هنگامی که یک پروژه جدید را شروع می کنید، بلافاصله یک پنجره باز می شود که از شما می خواهد یک قالب و ابعاد بنر را تنظیم کنید. پس از انتخاب نوع بنر، اکنون می توانید از ابزارهای مختلف ویرایش این نرم افزار برای تکمیل بنر استفاده کنید.
برای ایجاد یک بنر قابل چاپ، ابزارهای مختلف ویرایش و طراحی مانند ابزارهای رنگ (سطل، گرادیان، قلم مو، جوهر، و غیره)، لایه‌ها، برش، ابزار رنگ‌ها، ابزار متن و غیره را در دسترس شما قرار می گیرد. 
همراه با این ابزارها، گزینه‌هایی برای وارد کردن آبجکت و تصاویر با فرمت‌های مختلف مانند PNG، JPEG، GIF، BMP و غیره نیز دریافت می‌کنید. 
پس از تکمیل ساختار اصلی بنر، می‌توانید با استفاده از بخش فیلترهای اختصاصی که بسیاری از فیلترهای داخلی و جلوه‌های تصویر مانند Blur، Enhance، Noise، Light، Shadow و غیره را ارائه می‌کند، آن را بهینه کنید.
پس از تکمیل بنر، به منوی فایل آن بروید و گزینه چاپ را انتخاب کنید تا بنر چاپ شود یا به صورت سند PDF ذخیره شود. همچنین یک گزینه خروجی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد بنر را در فرم های قابل چاپ مانند PNG، JPG، BMP، TIFF، EPS، PDF، PCX، WEBP، TGA، HEIC و غیره ذخیره کنید.

نرم افزار طراحی کورل Chasys Draw IES

HOME PAGE

DOWNLOAD PAGE

نرم افزار Chasys، یکی دیگر از نرم افزارهای رایگان تولید بنر قابل چاپ برای ویندوز است که در درجه اول یک نرم افزار ویرایش تصویر است که می توانید از آن به عنوان سازنده نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی قابل چاپ نیز استفاده کنید. در آن، شما می توانید تمام ابزارهای ضروری ساخت بنر از جمله تغییر اندازه، لایه ها، ابزار متن، اشیاء، تصاویر وارداتی و ابزارهای رنگ آمیزی را پیدا کنید. با استفاده از این ابزار، یک بخش ویرایشگر یا بخش بوم دریافت می کنید که می توانید یک بنر قابل چاپ ایجاد یا طراحی کنید.

نحوه ایجاد یک بنر قابل چاپ با استفاده از Chasys Draw IES

• این نرم افزار را راه اندازی کنید و کلیدهای میانبر Ctrl + R را فشار دهید تا ابعاد بنر مشخص شود.
• پس از آن، تمام آبجکت ها و اشکال مهم را با استفاده از تب Objects و File وارد کنید و با استفاده از گزینه Open تصاویر را اضافه کنید.
• تمام تصاویر و آبجکت های وارد شده به طور خودکار روی بوم ظاهر می شوند.
• سپس می توانید آنها را با استفاده از ابزارهای موس و لایه ها مرتب کنید.
• پس از مرتب کردن انها، به بخش جعبه ابزار رفته و ابزار Text را انتخاب کنید تا متن با هر فونت، اندازه و رنگی اضافه شود.
• همچنین می توانید از ابزارهای دیگر جعبه ابزار مانند مداد، قلم مو، اسپری، سطل رنگ و ... برای کشیدن دستی طرح روی بنر تبلیغاتی استفاده کنید.
• هنگامی که طراحی اصلی بنر تبلیغاتی با این نرم افزار انجام شد، می توانید از Tab Effects و Adjustments برای بهبود بیشتر ظاهر بنر استفاده کنید.
پس از اتمام مراحل طراحی بنر، به گزینه File > Print بروید تا بنر خود را به سرعت چاپ کنید یا آن را به صورت یک سند PDF ذخیره کنید. در منوی File نیز می توانید گزینه Save As را پیدا کنید که به شما امکان می دهد بنر را با فرمت های PNG، TIFF، BMP، ICO، TGA و غیره ذخیره کنید.

طراحی بنر تبلیغاتی با نرم افزار Scribus

HOME PAGE

DOWNLOAD PAGE

Scribus یکی دیگر از نرم افزارهای سازنده بنر قابل چاپ رایگان برای ویندوز است. این نرم افزار عمدتاً در انتشارات رومیزی و در طراحی مجلات استفاده می شود. با این حال، ابزارهای مختلفی را نیز فراهم می کند که از طریق آنها می توانید بنرهای خوبی ایجاد کنید و آنها را چاپ کنید. برای ایجاد سریع طرح بنر، می توانید قالب های مختلف بنر را دانلود و وارد کنید. برخی از الگوهای بنر مفید Scribus در این صفحه وب (webpage) موجود هستند.
پس از وارد کردن قالب بنر، می‌توانید از تب‌های ابزار مختلف برای اصلاح کردن مانند ویرایش (برش، کپی، چسباندن، پالت رنگ، ابزارهای سبک و غیره)، درج (درج متن، تصویر، جدول، شکل و غیره برای طراحی)، صفحه (وارد کردن صفحات خارجی یا صادرات صفحه فعلی) و غیره استفاده کنید. همچنین، یک رابط دارای چند تب با پشتیبانی از ICC color management, CMYK color separation, Spot color و ایجاد PDF دریافت می کنید.
پس از طراحی بنر تبلیغاتی، از گزینه چاپ داخلی برای چاپ بنر استفاده کنید. علاوه بر چاپ بنر، می توانید آن را به صورت اسناد EPF، SVG، PDF و به صورت تصاویر مختلف (png، ico، jpg، bmp و غیره ذخیره کنید.
توجه: برای اینکه بتوانید Scribus را به درستی اجرا کنید و از تمام ویژگی های آن استفاده کنید، باید Ghostscript را در سیستم خود داشته باشید.

بنرساز رایگان LibreOffice برای ویندوز 

HOME PAGE

DOWNLOAD PAGE

LibreOffice یکی دیگر از نرم افزارهای رایگان تولید بنرهای قابل چاپ متن باز برای ویندوز است. در این نرم افزار می توانید بنرهایی در انواع و ابعاد مختلف ایجاد و ویرایش کنید. برای ساخت بنر به راحتی می توانید قالب های بنر، تصاویر، آبجکت ها، نمودارها و ... را به این نرم افزار وارد کنید. برای وارد کردن قالب های بنر، به مسیر File > New > Templates بروید. این نرم افزار با قالب های بنر داخلی عرضه نمی شود. برای دریافت قالب های بنر برای LibreOffice، می توانید این صفحه (Template Page) را بررسی کنید. پس از وارد کردن بنرها و المان های مورد نظر، می توانید به راحتی عناصر را بر روی قالب آن مرتب کنید تا یک بنر قابل چاپ ایجاد کنید.
اگر می خواهید به صورت دستی طرحی را روی بوم بکشید، می توانید از ابزارهای ترسیم مختلف مانند شکل ها، نمادها، رنگ، خط، منحنی، متن و غیره استفاده کنید. 
پس از ساخت بنر، روی گزینه چاپ آن کلیک کنید تا بنر چاپ شود. علاوه بر این، گزینه هایی برای ذخیره بنر در قالب های PDF، PNG، JPG و غیره نیز موجود هستند.
LibreOffice یک مجموعه آفیس متن باز و رایگان محبوب است. در این نرم افزار می توانید اپلیکیشن های اداری مختلفی مانند اسپریدشیت، پرزنتیشن، فرمول، پایگاه داده و غیره را بیابید.

 

بهترین نرم افزارهای رایگان ویندوز برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

طراحی بنر تبلیغاتی با نرم افزار رایگان NPS Image Editor

HOME PAGE

DOWNLOAD PAGE

NPS Image Editor یکی دیگر از نرم افزارهای رایگان ویرایش تصویر است که می تواند برای ساخت بنر قابل چاپ نیز استفاده شود. رابط کاربری آن کاملاً شبیه به هر نرم افزار طراحی دیگری است که در آن یک پانل رنگ و پالت رنگ اختصاصی دریافت می کنید. علاوه بر این، ابزارهای ضروری دیگری نیز در تب Tools این نرم افزار موجود است. با استفاده از ابزارهای ارائه شده قادر خواهید بود بنرهایی در ابعاد مختلف بسازید که به راحتی می توانید آنها را نیز چاپ کنید.

بیایید نگاهی به ابزارهای مهم این نرم افزار بیندازیم:

بخش Image: با استفاده از آن می توانید ابعاد بنر را تعریف کنید یا ابعاد بنر موجود را تغییر دهید. بعلاوه، برخی ابزارهای مفید چرخش تصویر، سایز و غیره نیز در آن موجود است.
• بخش Paint: در آن، تمام ابزارهای نقاشی مانند Pencil، Brush، Shapes، Bucket Fill و غیره را دریافت می کنید. به علاوه، یک ابزار متنی نیز در آن وجود دارد که به شما امکان می دهد متن را روی بنر به سبک های مختلف اضافه کنید.
• بخش File: در این قسمت ابزار Import را دریافت می کنید که با استفاده از آن می توانید تصاویر، آیکون ها و ... را وارد کنید که می توانید در بنر اضافه کنید. به علاوه، سایر ویژگی های مفید مانند ذخیره به صورت ...، چاپ، خروجی و غیره نیز در آن وجود دارد.
بخش Filters: می توانید از این بخش برای بهبود بیشتر ظاهر بنر از اعمال فیلترهایی مانند Color، Enhance، Distort، Gradient و غیره استفاده کنید.
پس از تکمیل بنر، می توانید به راحتی بنر را چاپ کنید یا آن را در فرمت های تصویری مختلف مانند PNG، BMP، JPEG و غیره ذخیره کنید.

بنرساز DrawPad برای ویندوز

HOME PAGE

DOWNLOAD PAGE

DrawPad یکی دیگر از نرم افزارهای سازنده بنر قابل چاپ رایگان برای ویندوز است که یکی از ساده‌ترین نرم‌افزارهای بنرساز قابل چاپ شناخته می شود زیرا دارای قالب‌های بنر آماده است. با رفتن به بخش File > Open Template Wizard > Banners می توانید به تمام قالب های بنر دسترسی داشته باشید. پس از انتخاب بنر، می‌توانید با استفاده از ابزارهای ویرایشی مختلف موجود مانند متن، افزودن تصویر، تغییر اندازه، شکل‌ها، ابزارهای رنگ‌آمیزی (مداد، قلم مو، اسپری، قلم، ابزارهای شکل، و غیره) شروع به طراحی بنر تبلیغاتی خود کنید.
شما می توانید فرآیند ساخت بنر را با استفاده از ابزار تغییر اندازه آن شروع کنید که به شما امکان می دهد ابعاد بنر را تنظیم کنید. پس از آن، می توانید تمام آبجکت ها و تصاویر مورد نیاز را وارد کنید. سپس می توانید با چیدمان تصاویر و اشیاء وارد شده از طریق ماوس شروع به طراحی کنید. اکنون می‌توانید از ابزار متن آن برای اضافه کردن متن با هر فونت، رنگ و اندازه استفاده کنید. 
همچنین می‌توانید از ابزار Paint Tools برای کشیدن دستی روی بوم برای اضافه کردن یک طرح سفارشی استفاده کنید. هنگامی که ساختار اصلی بنر تکمیل شد، می توانید با استفاده از ابزارهای پیشرفته مانند Gradient، Drop Shadow، Inner Glow، Emboss و غیره ظاهر بنر را بهبود بخشید.
پس از تکمیل کامل بنر، به گزینه File > Print بروید تا بنر را چاپ کنید یا به صورت فایل PDF ذخیره کنید. علاوه بر چاپ بنر، امکان ذخیره بنر به صورت تصاویر مانند PNG، JPEG، ICO، SVG، BMP و غیره نیز وجود دارد.
توجه: این نرم افزار فقط برای استفاده غیرتجاری رایگان است. برای استفاده تجاری از آن، باید نسخه پولی این نرم افزار را خریداری کنید.

نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی Inkscape

HOME PAGE

DOWNLOAD PAGE

Inkscape یک نرم افزار ویرایشگر گرافیکی متن باز رایگان است که می تواند به عنوان یک نرم افزار طراحی بنر قابل چاپ نیز استفاده شود. در آن، می توانید هر ابزاری را که برای ایجاد یک بنر قابل چاپ زیبا نیاز دارید، پیدا کنید. به علاوه، در آن، شما همچنین می توانید تصاویر خارجی را وارد کنید که می توانید از آنها برای ایجاد بنر خود استفاده کنید.

بیایید نگاهی به ابزارهای مختلف در دسترس و نحوه کمک آنها به ایجاد یک بنر قابل چاپ بیندازیم:

• برگه Text: تمام ابزارهای مرتبط با متن را می توان در برگه متن یافت. با استفاده از این ابزار می توانید متنی را به بنر خود اضافه کنید که یکی از مهم ترین عناصر یک بنر است.
• برگه Objects:  چندین ابزار متنوع وجود دارد که در تب Objects می توانید برای طراحی بنر تبلیغاتی جذاب خود به کار ببرید. این تب به شما امکان می دهد تصاویر، اشکال و آبجکت بیشتری را به بنر خود وارد و اضافه کنید.
• برگه Paint Tools: در پنل سمت چپ این نرم افزار می توانید تمام ابزارهای رنگ آمیزی را پیدا کنید که به شما امکان می دهد به صورت دستی اشکال و طرح ها را روی بوم بکشید.
• برگه Layers: یکی از ابزارهای مهم است. این به شما امکان می دهد چندین آبجکت، تصویر، لوگو و غیره را در یک بنر ادغام کنید بدون اینکه طراحی بنر پیچیده شود.
جدا از این ابزارهای اصلی، فیلترها، افکت ها و ابزارهای ویرایش را نیز برای بهبود بیشتر ظاهر بنر دریافت می کنید. 
پس از تکمیل بنر می توانید با استفاده از گزینه چاپ داخلی این نرم افزار به راحتی آن را چاپ کنید. همچنین می توانید از قابلیت چاپ برای ذخیره بنر به صورت فایل PDF استفاده کنید. این نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی، شما همچنین یک گزینه Export PNG برای خروجی بنر به صورت یک فایل PNG دریافت می کنید. همچنین با استفاده از قابلیت save as آن می توانید بنر را به صورت EMF، WMF، SVG، HTML، PS، PDF، POV، DXF و فایل های دیگر ذخیره کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین